S@ndr@ schreef:dat maakt ze dan ook niet uit he, desnoods scheiten ze bij de buren in de tuim, zolang het maar niet bij hun is

Yup!
Zo is er, ook in Kaatsheuvel, in het buitengebied een straat met een heerlijk brede stoep, gevold door een gemeentegrasstrook en dan een (rustige) straat. Op die grasstrook mogen ze (er staan geen bordjes dat het niet mag) poepen van mij. Het is gras, zonder beplanting (op een boom na) dus indien mogelijk neem ik het weg.
Staan me daar toch zowat bij elk huis (nou ja"tegenover elk huis dus" ) van die zelfgefabriekte bordjes dat je je hond "ergens anders' moet uitlaten?!
Voor plasjes doe ik niet moeilijk, die doen ze daar maar, en ik ben sindsdien geneigd ook de drollen te laten liggen.
Doe ik maar niet, ik ruim het op, maar waar mag het dan??
Zo werd ik laatst, duidelijk onderweg naar de hondenuitlaatstrook, aangesproken door iemand... of ik mijn hond niet wilde laten plassen tegen het gementegroen, want de uitlaatstrook was "daar" en niet "hier". Ik heb beleefd gevraagd hoe ik daar dan moet komen? Met de auto ofzo?
Ook een keer aangesproken door iemand die vroeg of het mijn gewoonte was om de drollen voor de huizen te laten liggen... dus ik doe
Nee, want kijk, hij zag mij nu lopen en hij kende mij niet en dus zou het wel 's kunnen dat ik dat was, die dat deed.... werkelijk.....

(Uitgelegd dat ik dat niet was, en kijk meneer (tover 6 zakjes uit broek) mocht dat toch een keer gebeuren ruim ik het op....)
Zo ook een keer op de terugweg.... ik denk, ik loop 's anders dan anders. Toevallig (wist ik niet van tevoren) was daar een kinderspeelplaats, omringd door groen. Ik had de keus tussen "over de straat lopen" (geen optie) of "over de stoep" (met alleen tuinen en ach, een plasje is zo gedaan, dus ook liever niet) of "langs het gemeentegroen wat de kinderspeelplaats omheinde"..Daar dus voor gekozen. Let wel: de honden aan de buitenkant van de speelplaats he?
WEER niet goed! Want ze tilden idd elk 1 x hun poot op. Tsja.. kan gebeuren... werd ik op aangesproken want ook nu was "de uitlaatstrook daar mevrouw!". Ik heel rustig (ik had mijn goede bui) uitgelegd dat ik daar net vandaan kwam, dat ik over de straat onveilig vond en dat ik heus waar zakjes bij me had voor het geval er toch een drolletje zou komen.
Ze bonden in, dat dat toch wel netjes van mij was...
Dus, idd je mag nergens meer lopen met je hond!
Let wel: ik wil ook geen hondendrollen in mijn tuin van andersmans hond vinden en ook niet op de grens tussen stoep en tuin zeg maar

en ook niet op de stoep, maar gut... er zijn wel grenzen hoor!!
Suzanne