Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dit heb werkelijk nog nooit meegemaakt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Monique_Nino
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Aantal honden: 1

Dit heb werkelijk nog nooit meegemaakt

Ongelezen bericht door Monique_Nino »

Echt niet te geloven :roll:

Vanmorgen zijn wandelingetje weer gemaakt en kom langs een openstaande deur, lief grietje zit in de opening te spelen en we lopen langs.
Nino leest de buurtkrant bij de boom en besluit het te herschrijven :wink:
Ik loop door, hoor gepraat en kijk om.

Niet meer doen hoor!. zegt mevrouw..

:19: uhh wat niet meer doen?? vraag ik (me echt van geen kwaad bewust)

Nou uw hond tegen de boom aan laten plassen , dat vind ik vies!

Ik was even twee tellen uit het veld geslagen, dit heb ik nog nooit gehoord.

Dus ik > Mevrouw, ik ruim al 14 jaar zijn stront op, hij mag niet tegen gevels/deuren/auto''s of bloemperkjes (geveltuintjes), Mag ie dan even gewoon tegen bomen en paaltjes plassen, wat is dit voor een onzin?

Nou ik vind dat vies en wil het niet hebben!

Ik> weet u wat vies is als hij voor uw deur poept en ik het laat liggen, dat is pas vies!

Toen ben ik maar doorgelopen :roll:

Echt waar, ik heb vanalles meegemaakt, maar nog nooit dat hij niet mag plassen tegen een boom :19:

Maar van mij mag die mevrouw de boom in waar nino heerlijk tegenaan plast! :mrgreen:
Zo ben even lekker aso :pffff:
Afbeelding

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Ik zou gewoon bij elke wandeling nog even langs die boom, speciaal voor deze vriendelijke mevrouw :mrgreen:

Maar wat een gezeur tegenwoordig zeg :N:
Groetjes,
Wendy
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

Haha er zijn er dus meer :mrgreen: . Zo had ik een meneer die mij toeriep dat een boom het niet fijn vond dat geplas van honden. Volgende boom: nu doet hij het alweer! Waarop ik zei dat de bomen zijn uitlaatgassen van zijn auto ook niet fijn vonden :pffff: .
Groetjes Lisa
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Je mag je zoon van 2 die amper zindelijk is ook niet tegen een boom laten plassen tegenwoordig (toen mijn zoon 2 was mocht dat volgens mij nog wel :mrgreen: ).

Ik vind het ook een beetje nonsens. Die boom gaat daar niet dood van, en als je netjes andermans struiken en schuttingen e.d. omzeilt, wat is dan het probleem? Poep vind ik heel iets anders, dat ruim ik ook op als dat nodig is, maar gut zeg, een plasje...

Jack piest hier bij het naar buiten gaan bijna standaard even tegen mijn eigen struiken, daar heb ik eigenlijk ook geen problemen mee.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

Dat had ik dus een tijdje geleden toen mijn hond tegen een gemeentepaaltje pieste. Paaltje staat 4 meter van de woonhuizen, en toen hij pieste, hoorde ik inene woest getik op een raam. Stond buurvrouw ( type zeikwijf :mrgreen: ) hard tegen haar raam te kloppen en te gebaren dat dat niet mocht..
Mijn honden piesen niet tegen gevels, hekken of tuinafscheidingen en ik ruim hun poep altijd op daar waar dat moet..

Tss, sommigen hebben nou eenmaal altijd wat te zeuren..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dan ben ik toch heel aso en krijgen ze van mij echt de middelvinger :N: , ik maak er niet eens woorden aan vuil :pffff:
johan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door johan »

S@ndr@ schreef:dan ben ik toch heel aso en krijgen ze van mij echt de middelvinger :N: , ik maak er niet eens woorden aan vuil :pffff:
Als iemand je normaal aanspreekt over iets, kan je wel van mening verschillen maar om als antwoord de middelvinger te geven maakt je in mijn ogen inderdaad heel aso.
S@ndr@
Zeer actief

johan schreef:
S@ndr@ schreef:dan ben ik toch heel aso en krijgen ze van mij echt de middelvinger :N: , ik maak er niet eens woorden aan vuil :pffff:
Als iemand je normaal aanspreekt over iets, kan je wel van mening verschillen maar om als antwoord de middelvinger te geven maakt je in mijn ogen inderdaad heel aso.
tja ik wil met veel rekening houden, maar mensen die vinden dat mijn hond niet tegen een boom of gemeentelijk paaltje mag aanplassen, die neem ik niet serieus, en die mogen me best aso vinden hoor :ok: helemaal goed
en als mensen tikken tegen het raam dan valt er weinig antwoord te geven behalve dan in gebarentaal :roll: zit met wel af te vragen of dat soort mensen dan dat gebaar ook snappen :denken:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 10 mei 2009 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik heb dat hier ook!!
Er is bij mij in de buurt een straat, met een (schatting) 3 meter brede stoep. Aan het eind van de stoep, op de grens met de straat dus, zijn door de gemeente bomen geplant met om elke boom een (schatting) vierkante meter "perkje". Mijn honden plassen in dat perkje en tegen die boom. Geweldig vind ik dat, niet tegen gevels, niet tegen auto's.. keurig toch?

Nee dus!! Mensen zien dat als hun tuintje, maar echt, dat is het niet, de gemeente onderhoud die perkjes. Als ze er poepen haal ik dat wel weg, maar een plasje? Komaan zeg!

Zo ook idd "gemeentepaaltjes" die er staan. Daar mogen mijn heren prima de poot tegen heffen!

Maar, ik krijg er beslist commentaar op. En van zulk volk dat ik nu idd een deel van de straat maar vermijd... heb geen zin in ruzie ;-(

Suzanne
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Arme Nino, hij mag ook niets meer tegenwoordig :smile: :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

wat een zeikwijf.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ach,Bente mag hier ook niet meer op gemeentegras plassen :roll: :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
S@ndr@
Zeer actief

En waar stellen ze dan voor dat je hond wel mag plassen?, op het toilet ofzo :denken: :19:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

S@ndr@ schreef:En waar stellen ze dan voor dat je hond wel mag plassen?, op het toilet ofzo :denken: :19:
Op de poepstrook die zo vies is dat ze daar niks willen doen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Vind het ook altijd verbazend dat mensen zich druk maken om een honden die ergens plassen maar zelf echt een hele planeet naar de filistijnen helpen. ERgens zit er toch een kronkel denk ik in de hersenen van sommige mensen.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hoe zeikerig kun je zijn.
Ik zou er iedere dag langsgaan en lekker laten piesen tegen die boom!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

:oeps: Als een hond ook al niet meer tegen een boom aan mag plassen, dan wordt het wel erg ingewikkeld :denken:

:mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
~Suzanne~
Zeer actief

S@ndr@ schreef:En waar stellen ze dan voor dat je hond wel mag plassen?, op het toilet ofzo :denken: :19:
Aan wie je het ook vraag, het antwoord is "niet hier, maar ergens anders".

Kijk, ik sta het niet toe tegen struiken die in tuinen staan, maar een incidenteel plasje zal toch wel gebeuren, ook daar. Bomen en straatmeubilair... ze gaan hun gang maar! ;-)
Gevels en erf-afscheidingen van huizen / tuinen; dat mag van mij weer niet.

Ach... zeikers hou je altijd!

Suzanne
S@ndr@
Zeer actief

dat maakt ze dan ook niet uit he, desnoods scheiten ze bij de buren in de tuim, zolang het maar niet bij hun is :roll:
~Suzanne~
Zeer actief

S@ndr@ schreef:dat maakt ze dan ook niet uit he, desnoods scheiten ze bij de buren in de tuim, zolang het maar niet bij hun is :roll:
Yup! ;-)

Zo is er, ook in Kaatsheuvel, in het buitengebied een straat met een heerlijk brede stoep, gevold door een gemeentegrasstrook en dan een (rustige) straat. Op die grasstrook mogen ze (er staan geen bordjes dat het niet mag) poepen van mij. Het is gras, zonder beplanting (op een boom na) dus indien mogelijk neem ik het weg.
Staan me daar toch zowat bij elk huis (nou ja"tegenover elk huis dus" ) van die zelfgefabriekte bordjes dat je je hond "ergens anders' moet uitlaten?!
Voor plasjes doe ik niet moeilijk, die doen ze daar maar, en ik ben sindsdien geneigd ook de drollen te laten liggen. :mrgreen:
Doe ik maar niet, ik ruim het op, maar waar mag het dan??

Zo werd ik laatst, duidelijk onderweg naar de hondenuitlaatstrook, aangesproken door iemand... of ik mijn hond niet wilde laten plassen tegen het gementegroen, want de uitlaatstrook was "daar" en niet "hier". Ik heb beleefd gevraagd hoe ik daar dan moet komen? Met de auto ofzo?
:pffff:
Ook een keer aangesproken door iemand die vroeg of het mijn gewoonte was om de drollen voor de huizen te laten liggen... dus ik doe :denken:
Nee, want kijk, hij zag mij nu lopen en hij kende mij niet en dus zou het wel 's kunnen dat ik dat was, die dat deed.... werkelijk..... :eek:
(Uitgelegd dat ik dat niet was, en kijk meneer (tover 6 zakjes uit broek) mocht dat toch een keer gebeuren ruim ik het op....)

Zo ook een keer op de terugweg.... ik denk, ik loop 's anders dan anders. Toevallig (wist ik niet van tevoren) was daar een kinderspeelplaats, omringd door groen. Ik had de keus tussen "over de straat lopen" (geen optie) of "over de stoep" (met alleen tuinen en ach, een plasje is zo gedaan, dus ook liever niet) of "langs het gemeentegroen wat de kinderspeelplaats omheinde"..Daar dus voor gekozen. Let wel: de honden aan de buitenkant van de speelplaats he?
WEER niet goed! Want ze tilden idd elk 1 x hun poot op. Tsja.. kan gebeuren... werd ik op aangesproken want ook nu was "de uitlaatstrook daar mevrouw!". Ik heel rustig (ik had mijn goede bui) uitgelegd dat ik daar net vandaan kwam, dat ik over de straat onveilig vond en dat ik heus waar zakjes bij me had voor het geval er toch een drolletje zou komen.
Ze bonden in, dat dat toch wel netjes van mij was... :blah: :blah:

Dus, idd je mag nergens meer lopen met je hond! :neenee:

Let wel: ik wil ook geen hondendrollen in mijn tuin van andersmans hond vinden en ook niet op de grens tussen stoep en tuin zeg maar ;-) en ook niet op de stoep, maar gut... er zijn wel grenzen hoor!!

Suzanne
mari-anne
Zeer actief

tenalady misschien :denken:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Express in dr tuin laten pissen.. 'Ja sorry mevrouw, Nino mocht niet meer tegen de boom..' :mrgreen:
Wel erg overdreven van dr zeg. Zeker als je altijd alles netjes opruimt enzo.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Voor zover ik weet is er voor honden nog geen verbod om te "wildplassen"in mijn gemeente, maar Rico plast ook niet tegen struiken, tuinhekjes, muren, paaltjes en bomen die vlak bij huizen staan, ook als is het gemeentegroen. Hij houdt het maar even op tot we bij bomen, struiken zijn die niet voor huizen staan. Poepen mag nergens in de gemeente, behalve op de hondentoiletten. Deze gaan echter weg en dus ben je verplicht om het op te ruimen, waar er dan ook gepoept wordt. Je moet binnenkort dus opruimmateriaal bij je hebben als je de hond uitlaat. Anders kun bekeurd worden, ook al heeft je hond niet op heterdaad gepoept.
Er is momenteel een aanlijngebod in het buitengebied. dit omdat honden een parasiet over kunnen overbrengen :Neospora. Door deze parasiet, die voorkomt in hondenpoep, hebben koeien kans op een miskraam of een doodgeboren kalf.)
http://www.nuvideo.nl/opmerkelijk/25856 ... npoep.html
~Suzanne~
Zeer actief

Oh, let wel: ik vind een opruimplicht geen enkel probleem!
In 90 van de 100 gvallen ruim ik het op, maar als het midden tussen allerlei struiken gebeurd (gemeentestruiken) vind ik het geen probleem. Ook in het bos laat ik het liggen, tenzij het een keertje midden op het pad gebeurd, dan schop ik het weg of heb ik een zakje bij me.

Gelukkig hebben ze hier doorgaans keurige kvv-drolletjes, dus opruimen is ECHT geen probleem! ;-)

(En, ik vind het ook niet meer dan normaal om het op te ruimden, daar niet van, maar ik vind wel dat er een verschil is tussen "zomaar ergens voor een tuin" of "een strook gementegroen"!)

Suzanne
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat raar :denken:

Ik moet zeggen dat ik dan wel extreem netjes ben: Ik laat Nilo niet tegen de bomen hier in de wijk plassen. Gewoon omdat daar kinderen spelen, ondanks dat ik werkelijk niks met kinderen heb vind ik het een vies idee dat die bijvoorbeeld langs die boom rennen terwijl Nilo daar heeft geplast. Hij mag het dus alleen op het hondenveld (En als kinderen daar komen, moeten ze ook niet zeuren om viezigheid).
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Maeve schreef:Wat raar :denken:

Ik moet zeggen dat ik dan wel extreem netjes ben: Ik laat Nilo niet tegen de bomen hier in de wijk plassen. Gewoon omdat daar kinderen spelen, ondanks dat ik werkelijk niks met kinderen heb vind ik het een vies idee dat die bijvoorbeeld langs die boom rennen terwijl Nilo daar heeft geplast. Hij mag het dus alleen op het hondenveld (En als kinderen daar komen, moeten ze ook niet zeuren om viezigheid).
Dat is inderdaad wel erg netjes :ok: :wink:

Ik moet zeggen dat ik van plasjes nooit zo'n probleem maak eigenlijk. Nu heb ik alleen maar teefjes, die niet (Vera) tot nauwelijks (Saar) markeren, dus die doen 1 keer een plas op het gras altijd. Als Saar eens markeert is het ook op een leuk grassprietje :mrgreen:
Moos mocht van mij ook niet tegen tuintjes e.d aanplassen, maar een gemeenteboom, of plantsoentje, heb ik eigenlijk nooit zo over nagedacht.
Nu woon ik wel in het centrum, dus kinderen spelen hier niet, en de bomen en plantsoenen zijn allemaal redelijk ver uit de buurt van tuinen van mensen.

En oh, waar ik wel de laatste tijd een beetje mee oplet, is dat Vera liefst geen honden mag begroeten als we echt ergens op een drukke stoep lopen. Ze plast namelijk nogal regelmatig bij zo'n begroeting, en dat vind ik toch niet helemaal de bedoeling zo midden op een drukke stoep. :wink:
Ook al, zeg ik heel eerlijk, vind ik daar zelf niks vies aan eigenlijk, maar andere mensen soms wel.
Afbeelding
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

maitestar schreef:Ik zou gewoon bij elke wandeling nog even langs die boom, speciaal voor deze vriendelijke mevrouw :mrgreen:

Maar wat een gezeur tegenwoordig zeg :N:
Inderdaad als de hond al niet meer tegen een boom mag plassen waar dan?
Ik zou overigens niet meer langs die boom gaan om het gezeik van zo'n zeikwijf niet meer te horen.
Ook ik loop altijd met iets in mijn jaszak om in geval van nood dat even weg te halen.
Ze doen het bij ons alleen op gras of in perkjes, niet op de stenen.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

S@ndr@ schreef:
johan schreef:
tja ik wil met veel rekening houden, maar mensen die vinden dat mijn hond niet tegen een boom of gemeentelijk paaltje mag aanplassen, die neem ik niet serieus, en die mogen me best aso vinden hoor :ok: helemaal goed
en als mensen tikken tegen het raam dan valt er weinig antwoord te geven behalve dan in gebarentaal :roll: zit met wel af te vragen of dat soort mensen dan dat gebaar ook snappen :denken:
Je maakt een grapje? Hoop ik dan toch.
Je middelvinger opsteken vind ik sowieso een behoorlijk zwaktebod. :pffff:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Soms wil een dementerende bejaarde van het Leopolak mij nog wel eens komen vertellen dat ik daar mijn honden niet mag uitlaten. Nadeel voor haar is dat tegen de tijd dat ze bij me is, ze het meestal weer vergeten is wat ze me wilde vertellen.

Dan zie je dus echt een heel oud vrouwtje naar me toe lopen met een gezicht van "aa! die moest ik net hebben" en dan kijkt ze naar links en naar rechts. Loopt heel netjes, maar doelbewust de weg over, wacht op een fietser en kijkt me dan geheel hulpeloos aan omdat mijn honden al klaar zijn met dat wat ze deden. :wink:

Toch best zielig denk ik dan en help haar trouwbewust weer de straat over.
Afbeelding
mari-anne
Zeer actief

hahaha gelukkig ergert ze zich dus ook niet lang.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”