Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mastitis?
Moderator: moderatorteam
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
mastitis?
Gisteren is Jazzy bevallen van 5 pups,maar ik heb een vraag (ik heb de da ook al gebeld hierover):
haar uiers zijn echt enorm gezwollen. De melk loopt er uit als ze alleen al gaat zitten.
Nu zei de da dat het een beginnende mastitis kan zijn omdat de uiers ook warm zijn en wat hard.
De pups willen wel drinken,maar ze vind dat duidelijk niet fijn.
De temperatuur van Jazzy is 38,6.
Nou moet ik die dus in de gaten gaan houden,en de uiers koelen.
De pups moeten wel drinken.
Maar is het dan een goed idee om zelf melk uit de uiers proberen te krijgen zodat de druk er wat afgaat,en dat dan aan de pups te geven?
De pups zijn behoorlijk zwaar: de lichtste is 300 gram en de zwaarste is 390 gram.
Ze zijn wat afgevallen maar dat was volgens de da geen probleem met deze gewichten.
Hebben jullie nog tips?
haar uiers zijn echt enorm gezwollen. De melk loopt er uit als ze alleen al gaat zitten.
Nu zei de da dat het een beginnende mastitis kan zijn omdat de uiers ook warm zijn en wat hard.
De pups willen wel drinken,maar ze vind dat duidelijk niet fijn.
De temperatuur van Jazzy is 38,6.
Nou moet ik die dus in de gaten gaan houden,en de uiers koelen.
De pups moeten wel drinken.
Maar is het dan een goed idee om zelf melk uit de uiers proberen te krijgen zodat de druk er wat afgaat,en dat dan aan de pups te geven?
De pups zijn behoorlijk zwaar: de lichtste is 300 gram en de zwaarste is 390 gram.
Ze zijn wat afgevallen maar dat was volgens de da geen probleem met deze gewichten.
Hebben jullie nog tips?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- petra1
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
kan zijn hoor dat je alleen dat moet doen nu of hoeft te doen maar ik wil dan dat mijn DA het met eigen ogen gezien heeft. dus die laat ik dan aan huis komen. ik ben heel voorzichtig met een zogende teef. liever een keer te vaak dan te weinig. ik ga ook niet met haar slepen naar de DA. die mag lekker naar haar toe komen 

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zou hier ook geen genoegen mee nemen eerlijk gezegd.
Als ze gisteren pas bevallen is, is de melkproductie nog maar net goed op gang gekomen, en als ze dan nu al zo'n harde tepels heeft, lijkt me dat er toch iets niet helemaal goed zit.
Temperatuur is overigens wel prima zo vlak na de bevalling.
Maar ik zou geen risico willen lopen, en er toch een deskundige naar willen laten kijken.
Als ze gisteren pas bevallen is, is de melkproductie nog maar net goed op gang gekomen, en als ze dan nu al zo'n harde tepels heeft, lijkt me dat er toch iets niet helemaal goed zit.
Temperatuur is overigens wel prima zo vlak na de bevalling.
Maar ik zou geen risico willen lopen, en er toch een deskundige naar willen laten kijken.
- petra1
- Zeer actief
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
wij hebben dit met Thirza gehad, en toen hebben we haar gedwongen de pups te laten drinken, anders bleef de druk bestaan met ergere dingen als mogelijk gevolg..... dus we hebben haar de eerste dag vastgehouden en de pups aangelegt, heel goed vasthouden want het deed natuurlijk zeer en dan deed ze lelijk tegen dr pups, toen de druk minder werd begreep ze de bedoeling en liet het allemaal toe, een dag later was het over en deed ze alles helemaal zelf
maar goed zo ging het bij ons, als je het niet vertrouwd dan gewoon een ander DA bellen en geen onnodig risico nemen
maar goed zo ging het bij ons, als je het niet vertrouwd dan gewoon een ander DA bellen en geen onnodig risico nemen
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- petra1
- Zeer actief
- petra1
- Zeer actief
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Klinkt inderdaad als stuwing. Heb het zelf nog gehad paar weken geleden
Is enorm vervelend, zelfs pijnlijk en drinken is dan inderdaad ook erg pijnlijk, maar juist erg belangrijk! Hiermee haal je de druk er af en voorkom je harde plekken.
Ik zelf vond het lekkerder om de harde plekken te verwarmen en te masseren, zo haal je de harde plekken weg en wordt de doorbloeding beter. Kans is aanwezig dat de melk dan begint te lopen, maar dat geeft niks, hiermee haal je ook de druk er weer af.
Belangrijk is om de puppies dan zo vaak mogelijk aan te leggen. De stuwing duurt gemiddeld zo'n 2 daagjes.
Ik zelf vond het lekkerder om de harde plekken te verwarmen en te masseren, zo haal je de harde plekken weg en wordt de doorbloeding beter. Kans is aanwezig dat de melk dan begint te lopen, maar dat geeft niks, hiermee haal je ook de druk er weer af.
Belangrijk is om de puppies dan zo vaak mogelijk aan te leggen. De stuwing duurt gemiddeld zo'n 2 daagjes.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- petra1
- Zeer actief
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
- petra1
- Zeer actief
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
- petra1
- Zeer actief
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Gefeliciteerd met je pups! Ik zou regelmatig een warm kompres op het uier leggen. Koelen werkt averechts omdat de melkklieren dan samentrekken terwijl je de 'afvoer' wil bevorderen. Ook bij mastitis moet je nooit koelen. Het is voor de teef misschien wel prettig maar het is niet goed voor de genezing.
- petra1
- Zeer actief