Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verschil in pupprijs
Moderator: moderatorteam
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Verschil in pupprijs
Hoe kijken jullie er tegenaan als een fokker pups verkoopt waarvan de prijs afhankelijk is van geslacht en kleur?
Persoonlijk vind ik dat alle pups uit 1 en hetzelfde nest en alle nesten van die betreffende kennel evenveel zouden moeten kosten en er zou geen onderscheid in gemaakt mogen worden.
Wat vinden jullie?
Persoonlijk vind ik dat alle pups uit 1 en hetzelfde nest en alle nesten van die betreffende kennel evenveel zouden moeten kosten en er zou geen onderscheid in gemaakt mogen worden.
Wat vinden jullie?

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- CKS
- Zeer actief
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Bij de kooikerhondjes komen soms miskleuren (ogen en vacht) en knikstaarten voor. Soms ook andere afwijkingen. Ik vind het niet raar dat een pup dan goedkoper weggaat dan de adviesprijs. Wij hebben één keer minder voor een pup gevraagd omdat die een ondervoorbeet had. Dat wilde het toekomstige baasje pertinent niet. Later is het alsnog een keurig schaargebitje geworden
.
-
Margo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Dat is wat anders, wat jij nu noemt. Zo doe ik het ook, maar ik weet ook van fokkers die voor teven meer vragen als voor reuen omdat er meer vraag naar teven is, dat vind ik eigenlijk niet kunnen.Renske schreef:Bij de kooikerhondjes komen soms miskleuren (ogen en vacht) en knikstaarten voor. Soms ook andere afwijkingen. Ik vind het niet raar dat een pup dan goedkoper weggaat dan de adviesprijs. Wij hebben één keer minder voor een pup gevraagd omdat die een ondervoorbeet had. Dat wilde het toekomstige baasje pertinent niet. Later is het alsnog een keurig schaargebitje geworden.
Groetjes van Margo

-
Gos
- Zeer actief
Dat moet iedereen maar zelf weten, net als de pupprijs in het algemeen
Het is aan de pupkoper te beslissen of die ertoe bereid is meer te betalen voor dat onderscheid.
In de africhting komt het wel voor dat voor de reuen iets meer gevraagd wordt dan voor de teven, en dat is puur een vraag/aanbod kwestie.
In de africhting komt het wel voor dat voor de reuen iets meer gevraagd wordt dan voor de teven, en dat is puur een vraag/aanbod kwestie.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Misschien omdat met een teef een nestje in het verschiet kunnen liggen en ze dat op die manier willen voorkomen.Margo schreef:Dat is wat anders, wat jij nu noemt. Zo doe ik het ook, maar ik weet ook van fokkers die voor teven meer vragen als voor reuen omdat er meer vraag naar teven is, dat vind ik eigenlijk niet kunnen.Renske schreef:Bij de kooikerhondjes komen soms miskleuren (ogen en vacht) en knikstaarten voor. Soms ook andere afwijkingen. Ik vind het niet raar dat een pup dan goedkoper weggaat dan de adviesprijs. Wij hebben één keer minder voor een pup gevraagd omdat die een ondervoorbeet had. Dat wilde het toekomstige baasje pertinent niet. Later is het alsnog een keurig schaargebitje geworden.

- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
- Aantal honden: 1
Vind het zelf ook stom. Ik begrijp het wel dat je minder vraag voor pups met een 'afwijkende' kleur, 'foute' staart enz maar meer vragen gewoon omdat het een teefje is
Zelf vind ik de gezondheid van een pup nog altijd aandachtspunt nr 1 en al de rest zien we dan wel! Momenteel zijn we een beetje aan het rondkijken voor een 2de hond en als ik zie dat ze meer vragen gewoon omdat het een teefje is, dan komt die al niet op m'n (ondertussen zeer grote) lijst met mogelijke rassen/kennels...
Moest ik zelf fokken, alles dezelfde prijs. Misschien, zoals eerder al gezegd, wel minder vragen voor pups met zogenaamde afwijkingen (kleur, foutje in gebit, staart, ...) maar dat vind ik dan ook een fatsoenlijke reden.
Zelf vind ik de gezondheid van een pup nog altijd aandachtspunt nr 1 en al de rest zien we dan wel! Momenteel zijn we een beetje aan het rondkijken voor een 2de hond en als ik zie dat ze meer vragen gewoon omdat het een teefje is, dan komt die al niet op m'n (ondertussen zeer grote) lijst met mogelijke rassen/kennels...
Moest ik zelf fokken, alles dezelfde prijs. Misschien, zoals eerder al gezegd, wel minder vragen voor pups met zogenaamde afwijkingen (kleur, foutje in gebit, staart, ...) maar dat vind ik dan ook een fatsoenlijke reden.
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik vind het idioot.
Bij ons kost alles hetzelfde, klaar.
Ik weet wel dat ik jaren geleden de laatste punt haalde met een teefje. Iemand die dat hoorde riep: Ah, dan kan nu mooi je pupprijs omhoog!
Dat vind ik echt te gek voor woorden, zulke dingen.
Het schijnt dat is sommige rassen (Coton hoorde ik dat in elk geval van) de "showhonden" meer kosten dan de "huishonden".
En dat zien ze dan in het nest al
Echt belachelijk.
Maar goed, dat vind ik dus.
Zolang er mensen zijn die het willen betalen doe je er niks aan.
Ik weet wel dat ik jaren geleden de laatste punt haalde met een teefje. Iemand die dat hoorde riep: Ah, dan kan nu mooi je pupprijs omhoog!
Het schijnt dat is sommige rassen (Coton hoorde ik dat in elk geval van) de "showhonden" meer kosten dan de "huishonden".
En dat zien ze dan in het nest al
Echt belachelijk.
-
*Ellen*
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Omdat JIJ dat puppie leuk vind ga je de prijs verhogen?*Ellen* schreef:In ons eerste nestje zat een pup die zoooo leuk was, die kostte 200 gulden meer.
Dat vonden de kijkers gek.
Maar het zijn mijn honden dus ik bepaal de prijs,
Ik vind dat ook gek eerlijk gezegd..
Waarom die pup niet zelf houden dan?

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
als ik de prijs ging bepalen om hoe leuk ik een pup vind? dan zijn ze onbetaalbaar, wat een rare redenatie zeg, dan hou je die oh zo leuke pup toch lekker zelf?*Ellen* schreef:In ons eerste nestje zat een pup die zoooo leuk was, die kostte 200 gulden meer.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Zit je nou gewoon te stangen of meen je het ook nog?*Ellen* schreef:In ons eerste nestje zat een pup die zoooo leuk was, die kostte 200 gulden meer.
Ik vind het persoonlijk onzin dat je meer geld vraagt voor een bepaalde pup of bepaalde pups in het nest, enkel en alleen omdat zo'n pup een andere kleur/aftekening heeft of van een meer gewild geslacht.
Zelf doe ik dit uiteraard ook niet, ik heb gewoon 1 pupprijs en zal hooguit iets aan de prijs naar beneden bijstellen als het pupje een gebrek zou hebben zoals een knikstaart of een gebitsfout zoals een overbeet o.i.d.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat ik wel een beetje raar vind is dat mensen vallen over een duurder geslacht of een duurdere kleur of aftekening maar niet over duurdere rassen. Waarom vind niemand het raar dat een Belgische herder uit toplijnen 600-700 euro kost en een ambull uit gewoon ambullen al snel 1200 euro? Dat is dan toch veel vreemder dan het vaststellen van de prijs naar de waarde van de individuele pups? Een prachtige afgetekende pup is toch ook meer waard dan een pup met een scheve bles over het oog of een berner zonder witte punt aan de staart? Niet voor mij, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen een hond willen die goed is en lijkt op het plaatje als ze eenmaal naar een fokker gaan.
Ik zou overigens altijd 1 prijs hanteren en dat is die van de rasvereniging in mijn geval mocht ik ooit fokken.
Maar ik vind het dus zelf niet raar dat een mooiere of apartere kleur duurder kan zijn. Stel dat Belgen nog door elkaar gefokt werden en iedereen een Tervueren wil en niemand een Groenendaeler. Dan zijn de Tervuerens toch echt wel duurder bij de meeste fokkers denk ik. Maar dat kan net zo goed betekenen dat de groenendaelers in feite goedkoper zijn.
De teven zijn duurder betekent nl letterlijk dat de niet zo gewilde reuen goedkoper zijn. Heel klein verschil in hoe je het brengt maar een heel groot verschil in hoe het bij een ander overkomt. Bij doggen is het doodnormaal dat de harlekijnen meestal iets duurder zijn en de grijstijgers en niet goed afgetekende manteldoggen het goedkoopst.
Ambullen idem. Vaak heel veel verschillende prijzen voor de pups. De meest mooi afgetekende met de meeste potentie zijn gewoon duurder. Of de rest dus goedkoper, zo kan je het ook zien
Ik zou overigens altijd 1 prijs hanteren en dat is die van de rasvereniging in mijn geval mocht ik ooit fokken.
Maar ik vind het dus zelf niet raar dat een mooiere of apartere kleur duurder kan zijn. Stel dat Belgen nog door elkaar gefokt werden en iedereen een Tervueren wil en niemand een Groenendaeler. Dan zijn de Tervuerens toch echt wel duurder bij de meeste fokkers denk ik. Maar dat kan net zo goed betekenen dat de groenendaelers in feite goedkoper zijn.
De teven zijn duurder betekent nl letterlijk dat de niet zo gewilde reuen goedkoper zijn. Heel klein verschil in hoe je het brengt maar een heel groot verschil in hoe het bij een ander overkomt. Bij doggen is het doodnormaal dat de harlekijnen meestal iets duurder zijn en de grijstijgers en niet goed afgetekende manteldoggen het goedkoopst.
Ambullen idem. Vaak heel veel verschillende prijzen voor de pups. De meest mooi afgetekende met de meeste potentie zijn gewoon duurder. Of de rest dus goedkoper, zo kan je het ook zien
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
daar gaat de discussie toch niet over? er is daar al vaak zat over gesproken op het forum en ook al vaak zat gezegd dat ik bepaalde prijzen voor honden en het verschil erin belachelijk vind.MARC_S schreef:Wat ik wel een beetje raar vind is dat mensen vallen over een duurder geslacht of een duurdere kleur of aftekening maar niet over duurdere rassen. Waarom vind niemand het raar dat een Belgische herder uit toplijnen 600-700 euro kost en een ambull uit gewoon ambullen al snel 1200 euro? Dat is dan toch veel vreemder dan het vaststellen van de prijs naar de waarde van de individuele pups? Een prachtige afgetekende pup is toch ook meer waard dan een pup met een scheve bles over het oog of een berner zonder witte punt aan de staart? Niet voor mij, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen een hond willen die goed is en lijkt op het plaatje als ze eenmaal naar een fokker gaan.
ik vind het verder ook prima als mensen bepaalde puppen duurder ( of die andere dus goedkoper
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Een pup duurder/goedkoper verkopen omdat het een bepaalde kleur is vind ik zowieso belachelijk.
Ik verkoop mijn pups ook voor dezelfde prijs , mits het geen " kisleurtje " is. Daar zou ik maar de helft voor vragen omdat je daar niet mee kunt showen/fokken.
Ik verkoop mijn pups ook voor dezelfde prijs , mits het geen " kisleurtje " is. Daar zou ik maar de helft voor vragen omdat je daar niet mee kunt showen/fokken.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
laeken
- Zeer actief
Ik zou bij jou ras dus wel meer betalen voor een teefje met de perfecte bles en aftekening. Eerlijk? Ik zou niet eens een Boston willen met een witte plak over haar oog en bv een zwarte en een witte poot. Daar kun je nl ook niet mee showen al zou dat wel zo moeten zijn. Beestje heeft geen kans en als je ermee gaat fokken kijken mensen je ook aan toch? Een miskleur voor de halve prijs is toch eigenlijk exact exact hetzelfde als het duurder zijn van het perfecte hondje? Dan zijn alle slecht afgetekende pups dus goedkoperMonaToetje schreef:Een pup duurder/goedkoper verkopen omdat het een bepaalde kleur is vind ik zowieso belachelijk.
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Gelukkig zijn de schapendoezen allemaal rond dezelfde prijs. Iedere kleur is toegestaan en ook pups met een 'schoonheidsfoutje' gaan gewoon voor dezelfde prijs weg. Ze zijn tenslotte net zo gezond en zorgvuldig gefokt allemaal.
Honden gaan ook niet weg als showhond, dit kun je namelijk in het nest nooit garanderen. Iedere hond wordt verkocht als huishond en mocht ie dan toch geschikt zijn voor show en fok is dat mooi meegenomen
Honden gaan ook niet weg als showhond, dit kun je namelijk in het nest nooit garanderen. Iedere hond wordt verkocht als huishond en mocht ie dan toch geschikt zijn voor show en fok is dat mooi meegenomen
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Een pup met teveel wit op zijn kop valt bij mij ook onder de " miskleurtjes " en daar kun je idd beter niet mee showen , is weggegooid geld.MARC_S schreef:Ik zou bij jou ras dus wel meer betalen voor een teefje met de perfecte bles en aftekening. Eerlijk? Ik zou niet eens een Boston willen met een witte plak over haar oog en bv een zwarte en een witte poot. Daar kun je nl ook niet mee showen al zou dat wel zo moeten zijn. Beestje heeft geen kans en als je ermee gaat fokken kijken mensen je ook aan toch? Een miskleur voor de halve prijs is toch eigenlijk exact exact hetzelfde als het duurder zijn van het perfecte hondje? Dan zijn alle slecht afgetekende pups dus goedkoperMonaToetje schreef:Een pup duurder/goedkoper verkopen omdat het een bepaalde kleur is vind ik zowieso belachelijk.
Ik ben namelijk van mening dat er juist teveel op de aftekeningen ipv bouw en type gelet wordt.
Wat ik wel heel belachelijk vindt is dat sommige , ik noem maar wat , Stafford fokkers meer voor hun blauwe pups vragen dan voor een zwarte.
Met beide kleurtjes mag je showen/fokken.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
ik kan niet zo goed snappen dat kleur en geslacht de prijs bepaalt.
Ik dacht je kijkt naar wat een nest je gemiddeld kost (stamboom, medische kosten teef, voer v/d pups enz) en aan de hand daarvan bepaal je de prijs.
Maar goed ik ben er nog niet zo in thuis,dus dat kan ook wel een verkeerde gedachte zijn hoor.
Ik dacht je kijkt naar wat een nest je gemiddeld kost (stamboom, medische kosten teef, voer v/d pups enz) en aan de hand daarvan bepaal je de prijs.
Maar goed ik ben er nog niet zo in thuis,dus dat kan ook wel een verkeerde gedachte zijn hoor.
-
laeken
- Zeer actief
Markt bepaald prijs. Zo kost een herder meestal rond de 500-700 euro. Er zijn er veel en men betaald er niet graag heel veel voor. Een ambull of mastino is veel duurder. Die zijn meer gewild en dus kosten ze meer. vandaar ook dat ik niet begrijp dat dat wel normaal is maar de meer gewilde pup in het nest duurder verkopen is dan heel raar? Ik zou dat zelf niet doen hoor. Ik zou 1 prijs hanteren en dat is die van de rasvereniging. Puur om van het gezeik af te zijnwilma23 schreef:ik kan niet zo goed snappen dat kleur en geslacht de prijs bepaalt.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik bepaal de prijs zelf, in principe is het gewoon 1 prijs voor elke pup.
maar er zijn een paar uitzonderingen geweest:
de hond die naar australie is gegaan die is in verhouding goedkoper weggegaan, het kostte al klauwen met geld ( 10 maanden aanhouden, al die gezondheidsonderzoeken, vergunningen, vliegreis, quarantaine ) en vond het niet meer dan fair om daar rekening mee te houden. Ik vind het al super dat die mensen al dat geld en moeite investeren om vers bloed die kant op te krijgen dus daar kwam ik ze gewoon in tegemoet.
ik had 1 mogelijk monorchide reutje, die heb ik ook voor minder verkocht aan een superhuis, de afspraak was mocht het 2e balletje nog komen dat ze me de rest zouden betalen ( t was een dure bal
) ik vind dat je bij mijn rassen daar niet zo moeilijk over moet doen , het is al niet eenvoudig om genoeg super eigenaren voor de honden te vinden , laat staan als ze niet show/ fok waardig zijn dan mag je allang blij zijn dat je er iemand voor kan vinden die er gewoon alleen lekker mee gaat coursen en verwennen, die mensen waren overigens wel van plan te showen met hem, ik had ze gewaarschuwd voor het balletje, ik bedoel deze mensen komen uit tjechie en ik kon hun geen ander reutje aanbieden, ze wilden toch komen kijken en hebben hem meegenomen ze konden hem niet achterlaten zo gek waren ze meteen al met elkaar en hij is daar heerlijk terecht gekomen
ik voelde me klote om het volle pond voor die hond te rekenen dus heb ik hem voor minder aan ze meegegeven met de afspraak zoals hierboven al geschreven staat. Het hoefde van hun niet maar ik voelde me er gewoon niet prettig bij, verklaar me voor gek, maar zo ben ik 
de hond die naar australie is gegaan die is in verhouding goedkoper weggegaan, het kostte al klauwen met geld ( 10 maanden aanhouden, al die gezondheidsonderzoeken, vergunningen, vliegreis, quarantaine ) en vond het niet meer dan fair om daar rekening mee te houden. Ik vind het al super dat die mensen al dat geld en moeite investeren om vers bloed die kant op te krijgen dus daar kwam ik ze gewoon in tegemoet.
ik had 1 mogelijk monorchide reutje, die heb ik ook voor minder verkocht aan een superhuis, de afspraak was mocht het 2e balletje nog komen dat ze me de rest zouden betalen ( t was een dure bal
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Marjoleine schreef:Ik vind het idioot.
En dat zien ze dan in het nest al![]()
Echt belachelijk.
Tja, dat is ook zoiets. ik vind het zeer knap van een fokker als hij met 7 weken kan zien of een pup zal uitgroeien tot een topshowhond.
Natuurlijk, is het met name bij pups uit lijngeteelde combinaties gemakkelijker te voorspellen hoe een pup zal uitgroeien, dan pups uit verschillende lijnen. Maar dan nog kun je hebben dat de pup die met 8 weken oud een schitterende bouw heeft , diezelfde pup 6 maanden later een bouw van niks heeft.
Om die reden besluiten sommige fokkers die ken pas als hun pups met " showpotentie " minimaal 4-6 maanden oud zijn of ze ze zullen aanhouden of niet.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies! Normaal gesproken fok je toch omdat je zelf iets uit het nest wilt houdenwendy71 schreef:Omdat JIJ dat puppie leuk vind ga je de prijs verhogen?*Ellen* schreef:In ons eerste nestje zat een pup die zoooo leuk was, die kostte 200 gulden meer.
Ik vind dat ook gek eerlijk gezegd..
Waarom die pup niet zelf houden dan?
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Het spreekt wel voor je dat je de prijs omlaag daarom omlaag doet , anderzijds vraag ik mij dan af of het wel zo eerlijk is tegenover de andere Nederlandse pupkopers dat hun wel de volle prijs moeten betalen.Podenji schreef:ik bepaal de prijs zelf, in principe is het gewoon 1 prijs voor elke pup.
:
Daarbij hoor je niet vaak dat een buitenlandse fokker voor " ons " de prijs omlaag gooit. Ik hoor meestal dat de prijs juist omhoog gaat , want die rijke Europeanen kunnen dat toch l betalen.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
wilma23
- Zeer actief
Wow das idd een heel ander bedrag dan ik voor mijn duo heb betaald heb.MARC_S schreef:Markt bepaald prijs. Zo kost een herder meestal rond de 500-700 euro. Er zijn er veel en men betaald er niet graag heel veel voor. Een ambull of mastino is veel duurder. Die zijn meer gewild en dus kosten ze meer. vandaar ook dat ik niet begrijp dat dat wel normaal is maar de meer gewilde pup in het nest duurder verkopen is dan heel raar? Ik zou dat zelf niet doen hoor. Ik zou 1 prijs hanteren en dat is die van de rasvereniging. Puur om van het gezeik af te zijnwilma23 schreef:ik kan niet zo goed snappen dat kleur en geslacht de prijs bepaalt.
De prijs die de bmcn hanteerd is 1250,- euro, en ik dacht dat dat kwam omdat bij bm ook wel voorkomt dat er een keizersnede moet worden uitgevoerd.
het zal dan idd ook aan de vraag liggen die er voor is,want het is wel een ras wat steeds populairder word.
-
wilma23
- Zeer actief
Ja maar dan zou een fokker hem toch sowieso niet kiezen en kan het alsnog een heel leuk huishondje zijn toch.MonaToetje schreef:Een pup duurder/goedkoper verkopen omdat het een bepaalde kleur is vind ik zowieso belachelijk.
Ik zou het zelf niet raar vinden hoor om dan de gewone prijs te betalen.
Het doet niks aan de kwaliteit van de hond af wat mij betreft.
- Chione
- Zeer actief
AB's vind je vaak al voor 300 euro op sites als Marktplaats. Prijzen van 800/1000/1200 vind je voornl. bij bekende/grote fokkers met bepaalde lijnen enz.MARC_S schreef:Markt bepaald prijs. Zo kost een herder meestal rond de 500-700 euro. Er zijn er veel en men betaald er niet graag heel veel voor. Een ambull of mastino is veel duurder. Die zijn meer gewild en dus kosten ze meer. vandaar ook dat ik niet begrijp dat dat wel normaal is maar de meer gewilde pup in het nest duurder verkopen is dan heel raar? Ik zou dat zelf niet doen hoor. Ik zou 1 prijs hanteren en dat is die van de rasvereniging. Puur om van het gezeik af te zijnwilma23 schreef:ik kan niet zo goed snappen dat kleur en geslacht de prijs bepaalt.
Prijs zegt m.i. overigens maar weinig over de kwaliteiten van de ouders/pups.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~