Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zielig....toch?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jo
Vaste gebruiker

zielig....toch?

Ongelezen bericht door Jo »

ik was vanmorgen in de dierenwinkel en daar kwam een mevrouw een anti-blafband kopen....voor haar 14 jarig, doof en bijna blind hondje.. :cry: want ze blafte de laatste tijd ineens zo veel en daar werd mevrouw gek van. Ik had haar liefst ter plekke zelf zo'n ding omgedaan :evil: is het nu gek dat ik de hele dag al moet denken aan dat arme oudje dat nu natuurlijk helemaal niet meer weet wat haar overkomt?
Of vinden er meer mensen dat dat kan?
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Ja natuurlijk zielig!!
Maar de verkopers in de dierenwinkel :piew:
Hier in de dierenwinkel worden TT verkocht, om honden dingen aan te leren..... :N:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Het zou mij ook giga dwars zitten. Bij zo'n dierenwinkel kocht ik niets meer. Dombo's. :evil: Met zo'n oude hond zou je toch eerder moeten denken aan DAP spray of Telizen of andere middelen die de oorzaak aanpakken?
Jo
Vaste gebruiker

ik heb de verkoopster ook gezegd dat ik daar niet meer zal komen....die mevrouw heb ik aangeraden eerst eens met het hondje naar de da te gaan...maar of ze het zal doen...arm beestje. Ik zie de hele tijd voor me hoe ze zal schrikken en in de war zal raken..mijn oudje is 13 en ik moet er toch niet aan denken dat zoiets met haar zou gebeuren :jank:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ach wat zielig. Hier ook zo'n oudje 14 jaar, doof en af en toe de weg kwijt. Soms kan ie ook wat paniekerig beginnen te blaffen, moet er niet aan denken hem een anti-blaf band om te doen :jank: .
Gr. Aniek

Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

:jank:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Achossie dat beessie...

Wat is TT?
RIP Cena :roos:
    marian*
    Erelid
    Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Arme hond!Stel je voor dat ik Max ineens zo'n ding om doe!
    Bij een trilband zou ik me nog iets kunnen voorstellen alhoewel een oude hond daar misschien ook weer van schrikt.
    Afbeelding
    Uit het oog maar nooit uit het hart
    Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
    Jaap*
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik vind, serieus, dat er een verbod op blafbanden zou moeten komen.
    Ik vind een blafband echt één van de meest wrede dingen die je een hond kunt aandoen. In ieder geval op de manier zoals hij meestal gebruikt wordt, omdoen en de deur achter je dichttrekken.

Hier in de buurt loopt 's ochtends een hond los op het erf, die liep altijd vrolijk blaffend een stukje mee langs de afscheiding als Felix en ik langsfietsten.
    Nu komt er alleen nog maar wat "als ik meer geluid maak krijg ik een opdonder" gerochel uit :kotz:
    Ziekelijk.
    Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
    Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
    _Leonie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Om te janken. Als verkoper had ik het haar never nooit verkocht! :jank:
    jacq1970
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik had die mevrouw toch echt op de gevaren gewezen en gezegt dat ik hoop als zij oud is dat er ook iemand haar dat ding om dr strot bind zodat wanneer zij haar domme kakel opentrekt ze een schok krijgt...schandalig wat een stom wijf :devil:
    Afbeelding
    marian*
    Erelid
    Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

LéonieHonden schreef:Om te janken. Als verkoper had ik het haar never nooit verkocht! :jank:
    Ik zou die dingen al niet in mijn assortiment willen hebben :wink:
    Juist om te voorkomen dat dit soort figuren ze om dit soort redenen gaan kopen.
    Afbeelding
    Uit het oog maar nooit uit het hart
    Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
    Jacksel
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): York H(R)ussell
    dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jaap* schreef:Ik vind, serieus, dat er een verbod op blafbanden zou moeten komen.
    Ik kreeg, serieus, het advies van de puppytrainster om er eentje om te doen bij Yore, toentertijd... 'Gelukkig' ging ik ertegenin en ook de GT die mij hielp gaf onmiddelijk aan dat het geen optie was... Overigens was dat dan wel een met citronella, die ze aanraadde
    Afbeelding
    You'll be in my heart... Always...
    billy
    Erelid
    Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Jaap* schreef:Ik vind, serieus, dat er een verbod op blafbanden zou moeten komen.
    Ik vind een blafband echt één van de meest wrede dingen die je een hond kunt aandoen. In ieder geval op de manier zoals hij meestal gebruikt wordt, omdoen en de deur achter je dichttrekken.

Hier in de buurt loopt 's ochtends een hond los op het erf, die liep altijd vrolijk blaffend een stukje mee langs de afscheiding als Felix en ik langsfietsten.
    Nu komt er alleen nog maar wat "als ik meer geluid maak krijg ik een opdonder" gerochel uit :kotz:
    Ziekelijk.
    Mee eens :ok:
    Afbeelding
    sky
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

bij een oudere hond die ineens meer gaat blaffen zou ik het nooit doen, afhankelijk van de hond misschien die met citronella geur?.

maar een echt blaffende puber hond waarom niet, ik ken zo al 2 mensen die wegens overlast hun hond na 5 jaar moesten weg doen (nieuwe buren) en toen heeft de antiblafband goed geholpen, en gezorgd dat de hond niet weg hoefte.
    Hond loopt nu zonder band los in het huis en slaat niet meer voor alles en nog wat aan.
    Jaap*
    Zeer actief

sky schreef:maar een echt blaffende puber hond waarom niet, ik ken zo al 2 mensen die wegens overlast hun hond na 5 jaar moesten weg doen (nieuwe buren) en toen heeft de antiblafband goed geholpen, en gezorgd dat de hond niet weg hoefte.
    Hond loopt nu zonder band los in het huis en slaat niet meer voor alles en nog wat aan.
    Ja, het is meestal erg gemakkelijk om je eigen probleem op te lossen. Maar los je daarmee ook het probleem van de hond op?
    Als die hond blaft van stress of angst niet. En als de hond aanslaat bij het minste of geringste heb je hem dat zelf geleerd. En dan leer je het hem ook maar weer op een fatsoenlijke wijze af.
    wilma23
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

najaa dat die verkoper hem ook meegeeft na zo'n verhaal.
    dat doe je toch niet, dan denk je ook alleen maar aan je omzet.
    En die vrouw die spoort niet echt pffff :devil:
    loony
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): working kelpie
    Patterdale Terrier
    Engelse Springer Spaniel
    Aantal honden: 4
    Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Over de tt wordt vaak negatief gedaan en iedereen die het gebruikt is een beul. Nou de TT wordt ook vaak gebruikt om dingen aan te leren zonder echt een schok te geven. Ik ken iemand die een TT gebruikt als klicker en hij staat op de laagste stand die enkel een trilling geeft of een piepje dat dan de click vervangt.
    En verder gebruik ik ook eens de blafband als er een loopse teef is, liever dat dan politie aan de deur.
    iones
    Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

In dit geval wordt de band verkeerd gebruikt loony en hoeveel mensen zullen er nog meer zijn die hem verkeerd gebruiken? Dit is je reinste dierenmischandeling.
    Maar mensen zijn alleen met zichzelf bezig. Inderdaad moeten hun eigen problemen wel opgelost worden maar die van anderen of hun dieren, die mogen kapot vallen.
    'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
    sky
    Zeer actief

Jaap* schreef:
    sky schreef:maar een echt blaffende puber hond waarom niet, ik ken zo al 2 mensen die wegens overlast hun hond na 5 jaar moesten weg doen (nieuwe buren) en toen heeft de antiblafband goed geholpen, en gezorgd dat de hond niet weg hoefte.
    Ja, het is meestal erg gemakkelijk om je eigen probleem op te lossen. Maar los je daarmee ook het probleem van de hond op?
    Als die hond blaft van stress of angst niet. En als de hond aanslaat bij het minste of geringste heb je hem dat zelf geleerd. En dan leer je het hem ook maar weer op een fatsoenlijke wijze af.
    deze mensen hadden een week om de hond af te leren om te blaffen als er emand langs het huis liep.
    Dit is gelukt en na ong. 3 weken (wat ik me ervan kan herinderen kan ook korter zijn) liep de hond al weer zonder band en blafte niet meer.
    Verder werkte ze fulltime dus de tijd hadden ze toe ook niet om het anders af te leren.
    sky
    Zeer actief

loony schreef:Over de tt wordt vaak negatief gedaan en iedereen die het gebruikt is een beul. Nou de TT wordt ook vaak gebruikt om dingen aan te leren zonder echt een schok te geven. Ik ken iemand die een TT gebruikt als klicker en hij staat op de laagste stand die enkel een trilling geeft of een piepje dat dan de click vervangt.
    En verder gebruik ik ook eens de blafband als er een loopse teef is, liever dat dan politie aan de deur.
    helaas word er over het straffen alleen al te negatief gedacht, een hond is nou eenmaal geen mens.

Hier lopen in het bos 2 honden de ene kon nooit los omdat die overal achteraan ging jagen, en loopt nu dus wel los met TT om maar deze word nooit gebruikt geloof maar 2x hoefen te gebruiken en nu heeft ze hem wel om maar de afstandbediening gaat niet mee.
    En een hond die er vandoor gaat en zo ook al 2x over een druke weg is gerent, nu met TT loopt hij wel mee met de baas en kan gewoon spelen met andere honden.
    astrid
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Ik heb van de week al een paar keer een nieuwe reclame op de radio gehoord.. iets van dat je voor deskundig advies in de dierenspeciaalzaak moet zijn. Was ook nog iets bij van dat de kinderen zo fijn naar de dieren konden kijken daar.
    Ik zet mijn vraagtekens bij het deskundige advies wat ze geven, vooral in de zaak waar ik weleens kom. Ik heb daar al wat tenenkrommende dingen gehoord.
    Mechelfan
    Actief

Ongelezen bericht door Mechelfan »

Ik heb nog nooit een dierenwinkel gezien waar ze een tt verkochten, dacht ook dat dat niet mocht in NL?
    Arme beestje....
    Gelukkig heb je ook goede en deskundige dierenwinkels.
    iones
    Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

sky schreef:
    deze mensen hadden een week om de hond af te leren om te blaffen als er emand langs het huis liep.
    Dit is gelukt en na ong. 3 weken (wat ik me ervan kan herinderen kan ook korter zijn) liep de hond al weer zonder band en blafte niet meer.
    Verder werkte ze fulltime dus de tijd hadden ze toe ook niet om het anders af te leren.
    Laat ze die hond ook fulltime alleen zitten of komt er iemand om hem een keer buiten te laten?
    Dat beest heeft echt een probleem met die mensen! Jammer dat die hond zijn mensen niet naar het asiel kan brengen. :evil:
    'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
    Jo
    Vaste gebruiker

de hele zaak zat me dusdanig dwars dat ik contact heb opgenomen met de bedrijfsleiding van de betreffende dierenwinkel. Die gaf toe dat de band in dit geval beter niet aan die mevrouw had kunnen worden verkocht en de verkoopster zal erop worden aangesproken. Is in elk geval iets, maar te laat voor het arme oudje...
    *Esther
    Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Jo schreef:de hele zaak zat me dusdanig dwars dat ik contact heb opgenomen met de bedrijfsleiding van de betreffende dierenwinkel. Die gaf toe dat de band in dit geval beter niet aan die mevrouw had kunnen worden verkocht en de verkoopster zal erop worden aangesproken. Is in elk geval iets, maar te laat voor het arme oudje...
    Supergoed van je :ok:
    Jaap*
    Zeer actief

Wat doortastend van je :ok:
    sky
    Zeer actief

iones schreef:
    sky schreef:
    Laat ze die hond ook fulltime alleen zitten of komt er iemand om hem een keer buiten te laten?
    Dat beest heeft echt een probleem met die mensen! Jammer dat die hond zijn mensen niet naar het asiel kan brengen. :evil:
    ze hadden een uitlaatservice.

En ik zou mijn oude hond geen blafband oi omdoen nee, heel misschien een citronella band als het echt niet anders kan maar een hond die blaft uit verwarring zou ik het nooooooit bij omdoen.
    Shibby
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Jo schreef:de hele zaak zat me dusdanig dwars dat ik contact heb opgenomen met de bedrijfsleiding van de betreffende dierenwinkel. Die gaf toe dat de band in dit geval beter niet aan die mevrouw had kunnen worden verkocht en de verkoopster zal erop worden aangesproken. Is in elk geval iets, maar te laat voor het arme oudje...
    Wat goed van je! :ok:
    Het is niet veel, maar in ieder geval iets.
    Afbeelding
    Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
    YvetteJ
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
    Aantal honden: 2
    Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Er is er deze week een in de aanbieding bij de Discus zie ik nu in het krantje.... Tekst: Blaft uw hond ook zoveel???? Dan is wellicht de antiblaf-band een oplossing. Als uw hond blaft, krijgt deze op hetzelfde moment een correctie. Wij adviseren u graag over de werking en juiste keuze! Nu voor 59,95
    Groetjes Yvette

Chupa (2007)
    Tobias (2008-2021)
    Freek (2020)
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”