Of vinden er meer mensen dat dat kan?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zielig....toch?
Moderator: moderatorteam
-
Jo
- Vaste gebruiker
zielig....toch?
ik was vanmorgen in de dierenwinkel en daar kwam een mevrouw een anti-blafband kopen....voor haar 14 jarig, doof en bijna blind hondje..
want ze blafte de laatste tijd ineens zo veel en daar werd mevrouw gek van. Ik had haar liefst ter plekke zelf zo'n ding omgedaan
is het nu gek dat ik de hele dag al moet denken aan dat arme oudje dat nu natuurlijk helemaal niet meer weet wat haar overkomt?
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
Fin
- Zeer actief
-
Jo
- Vaste gebruiker
ik heb de verkoopster ook gezegd dat ik daar niet meer zal komen....die mevrouw heb ik aangeraden eerst eens met het hondje naar de da te gaan...maar of ze het zal doen...arm beestje. Ik zie de hele tijd voor me hoe ze zal schrikken en in de war zal raken..mijn oudje is 13 en ik moet er toch niet aan denken dat zoiets met haar zou gebeuren 
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
- *Linda*
- Zeer actief
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik vind, serieus, dat er een verbod op blafbanden zou moeten komen.
Ik vind een blafband echt één van de meest wrede dingen die je een hond kunt aandoen. In ieder geval op de manier zoals hij meestal gebruikt wordt, omdoen en de deur achter je dichttrekken.
Hier in de buurt loopt 's ochtends een hond los op het erf, die liep altijd vrolijk blaffend een stukje mee langs de afscheiding als Felix en ik langsfietsten.
Nu komt er alleen nog maar wat "als ik meer geluid maak krijg ik een opdonder" gerochel uit
Ziekelijk.
Ik vind een blafband echt één van de meest wrede dingen die je een hond kunt aandoen. In ieder geval op de manier zoals hij meestal gebruikt wordt, omdoen en de deur achter je dichttrekken.
Hier in de buurt loopt 's ochtends een hond los op het erf, die liep altijd vrolijk blaffend een stukje mee langs de afscheiding als Felix en ik langsfietsten.
Nu komt er alleen nog maar wat "als ik meer geluid maak krijg ik een opdonder" gerochel uit
Ziekelijk.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik zou die dingen al niet in mijn assortiment willen hebbenLéonieHonden schreef:Om te janken. Als verkoper had ik het haar never nooit verkocht!
Juist om te voorkomen dat dit soort figuren ze om dit soort redenen gaan kopen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik kreeg, serieus, het advies van de puppytrainster om er eentje om te doen bij Yore, toentertijd... 'Gelukkig' ging ik ertegenin en ook de GT die mij hielp gaf onmiddelijk aan dat het geen optie was... Overigens was dat dan wel een met citronella, die ze aanraaddeJaap* schreef:Ik vind, serieus, dat er een verbod op blafbanden zou moeten komen.

You'll be in my heart... Always...
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Mee eensJaap* schreef:Ik vind, serieus, dat er een verbod op blafbanden zou moeten komen.
Nu komt er alleen nog maar wat "als ik meer geluid maak krijg ik een opdonder" gerochel uit![]()
Ziekelijk.
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
bij een oudere hond die ineens meer gaat blaffen zou ik het nooit doen, afhankelijk van de hond misschien die met citronella geur?.
maar een echt blaffende puber hond waarom niet, ik ken zo al 2 mensen die wegens overlast hun hond na 5 jaar moesten weg doen (nieuwe buren) en toen heeft de antiblafband goed geholpen, en gezorgd dat de hond niet weg hoefte.
Hond loopt nu zonder band los in het huis en slaat niet meer voor alles en nog wat aan.
maar een echt blaffende puber hond waarom niet, ik ken zo al 2 mensen die wegens overlast hun hond na 5 jaar moesten weg doen (nieuwe buren) en toen heeft de antiblafband goed geholpen, en gezorgd dat de hond niet weg hoefte.
Hond loopt nu zonder band los in het huis en slaat niet meer voor alles en nog wat aan.
- Jaap*
- Zeer actief
Ja, het is meestal erg gemakkelijk om je eigen probleem op te lossen. Maar los je daarmee ook het probleem van de hond op?sky schreef:maar een echt blaffende puber hond waarom niet, ik ken zo al 2 mensen die wegens overlast hun hond na 5 jaar moesten weg doen (nieuwe buren) en toen heeft de antiblafband goed geholpen, en gezorgd dat de hond niet weg hoefte.
Als die hond blaft van stress of angst niet. En als de hond aanslaat bij het minste of geringste heb je hem dat zelf geleerd. En dan leer je het hem ook maar weer op een fatsoenlijke wijze af.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Over de tt wordt vaak negatief gedaan en iedereen die het gebruikt is een beul. Nou de TT wordt ook vaak gebruikt om dingen aan te leren zonder echt een schok te geven. Ik ken iemand die een TT gebruikt als klicker en hij staat op de laagste stand die enkel een trilling geeft of een piepje dat dan de click vervangt.
En verder gebruik ik ook eens de blafband als er een loopse teef is, liever dat dan politie aan de deur.
En verder gebruik ik ook eens de blafband als er een loopse teef is, liever dat dan politie aan de deur.
- iones
- Zeer actief
In dit geval wordt de band verkeerd gebruikt loony en hoeveel mensen zullen er nog meer zijn die hem verkeerd gebruiken? Dit is je reinste dierenmischandeling.
Maar mensen zijn alleen met zichzelf bezig. Inderdaad moeten hun eigen problemen wel opgelost worden maar die van anderen of hun dieren, die mogen kapot vallen.
Maar mensen zijn alleen met zichzelf bezig. Inderdaad moeten hun eigen problemen wel opgelost worden maar die van anderen of hun dieren, die mogen kapot vallen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- sky
- Zeer actief
deze mensen hadden een week om de hond af te leren om te blaffen als er emand langs het huis liep.Jaap* schreef:Ja, het is meestal erg gemakkelijk om je eigen probleem op te lossen. Maar los je daarmee ook het probleem van de hond op?sky schreef:maar een echt blaffende puber hond waarom niet, ik ken zo al 2 mensen die wegens overlast hun hond na 5 jaar moesten weg doen (nieuwe buren) en toen heeft de antiblafband goed geholpen, en gezorgd dat de hond niet weg hoefte.
Als die hond blaft van stress of angst niet. En als de hond aanslaat bij het minste of geringste heb je hem dat zelf geleerd. En dan leer je het hem ook maar weer op een fatsoenlijke wijze af.
Dit is gelukt en na ong. 3 weken (wat ik me ervan kan herinderen kan ook korter zijn) liep de hond al weer zonder band en blafte niet meer.
Verder werkte ze fulltime dus de tijd hadden ze toe ook niet om het anders af te leren.
- sky
- Zeer actief
helaas word er over het straffen alleen al te negatief gedacht, een hond is nou eenmaal geen mens.loony schreef:Over de tt wordt vaak negatief gedaan en iedereen die het gebruikt is een beul. Nou de TT wordt ook vaak gebruikt om dingen aan te leren zonder echt een schok te geven. Ik ken iemand die een TT gebruikt als klicker en hij staat op de laagste stand die enkel een trilling geeft of een piepje dat dan de click vervangt.
Hier lopen in het bos 2 honden de ene kon nooit los omdat die overal achteraan ging jagen, en loopt nu dus wel los met TT om maar deze word nooit gebruikt geloof maar 2x hoefen te gebruiken en nu heeft ze hem wel om maar de afstandbediening gaat niet mee.
En een hond die er vandoor gaat en zo ook al 2x over een druke weg is gerent, nu met TT loopt hij wel mee met de baas en kan gewoon spelen met andere honden.
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Ik heb van de week al een paar keer een nieuwe reclame op de radio gehoord.. iets van dat je voor deskundig advies in de dierenspeciaalzaak moet zijn. Was ook nog iets bij van dat de kinderen zo fijn naar de dieren konden kijken daar.
Ik zet mijn vraagtekens bij het deskundige advies wat ze geven, vooral in de zaak waar ik weleens kom. Ik heb daar al wat tenenkrommende dingen gehoord.
Ik zet mijn vraagtekens bij het deskundige advies wat ze geven, vooral in de zaak waar ik weleens kom. Ik heb daar al wat tenenkrommende dingen gehoord.
- Mechelfan
- Actief
- iones
- Zeer actief
Laat ze die hond ook fulltime alleen zitten of komt er iemand om hem een keer buiten te laten?sky schreef:
deze mensen hadden een week om de hond af te leren om te blaffen als er emand langs het huis liep.
Dit is gelukt en na ong. 3 weken (wat ik me ervan kan herinderen kan ook korter zijn) liep de hond al weer zonder band en blafte niet meer.
Verder werkte ze fulltime dus de tijd hadden ze toe ook niet om het anders af te leren.
Dat beest heeft echt een probleem met die mensen! Jammer dat die hond zijn mensen niet naar het asiel kan brengen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Jo
- Vaste gebruiker
de hele zaak zat me dusdanig dwars dat ik contact heb opgenomen met de bedrijfsleiding van de betreffende dierenwinkel. Die gaf toe dat de band in dit geval beter niet aan die mevrouw had kunnen worden verkocht en de verkoopster zal erop worden aangesproken. Is in elk geval iets, maar te laat voor het arme oudje...
- *Esther
- Zeer actief
Supergoed van jeJo schreef:de hele zaak zat me dusdanig dwars dat ik contact heb opgenomen met de bedrijfsleiding van de betreffende dierenwinkel. Die gaf toe dat de band in dit geval beter niet aan die mevrouw had kunnen worden verkocht en de verkoopster zal erop worden aangesproken. Is in elk geval iets, maar te laat voor het arme oudje...
- Jaap*
- Zeer actief
- sky
- Zeer actief
ze hadden een uitlaatservice.iones schreef:Laat ze die hond ook fulltime alleen zitten of komt er iemand om hem een keer buiten te laten?sky schreef:
deze mensen hadden een week om de hond af te leren om te blaffen als er emand langs het huis liep.
Dat beest heeft echt een probleem met die mensen! Jammer dat die hond zijn mensen niet naar het asiel kan brengen.
En ik zou mijn oude hond geen blafband oi omdoen nee, heel misschien een citronella band als het echt niet anders kan maar een hond die blaft uit verwarring zou ik het nooooooit bij omdoen.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Wat goed van je!Jo schreef:de hele zaak zat me dusdanig dwars dat ik contact heb opgenomen met de bedrijfsleiding van de betreffende dierenwinkel. Die gaf toe dat de band in dit geval beter niet aan die mevrouw had kunnen worden verkocht en de verkoopster zal erop worden aangesproken. Is in elk geval iets, maar te laat voor het arme oudje...
Het is niet veel, maar in ieder geval iets.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Er is er deze week een in de aanbieding bij de Discus zie ik nu in het krantje.... Tekst: Blaft uw hond ook zoveel???? Dan is wellicht de antiblaf-band een oplossing. Als uw hond blaft, krijgt deze op hetzelfde moment een correctie. Wij adviseren u graag over de werking en juiste keuze! Nu voor 59,95
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)