Ik ging vanmiddag even met de honden naar het bos. Hier in weerdinge, en dan neem ik ze 2 om 2 mee.
Eerst Lune en Mowan, daarna Sorbonne en Elmo.
Terwijl we uit de auto komen, stuiven Lune en Mowan samen een weiland in, maar omdat ik ze daar nu niet wil hebben lopen roep ik ze terug, en Mowan rent onder een dwarsligger door. Zo'n houtenbalk die auto's tegenhoud om de bospaden in te gaan zeg maar. En Lune.... lune wil heel hard achter Mowan aan rennen, en begint daarbij al met dr Whoehoehoe......
Maar dat veranderde al heel snel in Kai Kai kai..... mevrouw had niet door dat Mowan onder een balk door rende, en dat ze even moest springen, of moest bukken, en ze knalt zo met haar kop (neus) tegen die balk aan. Piepend kwam ze terug gekropen naar mij....en er zat toch wel aardig wat bloed bij haar neus.
Gelijk aangelijnd, en de dierenarts gebeld, om te vragen of ik langs moest komen, maar toen ik die aan de lijn had, leek het bloeden al een stuk minder te worden. Het bloed kwam precies onder haar neusvleugeltje vandaan aan de linkerkant. Arm kind.
De rest van de wandeling heb ik dr goed in de gaten gehouden, maar ze gedroeg zich niet veel anders dan normaal, dus waarschijnlijk niks aan de hand.. alleen een hele lichte zwelling aan de linkerkant van dr neus...