Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lastig probleem

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

roy
Zeer actief

lastig probleem

Ongelezen bericht door roy »

Ik heb even jullie frisse kijk op deze zaak nodig :mrgreen:
Aan de overkant woont een meneer met twee honden, hond 1 is een goedzak, hond twee een kreng, menig hondje in de buurt is tot dokterbezoek verwond, tijdje terug zelfs een langslopende mevrouw in de benen gebeten, wat deze mensen er mee hebben gedaan geen idee.
Nu deze honden zitten vaak los in de tuin terwijl meneer binnen is of in de tuin bezig, ze lopen soms ook gewoon de straat op als ze iets zien.
Al vaak gezegd hou die krengen bij je, maar nee het zijn honden dus laat ze lekker hond zijn :denken:
Nu dus met pupje, ik wil niet wachten tot er ongelukken gebeuren, dus heel fout maar zodra dat kreng komt til ik pupje op.
Net dus weer, nu zit ik me hier op te vreten en bedenk dat ik de volgende keer die hond een rotschop geven gaat dat zij nooit meer komt....
Dit is niet mijn manier, maar wat moet je dan????

yvonne
roy
Zeer actief

Nanna schreef:Als je er langs móet zou ik die rotschop overwegen. Dat is vaak de enige manier om de baas tot inkeer te laten komen, helaas.
Ik zou zeer zeker niet lijdzaam toezien hoe mijn pup gebeten wordt.
Als ik de voordeur uitloop staan ze vaak op straat.....
Ik begin het nu te verdommen om steeds maar een ommetje te moeten nemen, waar het kan ontloop ik maar het is toch van de zotte

yvonne
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Neem anders een rammelblikje en dat gooi je tussen de benen van de hond die je wilt leren jou te vermijden. Als je dat een paar keer doet hoop ik dat hij jou en jouw hond een stuk minder gezellig vindt........
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

TeamWork schreef:Neem anders een rammelblikje en dat gooi je tussen de benen van de hond die je wilt leren jou te vermijden. Als je dat een paar keer doet hoop ik dat hij jou en jouw hond een stuk minder gezellig vindt........
:ok:

Maar... dat kreng van de overkant kan wel goed samen met de eigen hond? Dan zou ik zelf geneigd zijn contact met de pup aan te moedigen. Gaat het loeder de pup zien als 'eigen', dan ben je helemaal van het gedonder af. Wat jij beschrijft namelijk is een hond die zo territoriaal is als de pest en indringers afrost. Leuk gevolg van het toestaan om vrijuit op straat te lopen :roll: . Wordt jouw pup echter gezien als behorend bij het territorium, dan is het geen indringer meer, en daarmee een stuk veiliger.
roy
Zeer actief

Martijn schreef:Zonder hond langsgaan en vast aankondigen dat er geen grens aan je woede zal zijn als zijn nalatigheid tot ook maar een gekrenkt puppenhaartje lijdt.
Voorts neem je een flinke lange dressuurzweep mee als je gaat wandelen.

Ohof, je zorgt dat de honden de beste vriendjes worden.
Dat zijn ze tenslotte ook met elkaar dus ze kunnen het wel.
Dat vriendjes worden wordt lastig vrees ik, deze o zo vriendelijke hond heeft het ookal op ons andere hond voorzien, zodra ze de kans krijgt wil ze mijn mannetje even grijpen :N: , die haar nu dus ook niet meer luchten kan, denk niet dat hij haar dus in de buurt van pupsel wil :wink:
En de pest is ik heb ze in de wijk altijd keurig aan de lijn, laat een ander dat nou ook eens doen.

yvonne
roy
Zeer actief

christo schreef:
TeamWork schreef:Neem anders een rammelblikje en dat gooi je tussen de benen van de hond die je wilt leren jou te vermijden. Als je dat een paar keer doet hoop ik dat hij jou en jouw hond een stuk minder gezellig vindt........

Maar... dat kreng van de overkant kan wel goed samen met de eigen hond? Dan zou ik zelf geneigd zijn contact met de pup aan te moedigen. Gaat het loeder de pup zien als 'eigen', dan ben je helemaal van het gedonder af. Wat jij beschrijft namelijk is een hond die zo territoriaal is als de pest en indringers afrost. Leuk gevolg van het toestaan om vrijuit op straat te lopen :roll: . Wordt jouw pup echter gezien als behorend bij het territorium, dan is het geen indringer meer, en daarmee een stuk veiliger.
Het is niet alleen hier voor de deur, ze grijpt waneer het haar uitkomt, dit hondje is meegenomen uit frankrijk waar ze zwerfde zo is het verhaal, en omdat ik haar dus absoluut niet peilen kan..., ik durf het niet met pup, ze heeft al een klein hondje behoorlijk toegetakeld het is geen corrigeren meer...., een sharpei tot acht hechtingen.
Ik ben er niet bij wat daar binnen gebeurd, wie weet is andere hond gewoon gewoon erg onderdanig naar haar

yvonne
josefiep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kathie, een kruising Puli!

Ongelezen bericht door josefiep »

Die rotschop zou ook het eerste zijn wat in mij op zou komen...
Mits hij zich misdraagt, natuurlijk! (Niet zo van... he, hallo.. SCHOP! Hahaha!! )

Maar... wat bezielt die baas?!
Als hij weet dat verschillende honden naar de dierenarts zijn gegaan, doordat ZIJN hond hem lastig viel... waarom lopen die honden dan los?

En dus zijn er meerdere slachtoffers. Is het geen optie om aangifte te doen? Of in elk geval beter gedrag te eisen?
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Waarschijnlijk ben ik een enorm gevoelig zieltje maar die `rotschoppen` die sommige hier te pas en te onpas schijnen te geven vind ik nogal naar klinken. Een bescheiden schopje klinkt wat liever en hopelijk is dat ook afdoende!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als er regelmatig honden worden gegrepen en zelfs een keer een mevrouw is gebeten dan zou ik verzamelen als hondenbaasjes, en die mevrouw zijnde, en de wijkagent er eens bijhalen.
Ik zou dat dan wel aan meneer nog even melden, dat als hij die honden zo laat lopen, dat jullie dan de wijkagent in gaan schakelen.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik trek altijd verschrikkelijk mijn mond open als ik in het nauw kom door een andere hond. Daar schrikken eigenaren vaak wel van en halen snel hun hond weg. Beetje genant, die viswijvenmodus, maar ach..het doel heiligt de middelen.
Heel vervelend probleem Roy!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

wiek schreef:Waarschijnlijk ben ik een enorm gevoelig zieltje maar die `rotschoppen` die sommige hier te pas en te onpas schijnen te geven vind ik nogal naar klinken. Een bescheiden schopje klinkt wat liever en hopelijk is dat ook afdoende!
Een flinke brul is meestal ook afdoende hoor :wink:
werkt prima is mijn ervaring.
Voor je hond gaan staan en je waffel flink opentrekken. Trekt ook direct de aandacht van de eigenaar, helpt misschien.

Overigens zou ik er ook geen vriendjes mee maken. Het zegt niks dat de hond samen met een andere hond leeft.
Kaya leeft ook samen met Puch, maar als een pup op d'r kop gaat dansen, is er weinig vriendjesgevoel.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

viswijven en anders een schop(je)...
zo heb ik het hier ook gedaan met de jack hussel die alles grijpt en nog steeds alleen over straat loopt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
josefiep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kathie, een kruising Puli!

Ongelezen bericht door josefiep »

wiek schreef:Waarschijnlijk ben ik een enorm gevoelig zieltje maar die `rotschoppen` die sommige hier te pas en te onpas schijnen te geven vind ik nogal naar klinken. Een bescheiden schopje klinkt wat liever en hopelijk is dat ook afdoende!
Tja, het is net wat iemand onder een rotschop verstaat...
Een rotschop is naar mijn idee een tik met mijn voet tegen de zijkant van zijn been...
Van dat rare dominante gedrag naar mijn honden moet ik niets hebben.

Maar inderdaad, een brul kan ook heel effectief zijn! :mrgreen:
Elliot
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Elliot »

Dat de hond dit gedrag op straat kan botvieren ligt niet aan de hond, maar aan het baasje. Die moet dus worden aangepakt!
Aangezien baasje niet voor rede vatbaar is zou ik telkens wanneer je die hond los ziet de wijkagent bellen. Desnoods 10 keer per dag!!!
Zoek hierbij eventueel steun van de baasjes van de slachtoffers van deze hond en andere buurtgenoten die dit niet accepteren.
Wijkagent krijgt er na 20 maal bellen binnen 3 dagen echt wel genoeg van en gaat druk uitoefenen op de eigenaar.
Blijven bellen, ook wanneer de eigenaar na waarschuwingen van wijkagent geen maatregelen heeft genomen. Wanneer er boetes gaan worden opgelegd zal hij zich wel bedenken.
Soms dringen dingen pas tot mensen door wanneer ze het in hun portemonnaie gaan voelen.
ik zou in geen geval de bewuste hond een schop geven, het dier is zelf ook slachtoffer van een a sociale baas.
An eye for an eye makes the world go blind (Ghandi).
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als een gesprek met de eigenaar niet werkt dan zou ik de wijkagent inschakelen,temeer daar er ook een mevrouw is gebeten.
En voorlopig zou ik de viswijfmodus gebruiken of een klein hollenwippertje(alhoewel dat laatste ook weer een trigger kan zijn).
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Hebben jullie geen achterdeur?
Afbeelding
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

Rammelblikje vind ik een heel goed idee :ok:

Laten schrikken werkt vaak nog beter dan een rotschop ook...
Al moet ik toegeven dat dat toch wel m'n volgende stap zou zijn...
roy
Zeer actief

gyanty schreef:Hebben jullie geen achterdeur?
Wat denk je zelf haha :mrgreen: , tuurlijk hebben wij een achterdeur maar het is toch te krankzinnig dat ik mijn voordeur niet uit kan, ik wil ook wel eens met de honden de auto in, die kan ik moeilijk bij mijn achterdeur parkeren.

yvonne
roy
Zeer actief

Eline* schreef:Ik trek altijd verschrikkelijk mijn mond open als ik in het nauw kom door een andere hond. Daar schrikken eigenaren vaak wel van en halen snel hun hond weg. Beetje genant, die viswijvenmodus, maar ach..het doel heiligt de middelen.
Ik ben ook niet van het dan maar wegschoppen, als ik de hond goed inschat denk ik dat hij dan zal bijten ook, ik ben nu al sinds we ons Roy hebben bijna drie jaar heel tollerant, ik probeer te ontwijken waar ik kan, maar ik ben het gewoon nu beu, pupje moet veel naar buiten plassen en iedere keer op mijn hoede of dat kreng niet ineens opduikt.
Niemand neemt stappen iedereen ontwijkt heb ik het idee, misschien ben ik wat dat betrefd wel te netjes en denk ach dat beest ken er ook niks aan doen, ik ga maar eens mijn viswijfmodus uitproberen :mrgreen:

yvonne
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

roy schreef:
Eline* schreef:Ik trek altijd verschrikkelijk mijn mond open als ik in het nauw kom door een andere hond. Daar schrikken eigenaren vaak wel van en halen snel hun hond weg. Beetje genant, die viswijvenmodus, maar ach..het doel heiligt de middelen.
Ik ben ook niet van het dan maar wegschoppen, als ik de hond goed inschat denk ik dat hij dan zal bijten ook, ik ben nu al sinds we ons Roy hebben bijna drie jaar heel tollerant, ik probeer te ontwijken waar ik kan, maar ik ben het gewoon nu beu, pupje moet veel naar buiten plassen en iedere keer op mijn hoede of dat kreng niet ineens opduikt.
Niemand neemt stappen iedereen ontwijkt heb ik het idee, misschien ben ik wat dat betrefd wel te netjes en denk ach dat beest ken er ook niks aan doen, ik ga maar eens mijn viswijfmodus uitproberen :mrgreen:

yvonne
Ja doen hoor, er gaat echt zo'n wereld voor je open als je dat eens gedaan hebt :mrgreen:
Ik durfde het nooit maar was het op een gegeven moment zo zat dat pup Gol steeds werd aangevlogen dat ik vanuit de grond van tenen keihard begon te schelden en tieren tegen de honden en baas. Honden waren danig onder de indruk en de baas vond het zielig dat ik zo tegen z'n honden schreeuwde :smile:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Is er ooit al eens een poging gedaan om gewoon met de baas van die hondjes te praten?
Gewoon vragen of hij ze op eigen terrein kan houden (hekkie dicht) zodat ze niet op van alles af vliegen?

En dan bedoel ik niet: "hou je krengen bij je" :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
roy
Zeer actief

ranetje schreef:Is er ooit al eens een poging gedaan om gewoon met de baas van die hondjes te praten?
Gewoon vragen of hij ze op eigen terrein kan houden (hekkie dicht) zodat ze niet op van alles af vliegen?

En dan bedoel ik niet: "hou je krengen bij je" :mrgreen:
Ow jawel hoor, deze man is ook geen boeman is best aardig, alleen hij ziet op geen enkele manier kwaad in zijn laten lopen van de honden.
Zijn reactie op deze hond die een ander grijpt is sja het is een hond....
Eigen terrein is de tuin die niet omheind is :N: , vaak is meneer met de auto bezig op de parkeerplaats en de honden lopen dan maar wat, met die andere hond geen probleem die blijft altijd keurig op afstand, luisterd top, alleen zijn teef is gewoon niet te vertrouwen, maar aan de riem doen is voor meneer geen optie, heeft hij een dag of drie gedaan na een akkefietje met andere hond.

yvonne
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Nanna schreef:Als je er langs móet zou ik die rotschop overwegen. Dat is vaak de enige manier om de baas tot inkeer te laten komen, helaas.
Ik zou zeer zeker niet lijdzaam toezien hoe mijn pup gebeten wordt.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nou, ik vind het zeer asociaal gedrag van die man.
Stel je voor dat ik Romeo zomaar rond zou laten lopen en hij grijpt telkens allemaal honden!
Hier in de buurt zou dat één keer gebeuren, en de politie staat aan de deur hoor.
Als ik last heb van loslopende honden die mij en mijn honden lastig komen vallen hang ik direct aan de telefoon.
En zelfs zo dat de eigenaren het kunnen zien.
Dan is het vrij snel opgelost.

Er liep hier eerst telkens een kruising labrador/duitse staander zichzelf uit te laten.
Meerdere mensen hadden last van de hond, hij heeft ook al eens honden gebeten.
En na een aantal telefoontjes van ondermeer mij, lopen de eigenaren nu netjes dagelijks met de hond aan de riem.

En zo zijn er meer voorbeelden.
Bij ons moet je toezicht daarvoor bellen, en dan afdeling milieu.
Geen idee waarom, maar dat zijn degenen die toezicht houden of de regels omtrent honden wel nageleefd worden.
Ik heb het telnr van toezicht in mijn telefoon, en zodra ik last heb van bepaalde honden waar dat eerder is voorgekomen en ik de mensen al eerder heb aangesproken op hun gedrag, loop ik een klein stukje door, pak ik de telefoon en ga ik in het zicht staan bellen.

Twee andere honden die elke keer blaffen op die van mij af kwamen zie ik nu nooit meer los rondlopen.
Ik heb in totaal drie keer gebeld.
De laatste keer waren de eigenaren nergens te bekennen, en toen ik toezicht vertelde dat de honden NU zonder toezicht rondliepen langs een drukke weg, zijn ze meteen gekomen!
Dat is nog eens netjes!
:zweep:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Laten we het maar even niet over de politie hebben, mijn hond zou de hele wijk dood kunnen bijten voordat die pennenlikkers uberhaupt overwegen hun voeten van het bureau te halen, maar dat ter zeide.

Een hond kan best wat hebben kan ik je uit ervaring vertellen. Ben absoluut geen dierenbeul, maar als je continue last hebt van dezelfde zeer aggeresieve hond ben je dat wel eens zat, dat resulteerde enkele weken geleden in een flinke trap (jack russel), beetje belande in de sloot (zonder water) en heeft de hele dag geen kick meer gegeven (normaal blijft hij de hele dag naar alles wat er langs komt en als hij de kans krijgt vliegt hij zonder enige waarschuwing honden/katten/mensen aan (ook in die volgorde, als mens met hond ben je zelf dus veilig). Mijn hond doet absoluut niks naar kleinere honden, wat ze ook doen, dus ingrijpen was onvermijdelijk. Bij de baas weinig geholpen helaas, het gaat nu nog net zo... Beestje kan er wellicht weinig aan doen, maar snapte op dat moment heel goed dat zijn gedrag ongewenst was. De baas snapte ook dat er iets mis was (hond uit de tuin en stil + mijn scheldpartij op zowel de hond als de baas in de tuin uit het zicht).

Zou niet echt een gemene trap uitdelen, aan schade aan zijn hond heb je ook weinig, mar zolang je zoiets met de bovenkant van je voet doet (en niet tegen zn kop) kan er denk ik weinig gebeuren (maar dat is dan weer ras afhankelijk ;)).
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

sjaak-k schreef:Laten we het maar even niet over de politie hebben, mijn hond zou de hele wijk dood kunnen bijten voordat die pennenlikkers uberhaupt overwegen hun voeten van het bureau te halen, maar dat ter zeide.

Een hond kan best wat hebben kan ik je uit ervaring vertellen. Ben absoluut geen dierenbeul, maar als je continue last hebt van dezelfde zeer aggeresieve hond ben je dat wel eens zat, dat resulteerde enkele weken geleden in een flinke trap (jack russel), beetje belande in de sloot (zonder water) en heeft de hele dag geen kick meer gegeven (normaal blijft hij de hele dag naar alles wat er langs komt en als hij de kans krijgt vliegt hij zonder enige waarschuwing honden/katten/mensen aan (ook in die volgorde, als mens met hond ben je zelf dus veilig). Mijn hond doet absoluut niks naar kleinere honden, wat ze ook doen, dus ingrijpen was onvermijdelijk. Bij de baas weinig geholpen helaas, het gaat nu nog net zo... Beestje kan er wellicht weinig aan doen, maar snapte op dat moment heel goed dat zijn gedrag ongewenst was. De baas snapte ook dat er iets mis was (hond uit de tuin en stil + mijn scheldpartij op zowel de hond als de baas in de tuin uit het zicht).

Zou niet echt een gemene trap uitdelen, aan schade aan zijn hond heb je ook weinig, mar zolang je zoiets met de bovenkant van je voet doet (en niet tegen zn kop) kan er denk ik weinig gebeuren (maar dat is dan weer ras afhankelijk ;)).
Tot je z'n nieren raakt. :roll:
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Wat je daar aan kan doen zou ik werkelijk niet weten.
Tot paar maand terug zaten wij met zelfde probleem.
Deze vrouw vond dat honden het recht hadden zich vrij te bewegen. Dus liepen ze altijd los in de wijk en vooral natuurlijk voor haar deur.
Altijd hommeles.
Omdat wij de hond wat kende ( kwam er later nog 1 bij) hadden we enige invloed op de hond en was een grauw van ons soms genoeg om hem weg te krijgen.

Maar ze had met de hele straat dus al ruzie omdat elke hond aangevallen werd die langs kwam. Politie is er bij geweest. Wat geen bal hielp. Want honden hebben volgens haar ook recht op hun vrijheid.Dus honden bleven los lopen.
Wat een feest toen ze eindelijk verhuisde.
Ze woont nu aan een drukke weg. Arme honden, die vrijheid waar ze recht op hebben kan hun dood dus nog eens worden.

Sterkte ermee in iedergeval. Want iemand die echt voor geen rede vatbaar is, kan je dus behoorlijk het leven zuur maken.

Groetjes Marianne
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Hier delen ze boetes uit aan zulke mensen :pffff:
Ben ik even blij dat het hier serieus wordt genomen en er ook echt actie wordt ondernomen.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”