Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stad groningers

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

stad groningers

Ongelezen bericht door fenneke »

Fenneke en Baloe
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Er gaat niks boven Groningen! :ok:

:roll:
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Xiara
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Xiara »

Zelfde beleid als in Leeuwarden.
Dure grap trouwens als je gepakt wordt, ben je 90 euro armer
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Dat wordt dan flink cashen voor ze hier in 't parkje om de hoek, ik heb echt nog nóóit iemand poep zien ruimen. Ik doe 't zelf eerlijk gezegd ook niet, maar Hades poept echt nooit op steen, dat weigert hij (godzijdank) en wil altijd zo ver mogelijk van het pad af poepen. Hij mag niet op de speel/voetbalstukken poepen, daar let ik altijd heel goed op. Snap heus wel dat de kiddo's ook op het gras willen spelen, hebben ze hier ook echt ruimte zat voor.

Hmmm, dat wordt dan toch maar met zakjes rondsjouwen, had ik maar een kleiner hondje :N: :mrgreen: ...
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Te zot voor woorden en volgens mij totaal niet te controleren...

Mijn hond poept één keer per dag (bij de tweede wandeling), dus dan moet ik 4 keer per dag een zakje meenemen? En als hij gepoept heeft moet ik het zakje bewaren als bewijs zodat meneer agent even kan kijken of je echt wel een zakje bij je had op het moment van poepen (als je hem weggooid heb je immers geen zakje meer)?

En dan nog, als je wel een zakje hebt moet je het nog steeds opruimen :).

Eerst maar eens iets aan de katten doen, daarna weer naar honden kijken.

P.S. bekeuren is geen slechte zaak, er zijn gewoon voldoende hondenbezitters die het totaal niet uitmaakt wat hun hond waar doet, maar om het nu zo te doen...
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Nou dan heb ik al een probleem
Gizmo poept altijd zo ver mogelijk bij een sloot
Daar ga ik echt geen keutel wegruimen hihi
Maar zakjes heb ik altijd wel in de zak voor het geval dat
Ik wist wel dat ze met deze wet bezig waren
Maar dat het er binnen een week al door is
Goh wat zijn ze ineens snel in Groningen :mrgreen:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

sjaak-k schreef:Te zot voor woorden en volgens mij totaal niet te controleren...

Mijn hond poept één keer per dag (bij de tweede wandeling), dus dan moet ik 4 keer per dag een zakje meenemen? En als hij gepoept heeft moet ik het zakje bewaren als bewijs zodat meneer agent even kan kijken of je echt wel een zakje bij je had op het moment van poepen (als je hem weggooid heb je immers geen zakje meer)?

P.S. bekeuren is geen slechte zaak, er zijn gewoon voldoende hondenbezitters die het totaal niet uitmaakt wat hun hond waar doet, maar om het nu zo te doen...
nou nou, wat een drama om standaard een zooi zakjes bij je te steken, is toch gewoon heel makkelijk? bij mij zitten ze dus ook in iedere jas die ik aan trek, alsof bv 4 zakjes zoooo ontzettend moeilijk is om mee te nemen. :roll:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

yamie schreef:
sjaak-k schreef:Te zot voor woorden en volgens mij totaal niet te controleren...

nou nou, wat een drama om standaard een zooi zakjes bij je te steken, is toch gewoon heel makkelijk? bij mij zitten ze dus ook in iedere jas die ik aan trek, alsof bv 4 zakjes zoooo ontzettend moeilijk is om mee te nemen. :roll:
snap ik ook niet, in elke jas een zwik zakjes en klaar. Dat is toch geen probleem. :19:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb altijd een hele rol boterhamzakjes bij me, grijp je nooit mis :mrgreen:
Wel lullig dat honden nergens meer mogen komen :19:
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Ik blij dat ik nog in schijt-maar-waar-je-wilt-gebied woon... :mrgreen: Abby poept keurig 1x per dag, en dat valt ook wel op te ruimen (kleine stevige drol uit n klein hondje). :ok: Maar Yolah (bordeauxdog) nou daar KOMT soms toch wat uit! :N: Dan kan ik vuilniszakken meenemen! :eek:
Bovendien staan er bij ons vrijwel nergens afvalbakken, dus dan mag ik de hele tijd met zo'n vieze warme zak gaan lopen tot ik weer thuisben... :N: Brrr... Gelukkig hebben wij een poepveldje. :wink:

Als die regel ooit landelijk wordt, neem ik wel diepvrieszakjes mee. Zijn wat steviger. :ok:
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Is toch helemaal niks vreemds aan :19: is op heel veel plekken zo.
Hoop alleen wel dat de Groningers uitloopplekken terug krijgen anders zou het wel heel zuur zijn.

Hier wordt je ook bekeurt als je geen zakje bij je hebt ... logisch ook hoe wil je het anders opruimen?

Dus gewoon overal genoeg zakjes instoppen kan je ook niet met de smoes aan komen zetten vanne
... ik heb net het laatste zakje gebruikt.. want daar trappen ze niet in :neenee:

En hier zijn ze in de winter altijd heel jaloers op mij.. ik heb tenminste warme handen :pffff:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik snap het probleem niet. Heb zelf altijd boterhamzakjes bij me. Heb je helemaal geen last van in je broekzak hoor.

Dat van het aanlijnen begrijp ik niet, de plekken die ze noemen lijken mij namelijk ook typische aanlijnplekken. Verdwijnen alle losloopgebieden ook?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Zoek stok! schreef:Ik snap het probleem niet. Heb zelf altijd boterhamzakjes bij me. Heb je helemaal geen last van in je broekzak hoor.

Dat van het aanlijnen begrijp ik niet, de plekken die ze noemen lijken mij namelijk ook typische aanlijnplekken. Verdwijnen alle losloopgebieden ook?
Als het officieel van kracht wordt (staat nog niets op gemeentesite :19: ) ga ik in elk geval met zakjes lopen. Als blijkt dat er zoveel geklaagd wordt dan heb ik me maar gewoon aan de regels te houden. Helaas, want ik hou niet zo van poep :N: .

Ik heb trouwens vorig jaar een blik kunnen werpen op het kantoor van onze burgemeester, er staat een hele grote foto van z'n hond op z'n bureau de foto van vermoedelijk z'n vrouw was ongeveer 3x zo klein :mrgreen: . Ik dénk dat er wel rekening wordt gehouden met losloopgebeiden, dat die gewoon blijven bestaan.

Anders zijn ze natuurlijk volledig krank im Kopf.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Hier is het ook: geen zakje een bekeuring.
Heb ik ook geen probleem mee aangezien er hier in de wijk in elke straat wel 1 of 2 hondenpoepvuilnisbakken staan. Mooi blauw gekleurd :mrgreen:

Voordeel is wel dat de hondebelasting trapsgewijs is verminderd en volgens mij volgend jaar 0 euro is :pffff:
En de groeten van de mannen :zwaai
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Wat een shitzooi
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

@ Fenneke, bedankt voor het melden! :ok:

Nou, vooruit, dan maar elke keer zakjes mee. Ondanks dat onze hond eigenlijk alleen maar poept ver in de bosjes en als hij dat doet ruim ik het niet op. Op speel/voetbalvelden e.d. loopt hij toch niet los zodat er niet wordt gepoept op kinderspeelplaatsen. Ik vind de boete trouwens wel erg hoog, maar waar ik het meeste van baal is de zin dat honden overal aangelijnd moeten en dat er meer 'verboden gebied' voor honden komt... :( De politie kennende wordt er dan flink op gecontroleerd de komende tijd en ik draag ook eens bijna nooit mijn ID bij me als ik met de hond wandel.

Ik zou het beter vinden als ze het zwerfvuil eens aan gaan pakken, want dat is echt van de zotten, hoe vaak ik niet om allemaal kapot glas wat op de grond ligt heen moet lopen... :roll:
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Volgens mij gaan ze de losloop plaatsen echt niet aanpakken
Die bestaan er al zo lang
Kan mij niet voorstellen dat ze daar straks niet meer los mogen lopen
Maar gelukkig zijn er in Groningen heel veel losloop gebieden
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik vind het wel fijn dat ze poepzakjes mee moeten nemen. Wat een rotzooi soms op de soep. yugh :kotz:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

minhie schreef:Ik vind het wel fijn dat ze poepzakjes mee moeten nemen. Wat een rotzooi soms op de soep. yugh :kotz:
Hier ligt bijna nooit wat op de stoep, maar in mijn wijk (Oosterpark) zijn ook veel groene stukken waar honden los (mogen) lopen. Maar in de Oosterpoort bijvoorbeeld, ligt er heel veel poep op de stoep, niet goed natuurlijk, maar je hebt geen plek om heen te gaan met je hond daar en stel dat hij nou een keer heel nodig moet... Onze hond heeft daar ook een keer waterdunne diarree achter gelaten op de stoep. Tsja... heb ik laten liggen, je begint dan niet veel met een boterhamzakje. En de enige veldjes in de Oosterpoort zijn verboden voor honden. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”