Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar ligt je grens?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Waar ligt je grens?

Ongelezen bericht door marian* »

N.a.v. de rolfoto's van Max in het fototopic schiet me ineens te binnen dat mijn honden eigenlijk best veel mogen van mij.
Zoals rollen in weetikveelwat dus :wink:
Zolang het geen mensenpoep of een rottende vis is vind ik het eigenlijk wel best;de douche is geduldig,net als de vijver(wat Max betreft want Bente zwemt niet).
Waar ligt jullie grens?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Zolang het niet schadelijk of hinderlijk voor de omgeving is, vind ik het goed. Nora rolt ook altijd, gelukkig stinkt ze dan nooit én ze is niet zo dat ze daarna voorbijgangers gaat knuffelen, dus ik vind het okay. Met Nilo zou ik al voorzichtiger zijn, omdat hij wel zo een is die mensen plotseling wil knuffelen. Verder moet het gedrag vooral niet overdreven worden. Zoals grase ten. Nora vind het heerlijk en het maakt mij echt niet uit, tot ze niks anders meer doet dan gras eten. Dan ga ik me er aan irriteren en mag ze het niet meer.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Rottende vis mogen ze ook nog in rollen. Mensenpoep is wel een grens bij mij, hoewel ze daar gelukkig niet in gaan rollen maar dat vreten ze op. Ik douche ze ook nooit, heel af en toe haal ik de ergste plakaten een beetje weg met een doek.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ze mogen hier eigenlijk heel veel.
Zomer en winter zwemmen. In gigantische prut sloten springen. Door van alles en nog wat heen rollen etc.
Mensenstront is wel een grens maar dat kom ik nauwelijks tot niet tegen hier.

Douchen doe ik niet aan.
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Nou liever niet... Monty heeft er nog wel eens een handje van om in een giga vogelflodder te rollen of mensenschijt, ik ben er vies van.. hou ze dan ook scherp in de gaten :mrgreen:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier mogen ze dus niet in viezigheid rollen... flauw hé. :wink: :mrgreen:
Ook mogen ze niet in moddersloten.

En ja hoor, ze mogen voor de rest gewoon lekker hond zijn! :ok: Ik zoek wél water op waar ze kunnen zwemmen als het warm is, maar dan de Grevelingen of de Noordzee.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Rollen in eendenpoepjes of regenwurmen vind ik prima. Rollen in paardenpoep niet, en in mensenpoep al helemaal niet maar gelukkig vreten ze dat hier ook gewoon op; zonde om te verspillen met rollen :mrgreen:
Ze rollen hier wel graag, maar (gelukkig voor mij) kiezen ze zelf eigenlijk alleen maar eendenpoepjes/konijnenkeutels/regenwormen uit, en dat vind ik wel prima. Moddersloten mogen ze ook in, tenzij we daarna ergens heen moeten.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Het enige waarin hier af en toe in gerold en van gevreten wordt ís mensenstront dus ja af en toe heb ik pech :mrgreen:
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie mag heel veel, maar rollen in stinkzooi... nee, liever niet.
Hier volstaat dan ook een: "Niet rollen!"
Verder zal het me een zorg zijn, als ze maar lol heeft! :)
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Moos rolt tot nu toe nooit in iets ranzigs :19: :denken:
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Ze mogen hier overal in rollen, zolang het maar geen poep is.

Paardenpoep heb ik dan nog niet zo'n moeite mee, maar varkensgier of koeienvlaaien is niet toegestaan.

Mijn teefje heeft helaas feilloos in de gaten als er weer een weiland bemest is en rent er dan snel heen en stort zich dan in de gier. :boos:
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik kap rolneigingen in stront of dooie beesten echt wel af, ik snap wat dat betreft die foto's ook niet - ik zou daar nooit op mn gemakje foto's van staan maken :wink:
hetzelfde met foto's van ondeugende honden die vuilnisbakken kraken of dingen ergens vandaan jatten of wat dan ook.
dus mijn grenzen zijn vrij scherp met dat soort dingen denk ik zo.
alleen als ik ontdek dat ze iets gesloopt hebben en het is reeds verscheurd in 1000 snippers dan wil ik wel mn sschouders ophalen en een foto maken, maar niet van heterdaadjes.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Beau rolt nergens in, Jeda het liefst in lijken van vissen en vogels :N: Een keer in mensenkots toen heb ik haar wel even onder de douche gezet :mrgreen: Het interesseert mij eigenlijk weinig waar ze in rolt, haar pleziertje denk ik dan.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ragyo schreef:ik kap rolneigingen in stront of dooie beesten echt wel af, ik snap wat dat betreft die foto's ook niet - ik zou daar nooit op mn gemakje foto's van staan maken :wink:
en je hebt ook mensen die niet snappen dat jij je daar zo druk over maakt :19: :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

als het om rollen gaat... Finn rolt omdat hij blij is... Bluf heeft alleen maar gerold in ganzenstront en dat kapte ik af.. toen ze in zeeland ging rollen heb ik me ook afgevraagd wat er lag... :mrgreen: maar jihaa dit was eindelijk een blijdschaprol...

En verder... tsja.. ze mogen veel en vrij zijn,... enige grens hier is dat ze luisteren als ik wat van ze vraag.. en met nadruk op het hier commando... :wink: of blijf... dat is voor mij al een grens.. beheersen ze dat niet goed dan heb ik ogen op stokjes... en als ik het niet vertrouw op bepaalde tijden of in nieuwe gebieden dan zit er een lijn aan...
Ik vind het heel frustrerend om met een hond te lopen die mij compleet negeert als het puntje bij paaltje komt :wink:
En zeker als je daar continue op traint... ik weet heus wel dat een hond niet luisterend geboren wordt.. maar daar ligt mijn grens... niet luisteren is op vele momenten de hond aangelijnt... en wel luisteren is heel veel vrijheid.. :19:
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ze mogen heeeeeel veel, Floeboe rolt soms de hele wandeling mee i.p.v. wandelen. :mrgreen:

En als ze erg stinken gaan ze gewoon onder de douche daarna, zo simpel is dat.

Maar de grens ligt wel echt bij mensenpoep of kots, dat vind ik echt TE goor voor woorden. :N: :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hutsje schreef:
Ragyo schreef:ik kap rolneigingen in stront of dooie beesten echt wel af, ik snap wat dat betreft die foto's ook niet - ik zou daar nooit op mn gemakje foto's van staan maken :wink:
en je hebt ook mensen die niet snappen dat jij je daar zo druk over maakt :19: :wink:
Precies :mrgreen:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Hutsje schreef:
I know, ik zie het hier regelmatig voorbij komen :mrgreen:
ik ben in het algemeen echt niet heel netjes en mijn leefgewoontes zijn verre van hygienisch, maar als mijn hond van 5 meter afstand naar lijk of beerput ruikt, daar ben ik echt niet van gecharmeerd :N: hond wassen vinden hond en ik allebei vervelend (Ragyo dan, met Kiba heb ik het nog nooit geprobeerd)
gelukkig gebeurt het maar een paar keer per jaar hooguit.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

ik weet niet waar mijn grens ligt want Zazoe rolt nooit ergens in ofzo...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ze mogen van mij in het gras of bladeren of modder rollen maar niet in de viezigheid :N: .
Ik moet er niet aan denken dat er stront of andere viezigheid in hun langharige vachten blijft hangen. Zwemmen doen ze niet en het wassen en droogföhnen van één hond kost me zo'n 3 à 4 uur.
Gelukkig heb ik niet van die peuken. Hoewel Lyndie het één keer heeft gepresteerd om bij een viskraam achter in het visafval te gaan rollen, en het was laat op een zomermiddag dus die troep had de hele dag al in de warmte liggen rotten :jank: .
Ik heb haar 4 keer moeten shampooën om de stank er enigszins uit te krijgen :roll: .
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Mijn grens ligt bij rollen in zaken die na drie keer wassen van de honden nog steeds een geur verspreiden waar je bijna van flauwvalt :N:
Mensenpoep vind ik ook erg smerig, maar mijn honden eten dat "gelukkig" alleen maar :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Mijn honden zijn allebei vies van dingen als poep en dergelijke.
Ze gaan er dan ook met een hele grote boog omheen.
Macho rolt zich wel droog als hij gezwommen heeft maar dan kiest hij een mooi schoon plekje in de tuin.

Verder mogen ze heel veel al doen ze het niet.
Macho ligt wel veel in prutsloten en van mij mag hij.

Marian: ik lees dat Bente niet zwemt? is dat een echt drenten iets? ik ken er namelijk geeneen die van zwemmen houd :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Eebje rolt tijdens elke wandeling wel een paar keer. Meestal zie ik dat niet, en als ik het wel zie is het op grote afstand. Ineens vier pootjes in de lucht :mrgreen:
Negen van de tien keer ruikt ze na afloop lekker naar aarde, of nergens naar. En de tiende keer stinkt ze als het laatste oordeel. Dan gaat ze ff onder de douche -- niets a/d hand :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ze mogen hier redelijk veel. Van poep rollen ze eigenlijk enkel maar in vogelpoep hetgeen ze gerust mogen van mij. Favoriet om in te rollen, zijn van die gedroogde regenwormen die even de zon hebben gelegen. Of gedroogde slakken.

Modder vinden ze ook geweldig leuk:

Sloten mogen ze van mij ook in, maar enkel in sloten die ik vertrouw qua inhoud. In het stadspark hier bijvoorbeeld is de bodem en het water oranje van de sloten, daar mogen ze van mij niet in. Ook niet in sloten die een pekkleur hebben of waar duidelijk blauwalg op drijft (logisch :wink: ).
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Gaia heeft de neiging om in de reigerpoep te rollen en alleen daar in, maar dan ook wel gelijk obsessief. Van mij mag ze dus ook gewoon echt niet rollen. In nikkes nakkes nada, zelfs niet even op het gras.

Ik ben net iets te vaak thuisgekomen met d'r dat ze vervolgens zich aan alle muren even "schoon" wreef. Nadeel van reigerpoep, je moet je best doen om die lucht weer weg te krijgen. Nee, dank u wel.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Vogelstront mag wel, maar liever niet als het echt een enorme berg is. (Meestal ben ik te laat en zit de prut tot in hun oren.)

Verdroogde wormen of gemummificeerde kikkers vind ik ook geen punt, maar in rottende lijken mogen ze echt niet rollen, en in dooie vis al helemaal niet. Ze zijn vrij makkelijk schoon te krijgen, maar ik doe dat graag zonder zelf kotsneigingen te krijgen.

Mensenpoep wordt nooit in gerold, dat vreten ze liever op. :roll:

Heb het trouwens wel meegemaakt dat Jack in iets had gerold dat blijkbaar zo bere-interessant was dat Lilo verwoede pogingen ging doen om in Jack te rollen. :mrgreen:

Verder zijn het geen honden die zich erg vies maken, behalve als ze hier de sloten hebben uitgebaggerd. Daar mag Lilo graag doorheen baggeren, en dan is ze voor de helft wit en voor de helft zwart. De eerste keer had ik iets van :N: , maar het is alleen maar dooie waterplanten met eendenstront, en dat gaat er ook makkelijk vanaf. Dus het mag.

edit: Jack heb ik trouwens wel zover dat hij meestal luistert als ik op afstand roep van NIET ROLLEN! GA PLASSEN! GA PLASSEN! Dan piest hij over zo'n halfvergane dooie mol heen en dan wil Lilo er ook niet meer in rollen. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hanneke2 schreef: Mensenpoep wordt nooit in gerold, dat vreten ze liever op. :roll:
Dat wordt hier ook voor het merendeel opgegeten maar het restje is dan nog goed genoeg om in te rollen :ok:
En vervolgens geef je dan-als je de kans krijgt-het vrouwtje een lik over haar hand :kotz: :kotz: :kotz: :kotz:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Mensenpoep........dat is mijn ergste nachtmerrie.... :roll:
Laatst gewijzigd door mwillow op 03 sep 2010 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Gizmo is gek op eendenpoep
Dan heeft hij aan beide kanten van zijn hals 2 heerlijke vlekken
Acht thuis even in de kruiwagen beetje afspoelen als het met zwemmen niet is gelukt
En als hij wil zwemmen mag hij zwemmen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”