Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat bezielt mensen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Wat bezielt mensen

Ongelezen bericht door Marion. »

Om te pas en te onpas commentaar te moeten leveren op onze honden? Doe ik toch ook niet als ik een willekeurige voorbijganger met zijn kinderen zie?

Dagelijkse kost hier is "gutttt, ze worden al oud he" (met het poep- en piesrondje), "ach, die willen niet echt meer he?"

"Zo, die hebben het goed thuis!"

Of na een lekker rondje "die mogen lekker onder de douche!"

Hou je commentaar lekker bij je. Meestal vergoeilijk ik de boel nog, zo van "je hebt niet gezien hoe ze het afgelopen anderhalf uur gerend hebben", maar eigenlijk ben ik er gewoon scheitziek van. Mevrouw met je 2 witte baaltjes die 4x per dag een blokje van 100 meter om mogen.... bek houden! Lieve buurman met 0,0 verstand van honden, u bent heel lief maar ik heb liever niet meer dat u over het welzijn van mijn honden oordeelt.

Ik word er gèk van. Ja, ik moet er boven staan, maar dat kan ik duidelijk niet. Volgende keer ga ik buuf vertellen dat haar kind veel te dik is (wel pas wanneer zij - als hondenhaatster - me ongevraagd gaat lopen vertellen dat Saar te dik is). Dan zeg ik dat haar blaag te dik is, afschuwelijk verwend is, en dat haar vent ook wel een paar maatjes minder mag.

Zo :pffff:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

:mrgreen:
Afbeelding
Marion.

jacq1970 schreef::mrgreen:
Ik heb me vanavond - met lieve buurman - nog in kunnen houden. Maar echt hoor, volgende keer ga ik meppen (met woorden).

Waarom menen mensen te moeten oordelen dan? Ik zeg toch ook niet zomaar "guttt, wat zit je haar raar vandaag?"
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Doen!

En heb je een idee voor me wat ik kan doen de volgende keer dat ik bij het uitlaten van Aidan in het voorbijgaan weer mag horen van 'goh, kijk eens, die hond mankt' ? Het zijn er teveel om steeds uit te leggen dat hij de dag ervoor wel weer lekker heeft kunnen uitrennen in het losloopgebied...

Alle suggesties zijn welkom.
Marion.

christo schreef:Doen!

En heb je een idee voor me wat ik kan doen de volgende keer dat ik bij het uitlaten van Aidan in het voorbijgaan weer mag horen van 'goh, kijk eens, die hond mankt' ? Het zijn er teveel om steeds uit te leggen dat hij de dag ervoor wel weer lekker heeft kunnen uitrennen in het losloopgebied...

Alle suggesties zijn welkom.
Nee, helaas heb ik dat een paar jaar geleden ook bij de hand gehad. Kon ik weer gaan uitleggen wat we allemaal aan onderzoeken gedaan hadden :jank:

Ik begrijp werkelijk niet dat mensen (gewoon echt volslagen vreemden) voor oordelen hebben. Dat ze die hebben snap ik nog, maar het uitspreken.... Gewoon van de fiets afstappen, en even uitspreken hoe zielig zij mijn honden vinden. Is toch van de zotte?
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Laat gaan, joh.
Hoe vaak ik niet heb moeten aanhoren dat het zo zielig is dat Jagger staar heeft :roll:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ach ja..., wij hebben ook het nodige aan opmerkingen te verteren gehad toen Megan epilepsie had en zwaar onder de anti-epileptica (lees: versuffende middelen) zat.
In het begin nam ik nog de moeite om uit te leggen dat het een jonge hond was en dat ze epilepsie had, maar ik werd er doodziek van. Toen ben ik gewoon gestopt met het uitleggen wat er aan de hand was.
Als mensen dan ongevraagd een opmerking plaatste van "da's zeker al een oudje hè?!", dan zei ik "nee hoor, ze is pas 4 jaar".
Dan moest je ze vol vraagtekens zien kijken.

Niks van aantrekken Marion. Ga er maar gewoon vanuit dat ze niet beter weten en altijd iets te ouwehoeren moeten hebben :wink: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

:smile: marion maak je niet druk joh lekker laten lullen jij weet wel beter hoor.

er was eens iemand die tegen mij zij bob is wel misvormd he hij past helemaal niet bij zijn lichaam

Ik zou dat niet durven zeggen tegen iemand al was het zo
Marion.

Nanna schreef:Mensen worden daar altoos wat onzeker van en laten het de volgende keer wel uit hun kop :mrgreen:
Haha, nou help me eens dan?

Bij vragen als ze in de buurt de krant aan het lezen zijn (en dus sloom zijn). Bij vragen als ze vinden dat Saar te dik is (staan ze gewoon bij ons aan de deur, voor iets heel anders).
De vragen als "die moeten zo onder de douche" vind ik nog het minst erg, maar bovenstaande vragen vind ik echt naar.
elly p
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 bassets

Ongelezen bericht door elly p »

Ja, ik begrijp je, hoor.
Mijn honden zijn een beetje aan de 'volslanke' kant,(gesteriliseerde teefjes). Ze krijgen echt niet veel te eten, en gaan altijd lange wandelingen meemaken. Maar iedere uitstap zijn er toch wel altijd een paar opmerkingen : nou, die is toch wel te dik..
Ik zeg niks.. maar mijn man moet zich altijd op de tanden bijten.
De meeste mensen die opmerkingen maken, zijn zelf meestal te dik. En af en toe komt er wel een antwoord van mijn man : ja, u bent ookeen paar kilootjes te zwaar.. Soms kunnen ze d'r mee lachen, ja das waar, maar soms ben ik ook bang dat er wel es herrie van komt.
Jaaaaaa, wie weet een oplossing ?
Ja, ik weet zelf de oplossing.. zoveel mogelijk negeren.. maar ik ben gek op mijn hondjes, en sommige opmerkingen doen toch wel echt pijn. :jank: En jaaaaaaa, sommige bassets HEBBEN grote nagels. :evil:
Afbeelding
Groetjes, Elly
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Jawel, ook ik heb al oude honden :mrgreen: :mrgreen:
Volgens 'de buurt' dan.
Vooral Joetje kan heul zielig kijken en meesloffen als een hoogbejaarde heer die duidelijk laat merken dattie goed kan sjokken.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik snap niet dat je er mee zit :wink:
Dat ligt ongetwijfeld aan mij.
De ideeën van Nanna zijn wel heel leuk, daar ga ik eens wat op oefenen :ok:
Mijn honden zijn namelijk zeeeeeeeer oud want ze hebben grijze haren :mrgreen: :smile:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

erg veel mensen zijn stompzinnige wezens !!

ik ga helemaal mee met @Nanna.
mensen voelen zich dan meteen niet serieus genomen. en dat werkt goed.

probeer de opmerkingen ook naast je neer te leggen. kost wel moeite maar hun zijn het echt niet waard om serieus genomen te worden !
Marion.

ranetje schreef:Ik snap niet dat je er mee zit :wink:
Ik word er héél erg kriegel van. Ligt ongetwijfeld aan mij hoor. Maar bemoei je lekker met je eigen zaken, ik vertel ook toch niet zomaar dat ik jouw kind te dik vind?
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Jij ook al Marion. Ik word er hier ook helemaal gek van :roll:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Marion. schreef:ik vertel ook toch niet zomaar dat ik jouw kind te dik vind?
Zou je eigenlijk wel eens moeten doen;ik heb het eens gedaan bij een "dame" die me toebeet dat mijn hond(die onder de Prednison zat) véel te dik was.Terwijl hij gewoon heel veel vocht vasthield.
Ik kon er-na tig keer uitleggen-ook niet meer tegen en heb de mevrouw gezegd dat ik haar benen wel erg dik vond.
Dat gezicht toen :eek: :smile:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Inderdaad dat gezever altijd :devil:
Als vast antwoord op de opmerking dat mijn hond te klein is komt altijd, nee uw mond is te groot.
Op de opmerking je hond is te dik antwoord ik altijd, ja gelukkig wel zou niet weten wat ik zonder die bijzettafel zou moeten.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

marian* schreef:
Marion. schreef:ik vertel ook toch niet zomaar dat ik jouw kind te dik vind?
Zou je eigenlijk wel eens moeten doen;ik heb het eens gedaan bij een "dame" die me toebeet dat mijn hond(die onder de Prednison zat) véel te dik was.Terwijl hij gewoon heel veel vocht vasthield.
Ik kon er-na tig keer uitleggen-ook niet meer tegen en heb de mevrouw gezegd dat ik haar benen wel erg dik vond.
Dat gezicht toen :eek: :smile:
:smile:
En het lucht zo op 8) :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Wij kregen laatst de opmerking of het hoorde dat Eva zo dun is. "Hoort die hond zo dun?" :smile: Ja hoor, dat hoort zo. Ok.

Ik ben er altijd vrij snel klaar mee en moet ook zeggen dat je met een bruin en een zwart hondje niet snel aangesproken wordt. Wat kunnen ze zeggen?

Met Wuilus werd ik wel altijd aangesproken en alle kinderen zeiden "kijk een wolf :eek: " Maar dat vond ik heel schattig.
Of waarom heeft die hond geen staart? Dat mag toch niet? Ik zei dan gewoon "weet ik veel, toen die hond geboren werd mocht het nog wel denk ik' "maar daar was ik verder niet bij' en dan was dat meteen ook klaar.
Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Iedereen, echt iedereen, die mij honden ziet zegt : oh wat zijn ze lelijk. En dan om het goed te maken : ze zijn mooi van lelijkheid he.
Het kan me geen bal interesseren wat andere mensen van mijn honden vinden. Ik vind ze allemaal prachtig mooi, behalve Agnes, die vind ik spuuglelijk. Maar dat maakt niks uit, het is mijn Agnes !
Marion.

*Ellen* schreef:Het kan me geen bal interesseren wat andere mensen van mijn honden vinden. Ik vind ze allemaal prachtig mooi, behalve Agnes, die vind ik spuuglelijk. Maar dat maakt niks uit, het is mijn Agnes !
Maar mijn honden zijn gewoon prachtig :pffff:

Over hun mooi-zijn valt te discussieren. Maar ik word giftig als een willekeurige voorbijganger meent te moeten oordelen over hun leven. En al zéker als ze denken te kunnen oordelen, en zelf barba-guppen van kinderen hebben.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

ranetje schreef:En het lucht zo op 8) :ok:
Het schoot me er ook zo uit :oeps:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Wij wonen aan het water aan een redelijke drukke vaarroute voor plezierbootjes en we horen regelmatig opmerkingen over de honden en de katten. Over de laatsten meestal hoe prachtig ze zijn en over de eersten meestal de opmerking "hee, teckels". Reuze briljant toch dat mensen dat zien? Bij onze vorige katten vroegen mensen wel eens of we wel wisten dat de katten groter waren dan de honden. Meestal keek ik dan wat dommig of zei "verhip, vanochtend nog niet". Bij de vraag of de piemels achter de stoeprand blijven hangen antwoord ik wel eens dat we die er afgeknipt hebben vanwege het gemak.
Overigens krijg ik de meeste opmerkingen van mensen die zelf grotere honden hebben ( en dat is in het geval van de dames al snel) die varieren van "Pas op anders struikelen mijn honden over de jouwe / de mijne heeft nog niet ontbeten"of meer van die nonsens. Beweren dat ze positief op rabies zijn bevonden helpt reuze goed.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik snap niet dat je het ziet als oordelen.
Mensen geven nou eenmaal altijd commentaar op alles.
Of ze vragen van alles, en dat is ondanks de domheid dan wel weer slim.
Maar het is eerder constateren dan commentaar volgens mij, en bovendien zijn ze over het algemeen niet direct superslim, dus :19:

Laat ze lekker.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laura22
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Boerenfox en Siberische husky
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door laura22 »

Dat heb ik ook maar dan met mijn shetlander hij is net een meter ben je rustig aan het wandelen met hem en Rex krijg je een opmerking goh die is gezellig met de honden aan het wandelen of kan dat wel zo'n grote hond met zo'n kleintje. Doe meestal maar net of ik het niet hoor en loop gewoon door maar is idd wel zwaar irritant
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Kan me voorstellen dat je er wel wat moe van wordt, aan de ene kant wil je het negeren, aan de andere kant als het een goede reden heeft wil je die uitleggen zodat mensen niet denken "die zorgt slecht voor haar honden".

Toen Max kwam was hij wat "mager" veel spieren, maar amper vet, je zag best wat ribben. Aangezien hij een herplaatser was, en dus al bijna een jaar dacht iedereen dat hij te weinig eten krijgt. Hij is iets aangekomen, maar nogsteeds hoor ik (en vooral van familie met dikkere honden) dat hij wel wat aan mag komen, want hij is zo mager.

Ik vindt hem prima zo, we kunnen rustig uren lopen (hij rennen), kilometers fietsen etc. Zodra we thuis zijn is het hijgen ook over en wil hij het liefste weer opnieuw.
tervueren milo
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder

Ongelezen bericht door tervueren milo »

Hier in het durp heeft ook jan en alleman commentaar.
Heb je die binnen,stinken ze niet ,die zullen wel veel eten hè ??
Die verharen zeker wel erg ?
Ik zeg dan meestal "je mag wel ff komen kijken en ruiken hoor "en jij eet meer dan hun"
Ik zeg ook wel eens ja ieder een kilo haasbiefstuk per dag.
Dan moet je ze zien kijken :eek:
En ook als je er een pup bij hebt vragen ze altijd of er 1 dood is.............nee moet dat dan ?
Als mensen de 2de of 3de baby hebben vraag je toch ook niet of er 1 dood is :denken: :denken:
Grrrrrrrrrr schijtmoe wordt je er van :boos:
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik kan mij daar ook niet druk om maken, ik krijg elke week op wedstrijd wel commentaar op Kai en dan nog van de keurmeesters. Zo van die heeft zijn halve jas uit of zie maar dat hij niet verbrand met zijn kaal achterwerk. Dit is dan ook allemaal onschuldig en grappig bedoeld, niet kwetsend.
1 keer vond ik het wel echt erg, was ook een keurmeester die zei rechtuit achter mijn rug, nog net luid genoeg zodat ik het kon horen dat Kai wel echt een heel lelijke hond is en direct nadien loopt hij naar een duitse herder en zegt tegen dat baasje dat dat pas een mooie hond is. Dat vond ik toen wel een beetje te ver gaan, maar wat doe je eraan é. Tegen keurmeesters moet je zowieso al zwijgen. :19:

Als er meer mensen in de buurt staan, dan doen mensen dat om zichzelf interessant te maken, ze maken die opmerkingen in de hoop dat de mensen rondom het grappig vinden. Ik vind het al helemaal vreemd dat ze zoiets gaan zeggen terwijl er niemand in de buurt is, willen ze dan lachen met zichzelf :denken:
tervueren milo
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder

Ongelezen bericht door tervueren milo »

basil schreef:Ik zal het je sterker vertellen....mensen maken ook opmerkingen over je kind....waar het kind naast staat. En waarom? :19:
Ik zou me er ook wild aan ergeren Marion.
Ja of ze vragen aan pa of ma terwijl het kind er bij staat en oud genoeg is om zelf antwoord te geven "goh is dat je dochter,die is al weer groot zeg "!
Dat deden ze bij mij vroeger ook wel eens tot dat ik een keertje heb gezegd "'kan zelf ook praten hoor ,ben niet debiel of zo !
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

basil schreef:
tervueren milo schreef:
basil schreef:Ik zal het je sterker vertellen....mensen maken ook opmerkingen over je kind....waar het kind naast staat. En waarom? :19:
Ik zou me er ook wild aan ergeren Marion.
Ja of ze vragen aan pa of ma terwijl het kind er bij staat en oud genoeg is om zelf antwoord te geven "goh is dat je dochter,die is al weer groot zeg "!
Dat deden ze bij mij vroeger ook wel eens tot dat ik een keertje heb gezegd "'kan zelf ook praten hoor ,ben niet debiel of zo !
Dat vind ik dan nog zoiets, maar als je letterlijk gevraagd wordt of je kind debiel is dan ben je niet blij hoor kan ik je zeggen. Dan kan je wel zeggen dat je het van je af moet laten glijden maar zo werkt dat niet.
En zo werkt het voor Marion ook niet.
Gewoon meteen een rechtse hoek geven :cheer:
Maar je vraagt je toch af waar mensen zie toch altijd ongevraagd mee denken te bemoeien, moedeloos wordt je daar soms van
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”