Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond komt na 25 dagen uit konijnenhol.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

doggy

Hond komt na 25 dagen uit konijnenhol.

Ongelezen bericht door doggy »

Uitgehongerde hond kan pas na 25 dagen ontsnappen uit konijnenhol.

klik hier
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mari-anne »

Ach wat sneu, zolang vastgezeten. Wat geweldig dat hij weer terug is bij zijn baasje en het heeft overleefd.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ach, wat ontzettend heftig zeg!
Dat het hondje dat overleefd heeft!
Ik ben blij dat het goed met hem gaat, en dat hij weer met zijn baasjes is herenigd.
:zweep:
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ik heb het bericht vanmiddag ergens gelezen en vroeg me sterk af hoe men in godsnaam had geconcludeerd dat die hond zo lang vastgezeten zou hebben in een konijnenhol. Waarom niet gewoon ruim drie weken rondgezworven? Is dat konijnenhol niet meer een bedacht verhaaltje, want wat heb je nu helemaal om dat verhaal te staven?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hoe issie in dat hol gekomen, als ie er pas uit kon toen ie bijna verhongerd was? :denken:
doggy

Maeve schreef:Hoe issie in dat hol gekomen, als ie er pas uit kon toen ie bijna verhongerd was? :denken:
Dat staat in de tekst:

Omdat hij na 3wk was afgevallen en toen door het hol pastte.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

doggy schreef:Dat staat in de tekst:

En uhmmm, hoe kwam hij om te beginnen dan IN dat hol?
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

doggy schreef:
Maeve schreef:Hoe issie in dat hol gekomen, als ie er pas uit kon toen ie bijna verhongerd was? :denken:
Dat staat in de tekst:

Ja maar dat bedoel ik, als hij er pas uit kon toen ie half verhongerd was, hoe is ie er dan uberhaupt in gekomen?
Lemuria

Maeve schreef:
doggy schreef:
Dat staat in de tekst:

Ja maar dat bedoel ik, als hij er pas uit kon toen ie half verhongerd was, hoe is ie er dan uberhaupt in gekomen?
Dat dus :19:. Niet erg logisch nee.
doggy

Maeve schreef:
doggy schreef:
Dat staat in de tekst:

Ik weet niet,..

Misschien kon hij zich geen weg terug banen omdat hij klem zat ofzo.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

het is wel iets, wat meerdere ( jr) terriers is overkomen, erin, achter een geur, konijn oid aan, gaat meestal wel, ze drukken zich er wel door, maar dan word het smaller en zitten ze vast, omdraaien gaat niet en verder door ook niet...
zo hebben al best wat hondjes de dood gevonden.

maar ben het wel met Jelle eens, dat er niet echt zekerheid is, de kans is groot, wellicht zat de hond ook onder het zand oid, (oren , ogen, onder de nagels, dat kan wel een indicatie zijn) maar weten doe je het pas als iemand het gezien heeft, misschien heeft hij wel in verlaten schuur opgesloten gezeten ofzo...
Lemuria

Ik weet niet hoe lang honden zonder voer en water kunnen, maar het lijkt me dat ze na 25 dagen op sterven na dood zijn. Ik denk niet dat ze zich dan nog los kunnen murwen als ze ergens vastzitten?
doggy

Lemuria schreef:Ik weet niet hoe lang honden zonder voer en water kunnen, maar het lijkt me dat ze na 25 dagen op sterven na dood zijn. Ik denk niet dat ze zich dan nog los kunnen murwen als ze ergens vastzitten?
Ik denk daarom ( na de drie weken) dat de hond er toen wel doorpaste, omdat hij afgevallen was.
Lemuria

Ja, maar heeft hij/zij de kracht daar nog uberhaupt voor dan?
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

Denk niet dat een hond 25 dagen zonder water kan.
Groetjes, Corrie en Misty
Lemuria

Misty 2 schreef:Denk niet dat een hond 25 dagen zonder water kan.
Ik denk niet dat ik het wil testen :mrgreen:. Maar het scheelt misschien wel dat het onder de grond koel is...hoewel 25 dagen (bijna een MAAND dus) me alsnog erg lang lijkt...
doggy

Lemuria schreef:Ja, maar heeft hij/zij de kracht daar nog uberhaupt voor dan?
Als ie zoveel af is gevallen wordt hij smaller en dan kan hij misschien wel zo eruit kruipen / lopen.
doggy

Misschien heeft het wel geregend en stroomde er wat water het hol in ofzo.
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

wie zegt dat hij al die tijd in dat hol zat.
Als je weet dat hij dat zit ga je hem toch uitgraven :denken:

Het is trouwesn mijn grootste schrik.....takkii luistert in het bos steeds beter als hij los is en hij zal niet weglopen voor het weglopen . zelfs als hij een konijn voorbij ziet rennen kan ik zijn aandacht bij mij houden. Maar een konijnenhol met de geur van een net naar binnen gehupst konijntje is toch wel net iets interessanter dan het stukje worst van de baas.
Hij heeft het wel eens gepresteerd een half uur in een hol te blijven...het enige wat ik hoorde was een woest snuivende en gravende hond.
Na dat half uur kwam een behoorlijk uitgepute zwarte hond uit het hol.
En dat hele halve uur sta ik alleen maar te hopen dat de boel niet instort. Of dat hij niet vast komt te zitten aan een wordtel oid.

Maar om terug te komen op het bericht.....onzin ....als ze wisten dat hij daar zat hadden ze hem eruit kunnen halen....als hij er uitgehongert uitkomt is dat geen bewijs dat hij al die tijd daar zat....toch?
doggy

dretje schreef:wie zegt dat hij al die tijd in dat hol zat.
Als je weet dat hij dat zit ga je hem toch uitgraven :denken:
Ik denk dat die baasjes dat aannamen, omdat hij toen zo terug is gekomen.
Lemuria

dretje schreef:Als je weet dat hij dat zit ga je hem toch uitgraven :denken:

Een konijnenhol waaiert alle kanten op ondergronds. Je hebt echt geen flauw idee waar hij zich ergens ophoudt en hoe diep hij onder de grond zit. Het is zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik zou zo ook niet weten waar ik moest beginnen. Niet dat ik het niet zou proberen trouwens...
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Lemuria schreef:

Een konijnenhol waaiert alle kanten op ondergronds. Je hebt echt geen flauw idee waar hij zich ergens ophoudt en hoe diep hij onder de grond zit. Het is zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik zou zo ook niet weten waar ik moest beginnen. Niet dat ik het niet zou proberen trouwens...
ach kom, een speld in een hooiberg is wat overdreven, als ik zou zien dat mijn hond in een hol ging en er niet meer uitkwam, ging ik daar niet zonder hond vandaar hoor, met mijn blote handen graaf ik dat hol uit :wink:
Lemuria

yamie schreef:
Lemuria schreef:

ach kom, een speld in een hooiberg is wat overdreven, als ik zou zien dat mijn hond in een hol ging en er niet meer uitkwam, ging ik daar niet zonder hond vandaar hoor, met mijn blote handen graaf ik dat hol uit :wink:
Ik waarschijnlijk ook, alleen al vanwege de paniek :N: . Maar ik zou geen idee (kunnen) hebben waar hij zich zou bevinden.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

doggy schreef:
Het lijkt me heel erg stug, om eerlijk te zijn. Want hoewel een hond denk ik wel 25 dagen zonder eten zou kunnen overleven - een mens kan dat tenslotte ook - kan drinken volgens mij nooit. En een konijnenhol loopt niet onder bij regen ofzo, dat zou wat disfunctioneel zijn. Bovendien denk ik niet dat een hond na bijna een maand zonder eten nog bij bewustzijn is en al helemaal niet nog het hol uit kan klimmen.
Het lijkt me ook niet dat ze het kunnen weten, waar hij al die tijd heeft gezeten.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Maxiem schreef:
doggy schreef:
Het lijkt me heel erg stug, om eerlijk te zijn. Want hoewel een hond denk ik wel 25 dagen zonder eten zou kunnen overleven - een mens kan dat tenslotte ook - kan drinken volgens mij nooit. En een konijnenhol loopt niet onder bij regen ofzo, dat zou wat disfunctioneel zijn. Bovendien denk ik niet dat een hond na bijna een maand zonder eten nog bij bewustzijn is en al helemaal niet nog het hol uit kan klimmen.
Het lijkt me ook niet dat ze het kunnen weten, waar hij al die tijd heeft gezeten.
misschien had hij wel een konijntje te pakken ook ;)

ach ja verder, nee zeker weten doe je het niet, maar hond is iig 25 dagen weggeweest, vel over been weer thuis, gelukkig dat hij er weer is toch....
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Is niet een hondje van Beatrix zo aan z'n eind gekomen? Een corgi (dacht ik) die ook in een konijnenhol is blijven vastzitten?
Afschuwelijk als je hond op zo'n manier dood gaat. Fijn dat dit hondje het in ieder geval heeft overleefd :ok: .
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:Is niet een hondje van Beatrix zo aan z'n eind gekomen? Een corgi (dacht ik) die ook in een konijnenhol is blijven vastzitten?
Afschuwelijk als je hond op zo'n manier dood gaat. Fijn dat dit hondje het in ieder geval heeft overleefd :ok: .
nee Miss pepper, een borderterrier ;)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Kan een zoogdier werkelijk 3 weken lang zonder eten en drinken en dan in leven blijven?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Lemuria

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/372 ... _auto.html

19 dagen zonder voedsel en water...Misschien dat uitzonderingen het toch lukt?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”