We waren een half uurtje onderweg toen ik een doorn in mijn voet kreeg en ik die er even uit moest peuteren (ja, misschien moet je ook GEEN sandalen aandoen in een bos )
Wilfred liep een stukje door omdat hij dacht dat iemand illegaal iets aan het dumpen was. Nou, niet helemaal dus...........
Er was inderdaad een auto gestopt met een vrouw en een jongetje. Maar ook nog met een Friese stabij en iets wat voor een Labrador door moest gaan. Voor Wilfred iets kon doen of zeggen stormt de labrador op Flamme af en grijpt haar zo bij haar nek om haar even subtiel op de grond te gooien. Wilfred heeft niks gezegt, alleen de riemen van Mika en Flamme losgelaten.
De vrouw reageerde nogal paniekerig. Maar ik stond er dus 100 meter achter met Escan. Die reageerde niet paniekerig, maar furieus :N: Zijn roedel werd aangevallen en zijn teefje werd gepakt. Dat kon meneer niet tollereren natuurlijk. Haren overeind van staartpunt tot oren en hij stond op zijn achterpoten om los te komen.
De Lab en Flamme waren intussen min of meer klaar. Dat wil zeggen, Wilfred riep Flamme terug die ook meteen kwam en toen richtte de Labrador zich op Mika. Mika heeft zich echter zonder enige vorm van poespas groot gemaakt en de Lab droop af richting vrouwtje
De Stabij huppelde overal grommend omheen maar toen Mika daar eens even kennis mee wilde maken maakte het beestje zich uit de voeten
De vrouw zei ons nog dat er nooooooit iemand liep daar dus dat ze daarom de honden altijd gewoon los liet. Tja, nu liepen wij er dus.
Verder niks gebeurd. Een hoop herrie, maar geen gaatjes, alleen blauwe plekjes in de nek van Flamme. Heb mw. wel geadviseerd even haar hond vast te houden tot wij uit beeld waren omdat Escan erg opgefokt was. Aangezien de Labrador niet echt tot de goed luisterende behoorde en er telkens vandoor wilde gaan leek het me beter een confrontatie tussen een opgefokte Escan en een lompe Lab te vermijden.
Daarna terug richting auto gelopen. Nog maar even naar de maas gereden om de hondjes letterlijk af te laten koelen. Nu liggen ze heerlijk te genieten in het zonnetje. Maar Escan droomt fanatiek. Ik denk dat hij in zijn dromen wel de Labrador te pakken heeft gekregen