Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

effe rustig wandelen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

effe rustig wandelen

Ongelezen bericht door flamme »

Vanmorgen gewandeld op de groeningse bergen. Dat is een plaatselijk bosje waar we regelmatig komen. Op zaterdag is het er altijd erg rustig, maar omdat er nogal wat wild zit houden we de honden altijd netjes aangelijnt.

We waren een half uurtje onderweg toen ik een doorn in mijn voet kreeg en ik die er even uit moest peuteren (ja, misschien moet je ook GEEN sandalen aandoen in een bos )
Wilfred liep een stukje door omdat hij dacht dat iemand illegaal iets aan het dumpen was. Nou, niet helemaal dus...........

Er was inderdaad een auto gestopt met een vrouw en een jongetje. Maar ook nog met een Friese stabij en iets wat voor een Labrador door moest gaan. Voor Wilfred iets kon doen of zeggen stormt de labrador op Flamme af en grijpt haar zo bij haar nek om haar even subtiel op de grond te gooien. Wilfred heeft niks gezegt, alleen de riemen van Mika en Flamme losgelaten.

De vrouw reageerde nogal paniekerig. Maar ik stond er dus 100 meter achter met Escan. Die reageerde niet paniekerig, maar furieus :N: Zijn roedel werd aangevallen en zijn teefje werd gepakt. Dat kon meneer niet tollereren natuurlijk. Haren overeind van staartpunt tot oren en hij stond op zijn achterpoten om los te komen.
De Lab en Flamme waren intussen min of meer klaar. Dat wil zeggen, Wilfred riep Flamme terug die ook meteen kwam en toen richtte de Labrador zich op Mika. Mika heeft zich echter zonder enige vorm van poespas groot gemaakt en de Lab droop af richting vrouwtje :wink: .
De Stabij huppelde overal grommend omheen maar toen Mika daar eens even kennis mee wilde maken maakte het beestje zich uit de voeten :wink:

De vrouw zei ons nog dat er nooooooit iemand liep daar dus dat ze daarom de honden altijd gewoon los liet. Tja, nu liepen wij er dus.
Verder niks gebeurd. Een hoop herrie, maar geen gaatjes, alleen blauwe plekjes in de nek van Flamme. Heb mw. wel geadviseerd even haar hond vast te houden tot wij uit beeld waren omdat Escan erg opgefokt was. Aangezien de Labrador niet echt tot de goed luisterende behoorde en er telkens vandoor wilde gaan leek het me beter een confrontatie tussen een opgefokte Escan en een lompe Lab te vermijden.

Daarna terug richting auto gelopen. Nog maar even naar de maas gereden om de hondjes letterlijk af te laten koelen. Nu liggen ze heerlijk te genieten in het zonnetje. Maar Escan droomt fanatiek. Ik denk dat hij in zijn dromen wel de Labrador te pakken heeft gekregen :wink:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Hoezo rustig wandelen...
Altijd weer die Labradors, sorry voor de opgevoede Labs, maar hier zijn ze ook nadrukkelijk aanwezig en duiken boven op mijn honden als ze de kans krijgen :wink:
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Joow inderdaad....ff lekker wandelene... :? Beetje een duts hoor.
Als jouw honden niet zo lief zijn met (sommige) andere honden...en je laat ze toch los (wat sowieso niet geheel verstandig is)....dan check je toch ff of er mensen in de buurt zijn???? :denken:

Wat denkt ze dan?? Dat zij de enige is die daar ooit wandelt..?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Irisz schreef:Joow inderdaad....ff lekker wandelene...

Wat denkt ze dan?? Dat zij de enige is die daar ooit wandelt..?
Yep, dat dacht ze dus. Want anders liep daar ook nooit iemand :roll: :wink:

Ach, er kan altijd wat gebeuren. Dit was een beetje dom. Vond het wle een beetje vreemd overigens dat een reu zo op een teef klapt. Want er zat geen greintje vriendelijkheid bij. Ging er best effe heftig op.
Of zou de hond gewoon de 1e de beste hebben gepakt en niet gekeken/geroken hebben dat het een teefje was.

Morgen gaan we er weer wandelen. Ben benieuwd :mrgreen: . Er zitten namelijk jonge koekoeks. En k wil weten of ze al uitvliegen.
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

nance schreef:Hoezo rustig wandelen...
Altijd weer die Labradors, sorry voor de opgevoede Labs, maar hier zijn ze ook nadrukkelijk aanwezig en duiken boven op mijn honden als ze de kans krijgen :wink:
wat een onzin zeg... heb nog nooit problemen met een lab gehad, eerder juist de kleine blaffers... ze zijn enthousiast maar dat een lab een hond pakt lijkt me toch echt een uitzondering...? :denken:

lekkere wandeling dus geweest;) maar goed dat de jouwe aangelijnd waren..
nance
Erelid

Eva-Joy schreef:
wat een onzin zeg... heb nog nooit problemen met een lab gehad, eerder juist de kleine blaffers... ze zijn enthousiast maar dat een lab een hond pakt lijkt me toch echt een uitzondering...? :denken:

Nee ze duiken er vol enthousiasme bovenop :roll:
Leuk als je kleinere honden hebt of een Basset met een lange rug. En dan ook nog het commentaar van hij wil alleen maar spelen. :evil:
Die van mij snauwen ze af en dan heb je knokken. Veel Labs hebben een enorm bord voor hun kop.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

nance schreef:
Eva-Joy schreef:

Leuk als je kleinere honden hebt of een Basset met een lange rug. En dan ook nog het commentaar van hij wil alleen maar spelen. :evil:
Die van mij snauwen ze af en dan heb je knokken. Veel Labs hebben een enorm bord voor hun kop.
Wat een vooroordelen weer :N:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Aimee schreef:
nance schreef:
Eva-Joy schreef:

Wat een vooroordelen weer :N:
De labradors die ik tegenkom tijdens het wandelen zijn onder te verdelen in twee groepen: de ene groep bestaat uit de patsers die uit het niets op je af stormen (of al vanaf een halve kilometer afstand tekeer beginnen te gaan) en boven op je hond duiken al grommend en bijtend. De andere groep bestaat uit de labjes die op een andere manier totaal geen respect hebben voor andere honden namelijk door op zo'n ontzettend lompe manier te willen 'spelen', daarbij totaal geen rekening houdend met de signalen die de andere hond afgeeft, dat je hond er echt de lol niet van inziet. Mijn borders kunnen ook best ruw spelen maar houden wel altijd elkaars grenzen in het oog. Labradors ontwijk ik tegenwoordig als 't even kan, heb er te veel slechte ervaringen mee. Hoe vaak Cyntha al niet dagen mank heeft gelopen omdat zo'n idioot vol op d'r klapt. De labjes die hier rondlopen, en in de andere gebieden waar ik heb gewoond, hebben geen bord voor hun kop maar een blok beton. Van alle labs die ik heb meegemaakt was er precies eentje wel in staat tot normaal communiceren met andere honden.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Tja, deze hond moest doorgaan voor Labrador. Volgens mij was het geen rasechte. Was groter en een stuk breder dan een labrador die voldoet aan de rasstandaard. (laat ik het zo maar formuleren).
Anders had hij ook niet zo maar een Saarloos op de grond gewerkt denk ik. Hoewel Flamme dan wel weer snel stond.

Tja, ik merk wel dat verschillende labradors hier in de omgeving wel een beetje een plank voor hun zwart/bruin/blonde koppie hebben. Dat zijn dan wel vooral de labradors die voor "de kinderen" zijn aangeschaft. Er lopen ook gewoon goed luisterende exemplaren rond.

Maar ik denk dat veel mensen gewoon het karakter van een lab onderschatten. Het zijn niet vanzelf goed luisterende enthousiaste kinvriendelijke hondjes. je zult er wel wat mee moeten doen. En dat ontbreekt er hier nog wel eens aan. Op de club heb ik het ook gezien trouwens. De mensen die serieus met hun labrador aan de slag gingen en er inderdaad een schat van een hond voor terug kregen, of de huismoeder die met labpuppie en 3 kinderen naar de les kwam en na 6 a 7 lessen neit meer kwam omdat het allemaal qua tijd niet uitkwam. Clubs van de kinderen, werk enz. Ja dan kun je wachten op problemen.

Maar goed, vanmorgen hebben we dezelfde ronde weer gelopen. Niemand meer gezien op wat fietser na.
nance
Erelid

dbdobi schreef:
Aimee schreef:Wat een vooroordelen weer :N:
De labradors die ik tegenkom tijdens het wandelen zijn onder te verdelen in twee groepen: de ene groep bestaat uit de patsers die uit het niets op je af stormen (of al vanaf een halve kilometer afstand tekeer beginnen te gaan) en boven op je hond duiken al grommend en bijtend. De andere groep bestaat uit de labjes die op een andere manier totaal geen respect hebben voor andere honden namelijk door op zo'n ontzettend lompe manier te willen 'spelen', daarbij totaal geen rekening houdend met de signalen die de andere hond afgeeft, dat je hond er echt de lol niet van inziet. Mijn borders kunnen ook best ruw spelen maar houden wel altijd elkaars grenzen in het oog. Labradors ontwijk ik tegenwoordig als 't even kan, heb er te veel slechte ervaringen mee. Hoe vaak Cyntha al niet dagen mank heeft gelopen omdat zo'n idioot vol op d'r klapt. De labjes die hier rondlopen, en in de andere gebieden waar ik heb gewoond, hebben geen bord voor hun kop maar een blok beton. Van alle labs die ik heb meegemaakt was er precies eentje wel in staat tot normaal communiceren met andere honden.
dbdobi dat is hier net zo en dat heeft niets met vooroordelen te maken....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”