Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Helaas

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Tonnemieke
Vaste gebruiker

Helaas

Ongelezen bericht door Tonnemieke »

We hebben Zura pas een kleine week. Maar nu zijn de werktijden/enz in eens veranderd. We moeten hem dus waarschijnlijk al weg doen :N:
Afbeelding

Zura van 6 april 2009
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Gauw terug naar de fokker dan. Vervelend maar liever nu dan over een maand of een halfjaar toch.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Je bent toch eigenaresse van een Bed&Breakfast,dan zou ik mijn eigen hond lekker meenemen naar werk :wink:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Ik zou inderdaad contact opnemen met de fokker. Als je haar nu niet de aandacht kan geven die moet dan is het het eerlijkst om via de fokker op zoek te gaan naar een nieuw baasje.
son-pei
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door son-pei »

Jeetje mina! Vorige week dinsdag was je nog op zoek naar een nieuwe hond, waarschijnlijk een Heidewachtel (was dus nog niet eens zeker).
Die zoektocht duurde blijkbaar 1 dag ?:denken:
Want nu heb je Zura al een kleine week in huis en blijkt het ook allemaal ineens niet meer te kunnen.
Mag ik dit een impulsaankoop noemen :roll: Hij komt toch niet uit een dierenwinkel ofzo???
Ik zal idd snel de fokker bellen en ik hoop voor Tura dat hij dan bij mensen terecht komt die zich iets beter voorbereiden :jank:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Bezint eer ge begint. Breng Zura maar gauw weer terug naar de fokker.
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mari-anne »

Zou idd ook maar zo snel mogelijk bellen en terug brengen. Nu is de kans op een nieuw baasje tenminste nog heel groot.En heeft hij zich tenminste nog niet te veel gehecht aan zijn nieuwe huisje.
En denk als je nu al twijfeld over terug brengen dan moet je het zeker doen en zeker niet nog even afwachten of toch proberen.

Groetjes Marianne
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

:roll: Je man was toch super allergisch ?? Dat staat namelijk op MP!
En dan nog flink geld (350 euro) er voor vangen.

:boos: :boos: :boos:
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Breng maar snel terug naar de fokker, nu heeft beestje nog een kans. :ok:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Agnetha schreef::roll: Je man was toch super allergisch ?? Dat staat namelijk op MP!

:eek:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Agnetha schreef::roll: Je man was toch super allergisch ?? Dat staat namelijk op MP!

Echt waar???
Afbeelding
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Het beestje zal wel geen deftige fokker hebben neem ik aan? Aangezien ie is gekocht op 1 dag tijd...
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

son-pei schreef:Jeetje mina! Vorige week dinsdag was je nog op zoek naar een nieuwe hond, waarschijnlijk een Heidewachtel (was dus nog niet eens zeker).
Die zoektocht duurde blijkbaar 1 dag ?:denken:
Want nu heb je Zura al een kleine week in huis en blijkt het ook allemaal ineens niet meer te kunnen.
Mag ik dit een impulsaankoop noemen :roll: Hij komt toch niet uit een dierenwinkel ofzo???
Ik zal idd snel de fokker bellen en ik hoop voor Tura dat hij dan bij mensen terecht komt die zich iets beter voorbereiden :jank:
Helemaal mee eens!
Over een impulsaankoop gesproken zeg. :boos:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Volgens mij viel het hele pupgebeuren gewoon zwaar tegen. Hier verkondigen dat de werktijden veranderd zijn en op mp zeggen dat manlief allergisch is, pffff valt tegen he zo'n beweeglijk handenbindertje. Terug naar de fokker met die kleine en saampjes naar de bart smit om daar iets knuffeligs uit te zoeken :evil:
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Tonnemieke
Vaste gebruiker

Ik snap jullie reacties.............zo voelde ik het gisteren ook.

Heb je net een paar dagen eindelijk weer een hond, komt manlief met zoiets thuis. Ik was helemaal over de emmer boos boos boos , heb meteen de advertentie gezet. Zo van....dan moet hij maar weer weg. Boos op mijn man (onterecht) op zijn baas....op mezelf en misschien wel op de hond...

Bijna de hele nacht hebben we allerlei scenario's bedacht, allerlei oplossingen gezocht.

Nu alles weer een beetje gezakt is kunnen we weer redelijk denken en hebben zoiets van............we gaan er voor.

Het komt ook omdat ik altijd heb gezegd dat we pas een hond nemen als we er alle tijd aan kunnen besteden. Niet een hond nemen en dan de hele dag alleen laten was ons motto. Toen ik 9 jaar geleden stopte met werken hebben we onze Coco aangeschaft. Helaas werd ze net geen 7 jaar.

Nu hebben we Zura en dan komt na 3 dagen het bericht over de werkverandering (na 37 jaar) Misschien dat jullie je onze reactie kunnen voorstellen....we willen deze hond niet hele dagen in een bench gaan zetten.
Afbeelding

Zura van 6 april 2009
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Tonnemieke schreef:Ik snap jullie reacties.............zo voelde ik het gisteren ook.

Heb je net een paar dagen eindelijk weer een hond, komt manlief met zoiets thuis. Ik was helemaal over de emmer boos boos boos , heb meteen de advertentie gezet. Zo van....dan moet hij maar weer weg. Boos op mijn man (onterecht) op zijn baas....op mezelf en misschien wel op de hond...

Bijna de hele nacht hebben we allerlei scenario's bedacht, allerlei oplossingen gezocht.

Nu alles weer een beetje gezakt is kunnen we weer redelijk denken en hebben zoiets van............we gaan er voor.

Het komt ook omdat ik altijd heb gezegd dat we pas een hond nemen als we er alle tijd aan kunnen besteden. Niet een hond nemen en dan de hele dag alleen laten was ons motto. Toen ik 9 jaar geleden stopte met werken hebben we onze Coco aangeschaft. Helaas werd ze net geen 7 jaar.

Nu hebben we Zura en dan komt na 3 dagen het bericht over de werkverandering (na 37 jaar) Misschien dat jullie je onze reactie kunnen voorstellen....we willen deze hond niet hele dagen in een bench gaan zetten.
Ooit gehoord van een oppas/dagopvang oid? :denken:
Niet voor het een of ander , ik vind je verhaal ontzettend ongeloofwaardig overkomen.
Afbeelding
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Ik ook, waarom liegen? En waar hebben jullie hem eigenlijk vandaan? Een goede fokker zal wel niet zeker...

En trouwens, wat ben jij impulsief zeg, 1 tegenslag en je hondje staat al op mp. De volgende keer naar het asiel zeker, of toch niet, want daar brengt ie geen 350 euro op :roll: .
Laatst gewijzigd door Paddle op 03 jun 2009 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Tonnemieke schreef:Ik snap jullie reacties.............zo voelde ik het gisteren ook.

idd opvang of uitlaatservice. Of zelf de mogelijkheid om tussen de middag uit te laten. Zou in het begin een paar keer per dag iemand regelen.
Zo hebben wij het met Diego gedaan 3x per dag als wij waren werken kwamen ze Diego uit laten en dan tussen de middag ging hij een uurtje naar schoonouders toe. Dat daarna af kunnen bouwen naar tussen de middag mee voor een goede wandeling.
Verder is Diego buiten als hij alleen moet zijn. Niks geen bench want dat vinden wij ook niks om hem daar de hele dag in te doen (het is een werklijn mechel dus dat gaat ook gewoon niet) en buiten kan hij niet echt wat stuk maken, alle ruimte, geluiden om zich heen etc.
Tonnemieke
Vaste gebruiker

Afbeelding

We verzinnen wel wat als de veranderingen doogaan. Mijn zwager is vanmorgen begonnen om een hek te plaatsen, zodat we in het ergste geval ook een hele plaats buiten voor Zura hebben. Op de fot staat Zura ook, beetje meehelpen :denken:
Afbeelding

Zura van 6 april 2009
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Diego deed in het begin nog wel eens een poep of plas in de tuin maar dit ging vanzelf voorbij want het werd zijn terrein en dat wilde hij niet bevuilen. Heel af en toe nog een plas of poep in de tuin als hij het niet meer op kan houden maar eigenlijk maar zelden.

Hij heeft genoeg schaduw, een hok waar hij in kan liggen (tochtvrij en in de winter met stro) en een zwembadje om te spelen als het warm is.
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Je weet zeker dat het Zura is die daar op de foto staat...

Afbeelding
Dit hondje heeft namelijk wit op het koppie en het hondje in je onderschrift heeft een geheel bruin koppie.

Komt je geloofwaardigheid allemaal niet ten goede. :roll:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Aha, tuin afzetten..
Ik mag hopen dat je niet van plan bent je pup van pak em beet 8 weken oud de hele dag in de tuin te plempen omdat jij moet werken?
Hoe zie je dat voor ogen?
Afbeelding
Tonnemieke
Vaste gebruiker

Als je goed kijkt zie je dat de het koppie bruin is, en niet wit!
Afbeelding

Zura van 6 april 2009
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Ik zie toch ook erg veel wit op het koppie hoor ;-)

Edit: Ik zie het denk al.. hondje staat andere kant op.. kopje is aan de linkerkant???
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

tineke schreef:Je bent toch eigenaresse van een Bed&Breakfast,dan zou ik mijn eigen hond lekker meenemen naar werk :wink:
Hier wordt niet op ingegaan, maar jouw opmerking klopt volgens deze site. (in ieder geval dezelfde foto van hetzelfde hondje in de avater)
Tonnemieke
Vaste gebruiker

Afbeelding

Nu duidelijker?
Afbeelding

Zura van 6 april 2009
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »