Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eindelijk gedekt
Moderator: moderatorteam
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Eindelijk gedekt
Onze Duitse herder teef Amai van de Wiersdijk is gedekt door Oberst op de Hyde. Eindelijk dan. Ze is op de 20e dag gedekt omdat ze een gespleten loopsheid had ofwel een split heat. eerste keer dat we dit meemaakten. Ze werd loops, vloeide 1 dag en stopte daar spontaan mee. Dankzij de afdeling fertiliteit van de faculteit de Uithof in utrecht kon alsnog de juiste dekdatum bepaald worden. Gelukkig maar want op onze eigen reuen reageerde ze helemaal niet. Aangekomen in Duitsland ging de staart naar de zijkant en werd ze keurig netjes gedekt. Geen enkel probleem. 40 minuten vast. Super gewoon voor een eerste dekking van onze teef. Onze vorige "mams" had er toch wat meer voor nodig.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat is hem. Ik had hem al gevonden op www.pedigreedatabase.com , maar ook een filmpje op youtube.
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
Op onze site hebben we ook een schitterende actiefoto staan die gemaakt is bij de Duitse kwalificatie wedstrijd voor de FCI kampioenschappen in 2007

Het lijkt wel vliegen
eigenlijk hoort zo'n foto thuis in de topic africhting, maar karakter, driften, belastbaarheid en zelfzekerheid zijn nu eenmaal ook zaken waar je op moet letten bij DH fok.
De gekozen reu heeft dat allemaal in overvloed en dat blijkt ook wel een beetje uit deze foto.

Het lijkt wel vliegen
eigenlijk hoort zo'n foto thuis in de topic africhting, maar karakter, driften, belastbaarheid en zelfzekerheid zijn nu eenmaal ook zaken waar je op moet letten bij DH fok.
De gekozen reu heeft dat allemaal in overvloed en dat blijkt ook wel een beetje uit deze foto.
Laatst gewijzigd door CharlesvdBerkt op 05 jun 2009 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Aiske
- Zeer actief
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Contacteer:
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Evie*
- Zeer actief
- Contacteer:
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
-
Gos
- Zeer actief
- *Evie*
- Zeer actief
- Contacteer:
Charles vd B schreef:Deze topic is gestart door Diana en ja ik was er ook bij.....we zijn namelijk getrouwd en doen in de honden(sport) bijna alles samen.
Van Amai hebben we natuurlijk ook een aantal foto's:
of deze:
Sorry!!
Mooie teef hebben jullie!
Ik vind het echt geweldig hoe die reu die man ook nog aankijkt met die grote bruine ogen!

http://www.Adebowale.nl
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Wat wel grappig is, is de foto van Amai. De eerste kopfoto is de foto toen ze op brokken stond en de tweede is de foto op vers vlees. Kun je nagaan hoeveel kleurstoffen er in de brokken zitten. Nu moet ik wel zeggen dat ze pas aan het opharen is dus ze kan nog steeds veel donkerder worden. we wachten af tot ze volledig in de beharing zit.*Kane* schreef:Charles vd B schreef:Deze topic is gestart door Diana en ja ik was er ook bij.....we zijn namelijk getrouwd en doen in de honden(sport) bijna alles samen.
Van Amai hebben we natuurlijk ook een aantal foto's:
of deze:
Dat wist ik niet
haha
Sorry!!
Mooie teef hebben jullie!![]()
Ik vind het echt geweldig hoe die reu die man ook nog aankijkt met die grote bruine ogen!
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
ja uuhhhhh. hihihih. nee natuurlijk niet. maar wat er in de brok zit aan kleurstoffen helpt wel mee natuurlijk. ze is wat lichter geworden op het verse vlees maar daarom schreef ik ook dat we afwachten wat ze gaat doen als ze opgehaard is. Sorry jongens. effe een beetje pesten.Inge O schreef:denk je nu echt dat de kleurstoffen uit de brokken zomaar rechtstreeks in de vacht gaan zitten :N: ?Dianavdberkt schreef: Wat wel grappig is, is de foto van Amai. De eerste kopfoto is de foto toen ze op brokken stond en de tweede is de foto op vers vlees. Kun je nagaan hoeveel kleurstoffen er in de brokken zitten. Nu moet ik wel zeggen dat ze pas aan het opharen is dus ze kan nog steeds veel donkerder worden. we wachten af tot ze volledig in de beharing zit.
dan zouden wij er vaak mooi gevariëerd gekleurd bijlopen, met alles wat wij binnenkrijgen.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Hey Elly, moet je niet stiemem je laatste berichtje weghalen he. vond hem wel leuk. wilde je net vragen welke grondstof je had gebruikt om de kleur rood aan te scherpen. sorry, ik zal voortaan serieus blijven.Elly* schreef:en nu duimen op een "vruchtbaar" resultaat!.
Ik ga even de reu opzoeken. heb de naam wel eens gezien, maar kan me er nu even geen voorstelling bij maken.
nee maar serieus, wat wij werkelijk merken is dat onze honden op de brok toch iets donkerder zijn dan op vers voer. Of dat nu komt door de bijgevoegde carotenen in de brok die ontbreken in het verse vlees weet ik niet. maar het is wel iets om uit te proberen. op een gegeven moment gaat de kleur veranderen door het gebruik van caroteen.
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
nee hoor. Hoeft niet Elly. Dank je wel voor het compliment. Maar wat vind jij van de kleurstoffen in de brokken. Jij hebt cardigans die rood zijn van kleur. Iets gemerkt bij bv een wisseling van brok.Elly* schreef:Hihi, ik zag dat door het uploaden het verschil niet goed weergegeven werd. Maar als je wilt kan ik hem wel even opnieuw er opzetten.
Natuurlijk hoef je niet serieus te blijven.![]()
Ik vind dat jullie mooie honden hebben. Echt Duitsers zoals ik ze graag zie
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik voer voornamelijk brok, maar wel altijd zonder kleurstoffen, dus ik kan er niets van zeggen. Ik weet wel dat de ontlasting van bonzobrokken of frolic een vreselijk rode kleur hebben en volgens mij nog bol staan van de smaakstoffen, want mijn honden hebben er altijd belangstelling voor gehad. Terwijl ze dat voor minder rode ontlasting van honden nooit hadden.
Ik zie het echter niet zitten om het te bewijzen door Bonzo of Frolic te voeren
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
hihihi nee dat begrijp ik. Wil ik ook niet. Maar wat inge zet met betrekking tot kleurverandering door bv toevoeging van caroteen wil ik wel effe proberen. bij al het vlees gewoon wat wortels vermengen en kijken wat de impact over een aantal maanden is. tis nog geen zomer dus dat moet kunnen. Tegen de winter worden onze herders altijd een stuk donkerder.Elly* schreef:Ik voer voornamelijk brok, maar wel altijd zonder kleurstoffen, dus ik kan er niets van zeggen. Ik weet wel dat de ontlasting van bonzobrokken of frolic een vreselijk rode kleur hebben en volgens mij nog bol staan van de smaakstoffen, want mijn honden hebben er altijd belangstelling voor gehad. Terwijl ze dat voor minder rode ontlasting van honden nooit hadden.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
O die wortels is een goed idee. kan ik met Rico ook wel doen. Heb toch wortel voor de cavia (en ik lust het zelf ook wel. Hopelijk wordt mijn grijsblonde haar niet roodDianavdberkt schreef:hihihi nee dat begrijp ik. Wil ik ook niet. Maar wat inge zet met betrekking tot kleurverandering door bv toevoeging van caroteen wil ik wel effe proberen. bij al het vlees gewoon wat wortels vermengen en kijken wat de impact over een aantal maanden is. tis nog geen zomer dus dat moet kunnen. Tegen de winter worden onze herders altijd een stuk donkerder.Elly* schreef:Ik voer voornamelijk brok, maar wel altijd zonder kleurstoffen, dus ik kan er niets van zeggen. Ik weet wel dat de ontlasting van bonzobrokken of frolic een vreselijk rode kleur hebben en volgens mij nog bol staan van de smaakstoffen, want mijn honden hebben er altijd belangstelling voor gehad. Terwijl ze dat voor minder rode ontlasting van honden nooit hadden.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Gefeliciteerd met de dekking en hopelijk was het een vruchtbare dekkingDianavdberkt schreef:hihihi nee dat begrijp ik. Wil ik ook niet. Maar wat inge zet met betrekking tot kleurverandering door bv toevoeging van caroteen wil ik wel effe proberen. bij al het vlees gewoon wat wortels vermengen en kijken wat de impact over een aantal maanden is. tis nog geen zomer dus dat moet kunnen. Tegen de winter worden onze herders altijd een stuk donkerder.Elly* schreef:Ik voer voornamelijk brok, maar wel altijd zonder kleurstoffen, dus ik kan er niets van zeggen. Ik weet wel dat de ontlasting van bonzobrokken of frolic een vreselijk rode kleur hebben en volgens mij nog bol staan van de smaakstoffen, want mijn honden hebben er altijd belangstelling voor gehad. Terwijl ze dat voor minder rode ontlasting van honden nooit hadden.
Mooie ouders ook
en wat betreft brok.. verschil van soort brok heeft zowel bij Finn als bij Bluf een donkerdere vacht gegeven.. ik geef barca... weet niet of daar kleurstoffen in zitten...
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Elly* schreef:O die wortels is een goed idee. kan ik met Rico ook wel doen. Heb toch wortel voor de cavia (en ik lust het zelf ook wel. Hopelijk wordt mijn grijsblonde haar niet roodDianavdberkt schreef:hihihi nee dat begrijp ik. Wil ik ook niet. Maar wat inge zet met betrekking tot kleurverandering door bv toevoeging van caroteen wil ik wel effe proberen. bij al het vlees gewoon wat wortels vermengen en kijken wat de impact over een aantal maanden is. tis nog geen zomer dus dat moet kunnen. Tegen de winter worden onze herders altijd een stuk donkerder.Elly* schreef:Ik voer voornamelijk brok, maar wel altijd zonder kleurstoffen, dus ik kan er niets van zeggen. Ik weet wel dat de ontlasting van bonzobrokken of frolic een vreselijk rode kleur hebben en volgens mij nog bol staan van de smaakstoffen, want mijn honden hebben er altijd belangstelling voor gehad. Terwijl ze dat voor minder rode ontlasting van honden nooit hadden.
Ik zie het echter niet zitten om het te bewijzen door Bonzo of Frolic te voeren)
en hopelijk wordt mijn rode haar niet nog roder.
-
Jane Doe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier