Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

playing alone together.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

playing alone together.

Ongelezen bericht door Moos »

De laatste tijd mag Vera soms zelf rondlopen en spelen met de bal. Dat mocht ze eerst niet omdat ik die bal wilde houden als ultiem "luistermiddel', maar als ze de bal heeft luistert ze nog net zo goed want dan gaan we er misschien wel weer samen mee spelen :idea: :mrgreen:

Kortom, Vera loopt nu regelmatig zelf wat met de bal te rennen, te zwemmen, en te graven. Dikke lol is dan om Saar uit te dagen om ook mee te doen. Saar echter kon niet minder om ballen geven, en ik vraag me af of ze dat ding uberhaupt echt ziet. Maar goed, samen rennen is altijd leuk, dus als je zus je uitdaagt ren je gewoon een potje mee.
En dan zijn ze een hele tijd zo samen bezig; beetje rennen, Saar beetje om Vera heen sprinten, en Vera die d'r balletje neerlegt, naar Saar gaat loeren, balletje weer pakt, en dan aan komt sprinten.
In Vera's idee is haar zus leuk een spelletje 'pak de bal dan als je kan' met haar aan het spelen. Volgens Saar spelen ze gewoon 'tikkertje', en is die bal wel praktisch want dan heeft zus 1 wapen minder; haar bek :mrgreen:

En zo spelen ze dus lekker samen op het veld, met elkaar, maar met allebei een eigen interpretatie van het spelletje :mrgreen:
In mijn onderschrift is het ook goed te zien; Vera denkt "pak de bal dan, als je kan!", en Saar denkt alleen maar "komt mijn zussssssss, en aanvalluh!!!' :mrgreen:

Meer honden die zoiets hebben?
Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dusty »

mijn honden doen eigenlijk precies hetzelfde!

Dusty is helemaal gek op ballen (maakt niet uit wat voor en hoe groot) Aika geeft echt niks om balletjes maar vind achter Dusty aanrennen helemaal het einde.

dus die van mijn spelen net zoals die van jou en vermaken zich prima :ok:
Afbeelding
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Op het veld gooien we regelmatig met een balletje.
Cheeky, Cooper en Toby gaan er dan heel enthousiast achteraan.

Maddox rent ook, maar die rent niet achter de bal aan, die rent achter de honden aan. De bal interesseert hem geen biet.

Laatst liet Cheeks de bal in het water vallen, omdat ze een aanval van Maddox verwachtte en pakte Maddy de bal op. Ik was verbaasd, maar Cheeky stond echt te kijken van wat gebeurt hier nou?! :smile2:
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: playing alone together.

Ongelezen bericht door Nono »

Moos schreef:Meer honden die zoiets hebben?
:mrgreen: Komt me erg bekend voor.
Moos
Zeer actief

Nono schreef:
Hahahah, doen ze dat bij jou ook? :mrgreen:
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Moos schreef:
Nono schreef:
Hahahah, doen ze dat bij jou ook? :mrgreen:
Ja, gek he :mrgreen: Bij Fallon, Liesl, Bubbles en Nono zien we het veel. Het lijkt soms alsof ze met elkaar spelen, maar doen dat ieder hun eigen ding. Dylan hangt er vaak ook omheen, maar die denkt aan hele andere spelletjes :N: :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Nono schreef: Ja, gek he :mrgreen: Bij Fallon, Liesl, Bubbles en Nono zien we het veel. Het lijkt soms alsof ze met elkaar spelen, maar doen dat ieder hun eigen ding. Dylan hangt er vaak ook omheen, maar die denkt aan hele andere spelletjes :N: :mrgreen:
Ah, het is een familiar trekje :mrgreen: Nu spelen Saar en Vera dan natuurlijk wel met elkaar, alleen beiden hebben ze geheel andere interpretaties van welk spelletje ze spelen. Beetje dat de een zit te rummycuppen en de ander scrabbled :mrgreen: :mrgreen:

En die Dylan :smile2: :mrgreen:
Afbeelding
Klijntjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

Ik heb wel gewoon een autist :P een eizelganger ;)

Waar de anderen achter elkaar en andere hondjes aan rennen, tippelt mufasa de struikjes langs, om hier overal een druppeltje achter te laten.
En daarna dat met grof geweld en vol enthousiasme met allevier zijn pootjes in te graven..

Niemand deelt die hobbie met hem! dus doet hij dat maar alleen ;)
Afbeelding
Max2
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bernersennen

Ongelezen bericht door Max2 »

Mijn berner vind het ook prachtig om achter andere honden aan te rennen die helemaal gefixeerd zijn op een bal. Mijn berner ziet echt het nut niet in van apporteren enz.. maar achter andere honden aan rennen is natuurlijk fantastisch leuk :wink:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Yep, Julia loopt graag met een flostouw te rennen en doen.
Dan duwt ze zo nu en dan dat touw letterlijk bij Romeo in zijn gezicht, in de hoop dat hij ernaar hapt.
Als Romeo dan ook maar één spier beweegt rent zij hard weg, terwijl Romeo totaal geen interesse heeft in dat touw.
Ik vind dat altijd ontzettend geinig om te zien.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”