Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn honden gaan NOOIT meer los!......
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Mijn honden gaan NOOIT meer los!......
Nee, echt nooit meer.
Ik ben nog van de schrik aan het bekomen, ze hebben samen een kat te pakken gehad.
Ik heb even geen zin om heel het verhaal te vertellen.
Maar dit gaat me nooit, maar dan ook nooit meer gebeuren.
Ik durf het gewoon niet meer, ze blijven voortaan aan de riem.
Dan maar extra vaak fietsen, apart mee, meer spelletjes met ze doen etc.
Maar los gaan ze niet meer, nooit meer.
En kom nu niet met veroordelingen dat het zielig voor ze is.
Het is zielig voor die kat, en voor hun eigenaren.
Ik weet niet of de kat het gaat overleven, ze zijn nu bij de dierenarts, en ik heb nog niets van die mensen gehoord.
Ik ga niet nog eens het leven van een ander dier op het spel zetten omdat ik mijn honden zo nodig los moet laten lopen.
En wat denk je van het leven van mijn eigen honden?
Wat nu als ze in beslag worden genomen en een gedragstest moeten ondergaan? Wat nu als ze daar niet goed doorheen komen?
Wat dan?
Ik ga geen risico's meer lopen, daar zijn ze me veel te dierbaar voor.
Ik heb een flink potje staan janken, vooral om die arme kat en de eigenaren.
Wat moeten het een hel zijn voor hun......
Ik voel me enorm schuldig, ik weet niet zo goed of ik hier wel overheen kan komen.
Het is notabene in de straat waar mijn ouders wonen gebeurd.
Hoe kan ik mezelf nog normaal vertonen in die straat?
In ieder geval heb ik niet meer het lef om daar nog met de honden te gaan lopen.
Na een korte achtervolging viel die kat de honden aan, en de honden beten zich vast.
Vraag me niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar ik heb ze er in mijn eentje allebei vanaf gekregen, en heb ervoor kunnen zorgen dat ze er niet weer vandoor konden gaan toen die kat weg rende.
Ik heb mijn gevoel op dat moment helemaal op nul gezet, ook mijn verstand op nul, en ben overgegaan op een automatische piloot.
Geen schreeuw is er uit me gekomen.
Er was helemaal niemand op straat, en op het moment dat ik iemand uit een huis zag komen ben ik naar die persoon gaan roepen of ze me even wilde helpen.
Gelukkig kwamen er toen nog wat mensen naar buiten, en heb ik mijn verhaal kunnen doen en gegevens achter kunnen laten.
Even later werd ik gebeld dat ze de eigenaren hebben gevonden en dat ze naar de dierenarts waren.
En of het goed was als ze mijn telefoonnummer aan de eigenaren zouden geven.
Ja, natuurlijk is dat goed!
Wat voel ik me rot zeg...
De honden hebben allemaal gaatjes in hun kop van kattennagels, en zelf ben ik ook gekrabt.
Ik heb toen ik thuis was meteen de politie gebeld om mijn verhaal te doen.
En de agente vond het ontzettend netjes van me dat ik mezelf heb gemeld.
Voor mij niet meer dan normaal, het zou zeer onbeschoft en asociaal zijn als ik er zomaar vandoor was gelopen en het had gelaten zoals het was.
Want dat had ik kunnen doen, niemand heeft het gezien, ik was helemaal alleen daar.
Ik hoop echt dat het niet zo ernstig is... en dat het goed komt met de kat.
Wat moeten die eigenaren wel niet doorstaan momenteel....
Ik ben nog van de schrik aan het bekomen, ze hebben samen een kat te pakken gehad.
Ik heb even geen zin om heel het verhaal te vertellen.
Maar dit gaat me nooit, maar dan ook nooit meer gebeuren.
Ik durf het gewoon niet meer, ze blijven voortaan aan de riem.
Dan maar extra vaak fietsen, apart mee, meer spelletjes met ze doen etc.
Maar los gaan ze niet meer, nooit meer.
En kom nu niet met veroordelingen dat het zielig voor ze is.
Het is zielig voor die kat, en voor hun eigenaren.
Ik weet niet of de kat het gaat overleven, ze zijn nu bij de dierenarts, en ik heb nog niets van die mensen gehoord.
Ik ga niet nog eens het leven van een ander dier op het spel zetten omdat ik mijn honden zo nodig los moet laten lopen.
En wat denk je van het leven van mijn eigen honden?
Wat nu als ze in beslag worden genomen en een gedragstest moeten ondergaan? Wat nu als ze daar niet goed doorheen komen?
Wat dan?
Ik ga geen risico's meer lopen, daar zijn ze me veel te dierbaar voor.
Ik heb een flink potje staan janken, vooral om die arme kat en de eigenaren.
Wat moeten het een hel zijn voor hun......
Ik voel me enorm schuldig, ik weet niet zo goed of ik hier wel overheen kan komen.
Het is notabene in de straat waar mijn ouders wonen gebeurd.
Hoe kan ik mezelf nog normaal vertonen in die straat?
In ieder geval heb ik niet meer het lef om daar nog met de honden te gaan lopen.
Na een korte achtervolging viel die kat de honden aan, en de honden beten zich vast.
Vraag me niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar ik heb ze er in mijn eentje allebei vanaf gekregen, en heb ervoor kunnen zorgen dat ze er niet weer vandoor konden gaan toen die kat weg rende.
Ik heb mijn gevoel op dat moment helemaal op nul gezet, ook mijn verstand op nul, en ben overgegaan op een automatische piloot.
Geen schreeuw is er uit me gekomen.
Er was helemaal niemand op straat, en op het moment dat ik iemand uit een huis zag komen ben ik naar die persoon gaan roepen of ze me even wilde helpen.
Gelukkig kwamen er toen nog wat mensen naar buiten, en heb ik mijn verhaal kunnen doen en gegevens achter kunnen laten.
Even later werd ik gebeld dat ze de eigenaren hebben gevonden en dat ze naar de dierenarts waren.
En of het goed was als ze mijn telefoonnummer aan de eigenaren zouden geven.
Ja, natuurlijk is dat goed!
Wat voel ik me rot zeg...
De honden hebben allemaal gaatjes in hun kop van kattennagels, en zelf ben ik ook gekrabt.
Ik heb toen ik thuis was meteen de politie gebeld om mijn verhaal te doen.
En de agente vond het ontzettend netjes van me dat ik mezelf heb gemeld.
Voor mij niet meer dan normaal, het zou zeer onbeschoft en asociaal zijn als ik er zomaar vandoor was gelopen en het had gelaten zoals het was.
Want dat had ik kunnen doen, niemand heeft het gezien, ik was helemaal alleen daar.
Ik hoop echt dat het niet zo ernstig is... en dat het goed komt met de kat.
Wat moeten die eigenaren wel niet doorstaan momenteel....

- Lupo
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Dagmar
- Vaste gebruiker
Wat vervelend zeg!
Dat jouw honden die kat hebben gepakt is ook helemaal niet raar, als die kat als eerste aanviel. En of ze nou los of vast hadden gelopen, wanneer die kat zo dicht in de buurt komt pakken ze hem waarschijnlijk toch wel. Je hebt wat dat betreft nog geluk gehad dat je ze los hebt kunnen krijgen, voor hetzelfde geld hadden ze hem meteen dood gebeten.
Voel je niet al te schuldig, het is helaas gebeurd en je hebt het hardstikke netjes afgehandeld!
Dat jouw honden die kat hebben gepakt is ook helemaal niet raar, als die kat als eerste aanviel. En of ze nou los of vast hadden gelopen, wanneer die kat zo dicht in de buurt komt pakken ze hem waarschijnlijk toch wel. Je hebt wat dat betreft nog geluk gehad dat je ze los hebt kunnen krijgen, voor hetzelfde geld hadden ze hem meteen dood gebeten.
Voel je niet al te schuldig, het is helaas gebeurd en je hebt het hardstikke netjes afgehandeld!
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Och meid, wat een rottige ervaring.
Maar het was een ongeluk en je hebt netjes gehandeld.
Neemt niet weg dat ik vind dat je honden die ergens achteraan rennen, niet in de bebouwde kom los moet laten. Oók trouwens voor de bestwil van je eigen honden, want voor hetzelfde geld waren ze een straat over gerend.
Sterkte.
Neemt niet weg dat ik vind dat je honden die ergens achteraan rennen, niet in de bebouwde kom los moet laten. Oók trouwens voor de bestwil van je eigen honden, want voor hetzelfde geld waren ze een straat over gerend.
Sterkte.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
als de kat onder een auto was gekomen dan? Alle auto's maar verbieden in de straat te rijden? Tja dat is het risico als je je kat los laat lopen, zielig zeker maar je neemt een risico dat weet je vantevoren. Dit hetzelfde met een hond. Als er hier een kat in de tuin zit zal hij het niet overleven als mn honden er toevallig op dat moment lopen...
Wat Martijn zegt ben ik het wel mee eens, ik laat mn honden hier echt niet los in de wijk, want dan zijn de katten hun leven idd. niet zeker... is ook niet nodig, los gaan ze maar in het bos.
Het is natuurlijk ook vreselijk om mee te maken, maar ik had dus niet de politie gebeld, ik had het wel afgehandeld met de eigenaar... er zijn me teveel honden afgemaakt om een dergelijke reden...
Wat Martijn zegt ben ik het wel mee eens, ik laat mn honden hier echt niet los in de wijk, want dan zijn de katten hun leven idd. niet zeker... is ook niet nodig, los gaan ze maar in het bos.
Het is natuurlijk ook vreselijk om mee te maken, maar ik had dus niet de politie gebeld, ik had het wel afgehandeld met de eigenaar... er zijn me teveel honden afgemaakt om een dergelijke reden...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ook...Wil de hond schreef:Ik zou als ik jou was wel stug beweren dat mijn honden aangelijnd waren.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Mojuan
- Zeer actief
Als ze vast hadden gezeten was dit niet gebeurd.Dagmar schreef:Wat vervelend zeg!
Toen ik de kat zag zitten, hadden de honden de kat nog niet gezien.
Ik liep naar mijn honden toe om ze aan te lijnen, en toen zagen zij hem ook.
Als ik ze vast had gehad, had ik ze gewoon mee kunnen trekken, niets aan de hand.
Maar ze liepen rustig naar de kat toe, en de kat schrok heel erg, en viel in de sloot.
De honden stonden aan de slootkant, en ik wilde ze pakken.
Op dat moment klom de kat uit de sloot, en rende ervandoor.
De honden renden er achteraan en bij de struiken viel die kat mijn honden aan en beten mijn honden zich vast in de kat.

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
je bent nu wel erg dramatisch...
de honden achtervolgden de kat.. de kat besloot de aanval te kiezen. jij kon je honden eraf krijgen... als ze vast hebben en voor de kill gaan lukt je dat nauwelijks.. en de kat leeft nog en zit bij de da...
je honden hebben toch nog niet aggressief gedrag vertoond, en je hebt ze normaal gesproken toch onder controle..
zo ja.. dan shit happens..een loslopende kat, wilde vos, of wat dan ook kan op je pad komen...
Ik heb ook katten, en als die zelf niet maken dat ze wegkomen of zelf aan gaan vallen.. dan is dat mijn eigen risico hoor.. die van mij rennen weg of een boom in... maar als ik wil dat ze veilig zitten dan laat ik ze in huis..
Om nu direct te zeggen dat je honden nooit meer los gaan.. vind ik persoonlijk te ver gaan.. dat de schrik erin zit snap ik.. maar soms is de adrenaline te groot om het woord van de baas te horen.. en dat ligt niet aan een ras
dat je ze van de kat af kreeg zegt veel meer..
Klte zon ervaring maar neem ze geen vrijheden af als ze anders wel altijd normaal sociaal zijn of naar jou luisteren als je ze roept..
de honden achtervolgden de kat.. de kat besloot de aanval te kiezen. jij kon je honden eraf krijgen... als ze vast hebben en voor de kill gaan lukt je dat nauwelijks.. en de kat leeft nog en zit bij de da...
je honden hebben toch nog niet aggressief gedrag vertoond, en je hebt ze normaal gesproken toch onder controle..
zo ja.. dan shit happens..een loslopende kat, wilde vos, of wat dan ook kan op je pad komen...
Ik heb ook katten, en als die zelf niet maken dat ze wegkomen of zelf aan gaan vallen.. dan is dat mijn eigen risico hoor.. die van mij rennen weg of een boom in... maar als ik wil dat ze veilig zitten dan laat ik ze in huis..
Om nu direct te zeggen dat je honden nooit meer los gaan.. vind ik persoonlijk te ver gaan.. dat de schrik erin zit snap ik.. maar soms is de adrenaline te groot om het woord van de baas te horen.. en dat ligt niet aan een ras
Klte zon ervaring maar neem ze geen vrijheden af als ze anders wel altijd normaal sociaal zijn of naar jou luisteren als je ze roept..
-
Mojuan
- Zeer actief
Het was niet in de bebouwde kom.Caro. schreef:Och meid, wat een rottige ervaring.
Sterkte.
Er is daar een hondenuitlaatplaats, langs een heel lang fietspad.
Daar laat ik ze soms even los rennen omdat ik daar overzicht heb.
Langs het fietspad groeien struiken, en daarnaast is een weg, dan weer struiken, en dan de straat waar mijn ouders wonen parallel aan de weg en het fietspad.
Dus ik liep niet in een woonwijk ofzo.
Overigens zijn ze de weg over gerend, dwars door de struiken heen.

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Vorige week donderde er toch ook al een kat de sloot in nadat je honden erop af schoten (aangelijnd)?
Was dat op dezelfde plek?
Zo ja...dan vind ik het niet zo slim dat je je honden toch hebt losgelaten aangezien je kon weten dat ze op katten reageren en je kon weten dat daar katten rondlopen.
Verder zou ik er niet zo'n drama van maken. Het is rot, maar het kan nu eenmaal gebeuren.
Zo ja...dan vind ik het niet zo slim dat je je honden toch hebt losgelaten aangezien je kon weten dat ze op katten reageren en je kon weten dat daar katten rondlopen.
Verder zou ik er niet zo'n drama van maken. Het is rot, maar het kan nu eenmaal gebeuren.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had de politie ook niet gebeld. Waarom heb je dat eigenlijk gedaan?
Let erop dat je je honden beschermd hoor.
Jij voelt je schuldig, maar je honden hebben eigenlijk weinig fout gedaan.
Jij had je honden niet los moeten laten lopen in een woonwijk, maar dat is een inschattingsfout van jou. Verder was het een ongeluk en handel je het netjes af met de eigenaren.
Ik hoop dat de politie hier verder niets mee doet, maar haal voortaan echt niet zomaar de politie erbij als er een incident is met je honden.
Edit: lees dat het geen woonwijk was, maar in ieder geval was het duidelijk geen veilige plaats voor honden die ergens achteraan rennen.
Tel je zegeningen maar dat je honden niet zijn overreden
Jij had je honden niet los moeten laten lopen in een woonwijk, maar dat is een inschattingsfout van jou. Verder was het een ongeluk en handel je het netjes af met de eigenaren.
Ik hoop dat de politie hier verder niets mee doet, maar haal voortaan echt niet zomaar de politie erbij als er een incident is met je honden.
Edit: lees dat het geen woonwijk was, maar in ieder geval was het duidelijk geen veilige plaats voor honden die ergens achteraan rennen.
Laatst gewijzigd door Caro. op 12 jun 2009 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mojuan
- Zeer actief
En daar ben ik ook ontzettend blij mee.blondie schreef: dat je ze van de kat af kreeg zegt veel meer..
En ergens ook wel heel trots op dat dit zo makkelijk lukte.
Het was ook niet uit agressie dat ze beten, maar uit jachtdrift en omdat ze aangevallen werden.
Ik besef nu wel dat ik zelfs in zo'n situatie nog controle over mijn honden heb.

-
Fin
- Zeer actief
Het is mij ook overkomen, ook niet in een woonwijk, en het is zwaar kl*te als het je gebeurt. En een drama. Ik hoop dat de kat het overleeft.blondie schreef:je bent nu wel erg dramatisch...
Om nu direct te zeggen dat je honden nooit meer los gaan.. vind ik persoonlijk te ver gaan.. dat de schrik erin zit snap ik.. maar soms is de adrenaline te groot om het woord van de baas te horen.. en dat ligt niet aan een ras![]()
-
Mojuan
- Zeer actief
Nee, dat was heel ergens anders.Inge schreef:Vorige week donderde er toch ook al een kat de sloot in nadat je honden erop af schoten (aangelijnd)?
Zo ja...dan vind ik het niet zo slim dat je je honden toch hebt losgelaten aangezien je kon weten dat ze op katten reageren en je kon weten dat daar katten rondlopen.![]()
Op de plek waar het vanavond gebeurde heb ik nooit eerder katten gezien, het is nml ook een hondenuitlaatplaats, en ik had daar geen kat verwacht.
Normaal groeit daar heel erg hoog gras, en dat was vandaag helemaal afgemaaid.
Waarschijnlijk hebben die katten er dus altijd gezeten, alleen heb ik en mijn honden ze nooit gezien vanwege dat hoge gras.
Jij zal er misschien geen 'drama' van maken, maar voor mij is het een drama.
Zeg maar tegen de eigenaren van die kat "het kan nu eenmaal gebeuren".
Ik leef heel erg met ze mee.

-
Job
- Zeer actief
wat een walgelijke reactie,Wil de hond schreef:Ik zou als ik jou was wel stug beweren dat mijn honden aangelijnd waren.
je zal maar het baasje van de kat zijn en dit lezen,
ik zou jouw hond dus hartstikke dood schoppen de volgende keer!
En als je er wat van zegt jou er bij!
Juist heel goed gehandeld,
het toont jouw volwassenheid en je verantwoordelijkheidsgevoel.
Waar ze wel los mogen, kunnen ze misschien los met een muilkorf?
Ik ben namelijk ook een vreselijke hondenliefhebber
en geef ze graag de ruimte daar waar het VERANTWOORDELIJK is.
Prima gehandeld, petje af voor jou.
-
blondie
- Zeer actief
jachtdrift is het reageren op het moment dat de kat uit de sloot sprong om verder te rennen en de honden erachteraan--- een goed af commando als je je honden dat geleerd hebt kan dan uitkomst bieden...Paulala schreef:En daar ben ik ook ontzettend blij mee.blondie schreef: dat je ze van de kat af kreeg zegt veel meer..
En ergens ook wel heel trots op dat dit zo makkelijk lukte.
Het was ook niet uit agressie dat ze beten, maar uit jachtdrift en omdat ze aangevallen werden.
Ik besef nu wel dat ik zelfs in zo'n situatie nog controle over mijn honden heb.
bijten omdat de kat terugvocht is geen jachtdrift maar meer verdediging of niet tolereren dat het dier hun aanviel..
- Hanneke2
- Zeer actief
Relax.
Je hebt het allemaal keurig afgehandeld, en ik zou niet meteen mijn honden NOOIT meer los laten, alleen niet meer op plaatsen waar vaak katten rondlopen, en zeker niet in de buurt van wegen.
Ik duim dat het voor de kat allemaal meevalt, en hou die gaatjes in je honden goed schoon, want van kattennagels die ergens diep hebben gezeten kan je hele akelige infecties krijgen.
Ik duim dat het voor de kat allemaal meevalt, en hou die gaatjes in je honden goed schoon, want van kattennagels die ergens diep hebben gezeten kan je hele akelige infecties krijgen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Mojuan
- Zeer actief
Hier in Zwijndrecht is het juist beter om wel de politie te bellen als er zoiets gebeurt.Caro. schreef:Ik had de politie ook niet gebeld. Waarom heb je dat eigenlijk gedaan?
Ze waarderen het nml als je jezelf meldt.
De politie doet hier verder niets mee, en ik heb een heel goed gesprek gehad met de agente.
Mochten de eigenaren aangifte doen dan ben ik ze iig voor geweest door mezelf te melden en is de politie alvast op de hoogte van het gebeuren.
Ik voel me daar gewoon beter door.
En liegen doe ik niet, dus ze weten dat mijn honden niet aangelijnd waren.
De waarheid komt toch altijd wel boven water.
Wie weet zag iemand wel dat ik mijn honden los had lopen vlak voordat het gebeurde.
En dan sta ik te liegen, nee, daar begin ik niet aan.

-
blondie
- Zeer actief
Het kan soms nergens meer verantwoordelijk ze liep in een losloop gedeelte zo ik lees.. ook in mijn honden losloop paadje lopen er katten...Job schreef:wat een walgelijke reactie,Wil de hond schreef:Ik zou als ik jou was wel stug beweren dat mijn honden aangelijnd waren.
en ja de verantwoordelijke bazen houden hun honden die katten killen ook daar aan de lijn terwijl het officieel losloop deel is voor honden....
-
Fin
- Zeer actief
Zeg kalm een beetje. Het is mij ook overkomen en ik heb nb honden die met katten zijn opgegroeid. En ik had het 'geluk' dat de kat meteen dood was. En er daarom ook de politie niet bijgehaald. Wat win je ermee? Je hond krijgt een aantekening dat die 'vals' zou zijn, waar geen hout van klopt, en als je daarna nog één keer pech hebt zit je zwaar in de problemen.Job schreef:wat een walgelijke reactie,Wil de hond schreef:Ik zou als ik jou was wel stug beweren dat mijn honden aangelijnd waren.
Bij ons in de stad heeft iemand het gehad dat een kat uit de bosjes stapte recht voor de neus van zijn aangelijnde hond, die de kat prompt doodbeet. Dat is zelfs gekomen tot een rechtszaak, die hij overigens gelukkig gewonnen heeft.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee dat snap ik dus ook niet, ik geloof dat ik vorige week nog een link heb geplaatst van een hond die ingeslapen is zonder enige test of wat dan ook omdat hij een kat doodgebeten had... ik zie het nut er niet van in zeker niet als je gewoon met de eigenaren in overleg bent...Caro. schreef:Ik had de politie ook niet gebeld. Waarom heb je dat eigenlijk gedaan?

-
Mojuan
- Zeer actief
Dankjewel.Job schreef:wat een walgelijke reactie,Wil de hond schreef:Ik zou als ik jou was wel stug beweren dat mijn honden aangelijnd waren.
Ik snap ook niet hoe mensen kunnen zeggen dat ik moet beweren dat ik ze aangelijnd had.
Ze liepen los, dat is gewoon een feit, en dat is mijn verantwoording en die neem ik dus ook.
Ik durf ze echt niet meer los te laten lopen, behalve Julia in het park, want zij is sociaal met andere honden.
Maar Romeo niet meer, ik ga wel lekker veel met hem fietsen en wat vaker met hem alleen op pad.
Daar geniet hij ook met volle teugen van.
Los lopen met muilkorf om vindt hij helemaal niets, dan heeft hij totaal geen zin om te wandelen.
Ik doe gewoon wat het beste is voor mijn honden, en steek wat meer tijd in ze op een andere manier.
Veiligheid gaat voor alles. En we gaan volgende maand verhuizen, dan hebben we een tuin en dan kan hij daar lekker los spelen.
Er zijn nog voldoende andere leuke dingen die ik met ze kan doen waar ze vaak zelfs meer plezier uit halen dan los te lopen.
Daarnaast heb ik ze altijd aan de flex, dus ze komen geen ruimte tekort, het is niet zo dat ze heel de tijd kort aangelijnd hoeven.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb nergens gezegd dat je moet liegen, ik vroeg me alleen af vwaarom je politie hebt gebeld.Paulala schreef:Hier in Zwijndrecht is het juist beter om wel de politie te bellen als er zoiets gebeurt.Caro. schreef:Ik had de politie ook niet gebeld. Waarom heb je dat eigenlijk gedaan?
Ze waarderen het nml als je jezelf meldt.
De politie doet hier verder niets mee, en ik heb een heel goed gesprek gehad met de agente.
Mochten de eigenaren aangifte doen dan ben ik ze iig voor geweest door mezelf te melden en is de politie alvast op de hoogte van het gebeuren.
Ik voel me daar gewoon beter door.
En liegen doe ik niet, dus ze weten dat mijn honden niet aangelijnd waren.
De waarheid komt toch altijd wel boven water.
Wie weet zag iemand wel dat ik mijn honden los had lopen vlak voordat het gebeurde.
En dan sta ik te liegen, nee, daar begin ik niet aan.
Je hebt toch geen overtreding begaan?
Je hebt je netjes gemeld bij de eigenaren, wat mij betreft zou dit hiermee dus klaar zijn (eventueel kosten betalen, bloemetje).
Ik vind het dus niet slim om hierover de politie te bellen en volgens mij ben je dit ook helemaal niet verplicht
Maar goed, ik neem aan dat er nog veel schrik bij je inzit, wat ik overigens wel heel goed kan begrijpen hoor. Ik heb zelf honden én katten en begrijp ook beide kanten en hoe verdrietig dit voor de katteneigenaar is.
Het zal voor hun wel heel fijn zijn dat je zo meeleeft, dat zal ze ongetwijfeld goed doen.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Als jouw loslopende hond mijn kat dood zou bijten en jij komt mij vertellen dat dit gebeurt is en dat je hond los liep zou jij van mij ook een doodsschop krijgen, midden op je fraaie mondje.Job schreef:wat een walgelijke reactie,Wil de hond schreef:Ik zou als ik jou was wel stug beweren dat mijn honden aangelijnd waren.
En daarna zou ik aangifte gaan doen omdat jij je hond los had lopen en hij een dier had aangevallen.
En als jij dan een hond van het type waar het in deze topic om gaat zou hebben dan was je die misschien wel gewoon ineens kwijt omdat hij in beslag genomen zou zijn geworden.
Let wel, dit zou ik bij jou doen, bij een normaal mens niet hoor.
Laatst gewijzigd door Wil de hond op 13 jun 2009 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is het risico van een loslopende kat. Wat als ik je kat doodrij (per ongeluk wel te verstaan)? Schop je mijn auto en mij in elkaar?Job schreef:wat een walgelijke reactie,Wil de hond schreef:Ik zou als ik jou was wel stug beweren dat mijn honden aangelijnd waren.
Simpel te voorkomen door je kat vast te houden. Doe je dat niet loop je nu eenmaal een risico en ik zou ook stug volhouden dat ie vast zat inderdaad...
Overigens een paar maand geleden liep hier een kat met zelfmoordneigingen in de buurt die mijn hond die aangelijnd liep aanviel... sprong zo uit de struiken bovenop hem. Hij heeft puur geluk gehad dat het deze hond was en deze schrok en op dat moment ff niets deed. Had hij het bij mn jongste reu gedaan was het einde kat geweest..
En nu? niet meer uitlaten? Want er loopt een kat met zelfmoordneigingen? ja daaaaaag......
Laatst gewijzigd door malinois op 13 jun 2009 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik heb hun hele kop schoongemaakt met Dettol.Hanneke2 schreef:
Ik hoop dat dat voldoende is, maar ik hou de plekjes heel goed in de gaten.
Als ik het niet vertrouw zit ik direct bij de dierenarts natuurlijk.

-
Job
- Zeer actief
niks kalm, als je gaat liegen om je honden te beschermen,christo schreef:Zeg kalm een beetje. Het is mij ook overkomen en ik heb nb honden die met katten zijn opgegroeid. En ik had het 'geluk' dat de kat meteen dood was. En er daarom ook de politie niet bijgehaald. Wat win je ermee? Je hond krijgt een aantekening dat die 'vals' zou zijn, waar geen hout van klopt, en als je daarna nog één keer pech hebt zit je zwaar in de problemen.Job schreef:wat een walgelijke reactie,Wil de hond schreef:Ik zou als ik jou was wel stug beweren dat mijn honden aangelijnd waren.
Bij ons in de stad heeft iemand het gehad dat een kat uit de bosjes stapte recht voor de neus van zijn aangelijnde hond, die de kat prompt doodbeet. Dat is zelfs gekomen tot een rechtszaak, die hij overigens gelukkig gewonnen heeft.
of informatie achter gaat houden,
dan weet je dat je dat doet omdat je de verantwoordelijkheid van het gedrag van jouw beesten niet wil dragen.
Dat is dus walgelijk!
Dan moet je mij dus niet tegen komen!