Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat kunnen we hiermee? Update 5 Aug

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Wat kunnen we hiermee? Update 5 Aug

Ongelezen bericht door Maeve »

We hebben hier in de buurt een hondenrenveld en vooral veel hondeneigenaren. Allemaal heel leuk, maar nu is er één hond die gewoon niet met ander honden kan. Dat is alsnog geen probleem, maar de eigenaar gaat er niet al te verantwoordelijk mee om. Hij loopt nog steeds op de normale uitlaat tijden met zijn hond en laat zijn hond dan ook loslopen. Nilo kent de hond inmiddels en gaat hem uit de weg, maar zijn hond zoekt wel telkens de confrontatie. Zo ook vandaag weer. Hij laat zijn hond los, waarschuwt de hond nog maar Chico (de hond dus) vliegt meteen op Nilo af. Hij duikt meteen op Nilo met veel gegrom, hoewel hij niet echt doorbijt. Maar goed, Nilo vind dit ook niet erg prettig. Inmiddels weet ik dat de eigenaar er niks aan doet, dus heb ik Chico zelf met mijn stem gecorrigeert. Later loopt de eigenaar van Chico naar mij toe en legde uit dat Chico niets doet. Hij is gewoon dominant :piew: Ik heb hem dus maar weer uitgelegt dat Nilo niet dominant is, dus dit gedrag van Chico overbodig is. Daarbij irriteer ik mij er aan en ook Nilo word er onzeker van. Als antwoord kreeg ik dat Nilo dan maar van zich af moest bijten, dan zou het stoppen.

Wat kan ik hier nou mee? De eigenaar weigert mee te werken en hoewel ik dat veld ontwijk als ik hen daar zie, vind hij het geen probleem om Chico los te laten als ik daar met Nilo loop. Chico heeft naar mijn weten nog nooit echt bijtwonden veroorzaakt, maar meerdere eigenaren en honden ergeren zich er aan.
Laatst gewijzigd door Maeve op 05 aug 2009 18:44, 3 keer totaal gewijzigd.
chrico
Zeer actief

Re: Wat kunnen we hiermee?

Ongelezen bericht door chrico »

Volgens mij heb je al gedaan wat je kan, willen praten en uitleggen. Heel vervelend dit maar meer als ontwijken kan je het niet tot hij de verkeerde hond tegenkomt en Chico op zijn nummer krijgt. Vaak gaan baasjes dan wel ineens nadenken.

Vroeger hebben wij het hier ook gehad in een gedoogzone. Ik kwam er zelden omdat er meestal mensen liepen die het drukker hadden met elkaar dan met de honden. Doordat 1 van de honden door de poot was gegaan koos ik de kortste route naar huis en dat was een oversteek door die zone. Ik ben er bijna vanaf komen er twee honden aanrennen en het werd een vechtpartij. Ik voelde me rot omdat ik die route gekozen had en thuis zitten piekeren wie die honden waren en waar ze vandaan kwamen omdat ik wilde weten of het goed ging met ze. Ik vraag het uiteindelijk aan de buuv en die roept yesssssssssssssss eindelijk :U: krijg daar een verhaal te horen van de acties van het stel en dat z eblij was dat die nu eens een goede tegenstander was tegengekomen. Kreeg het adres en ben langs gegaan waarbij na aanbellen door de gordijnen gegluurd werd maar niet opengedaan. Later nog een keer en weer hetzelfde, mensen waren thuis maar maakte niet open.
Ik hoorde via anderen dat ze nooit meer daar gezien zijn.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ik vrees dat deze mensen er niets van gaan leren. Ze verwachten letterlijk dat Nilo van zich af bijt :piew: Hij vertelde me dat een Flatcoat hier in de buurt Chico eens goed op zn plek heeft gezet, dat moest Nilo ook maar doen.

Ook zit ik er best mee hoe ik hier nou op moet reageren. Doordat Nilo als pup ook is gebeten, is hij een hele tijd onzeker geweest naar andere honden. Als honden dan te opdringerig waren, wou hij soms vluchten. Daarom leerde ik hem om bij mij te komen op zo'n moment, dan hield ik die honden op afstand voor zover dat mogelijk was. Daarbij leek hij minder interessant natuurlijk als hij alleen maar bij mij zat. Ditzelfde doet hij nu dus als Chico hem weer eens zit op te jagen, maar Chico heeft hem een paar keer gegrepen terwijl Nilo onderweg was naar mij. Helemaal fout dus, want hij zal snel genoeg leren dat naar mij toe lopen een correctie oplevert. En ik was net zo blij met deze aanpak.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Misschien moet nilo niet corrigeren, maar moet jij dat eens flink doen. Misschien komt het dan wel goed over bij zijn baas?

En daarmee bedoel ik niet met je stem, maar met de voet, of de hand. Zowel de hond als de baas weten dan dat hij ongewenst bij je komt.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Dat zou een andere optie zijn, de hond wegjagen met veel bombarie, dan maar een boze baas. Misschien dat hij het dan gaat begrijpen
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Een discussie aangaan heeft heel weinig nut, weet ik uit ervaring. Duidelijk maken dat jij er niet van gediend bent en dat er niks uitgezocht wordt. Laat hij toch z'n hond los, dan wegbonjouren.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ook al meerdere keren geprobeerd, zonder succes. Dan komen ze verontwaardigt naar me toe gelopen: "Maar hij bijt niet hoor, hij is alleen dominant!" Geloof me, ik heb nog nooit zulke naieve mensen gezien als het om hun hond gaat. :oeps:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hier ook zo'n baas met 2 honden, waarvan 1 ook 'alleen maar dominant' is. Ik loop nog wel eens met het hondengroepje mee hier en soms is hij er ook. Iedereen voelt zich er erg ongemakkelijk bij, maar deze boodschappen komen niet bij hem aan. Echter zijn er hier wel honden met bijtwonden vanaf gekomen. Maar meneer laat zijn honden altijd los (heeft niet eens een riem bij zich. Want tja hij heeft verstand van honden, want hij heeft in het dierenasiel gewerkt (tja daar mag elke gek werken, ook veel al taakstraffers met weinig motivatie en ja ik heb er ook gewerkt.... :denken: overigens geen taakstraf hoor :lol: )
Toen zijn hond ook 2 keer na Kay flink te fikseren flink greep (zo onverwachts dat Kay het op een gillen zetten, omdat hij het niet snapte) heb ik Kay aangelijnt en hem elke keer dat zijn hond mijn hond ging fikseren mijn ongenoegen laten blijken.

Verder ontloop ik hem zoveel mogelijk, want het drinkt niet tot zijn botte :oohja: kop door. Kan je dus ook nog niet echt helpen eigenlijk.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Maeve schreef:Ook al meerdere keren geprobeerd, zonder succes. Dan komen ze verontwaardigt naar me toe gelopen: "Maar hij bijt niet hoor, hij is alleen dominant!" Geloof me, ik heb nog nooit zulke naieve mensen gezien als het om hun hond gaat. :oeps:
Ik zou het toch blijven doen. :wink: Je eigen hond achter je benen zetten, je zelf heel groot maken en Chico helemaal stijf schelden. Bijt Chico vervolgens jou in je poten, dan is er nog geen man overboord. Tetanusprik halen en de eigenaar vertellen dat als die hond nog een keer lastig doet, je samen met andere mensen naar de politie gaat.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:
Maeve schreef:Ook al meerdere keren geprobeerd, zonder succes. Dan komen ze verontwaardigt naar me toe gelopen: "Maar hij bijt niet hoor, hij is alleen dominant!" Geloof me, ik heb nog nooit zulke naieve mensen gezien als het om hun hond gaat. :oeps:
Ik zou het toch blijven doen. :wink: Je eigen hond achter je benen zetten, je zelf heel groot maken en Chico helemaal stijf schelden. Bijt Chico vervolgens jou in je poten, dan is er nog geen man overboord. Tetanusprik halen en de eigenaar vertellen dat als die hond nog een keer lastig doet, je samen met andere mensen naar de politie gaat.
Oh ik geloof dat ik nu elke kans aan grijp om naar de politie te gaan. Dus als Chico mij zal bijten ga ik allang niet meer dreigen. Dat is ook het probleem. Ondanks dat het een etter is én de eigenaren er niet goed mee om gaan, heeft hij nog niet doorgebeten dus ben ik bang dat de politie er niks mee kan.
chrico
Zeer actief

Dan zeg jij heel hard, ik ook niet hoor, ben alleen maar dominant terug :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik zou Chico bijzonder hardhandig en goed verstaanbaar duidelijk maken dat hij had weg te blijven bij mijn hond en mij. Zal lekker worden als je hond "van zich af moet gaan bijten", terwijl het die etter van een baas is die zelf niet ingrijpt. :boos:
Ik zou overigens ook die mensen vertellen dat ik op de uitkijk ga staan en dat ik bij elke overtreding de instanties ga waarschuwen. Desnoods zou ik elke keer gaan filmen ofzo, misschien dat ze dat op andere gedachten brengt. Maar goed, een beetje gezellige relatie kun je dan natuurlijk gevoegelijk vergeten :mrgreen:
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

Ik begrijp dat je in deze elke situatie aan zou grijpen om te hopen dat de politie er wel iets mee doet. Ik vind dat het hier echt betreft om een fout baasje.
Het kan altijd gebeuren dat een keer de hond het baasje te snel af is maar hier spreken we over een baas die totaal egoistisch bezig is vind ik.
Mijn tsjech bijvoorbeeld is ook vrij dominant en stormt graag op honden af. Ook doet ie verder niets maar toch lijn ik de hond aan als ik mensen aan ziet komen waarvan ik weet dat hun het niet prettig vinden of waarvan ik weet dat hun hond het niet prettig vind, en zeker lijn ik ze aan als het gaat om onbekende mensen en honden.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Even bot gezegd; wat heb je in hemelsnaam met die baas te maken? Al vinden die mensen je een rotgriet..nou en? Echt hoor, daar moet je lak aan hebben.
Gewoon je hond beschermen en die hond wegjagen. ;-)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

sjaak-k schreef:Misschien moet nilo niet corrigeren, maar moet jij dat eens flink doen. Misschien komt het dan wel goed over bij zijn baas?

En daarmee bedoel ik niet met je stem, maar met de voet, of de hand. Zowel de hond als de baas weten dan dat hij ongewenst bij je komt.
Zou ik ook doen. :ok:
Ik bedoel, je hebt al meerdere malen aangegeven dat je het gedrag van Chico niet ziet zitten.
Als de baas daar vervolgens lak aan heeft neem ik mijn maatregelen.

Wil een grote bek opzetten niet helpen dan maakt Chico kennis met mijn voet, zo simpel is het.
Eens zien of ie dan zijn hond bij zich houd. :ok:

Ik vind de reaktie van die man ronduit asociaal.
Mijn Jakko is een beetje zoals Chico en ik zou me de ogen uit mijn kop schamen als ie zomaar op jouw hondje zou duiken.
Die kans krijgt ie hier ook niet :wink: , andere hond betekent aanlijnen, omdraaien en doorlopen.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Max2
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bernersennen

Ongelezen bericht door Max2 »

Ik vind in dit geval ook dat je absoluut je eigen hond mag beschermen. Je hond kan heel ander gedrag gaan vertonen door deze hond hij kan het heft in eigen handen gaan nemen omdat jij hem niet beschermt. De bazen willen niet luisteren dan mag je van mij in dit geval zelf beslissen wat je doet om die hond bij jou hond weg te houden!
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Tamaskan schreef:Ik begrijp dat je in deze elke situatie aan zou grijpen om te hopen dat de politie er wel iets mee doet. Ik vind dat het hier echt betreft om een fout baasje.
Het kan altijd gebeuren dat een keer de hond het baasje te snel af is maar hier spreken we over een baas die totaal egoistisch bezig is vind ik.
Mijn tsjech bijvoorbeeld is ook vrij dominant en stormt graag op honden af. Ook doet ie verder niets maar toch lijn ik de hond aan als ik mensen aan ziet komen waarvan ik weet dat hun het niet prettig vinden of waarvan ik weet dat hun hond het niet prettig vind, en zeker lijn ik ze aan als het gaat om onbekende mensen en honden.
Het is inderdaad de schuld van de baas. Maar de baas zelf maakt zich niet zo druk. Eigenlijk hoop ik dat Chico een keer goed bijt, iemand aangifte doet en de politie vervolgens dreigt met een muilkorfplicht. Niet dat dat helpt, want Chico bijt niet echt maar intimideert meer, maar misschien krijgt de eigenaar dan het benul om er iets aan te doen. Tot nu toe mag hij doen wat ie wil. Voor een tijd terug vloog hij Nora aan, die aangelijnd ergens aan het snuffelen was en Chico nog niet eens had gezien. De eigenaar kon me niet uitleggen waarom een 12-jarige Labrador teef gedomineerd moest worden.
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

hihi ik heb nu een hele stoute gedachte voor die meneer.
Ik zal even mijn gedachte opschrijven als jullie er even allemaal rekening mee houden dat ik dus niet zou uitvoeren al is het om geen slechte naam voor mijn lief tsjechje te krijgen.
Mijn tsjechje doet namelijk bij het domineren helemaal niet veel maar maakt wel een hels kabaal erbij :oeps: misschien dat die meneer daar dan wel van schrikt. Hondje heeft niets baasje heeft een hartverzaking en doet dan misschien hondje aan de lijn :smile:

Maar nogmaals voor de goede orde dit is alleen een hele stoute gedachte van mij hoor :Q:
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Hij bijt (nog) niet hoor, moest er nog bijkomen :roll: .
Dominant of niet, jij irriteert je eraan en Nilo wordt er onzeker van. Genoeg redenen voor jou om verontwaardigt te zijn en om die hond weg te bonjouren. Gewoon blijven volhouden, dan is die baas maar gepikeerd.
Eventueel zou ik nog uitleggen dat ik er niet van gedient ben dat een hond zo op mij(n hond) afkomt en dat mijn hond er onzeker van wordt. Ook wil ik liever niet dat mijn hond "terug" bijt, vind IK nergens voor nodig :neenee: en ik voorkom zoiets liever.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Tamaskan schreef:hihi ik heb nu een hele stoute gedachte voor die meneer.
Ik zal even mijn gedachte opschrijven als jullie er even allemaal rekening mee houden dat ik dus niet zou uitvoeren al is het om geen slechte naam voor mijn lief tsjechje te krijgen.
Mijn tsjechje doet namelijk bij het domineren helemaal niet veel maar maakt wel een hels kabaal erbij :oeps: misschien dat die meneer daar dan wel van schrikt. Hondje heeft niets baasje heeft een hartverzaking en doet dan misschien hondje aan de lijn :smile:

Maar nogmaals voor de goede orde dit is alleen een hele stoute gedachte van mij hoor :Q:
En dan arme Chico bijna een hartaanval bezorgen? :smile:
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:
Tamaskan schreef:hihi ik heb nu een hele stoute gedachte voor die meneer.

En dan arme Chico bijna een hartaanval bezorgen? :smile:
ach zolang het bijna is......... doet ie nu tenminste ook bij jouw Nilo en dan voelt ie zelf eens hoe het is :mrgreen: :smile: maar goed nee is stoute gedachte tenslote kan Chico er niets aan doen dat ie zo'n :kotz: baasje heeft
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Nou ik heb Chico vandaag dus echt weg gebonjoured..maar dat had niet het gewenste effect. Ja, Chico was lichtelijk onder de indruk maar de eigenaar zei alleen maar 'Goed zo, zo moet je dat aan pakken!' Het komt dus nog steeds niet in hem op dat ie dat zelf ook kan doen. Daarna liep hij trouwens wel door,maar ik heb geen idee of hij anders was blijven staan.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Maeve schreef:Nou ik heb Chico vandaag dus echt weg gebonjoured..maar dat had niet het gewenste effect. Ja, Chico was lichtelijk onder de indruk maar de eigenaar zei alleen maar 'Goed zo, zo moet je dat aan pakken!' Het komt dus nog steeds niet in hem op dat ie dat zelf ook kan doen. Daarna liep hij trouwens wel door,maar ik heb geen idee of hij anders was blijven staan.
Dat kan je hem misschien voorstellen? :idea: :razz:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fin
Zeer actief

Re: Wat kunnen we hiermee? Update 11 Juli

Ongelezen bericht door Fin »

:smile:

Vandaag Chico aanpakken :S:
Morgen nog wat harder Chico aanpakken :mep:
Overmorgen is Chico nog steeds de pineut :zweep:
En dan.... ben je klaar om het baasje aan te pakken :balon:

Wat jij beschrijft zou mij niet meer zo snel overkomen, ik heb mijn bekkie wel bij me, maar dat ging ook niet van de ene op de andere dag. Gewoon eerst lekker oefenen op de hond. :F: Zodra je er dan aan toe bent om het baasje aan te pakken, weet die niet wat hem overkomt. :M: :L:

En wat voelt dat achteraf dan goed :8):
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Maeve schreef:Nou ik heb Chico vandaag dus echt weg gebonjoured..maar dat had niet het gewenste effect. Ja, Chico was lichtelijk onder de indruk maar de eigenaar zei alleen maar 'Goed zo, zo moet je dat aan pakken!' Het komt dus nog steeds niet in hem op dat ie dat zelf ook kan doen. Daarna liep hij trouwens wel door,maar ik heb geen idee of hij anders was blijven staan.
Oh, maar dan kan je dus wel de volgende keer nog beter Chico weg bonjouren. Je krijgt dan iig geen boze baas op je dak :wink:

Ik heb hier ook eens iemand gehad die inderdaad ook zei "kijk, daar luistert ie wel naar!" als ik haar hond wegbrulde. Daarna ben ik nog harder geen brullen, en bleef de hond wel uit de buurt :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Wat een idioot van een baas heeft Chico. Helaas zijn er daar erg veel van. Gewoon wegbonjouren die hond.
Heb ik hier ook al een paar keer moeten doen, en ja hier worden de bazen wel boos. En dan leg ik ze heeeeeeeeel duidelijk uit dat zij hun hond bij zich moeten houden en niet op andere honden moeten laten afstormen.

Maar als de baas van Chico niet boos wordt, dan is hte makkelijker. Jammer van Chico, maar blijkbaar moet het zo.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Oh, maar dan kan je dus wel de volgende keer nog beter Chico weg bonjouren. Je krijgt dan iig geen boze baas op je dak :wink:

Ik heb hier ook eens iemand gehad die inderdaad ook zei "kijk, daar luistert ie wel naar!" als ik haar hond wegbrulde. Daarna ben ik nog harder geen brullen, en bleef de hond wel uit de buurt :mrgreen: :wink:
Ja, het moet maar op deze manier. Maar toch heb ik liever dat hij zijn hond bij zich houd in plaats van dat ik steeds een Chico in mijn been riskeer.

Nilo was wel blij met deze aanpak. :cheer: Go baasje :cheer:
Majella
Actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Majella »

Vandaag in het bos kwamen Maddox en ik een behoorlijke dominante kruising labrador reu tegen van een jaar of drie.
Deze liet mijn reutje ook niet met rust en domineerde hem bijv. ook door op hem te rijden.
En weet je wat ik dan doe?
Ik laat het begaan, want Maddox moet leren zijn eigen boontjes te doppen.
Zoekt hij bescherming dan stap ik van hem weg om het gevoel te versterken dat ie toch écht dit zelf op moet lossen.
Wat heeft het als gevolg?
Mijn hond leert.... die leert om te gaan met zulke reuen en kweekt zelfvertrouwen.
Even later waren ze samen aan het spelen, blijkbaar was opgelost wat opgelost moest worden tussen die twee.

Ik heb er zo mijn eigen gedachten over..
Just my two cents
Afbeelding

Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Majella schreef:Vandaag in het bos kwamen Maddox en ik een behoorlijke dominante kruising labrador reu tegen van een jaar of drie.
Deze liet mijn reutje ook niet met rust en domineerde hem bijv. ook door op hem te rijden.
Zoekt hij bescherming dan stap ik van hem weg om het gevoel te versterken dat ie toch écht dit zelf op moet lossen.
Mijn hond leert.... die leert om te gaan met zulke reuen en kweekt zelfvertrouwen.
Even later waren ze samen aan het spelen, blijkbaar was opgelost wat opgelost moest worden tussen die twee.

Just my two cents
Als deze reu alleen op Nilo zou rijden zou ik het ook laten gaan, maar hij vliegt hem dus aan. Nilo is totaal geen macho en ook nog vrij onzeker omdat hij in het verleden is gebeten,dus die gaat niet zijn eigen boontjes doppen. En dat hoeft ie trouwens ook niet van mij. Ik heb geen zin in gezeik om dominantie als het niet in onze vaste roedel is, dus zou ik het van hem ook niet toelaten.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Majella schreef:Vandaag in het bos kwamen Maddox en ik een behoorlijke dominante kruising labrador reu tegen van een jaar of drie.

Just my two cents
Je reutje is pas 4.5 maand. Als je dit laat gaan als hij een jaar of 2 is heb je kans dat er geknokt gaat worden.
Ik zou het nu ook al niet al te lang laten gaan omdat ik zou willen voorkomen dat mijn reu later de neiging gaat voelen zichzelf 'te verdedigen' tegenover een andere patser reu. Het is stukken handiger om je reu te leren dit soort gedrag van vreemde reuen te negeren, en met jou bezig te gaan. Zeker als je een reu hebt van een groot ras wat volgens mij volwassen niet altijd even makkelijk met andere reuen is?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”