Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Volle maan ofzo?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Volle maan ofzo?

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik weet niet wat het is de afgelopen paar dagen maar op de een of andere manier kom ik de laatste paar dagen alleen maar malloten tegen :oeps: Moet het volle maan worden ofzo?

Vanavond was wel de topper :roll: Omdat het overdag zo warm is ga ik 's avonds, als het wat afgekoeld is, een stuk door de buurt lopen, zo ook vanavond.
Op een gegeven moment nader ik een soort kruispunt (maar dan alleen van het trottoir) en ik zie al aan Fien dat er iets of iemand aan komt lopen. Niets aan de hand, ik roep haar, ze komt en ik hengel haar ook binnen met de flexi. Komen er 2 wat oudere stelletjes aanlopen en opeens begint 1 van die mannen een beetje raar te doen naar Bowie en Fien :scratch:
Op dat moment praatte ik zachtjes naar ze zodat ze in ieder geval niet gingen reageren en loop door. Oudere stelletjes lopen ook door en gaan dezelfde richting op als waar ik heen ga. Blijkbaar had die man niet de reactie die hij wilde dus gaat hij nog gekker doen :oeps: Heel arsenaal aan blafgeluiden en nog wat oerkreten komen eruit en gaat opeens ook vragen stellen waaronder of mijn honden bijten :19: In de tussentijd was de grens bereikt wat Fien aankon en die ging als een idioot tekeer en Bowie vond het ook niet helemaal relaxet. In de tussentijd begint 1 van die vrouwen te gillen dat ze bang is voor honden en dat was voor die man een zetje in de goede richting om een tandje bij te zetten. Inmiddels waren er 2 honden volledig over de zeik en ik had al gesnauwd of die normaal wilde doen en ben zo snel als mogelijk doorgelopen.

Had ik Fien eindelijk zover dat ze niet continu als een blonde furie door de wijk loopt, verpest 1 zo'n idioot het voor de komende periode. Bedankt, malloot!!

De 2 stelletjes waren trouwens keurige mensen om te zien. Dames netjes in rok tot op de enkels en de heren in "prachtige" kaki pantalon met net zo'n smaakloze blouse erop. Netjes, alleen om te zien dus.
Brigitte
Zeer actief

Re: Volle maan ofzo?

Ongelezen bericht door Brigitte »

Kijk, en dat zijn nou reactie's die ik nou nooit mee maak, mss denken ze bij mij weer, das een aso die zal ze ook wel zo los laten dan :mrgreen:

Achterlijke mensen heb je toch, als ze hier op de één of andere manier zo achterlijk doen zeg ik altijd moet je tegen je moeder doen als je je zakgeld krijgt :pffff:
Tamara.
Zeer actief

Brigitte schreef:Kijk, en dat zijn nou reactie's die ik nou nooit mee maak, mss denken ze bij mij weer, das een aso die zal ze ook wel zo los laten dan :mrgreen:
Tot de afgelopen paar dagen had ik het ook nog nooit meegemaakt en las sommige topics op het forum vol verbazing.
Brigitte schreef: Achterlijke mensen heb je toch, als ze hier op de één of andere manier zo achterlijk doen zeg ik altijd moet je tegen je moeder doen als je je zakgeld krijgt :pffff:
:smile: Ik heb maar zo min mogelijk gezegd, straks denken Bowie en Fien dat het vrouwtje even lekker mee ging doen met hun :N:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

die kerel had van mij een "doe ff normaal joh mafkees" gehad :pffff:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tamara. schreef:
Brigitte schreef:Kijk, en dat zijn nou reactie's die ik nou nooit mee maak, mss denken ze bij mij weer, das een aso die zal ze ook wel zo los laten dan :mrgreen:
Tot de afgelopen paar dagen had ik het ook nog nooit meegemaakt en las sommige topics op het forum vol verbazing.
:mrgreen: Welkom bij de club :mrgreen:
Gelukkig doen mensen het hier niet itt eerder in Nijmegen, want Eva zou er ook heel gevoelig voor zijn.

Ik werd altijd intern woest als ik zo'n gek trof. Maar met Wuilus wist ik wel dat ze er niet van zou veranderen. Dus dat maakte me minder uit. Bij Eva daarentegen zou ik echt woest worden want die zou er ook best heel erg allert van kunnen worden op vreemden. En ja, dat wil je nu net niet. :wink:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ben toch blij dat ik in het geontwikkelde gebied van Nederland woon :pffff:
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Wat een idioot !
Afbeelding
Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Da-ki »

heb je je nooit tot de man gericht en gevraagd of hij ermee wilde ophouden ???
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Inderdaad zeg, wat een mafkees. :blauwoog:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
BobbyDinoAmber

Ongelezen bericht door BobbyDinoAmber »

Zulke dingen hebben wij ook weleens .. Het is zo ongelofelijk irritant.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wat een triest geval, zo'n kerel. Ik maak dit soort dingen (maar dan minder erg hoor) alleen mee met dronken mannen. Die zwalken nog wel eens over straat vanuit het cafe in het 'centrum' naar huis. Maar ze zijn niet zo hardnekkig als jij beschrijft :oeps:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Gisteravond liep ik nog vrij laat (voor hier rond half tien ongeveer) nog door het Sloterpark. Het was nog licht dus besloot ik een kleine omweg te maken zodat Gaia nog lekker kon spelen en doen. Er waren tonnen konijnen, dus lekker met de riem gespeeld en daarna weer terug richting de normale route gegaan.

Toen ik over een bruggetje heen kwam zag ik een man staan, dus ik roep Gaia bij me en laat haar rechts volgen. Daardoor liep ik tussen de hond en de man in. Niet omdat Gaia nu zo scherp is op mensen, juist het tegenovergestelde maar, zodat er niemand ongevraagd bij mijn hond komt. Afijn, ik steek de brug over, passeer de man. Net nadat ik de man gepasseerd had (dus vlak achter me), slaat die vent ineens een oerkreet/blaf/iets uit waardoor Gaia en ik zich kapot schrok. Gaia stond plots met d'r kop richting de man, haren van het puntje van d'r staart tot op de kop overeind, doodsbenauwd voor die vent, staart tussen de poten. Man lag helemaal vlak om de reactie. Na een, ben je wel lekker in je hoofd ben ik maar verder gelopen.

Dus ja, ik ben het wel gewend. :19:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Gelukkig zulks nog niet meegemaakt. :wink:
Tsja, waarom doet iemand zoiets?
Ik lees het vaker hoor dat mensen rare geluiden/blafgeluiden maken naar honden toe, zo raar.. :denken:

Waar ik me aan stoor is het volgende.
Achter onze tuin is een weggetje.
Daar komt dan een vent aan met zijn kruising en die vent vind het geweldig als Jakko dan uit zijn plaat gaat achter het hek. :roll:
Hij vind dat zó leuk dat hij zelfs stil blijft staan voor mijn poort met zijn hond. :evil:
Nou is Jakko al niet 1 van de makkelijkste dus ik wil dat gewoon níet hebben.
Je komt elkaar ook op straat tegen met de honden per slot.

Ik had het een paar keer aangekeken, de honden naar binnen geroepen, maar afgelopen week was ik het zat. :devil:
Die eikel stond daar weer met zijn hond voor mijn poort, armen in zijn zij en de honden gingen tegen elkaar tekeer natuurlijk.
Lola kiest eieren voor haar geld, moet dat gezeik niet hebben en komt naar binnen.
Jakko niet, die blijft doorgaan.
Ik ben es even naar buiten gelopen en heb die vent vriendelijk :mann: verzocht op te flikkeren. :boos:
Wat hij er voor lol inziet :denken: om de honden zo tegen elkaar op te jutten.
Heb hem goed duidelijk gemaakt dat ik niet wil dat hij het weer doet.
Gisteren zag ik dat hij doorliep :ok: ipv te blijven staan in een uitdagende houding voor mijn poort.

Kortom, het zal best volle maan zijn, mensen worden gek haha. :mrgreen:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Tamara.
Zeer actief

MARC_S schreef: :mrgreen: Welkom bij de club :mrgreen:
Ik wil helemaal bij een club horen :jank:
twinkeltje schreef:ben toch blij dat ik in het geontwikkelde gebied van Nederland woon :pffff:
Dat dacht ik ook :boos:

Wacht maar Twink, op een dag kruipen ze bij jou ook onder hun steen vandaan :N: :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief

Da-ki schreef:heb je je nooit tot de man gericht en gevraagd of hij ermee wilde ophouden ???
Ik heb op een normale maar duidelijk manier aangegeven of hij normaal wilde doen. Was blijkbaar niet duidelijk genoeg :roll:
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

wat een gek!!
Maar het is morgen wel volle maan dus in dat opzicht :P
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Mijn standaard opmerking bij dat soort mensen is... verder ben je wel lekker in je bovenkamer?
Snappen doe ik het niet dat kijk mij eens stoer zijn gedoe.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nanna schreef:
Wat me opvalt: áls het gebeurt, zijn het mannen.
Wat is dat? Moeten die zich zo nodig bewijzen of zo? Hebben ze last van opspelend testosteron? Ik heb nog geen vrouw meegemaakt doe zo idioot naar mijn honden ging lopen sissen.
Het gebeurt me weinig, maar als het gebeurt zijn het inderdaad altijd mannen. Liefst met nog wat vrienden erbij zodat hij na het blaffen naar mijn honden zelfingenomen achterom kan kijken hoe cool hij wel niet was.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Pff vage vent. Snap niet waarom mensen dat willen doen.. :19:
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:
Tamara. schreef:
MARC_S schreef: :mrgreen: Welkom bij de club :mrgreen:
Ik wil helemaal bij een club horen :jank:
'geen' zal je bedoelen :F: .

heb ik hier nog nooit meegemaakt, het is hier vast druk onder alle stenen :mrgreen: .

Ik bedoelde inderdaad, 'geen' :N:
Tamara.
Zeer actief

Moos schreef:
Nanna schreef:
Wat me opvalt: áls het gebeurt, zijn het mannen.
Wat is dat? Moeten die zich zo nodig bewijzen of zo? Hebben ze last van opspelend testosteron? Ik heb nog geen vrouw meegemaakt doe zo idioot naar mijn honden ging lopen sissen.
Het gebeurt me weinig, maar als het gebeurt zijn het inderdaad altijd mannen. Liefst met nog wat vrienden erbij zodat hij na het blaffen naar mijn honden zelfingenomen achterom kan kijken hoe cool hij wel niet was.

:smile: :smile: Wat triest eigenlijk :ugh:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Tamara. schreef:

:smile: :smile: Wat triest eigenlijk :ugh:
Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig ook steeds vaker de neiging heb om te zeggen dat ze zichzelf nu wel onwijssss stoer zullen vinden.
Maar ach, tot nog toe hou ik mijn mond maar :mrgreen:
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Wat een rare vent :denken: lekker ook dat je je best doet dat Fien er niet op reageert en dat hij dat even gaat verpesten.

Wij hadden zo'n rare buurman die als hij dronken was naar Saffie ging blaffen. Dus Saffie had echt een pesthekel aan die vent.
Eén keer wilde ik net weg met de auto, toen had ik nog mijn oude suzuki alto. Ik zag hem staan met biertje in zijn handen en doe snel de honden in de auto voordat Saffie de kans krijgt om te blaffen, komt die lul naast de auto staan en gaat voor de lol tegen mijn auto aan lopen duwen waardoor de honden heen en weer geschud worden :boos: (dat kon erg makkelijk met dat autootje, licht en instabiel)
Saffie helemaal over de zeik natuurlijk.

Maar ik heb er niets van gezegd toen, ik vind het zo'n enge vent. Ben maar snel weggereden en ik heb die kerel nu gelukkig al een hele poos niet meer gezien.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik krijg in dat soort gevallen soms heel plotseling last van de loslateritis :N:
Ligt er natuurlijk wel een beetje aan wie het doet enz maar heel soms speelt dat dan op :19:
En dan kun je weleens helden op sokken ineens heel hard zien lopen of ineens een straat in zien schieten of zo :mrgreen:
(ik weet dat mijn honden niks doen,maar dat weten zij niet)
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
twinkeltje
moderator

Tamara. schreef:
twinkeltje schreef:ben toch blij dat ik in het geontwikkelde gebied van Nederland woon :pffff:
Dat dacht ik ook :boos:

Wacht maar Twink, op een dag kruipen ze bij jou ook onder hun steen vandaan :N: :mrgreen:
dan stop ik ze daar eigenhandig onder terug :pffff:
of ik geef ze een enkeltje jullie kant op jullie zijn er mee opgegroeid
wij weten ons geen raad met zulke neanderthalers en nog wel in nette kleding :eek: daar hoef je zelfs niet in een museum mee aan te komen
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Vanavond was wel de topper :roll: Omdat het overdag zo warm is ga ik 's avonds, als het wat afgekoeld is, een stuk door de buurt lopen, zo ook vanavond.
Op een gegeven moment nader ik een soort kruispunt (maar dan alleen van het trottoir) en ik zie al aan Fien dat er iets of iemand aan komt lopen. Niets aan de hand, ik roep haar, ze komt en ik hengel haar ook binnen met de flexi. Komen er 2 wat oudere stelletjes aanlopen en opeens begint 1 van die mannen een beetje raar te doen naar Bowie en Fien :scratch:
Op dat moment praatte ik zachtjes naar ze zodat ze in ieder geval niet gingen reageren en loop door. Oudere stelletjes lopen ook door en gaan dezelfde richting op als waar ik heen ga. Blijkbaar had die man niet de reactie die hij wilde dus gaat hij nog gekker doen :oeps: Heel arsenaal aan blafgeluiden en nog wat oerkreten komen eruit en gaat opeens ook vragen stellen waaronder of mijn honden bijten :19: In de tussentijd was de grens bereikt wat Fien aankon en die ging als een idioot tekeer en Bowie vond het ook niet helemaal relaxet. In de tussentijd begint 1 van die vrouwen te gillen dat ze bang is voor honden en dat was voor die man een zetje in de goede richting om een tandje bij te zetten.
Die vragen en malloten komen hier ook wel eens en dan antwoord ik zo droog mogelijk, 'Ja, hoor, als ik dat wil bijten ze meteen en ik geloof dat ik dat nu wel wil' :engel: . Dan binden ze meestal meteen in.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Grappig om te lezen. Ben gelukkig niet de enige die malloten tegen komt. (En waarempel, het zijn inderdaad altijd mannen.) Gister had ik er nog 1 naast me in de bus zitten. Begon eerst over de hond en even later zei hij dat je panters ook best in huis kon houden. Ik dacht dat ik het niet goed had verstaan, maar die gek vond het serieus discriminatie dat je geen tijgers en panters in huis mocht houden. :eek: Sommige mensen...
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hier zijn het meestal tieners die denken dat ze moeten blaffen :mep: , tja,
die man was vast geen leuke tiener toen hij die leeftijd had :smile: sommige mensen veranderen nooit,
maar ik had hem wel even verteld dat ie normaal moest doen :zweep:
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

marian* schreef:Ik krijg in dat soort gevallen soms heel plotseling last van de loslateritis :N:
Ligt er natuurlijk wel een beetje aan wie het doet enz maar heel soms speelt dat dan op :19:
En dan kun je weleens helden op sokken ineens heel hard zien lopen of ineens een straat in zien schieten of zo :mrgreen:
:S: Ik zeg in dit soort gevallen meestal iets in de trant van" Als jij zo idioot gaat doen tegen mijn honden laat ik ze wel even los, hoor" Meestal is dat afdoende.:tongue:
Ik weet dat ze allebei, behalve een grote bek, niet zullen bijten :W:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Ma-Rianne schreef:
marian* schreef:Ik krijg in dat soort gevallen soms heel plotseling last van de loslateritis :N:
:S: Ik zeg in dit soort gevallen meestal iets in de trant van" Als jij zo idioot gaat doen tegen mijn honden laat ik ze wel even los, hoor" Meestal is dat afdoende.:tongue:
Ik weet dat ze allebei, behalve een grote bek, niet zullen bijten :W:
doe ik ook wel eens dan proberen ze me een enkeltje Veenendaal aan te smeren :U:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”