Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie kan mij vertellen wat voorn hondje ik nou heb..;)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

xociquetzal
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): onherleidbaar, Dwerg Kees

wie kan mij vertellen wat voorn hondje ik nou heb..;)

Ongelezen bericht door xociquetzal »

ik zal maar meteen met de deur in huis vallen...t maakt niet uit wie er bij mn thuis komt, iedereen is aan t raden wat voor een hondje onze max is...en om eerlijkte zeggen heb ik geen idee....hij heeft een beetje de bouw van een jack russel maar dat is het dan ook wel..hij is blond en zo ontzettend rustig...dr zit geen kwaad in m...buiten kan ie wat drukker zijn maar niet overdreven ofzo...ben gewoon heel benieuwd wat jullie dr uit kunnen halen...(heb nl heel erg het idee dat jullie dat beter weten dan de meeste mensen die bij mij thuis komen :wink:

hier wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Ach, tis maar wat je lekker vind liggen he...
Afbeelding

samen met een border collie pup na het uitlaten...
Afbeelding

ben echt heel benieuwd wat jullie dr uit kunnen halen..

Ik heb m sinds ie een jaar was, hij speelt bijna niet, ballen vind ie stom..sporadisch een keer aan een sok trekken is wel ok..en knuffels zijn ook wel leuk...maar een drukke hond is het iig niet...
Sommige mensen spreken uit ervaring, sommige mensen spreken uit ervaring niet!!
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: wie kan mij vertellen wat voorn hondje ik nou heb..;)

Ongelezen bericht door smoekie »

Ik zie er een kruising tussen een Jack en West Highland terriër in :D
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Inge O schreef:ik zie er heel erg cairn terrier in.
maar om beter te kunnen gokken zouden er duidelijker foto's nodig zijn (waar hij helemaal op staat) :wink: .
Hmm heel erg Cairn niet, misschien wel een beetje. Het gedrag dat zij echter omschrijft herken ik juist helemaal niet, de Cairns die ik hem willen juist alleen maar spelen en hoe wilder en drukker hoe leuker (en gelukkig wanneer nodig ook lekker rustig :N: ) :F:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
xociquetzal
Vaste gebruiker

zijn dit betere foto's??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ow en nog wat...hahaha...hij kwispelt een beetje heel vreemd...hij kan nl niet heen en weer kwispelen..alleen van boven naar beneden
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
YvetteJ schreef:
Inge O schreef:ik zie er heel erg cairn terrier in.
maar om beter te kunnen gokken zouden er duidelijker foto's nodig zijn (waar hij helemaal op staat) :wink: .
Hmm heel erg Cairn niet, misschien wel een beetje. Het gedrag dat zij echter omschrijft herken ik juist helemaal niet, de Cairns die ik hem willen juist alleen maar spelen en hoe wilder en drukker hoe leuker (en gelukkig wanneer nodig ook lekker rustig :N: ) :F:
ja, maar bij kruisingen hoef je er ook niet van uit te gaan dat uitzicht en karakter van dezelfde voorouder moeten komen. ze kan er dus helemaal uitzien als hond A en zich gedragen als B en andersom - of alles daar tussenin.
Precies maar daarom ook "niet heel erg" :mrgreen:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

een onherleidbare terrier mix :mrgreen:

de vacht lijkt wat op cairn. maar ook niet echt. de schedel en snuit zijn iets breed. maar hij is veel te klein voor iets staff-achtigs. hij is langer dan hoog??

waar heb je het hondje vandaan?? misschien dat de achtergrond meer rasduidelijkheid kan brengen ??

in het voorhoofd en oren lijkt ietsje bulldog-achtig. maar de snuit niet. alhoewel het geen hele spitse snuit is.
een bulldog is meestal wel cool en relaxt. rustig dus. maar de verdere bouw lijkt niet op bulldog.

een Jack russel zie ik er ook wel wat van in ja.

vader kleine bulldog ras maal cairn terrier.
moeder cairn terrier maal jack russel.

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door Emma op 07 jul 2009 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
xociquetzal
Vaste gebruiker

ik heb max van iemand op marktplaats die m weer uit een noodsituatie heeft gered...hij zat als pup de hele dag in de bench en kwam er nooit uit en hij heeft m daar vandaan gehaalt omdat ie dat zielig vond...maar zijn vrouw werd heel ziek (terminaal) en hij kon m toen ook niet meer vezorgen, dus hebben wij max mee genomen, ik weet dat ie eerst bullie hete, maar dat omdat ie de grootste van het nest was, maar meer weet ik niet van m...ik ga dr een beetje vanuit dat ie niet echt speelt enzo omdat ie dat nooit heeft geleerd, gaat ook moeilijk als je alleen maar in een bench zit.

maar dat is echt alles wat ik van m weet...ik ben gewoon voor m gevallen..hehehe..en dan te bedenken dat we een grote hond wilde...

mij maakt t voorde rest ook niks uit wat voorn ras die is, maar was gewoon nieuwsgierig..voor mij issie zowiezo de perfecte hond...hij is rustig lief, een schat voor de katten het konijn..en voor de kids issie helemaal tegek...ik heb een zoon van net 1 jaar en die wil nog wel eens in een onoplettend moment m een dikke knuffel geven..nou het intereseerd max dus echt niet..gaat op zn zij liggen, geeft die jongen een keer een lik en slaapt...mn dochter neemt m altijd mee naar dr kamer als ze verdrietig is en dan "luisterd" ie naar al dr verhalen...en valt in slaap, onder het dekbed met zn hoofd op t kussen..hehe

alleen buiten issie een beetje een macho...en als ie wil spelen met andere honden gaat ie op zn achterpoten staan, net als een stok staartje...t is een apart geval mijn max...
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

zo te horen een bijzonder leuk hondje !
xociquetzal
Vaste gebruiker

owja...absoluut...maar was gewoon nieuwsgierig wat anderen er in zagen....ik kan er nl niet uitkomen...

dacht zelf iets van een terrier..maar ja welke...een vriendin van mij heeft een border terrier en vind m daar op lijken, maar ik vind dat niet kloppen...ik vind m daar eente spitse snuit voor hebben en hij staat veel lager op zn poten...een jack russel vind ik het ook niet echt....cairn terrier kan ik me in vinden...maar vraag me af waar zn karakter dan vandaan komt....mn moeder noemde m laatst een kruizing tussen een jack een een golden retriever..hahah omdat ie toevallig blond is...nou...en het is iedere keer raak hier...zodra mensen binne komen is het gesprek van de dag....welke rassen heeft max in zich....ik schreeuw dan altijd maar dat t een loeptie is... een loeptie??? yes van vore eet ie van achter poeptie...want ik weet het ook niet... :wink:
Heide_
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising duitse herder dobberman

Ongelezen bericht door Heide_ »

ik zie er een chiuahua (of hoe je het shcrijft) x westy in maarja zo'n kenner ben ik niet :p
Majella
Actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Majella »

Ik zie er qua bouw al heel snel een welsh corgi cardigan of pembroke in.
Qua vachtstructuur een cairn terrier.
Afbeelding

Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Ik zie nu pas de nieuwe foto's en er moet me toch nog even van het hart dat ik hem wel errug leuk vindt!! :I:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
xociquetzal
Vaste gebruiker

YvetteJ schreef:Ik zie nu pas de nieuwe foto's en er moet me toch nog even van het hart dat ik hem wel errug leuk vindt!! :I:
dank je wel..ben t helemaal met je eens... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”