Het zou erg netjes zijn als de staat dat zou betalen of anders donateurs. Wie betaald het geld voor de gedumpte honden? Niemand en dat worden er zo wel steeds meer. Je betaald ook als je de hond ophaalt iets van 200 euro. Dus elke hond levert 350 euro op oid per hond in het asiel. In mijn ogen is het nog steeds honden helpen en ik vind dat je honden niet helpt als je baasjes in volledige nood en paniek zonder een rooie cent hun honden ergens laat vastbinden.
Ik begrijp de bijdrage wel maar ik begrijp ook dat dat mensen dwingt hun hond zomaar ergens vast te binden. Soms kan iemand echt niet meer aan 150 euro komen. Die kan de dag erna niet eens eten kopen door financiële problemen. Ik vind het dus al netjes dat deze pups niet 6 weken moeten zogen en dan voor 200 euro als pitbulls op MP gaan zonder enige enting of ontworming. Dat kan ook nl en dan raken ze ze nog kwijt ook. Kost je alleen iets meer eten voor je teef maar er zijn blikken hondenvoer van 30 cent te koop bij de LIDL. Daar gooi je rijst en brood bij en je hond blijft nog leven ook.
Ik ben blij voor deze hond dat de eigenaar het zo opgelost heeft en klaarblijkelijk werkt het ook want de hond zit inmiddels goed en wordt goed gevoerd.
In Spanje betaald de staat toch ook geld per opgenomen hond in de dodingsstations? Waarom kan de Nederlandse staat geen 100 euro per opgenomen hond aan een asiel geven? Dat kost ze op jaarbasis slechts een fractie van de aanleg van 1 rotonde om maar iets te noemen. Het maakt wel het verschil tussen dode honden in bossen vinden en honderden ritjes van de DA.
Maargoed, daar zullen ze wel te krenterig voor zijn hier in NL.