Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppies gemaakt of niet..??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bink
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): border collie

Puppies gemaakt of niet..??

Ongelezen bericht door Bink »

Tijdens onze vakantie is onze BC-reu op een loslopende loopse Duitse herder gekropen. Toen mijn pa na een zoektocht onze schat terug vond, hing zijn tong (die van de hond) voldaan uit zijn bek. En riepen de mannen die ernaast hadden gestaan en het hadden zien gebeuren, waaronder de eigenaar van de DH, dat de eerste pup van hun was........ Als geintje bedoeld misschien maar onze hond heeft blijkbaar wel degelijk een nummertje gemaakt.
Ik weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan. Er is gewoon toegekeken hoe er misschien wel ondoordacht gedekt is. Misschien weer een aantal puppies die geen thuis kunnen vinden ........ :(: :(:
Daarnaast een loopse hond los op straat laten lopen...... Aan de andere kant, mijn reu liep ook los en dus is dat mijn verantwoordelijkheid.
Ik weet niet eens of er inderdaad gedekt is, ik heb de mensen, die ik niet ken, nog niet thuis aangetroffen.
Wat zouden jullie doen? Zouden jullie aan de deur bellen en informeren?
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Re: Puppies gemaakt of niet..??

Ongelezen bericht door ladybird »

Waarom heeft jullie bc de kans gekregen on er tussen uit te piepen?
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Oef, ik zou enorm balen als ik jou was.

Ik zou toch contact opnemen met ze. Als beide ouders een stamboom hebben kan je die misschien kopieren en meegeven aan de pupkopers? Dan hebben zij toch nog wat meer informatie, daar dient een stamboom nou eenmaal voor. En met een beetje geluk kan je ook helpen met pupkopers zoeken zodat ze niet op marktplaats belanden ofzo.
It's Me!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door It's Me! »

Ja, dat zou ik zeker doen!
Grtz. Jo
Bink
Vaste gebruiker

Maeve schreef:Oef, ik zou enorm balen als ik jou was.

Ik zou toch contact opnemen met ze. Als beide ouders een stamboom hebben kan je die misschien kopieren en meegeven aan de pupkopers? Dan hebben zij toch nog wat meer informatie, daar dient een stamboom nou eenmaal voor. En met een beetje geluk kan je ook helpen met pupkopers zoeken zodat ze niet op marktplaats belanden ofzo.
Die van ons heeft geen stamboom. Ik zou in ieder geval zelf al twee serieuze liefhebbers weten.
Zodra ik kans zie, ga ik weer langs. Misschien is het paniek om niks........Hopen, duimen.
Bink
Vaste gebruiker

ladybird schreef:Waarom heeft jullie bc de kans gekregen on er tussen uit te piepen?
Wij wonen in een bosrijk gebied en pa stond met de buurman te praten terwijl de honden los liepen......Hij heeft niet opgelet.

Jammer genoeg vond ie het zelf wel komisch toen hij het me vertelde. Heb toen gezegd dat ik het echt niet lollig vind en dat het nogal wat consequenties kan hebben.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik zou eerst eens navragen hoe dat dekken is gegaan. want als honden daadwerkelijk gekoppeld zitten dan duurt dat wel even. misschien heeft hij alleen een poging gedaan, maar hebben ze niet gekoppeld gezeten.

daarbij hoeft het ook niet altijd ``raak``te zijn.
alhoewel in hoogtijdagen van de teef dat wel gemakkelijk kan.

zou de mensen van de herder even vragen of zij denken of hun herder echt gedekt is. (misschien wilde hun ook dat ze gedekt werd. er lopen soms rare mensen rond)

en dan vragen wat ze met de pups gaan doen.
als hun ook niet weten wat ze met de pups moeten, dan kunnen jullie alletwee naar eigenaren zoeken.

ik zou geen abortus overwegen. maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Bink
Vaste gebruiker

Emma schreef:ik zou eerst eens navragen hoe dat dekken is gegaan. want als honden daadwerkelijk gekoppeld zitten dan duurt dat wel even. misschien heeft hij alleen een poging gedaan, maar hebben ze niet gekoppeld gezeten.

Precies, dat is wat ik ook wil navragen: hoe is het gegaan....? Hoop dat ik ze vanavond tref.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Bink schreef:
Emma schreef:ik zou eerst eens navragen hoe dat dekken is gegaan. want als honden daadwerkelijk gekoppeld zitten dan duurt dat wel even. misschien heeft hij alleen een poging gedaan, maar hebben ze niet gekoppeld gezeten.

Precies, dat is wat ik ook wil navragen: hoe is het gegaan....? Hoop dat ik ze vanavond tref.
Het kan ook "raak" zijn zonder dat ze gekoppelt hebben gezeten :ugh: .

Ik zou wel willen weten wat er nou exact gebeurt is en wat voor idee de eigenaren van de teef hierbij hebben.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Bink schreef:

Daar zou ik heel benieuwd naar zijn ja. Nilo heeft soms als nare eigenschap dat hij op kleine(re) hondje rijd. Dit deed ie dus ook bij een Cocker Spaniel terwijl ze beiden losliepen. Vervolgens moest ik die mensen toch echt duidelijk maken dat hun hondje niet drachtig kan worden als ze niet loops is en dat het echt alleen maar irritant, dominant gedrag was van Nilo.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Liesbeth schreef: Het kan ook "raak" zijn zonder dat ze gekoppelt hebben gezeten :ugh: .
Inderdaad (zie hiervoor het levende bewijs in mijn onderschrift, overigens bij ons wél geplande pups :wink: )
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Liesbeth schreef:
Bink schreef:

Het kan ook "raak" zijn zonder dat ze gekoppelt hebben gezeten :ugh: .

Ik zou wel willen weten wat er nou exact gebeurt is en wat voor idee de eigenaren van de teef hierbij hebben.

oeii :oeps: nooit geweten.
Bink
Vaste gebruiker

Ik ben dit weekend naar het baasje van de herder gegaan. Die meneer heeft me heel rustig uitgelegd wat er is gebeurd en dat blijkt alles mee te vallen.......
De herder was aan het einde van haar loopsheid en Bajo wilde er nog op maar de herder liet het niet toe. Ze zijn de hele tuin door gekuierd maar Bajo is niet geslaagd in zijn pogingen.
Omdat mij pa er nogal gepanikeerd aan kwam lopen, hebben de omstanders hem verteld dat Bajo inderdaad gedekt heeft.......Wat een grap..?!!! Haha! :ugh: :scratch:
De meneer heeft me verzekerd dat er niets aan de hand is dus dat moet ik dan maar aannemen!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”