Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stafford valt kind aan
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Stafford valt kind aan
en toen was er eerst even koffie
maar eerlijk is eerlijk er horen geen honden op straat los te lopen
( zonder begeleiding)
arm kind
wat moet die bang geweest zijn
maar eerlijk is eerlijk er horen geen honden op straat los te lopen
arm kind
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Jemig arm kind.. Wat zul je er een trauma aan over hebben zeg. :N: Vreselijk.
- josefiep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kathie, een kruising Puli!
Triest zeg...
Toch een beetje vreemd dat zo'n Stafford zo ineens aanvalt.
Voor alle partijen is het triest...
Toch een beetje vreemd dat zo'n Stafford zo ineens aanvalt.
Voor alle partijen is het triest...
- Bonnie F
- Zeer actief
Goedemorgen,
Zonder zorgen,
Is de koffie al klaar............

Zonder zorgen,
Is de koffie al klaar............

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ja goldens kunnen dat ook doen, want dit soort gedrag naar mensen toe is niet des staffords....
als je dit soort rampen niet kunt voorkomen met een zo agressieve hond is het idd beter dat ie ingeslapen wordt.
Heel erg voor dat jochie
hopelijk genezen zn wonden goed en houdt hij er verder niks aan over
als je dit soort rampen niet kunt voorkomen met een zo agressieve hond is het idd beter dat ie ingeslapen wordt.
Heel erg voor dat jochie

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Rekening houdend met de kaakdruk en kaakvorm van een stafford zal dat jochie vast en zeker flink zijn toegetakeld... wat triest. 
Ik was altijd tegen de RAD wet... maar de laatste tijd komen de bull-achtige honden toch regelmatig slecht in het nieuws. Ik vind dat vreemd en ook opvallend... hopelijk komt het door tendentieuse berichtgeving....
Ik was altijd tegen de RAD wet... maar de laatste tijd komen de bull-achtige honden toch regelmatig slecht in het nieuws. Ik vind dat vreemd en ook opvallend... hopelijk komt het door tendentieuse berichtgeving....

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tja, wat moet je nou met deze berichten. Mensen of honden over een kam gaan scheren? Daar pas ik dan toch wel voor. Het blijft jammer dat er honden in handen van mensen zijn die niet weten wat voor hond ze in huis hebben. Ik hou het daar maar op.
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
dit is wederom een voorbeeld van een incident uit het buitenlandNakisha schreef:Rekening houdend met de kaakdruk en kaakvorm van een stafford zal dat jochie vast en zeker flink zijn toegetakeld... wat triest.
dus de rad wet heeft hier niks mee te maken
erg vervelend voor het kind natuurlijk

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
1x niet opletten
't zal je kind maar zijn.
kzal niet zeggen dat het tendentieuze berichtgeving is, maar inderdaad kan elke hond dit doen. Alleen van o.a. een stafford of een pit zal het langer blijven hangen dan wanneer een ander ras bijt.
't zal je kind maar zijn.
kzal niet zeggen dat het tendentieuze berichtgeving is, maar inderdaad kan elke hond dit doen. Alleen van o.a. een stafford of een pit zal het langer blijven hangen dan wanneer een ander ras bijt.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- smoekie
- Zeer actief
Nakisha schreef:Ik was altijd tegen de RAD wet... maar de laatste tijd komen de bull-achtige honden toch regelmatig slecht in het nieuws. Ik vind dat vreemd en ook opvallend... hopelijk komt het door tendentieuse berichtgeving....
Dat weet ik bijna wel zeker dat het daar door komt, want als je de cijfers ziet van het LICG die onderzoek doet naar dergelijke incidenten bijt een "gezinshond" meer dan bijv een staff/pit.Maar ongeacht wel soort hond dit doet het blijft voor het slachtoffer altijd vreselijk. Denk dat jij als ouders zijnde niet minder boos bent als een golden -boxer of een herder o.i.d dit zou doen bij je kind.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Het blijft een vreselijk verhaal dit, ongeacht wat voor een hond het is vind ik. Ik vind het overigens ook a -typisch voor een stafford die juist super kind vriendelijk is ! Maar moet ook eerlijk zeggen dat als mijn hond van uit het niets uit de tuin zou ontsnappen en een kind zo toe zou takelen, dat ie dan ook een enkeltje dierenarts zou krijgen....Hoe moeilijk ik dat ook zou vinden...
-
Mojuan
- Zeer actief
Het zou je toch overkomen als klein jochie...
Ik hoop dat hij goed herstelt van zijn verwondingen.
En ik kan echt niet begrijpen hoe een hond zo kan worden dat hij zomaar een kind aan flarden wil scheuren, want daar komt het op neer.
Ik hoop dat hij goed herstelt van zijn verwondingen.
En ik kan echt niet begrijpen hoe een hond zo kan worden dat hij zomaar een kind aan flarden wil scheuren, want daar komt het op neer.

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Mwah, dat weet ik nog zo net niet.smoekie schreef:Denk dat jij als ouders zijnde niet minder boos bent als een golden -boxer of een herder o.i.d dit zou doen bij je kind.
Ik denk toch dat wanneer een Boomer, Labrador of welk ander maatschappelijk geaccepteerd ras dan ook zoiets doet, er coulanter mee omgegaan wordt dan wanneer een pitbullachtige dit doet. Gewoon simpelweg door de naam die ze hebben.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Precies, het zijn toch bepaalde type honden die volgens mij in beslag genomen worden, niet een golden die bijt, eerder een staffie/pitje die bijtInge O schreef:ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een golden gehoord die op dit soort manier tekeer ging - of bij uitbreiding ook niet van een shih tzu, een cavaliertje of een weimaraner, om er maar een paar te noemen die je ook vaak genoeg ziet.
sorry voor de politiek vreselijk incorrecte opmerking, maar zo is het gewoon.
- Limanade
- Zeer actief
die rassen zijn gewoonweg niet interresant genoeg voor de media.. dat is nou eenmaal ook zoInge O schreef:ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een golden gehoord die op dit soort manier tekeer ging - of bij uitbreiding ook niet van een shih tzu, een cavaliertje of een weimaraner, om er maar een paar te noemen die je ook vaak genoeg ziet.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Een staffordshire terrier of een engelse staffordshire terrier is niet eens een bestaand ras. Als ze dat al niet eens kunnen spellen of onderzoeken kan er meer niet kloppen aan zo een bericht. Het kan net zo goed over een pekinees gaan. Jammer dat altijd de onschuldige de dupe zijn.
- Moos
- Zeer actief
Geloof ik dus niks van. Als een Golden of Labje (zal voor de media toch 1 ras zijn) zodanig tekeer gaat kan je daar toch juist 'prachtige' koppen bij maken over de grootste kindervriend onder de honden die een kind zo grijpt?Anne Panne schreef:die rassen zijn gewoonweg niet interresant genoeg voor de media.. dat is nou eenmaal ook zoInge O schreef:ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een golden gehoord die op dit soort manier tekeer ging - of bij uitbreiding ook niet van een shih tzu, een cavaliertje of een weimaraner, om er maar een paar te noemen die je ook vaak genoeg ziet.
En volgens mij hebben hier ook wel artikelen gestaan van andere rassen die iig een hond gegrepen hadden. Of in Frankrijk meen ik hebben toch twee Duitse Doggen een kind (dood?) gebeten? Dat was nog op het nieuws.
Hier: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... rijk.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Toevallig, (alhoewel, toevallig?) heb ik afgelopen zaterdag gesproken met een paar eigenaars van een Yorkie wiens gedrag redelijk lijkt op het gedrag van de onderhavige zgn. Stafford uit het knipseltje van tante Nanna.Inge O schreef:ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een golden gehoord die op dit soort manier tekeer ging - of bij uitbreiding ook niet van een shih tzu, een cavaliertje of een weimaraner, om er maar een paar te noemen die je ook vaak genoeg ziet.
En alweer niet geheel toevallig is het niet de eerste keer dat ik met eigenaars van zomaar een ras praat wiens hond soortgelijke neigingen heeft. Ik heb al zoveel verschillende honden meegemaakt die "zomaar" mensen/kinderen/honden/paarden/auto's/fietsen/autobussen etc aanvallen...
- smoekie
- Zeer actief
Shibby schreef:Mwah, dat weet ik nog zo net niet.smoekie schreef:Denk dat jij als ouders zijnde niet minder boos bent als een golden -boxer of een herder o.i.d dit zou doen bij je kind.
Ik denk toch dat wanneer een Boomer, Labrador of welk ander maatschappelijk geaccepteerd ras dan ook zoiets doet, er coulanter mee omgegaan wordt dan wanneer een pitbullachtige dit doet. Gewoon simpelweg door de naam die ze hebben.
Het zou mij in ieder geval niet zo veel uit maken, maar dat komt misschien omdat wij zelf pits hebben gehad en staffords, ik weet wat voor lieve honden het zijn, het zou voor mij in ieder geval niet erger zijn als mijn kind iets zou overkomen door bovengenoemde honden, of door een hond van een ander ras.
Men gaat ongetwijfeld op een heel andere manier om met dergelijke incidenten als het een ander ras betreft, dat ben ik met je eens maar dat is meer voor de buitenstaander denk ik, voor jou als ouder zijnde is het verdriet en de boosheid er volgens mij niet minder om.
- Limanade
- Zeer actief
en wat dacht je van die husky.. die toen een kind (dood?) had gebetenMoos schreef:Geloof ik dus niks van. Als een Golden of Labje (zal voor de media toch 1 ras zijn) zodanig tekeer gaat kan je daar toch juist 'prachtige' koppen bij maken over de grootste kindervriend onder de honden die een kind zo grijpt?Anne Panne schreef:die rassen zijn gewoonweg niet interresant genoeg voor de media.. dat is nou eenmaal ook zoInge O schreef:ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een golden gehoord die op dit soort manier tekeer ging - of bij uitbreiding ook niet van een shih tzu, een cavaliertje of een weimaraner, om er maar een paar te noemen die je ook vaak genoeg ziet.
En volgens mij hebben hier ook wel artikelen gestaan van andere rassen die iig een hond gegrepen hadden. Of in Frankrijk meen ik hebben toch twee Duitse Doggen een kind (dood?) gebeten? Dat was nog op het nieuws.
Hier: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... rijk.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

- Moos
- Zeer actief
Ja dus? Waar blijf je dan met je stelling dat andere rassen niet interessant zijn voor de mediaAnne Panne schreef:
en wat dacht je van die husky.. die toen een kind (dood?) had gebeten

-
Mojuan
- Zeer actief
En dan is meteen duidelijk waarom je er nog nooit van hebt gehoord.Anne Panne schreef:die rassen zijn gewoonweg niet interresant genoeg voor de media.. dat is nou eenmaal ook zoInge O schreef:ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een golden gehoord die op dit soort manier tekeer ging - of bij uitbreiding ook niet van een shih tzu, een cavaliertje of een weimaraner, om er maar een paar te noemen die je ook vaak genoeg ziet.
Maar ik geloof best dat Pitbull-achtige honden ergere verwondingen veroorzaken.
Alleen geloof ik ook dat het komt omdat de ergste nitwits zich aangetrokken voelen tot dit soort honden, en dus totaal niet weten wat voor hond ze hebben.
Deze honden hebben vaak een heel klein hartje, en vrij zacht karakter, je moet ze niet te hard aanpakken.
En dat gebeurt dus juist wel bij dat soort gasten.
Die kinderen zijn daar de dupe van, en dat vind ik echt heel erg.

- Moos
- Zeer actief
Nou, zo uit het blote hoofd hebben we al twee incidenten met andere rassen, uit de media, op kunnen hoesten hoorPaulala schreef:
En dan is meteen duidelijk waarom je er nog nooit van hebt gehoord.

- smoekie
- Zeer actief
Grootste narigheid hieraan is waarschijnlijk omdat een staff of een pit (om het even bij deze 2 te houden) meer schade aanricht dan wanneer een golden of yorkie bijt. De bijt incidenten ligt bij de "gewone" gezinshond ook veel hoger dan bij een staff of een pit, maar juist omdat deze soms met dodelijke afloop zijn, of met veel lichamelijk letsel krijg je dus grote krantenkoppen.
Een telegraaf zal echt geen pagina grote foto plaatsen van een labrador die in de vinger of enkel van een kind heeft gebeten
Een telegraaf zal echt geen pagina grote foto plaatsen van een labrador die in de vinger of enkel van een kind heeft gebeten
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja hoor, gewoon beginnen met heftig aanvallen.Inge O schreef:aanvallen zoals in meerdere keren hard bijten met serieuze verwondingen?
Het zal wel iets met mijn beroep te maken hebben hoor, maar ik kom nogal wat stoute honden tegen.Inge O schreef:dan ben ik toch blij dat ik alleen de braverds lijk te kennen.
- Limanade
- Zeer actief
omdat dat kind wel dood is gebeten door dat beest.. en dan is het schijnbaar wel interresant genoeg om dat ergens op pagina 13 te plaatsenMoos schreef:Ja dus? Waar blijf je dan met je stelling dat andere rassen niet interessant zijn voor de mediaAnne Panne schreef:
en wat dacht je van die husky.. die toen een kind (dood?) had gebeten
er worden dagelijks mensen gebeten door honden.. door stomme ongelukken en/of onopgevoede honden
maar het valt wel op dat er alleen maar stukjes in de krant komen als het een staffie oid betreft

-
Mojuan
- Zeer actief
Was een beetje sarcastisch bedoeld van mijMoos schreef:Nou, zo uit het blote hoofd hebben we al twee incidenten met andere rassen, uit de media, op kunnen hoesten hoorPaulala schreef:
En dan is meteen duidelijk waarom je er nog nooit van hebt gehoord.

- Moos
- Zeer actief
Hoe kom je daar nou bij? Dat van die Duitse Doggen was in ieder geval op het journaal hoorAnne Panne schreef: omdat dat kind wel dood is gebeten door dat beest.. en dan is het schijnbaar wel interresant genoeg om dat ergens op pagina 13 te plaatsen![]()
Als het gegaan was om een blauwe plek was dit vast ook niet in het nieuws gekomen. Jochie was alleen bewusteloos geraakt, en had meerdere zware verwondingen. Dus tja.er worden dagelijks mensen gebeten door honden.. door stomme ongelukken en/of onopgevoede honden
maar het valt wel op dat er alleen maar stukjes in de krant komen als het een staffie oid betreft
Daarnaast gebeurde dit dus niet in huizelijke kring, maar op straat. En ik wed dat als een Labje midden op straat een vreemd kind flink te grazen neemt dat dat ook echt wel in een krant komt

- Moos
- Zeer actief
sorryPaulala schreef:Was een beetje sarcastisch bedoeld van mijMoos schreef:Nou, zo uit het blote hoofd hebben we al twee incidenten met andere rassen, uit de media, op kunnen hoesten hoorPaulala schreef:
En dan is meteen duidelijk waarom je er nog nooit van hebt gehoord.dat begrijp jij toch wel