Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rally-O op Youtube

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Katja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shelties !!!
Contacteer:

Rally-O op Youtube

Ongelezen bericht door Katja »

Kijk hier voor filmpjes van deze super leuke sport :E: :E:

http://www.youtube.com/user/RallyOdogsport" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Get a life..... get Shelties !
Like Zoë & Katja !
shanty

Re: Rally-O op Youtube

Ongelezen bericht door shanty »

Leuk hoor !
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

is zeker een leuke sport om te doen als je hond dit leuk vind(hier is er maar 1 die het helemaal super vind)
Katja
Zeer actief
Contacteer:

Re: Rally-O op Youtube + Club !!

Er is nu ook een Rally-Obedience Club :E: :E: :E:

http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=401352" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Like Zoë & Katja !
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

ik heb het even gedaan met troyca en het was best wel leuk, alleen door men werk ben ik er mee gestopt. Vrijdags om 1 uur snachts thuis van men werk en de lessen waren wel om 10 uur maar in de winter was het me te zwaar en ik moest vaak om 15uur alweer beginnen met werken.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Kai zou dit superleuk vinden sinds hij gewone gehoorzaamheid ook graag doet en hij kent eigenlijk daardoor ook al alle oefening van de eerste klasse. Maar spijtig genoeg niets in de buurt te vinden hier. :(
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

ziet er echt super leuk uit. Dit zou echt wat zijn voor Zazoe want ik zit nu in de GG maar dat is allemaal zo streng je mag niks enzo ik vind het wel leuk om te doen maar op dit filmpje zie ik haar heel veel inwerken en volgens mij mag je dan ook praten en het is in combinatie met behendigheid toch?
Wat is hiermee het verschil met breitensport en dit?
Want breiten geven ze bij ons wel maar rallo-o niet...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Katja
Zeer actief
Contacteer:

Rally-O is het lopen van een G&G parcours (bordjes met daarop beschreven de oefening die je moet doen),zonder bemoeienis van de keurmeester. Je mag praten tegen je hond,handgebaren gebruiken,belonen,kortom er moet een vrolijk team lopen ! Hoogte-en breedtesprongen kunnen in het parcours staan en tijdens de training ook de tunnel. Het is allemaal veel relaxer dan de G&G en zowel honden als baasjes hebben heel veel fun . De aftrekpunten zijn soepeler dan bij de G&G. Je kunt de sport op zichzelf doen, of als aanvulling op de G&G. Uit ervaring is gebleken dat honden die Rally-O doen ook weer plezier hebben in de G&G ! Ook kun je de sport recreatief beoefenen of als een wedstrijdsport gaan doen. Bij dat laatste is het zeker de bedoeling om de oefeningen zo netjes mogelijk te doen . Ook voor oudere honden is deze sport super,ze doen weer mee en bloeien helemaal op , vanwege de vrolijkheid en het vele belonen wat is toegestaan ,met stem en brokjes(op de wedstrijden geen brokjes gebruiken) .Ook Agilityhonden reageren alerter op de baas na het volgen van Rally-O. Kortom, het is een unieke sport die geschikt is voor iedere hond en handler!!!
Kijk eens op Youtube http://www.youtube.com/user/RallyOdogsport" onclick="window.open(this.href);return false; voor heel veel verschillende manieren van Rally-O, of meld je (gratis) aan bij onze Rally-O Club http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=401352" onclick="window.open(this.href);return false;

PS kijk ook eens op deze site voor Rally-O info, waar je kunt trainen,welke klassen er zijn enz.http://www.rally-o.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Like Zoë & Katja !
rubep
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane Corso en Shih Tzu
Contacteer:

Ongelezen bericht door rubep »

Ik heb me meteen even aangemeld op het forum. Ik ben afgelopen zaterdag na een proefles ook begonnen met Rally-O in Bergschenhoek.
Mijn hond heeft hiervoor EG 1 en 2 gehad, maar blokkeert heel erg in nieuwe omgevingen..dan doet hij niks meer :scratch: dus we zijn nu rustigaan begonnen, en ik hoop dat hij het leuk gaat vinden. Ik vind het wel leuk :E:
Het is iig iets minder streng dan de gewone gehoorzaamheid en ze geven daar ook erg leuk les moet ik zeggen :ok:
Dani & Cirino
Afbeelding
Katja
Zeer actief
Contacteer:

Wat leuk !!!!!!
Kan je aanraden lid te worden van onze Rally-O Club , zie je vast ook bekenden :ok: http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=401352" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Like Zoë & Katja !
rubep
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane Corso en Shih Tzu
Contacteer:

Ongelezen bericht door rubep »

Ik heb me daar wel aangemeld, maar ik ben niet bekend met de clubs, hoe kun je daar nu bv een vraag stellen over een oefening?
Dani & Cirino
Afbeelding
Katja
Zeer actief
Contacteer:

Inmiddels weet je hoe alles werkt :ok:
Welkom op de Club :smile1:
Afbeelding
Like Zoë & Katja !
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik heb met Frenk dit een keer een proefles gedaan. Hij vond het enig :cheer: Misschien in de toekomst :wink:
Afbeelding
Katja
Zeer actief
Contacteer:

De meeste honden en baasjes vinden het geweldig ! Het is allemaal heel ontspannen en vrolijk :ok: Anders dan in de G&G mag je armgebaren gebruiken in de Rally-O en je stem. Lekker vrolijk kletsen :smile1: Honden doen het zelfs beter in de G&G als ze ook Rally-O lopen ! Rally-O oefeningen komen uit de Obedience en worden door deze mensen gebruikt om hun hond alert en vrolijk te houden. Het voorkomt anticiperen op een oefening, iets wat een probleem is in de G&G ..Al die korte oefeningen zijn op bordjes in een parcours gezet, en proberen wij nu zo goed mogelijk uit te voeren. Best grappig dus dat zo een nieuwe sport is ontstaan :ok:
Afbeelding
Like Zoë & Katja !
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Wij doen ook Rally-O, in Kerk-Avezaath. Ik hoop dat we ooit een keer aan een wedstrijdje mee kunnen doen.

Alleen ziet het er naar uit dat dat voorlopig nog wel even gaat duren. Op de een of andere manier vergeet mijn hond op het trainingsveld alles wat hij ooit geleerd heeft en is hij niet meer te motiveren om met mij bezig te gaan :ugh: .
Katja
Zeer actief
Contacteer:

Hoe oud is je hond en wat heb je al aan training gedaan ?
Je instructeur heeft vast wel tips :smile1:
Afbeelding
Like Zoë & Katja !
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Katja schreef:Hoe oud is je hond en wat heb je al aan training gedaan ?
Je instructeur heeft vast wel tips :smile1:
Mijn hond is bijna twee en heeft hiervoor gehoorzaamheid en jachttraining gedaan. Mijn instructeur heeft idd een hoop tips en ik heb er al een hoop aan gehad. Maar de vorige keer wist zelfs zei het niet meer :(: . Ach, we houden de hoop dat het ooit goedkomt :D . Laten we het maar houden op een hardnekkige puberteit...
Katja
Zeer actief
Contacteer:

Gaat vast helemaal goed komen :smile1:
Afbeelding
Like Zoë & Katja !
Madieke
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madieke »

Dit lijkt me zo geweldig!! Helaas nergens hier in de buurt, alleen Bergschehoek is redelijk dichtbij maar daar trainen ze op zaterdag e volgens mij een doordeweekseavond vroeg en dan werk ik..?! Hoop dat ze het snel nog ergens anders in de buurt gaan geven (op een geschikte tijd voor mij :W: ) dan ben ik er zeker bij!!!
Afbeelding
Groetjes Rivo, Madieke, Sensi & Isis
PicsByDiekster honden & paarden fotografie
www.picsbydiekster.nl
Katja
Zeer actief
Contacteer:

Madieke schreef:Dit lijkt me zo geweldig!! Helaas nergens hier in de buurt, alleen Bergschehoek is redelijk dichtbij maar daar trainen ze op zaterdag e volgens mij een doordeweekseavond vroeg en dan werk ik..?! Hoop dat ze het snel nog ergens anders in de buurt gaan geven (op een geschikte tijd voor mij :W: ) dan ben ik er zeker bij!!!
Jammer dat je daar niet kunt trainen, ik ken ze en tis super daar :ok: Misschien kun je vragen of het misschien ook op andere dagen kan.
Afbeelding
Like Zoë & Katja !
Madieke
Vaste gebruiker
Contacteer:

Katja schreef:
Madieke schreef:Dit lijkt me zo geweldig!! Helaas nergens hier in de buurt, alleen Bergschehoek is redelijk dichtbij maar daar trainen ze op zaterdag e volgens mij een doordeweekseavond vroeg en dan werk ik..?! Hoop dat ze het snel nog ergens anders in de buurt gaan geven (op een geschikte tijd voor mij :W: ) dan ben ik er zeker bij!!!
Jammer dat je daar niet kunt trainen, ik ken ze en tis super daar :ok: Misschien kun je vragen of het misschien ook op andere dagen kan.

Kan ze er wel eens over mailen, ik heb met mijn oudste hond EG-C behaald en ben toen gaan speuren. Zit nu te twijfelen of ik verder zal gaan met GG-B, maar Rally-O lijkt me gewoon veel leuker.
Met de jongste loop ik nu EG-C, maar die vind het volgens mij niet erg leuk meer. 3x het zelfde oefeningetje ga dat lekker zelf doen...?! :piew: :lol1:
Dus voor beide lijkt me dit een leuke afwisseling, ik heb wel om de week op zaterdag vrij, maar ik denk dat het niet te doen is om om de week te trainen..?!
Ga ze gewoon nog eens mailen....?! :W:
Afbeelding
www.picsbydiekster.nl
Katja
Zeer actief
Contacteer:

Ik stop zelf voorlopig met de G&G en ga alleen nog Agility en Rally-O doen. Heb veel bereikt maar de verveling slaat toe bij de G&G en mijn hond wil nu nieteens meer gaan liggen :jank: Ze doet alles met steeds meer tegenzin en dan is de lol voor mij er ook af hoor. Samen leuk en anders stoppen is mijn motto :ok: Ik zou zeker niet opgeven en kijken of je toch de Rally-O kunt volgen bij hen. Je zult zien hoeveel plezier je hond erin gaat krijgen !!! Succes :smile1:
Afbeelding
Like Zoë & Katja !
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Wij gaan maandagavond in Kerk-Avezaath kijken bij Rally-O. Ik heb moeten stoppen met behenigheid, omdat de linker hartklep van Rex lekt. Nu wil ik toch weer graag wat met hem doen en dit lijkt me niet zo belastend :D
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door wenche »

Ik heb de bordjes uitgeprint en gelamineerd... Kan ik thuis aan de slag... Je hoeft het niet perse op een hondenschool te doen, het kan ook thuis... Ik ben nu net met Pip begonnen... daarmee doe ik ook nog gevorderde puppencursus en aan mijn trainster daar kan ik tips vragen over hoe ik dingen kan verbeteren...
Afbeelding
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Katja schreef:Er is nu ook een Rally-Obedience Club :E: :E: :E:

http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=401352" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is gister goed bevallen, dus heb een verzoek gedaan om lid te mogen worden van bovenstaande club :wink:
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Madieke
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ooh super zeg!!! :ok: Goed om te horen!!

Ik ben bezig met een workshop voor een aantal Grote Zwitsers bij een vereniging in Noord Holland, dus ben erg benieuwd..?! Zal alleen wel pas in het voorjaar worden denk ik..?!
Afbeelding
www.picsbydiekster.nl
Katja
Zeer actief
Contacteer:

Erwina schreef:
Katja schreef:Er is nu ook een Rally-Obedience Club :E: :E: :E:

Het is gister goed bevallen, dus heb een verzoek gedaan om lid te mogen worden van bovenstaande club :wink:
Welkom op mijn club :ok:
Afbeelding
Like Zoë & Katja !
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

wenche schreef:Ik heb de bordjes uitgeprint en gelamineerd... Kan ik thuis aan de slag...
Goed idee! Ik ga ook beginnen met Boomer, gewoon thuis.

Kan later altijd nog naar training, blijkt een hondenschool op 15 min. afstand te zijn die Rally-O geeft.
Katja
Zeer actief
Contacteer:

M@rleen schreef:
wenche schreef:Ik heb de bordjes uitgeprint en gelamineerd... Kan ik thuis aan de slag...

Kan later altijd nog naar training, blijkt een hondenschool op 15 min. afstand te zijn die Rally-O geeft.
Dat kan natuurlijk ook, hoewel het gezelliger en makkelijker is met een groepje :W:
Afbeelding
Like Zoë & Katja !
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Katja schreef:
M@rleen schreef:

Dat kan natuurlijk ook, hoewel het gezelliger en makkelijker is met een groepje :W:
Vind ik ook, maar nu ik zwanger ben, heb ik al moeten stoppen met trainen voor de combisport 's avonds, omdat ik dat niet trek naast werken de hele dag.
Energielevel valt beetje tegen..
Dus vandaar dat ik thuis al wel wil gaan beginnen, dan kan het wanneer en zo kort ik wil.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”