Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Benieuwd naar jullie ervaring met nieuwe pup
Moderator: moderatorteam
-
steve&athina
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 2 cairn terriers
Benieuwd naar jullie ervaring met nieuwe pup
Hoe reageerde jullie hond wanneer er een nieuw hondje in huis kwam?
Onze cairn (Cobe) reageerde nieuwsgierig, hij wou steeds 'paardje rijden' zoals wij zeggen, dit was waarschijnlijk omdat onze kleine spruit (Fenya) een meisje was en onze Cobe een jongen.
Groetjes
Athina
Onze cairn (Cobe) reageerde nieuwsgierig, hij wou steeds 'paardje rijden' zoals wij zeggen, dit was waarschijnlijk omdat onze kleine spruit (Fenya) een meisje was en onze Cobe een jongen.
Groetjes
Athina
Laatst gewijzigd door steve&athina op 21 jul 2009 19:40, 5 keer totaal gewijzigd.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: Een nieuw Vriendje
Macho was 8 weken toen hij thuis kwam.
We hebben hem gewoon binnen gezet en Max kwam gelijk snuffelen.
Macho ging gelijk op zijn rug en heeft zich de eerste minuten niet bewogen
Max negeerde hem verder.
Maar naarmate puppy Macho ouder werdt kregen ze een steeds betere band.
Nu zijn het echt 2 vrienden.
We hebben hem gewoon binnen gezet en Max kwam gelijk snuffelen.
Macho ging gelijk op zijn rug en heeft zich de eerste minuten niet bewogen
Max negeerde hem verder.
Maar naarmate puppy Macho ouder werdt kregen ze een steeds betere band.
Nu zijn het echt 2 vrienden.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Een nieuw Vriendje
ik heb Ragyo eerst meegenomen naar Kiba's opvangadres. Ragyo kwam even snuffelen maar Kiba gromde een beetje, waarop Ragyo hem met rust liet en eerst alle tevenplasjes op het gras op zijn gemak ging oplikken. hij heeft Kiba eigenlijk genegeerd todat die zelf nieuwsgierig werd en naar hem toe kwam en toen probeerde hij hem uit te dagen tot spelen.
toen Kiba een paar dagen later hier in huis kwam begroetten ze elkaar best wel rustig en kwispelend, ze herkenden elkaar duidelijk. Kiba was in huis erg aanwezig in 1e instantie, toen is Ragyo hem wat uit de weg gegaan. Na een tijdje begonnen ze in huis te spelen en een tijd lang hebben ze meerdere keren per dag hevig lopen stoeien/spelem. Nu is dat weer bijna weg en spelen ze haast alleen nog maar buiten (achter elkaar aan rennen).
Kiba was 6 maanden toen hij hier kwam.
toen Kiba een paar dagen later hier in huis kwam begroetten ze elkaar best wel rustig en kwispelend, ze herkenden elkaar duidelijk. Kiba was in huis erg aanwezig in 1e instantie, toen is Ragyo hem wat uit de weg gegaan. Na een tijdje begonnen ze in huis te spelen en een tijd lang hebben ze meerdere keren per dag hevig lopen stoeien/spelem. Nu is dat weer bijna weg en spelen ze haast alleen nog maar buiten (achter elkaar aan rennen).
Kiba was 6 maanden toen hij hier kwam.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Re: Benieuwd naar jullie ervaring met nieuwe pup
Daisy keek zéér regelmatig met een blik naar ons die wilde zeggen, 'Wanneer breng je hem weer terug????'
En nu zijn het 8 poten op 1 buik. En dat was eigenlijk al best snel, zeker toen Daisy erachter kwam dat je toch wel heel leuk kon spelen met zo'n klein ding.
Die nu intussen een kop groter is dan haar.
En nu zijn het 8 poten op 1 buik. En dat was eigenlijk al best snel, zeker toen Daisy erachter kwam dat je toch wel heel leuk kon spelen met zo'n klein ding.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Bram heeft Izzie bijna twee weken volledig genegeerd en maakte een ongelukkige indruk.

Linda, Izzie en Bram
-
steve&athina
- Vaste gebruiker
en nu komen ze ook niet overeen?Zoek stok! schreef:Bram heeft Izzie bijna twee weken volledig genegeerd en maakte een ongelukkige indruk.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Nu zijn ze bijzonder op elkaar gesteld gelukkigsteve&athina schreef:en nu komen ze ook niet overeen?Zoek stok! schreef:Bram heeft Izzie bijna twee weken volledig genegeerd en maakte een ongelukkige indruk.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Saar vond pup Vera meteen wel oke. Buitenshuis daagde ze Vera al binnen een dag uit, alleen pupje Vera schrok nogal van Saars wilde gebeuk dus dat duurde een dag of 3-4 voordat ze echt beiden gingen spelen samen.

-
Supernova
- Zeer actief
Kenzo was meteen gek op zijn nieuwe speelmaatje, in het begin deed hij af en toe te wild dus moest ik ingrijpen.
Maar nu doet hij hartstikke zachtjes en laat hij alles toe van de pup
Maar nu doet hij hartstikke zachtjes en laat hij alles toe van de pup
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Maddox heeft Cheeky de eerste weken genegeerd.
Cheeky zocht Maddox wel eens op om tegenaan te gaan liggen.
Maddy kon dan erg verongelijkt kijken.
Nu stoeien ze elkaar de tent uit, er wordt niet tegen elkaar aan gelegen, maar ze zijn wel echt dikke maatjes!
Cheeky zocht Maddox wel eens op om tegenaan te gaan liggen.
Maddy kon dan erg verongelijkt kijken.
Nu stoeien ze elkaar de tent uit, er wordt niet tegen elkaar aan gelegen, maar ze zijn wel echt dikke maatjes!
- Daanie
- Zeer actief
Levi was niet meer echt pup, maar al 7 maanden.
Charlie was net als Bram....hij heeft een week of 2 in de eetkamer onder tafel geleefd en ons en Levi genegeerd....Nu zijn het echte broers. Af en toe een bekvecht maar ze kunnen niet meer echt zonder elkaar
Charlie was net als Bram....hij heeft een week of 2 in de eetkamer onder tafel geleefd en ons en Levi genegeerd....Nu zijn het echte broers. Af en toe een bekvecht maar ze kunnen niet meer echt zonder elkaar
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Toen Frencey er bij kwam was zij en Josh al 2 jaar oud, dus dat telt niet echt
Maar toen Caoimhe er met 8 weekjes bij kwam was Frencey helemaal in de 7e hemel. Josh wou er absoluut niks van weten. Dat heeft echt een half jaar geduurd, maar nog steeds zijn ze niet dik.
Nu, na 2,5 jaar, beginnen ze uit zichzelf een beetje bij elkaar te liggen. Maar spelen doen ze nog steeds niet samen. En dat zijn dan vader en dochter
Maar toen Caoimhe er met 8 weekjes bij kwam was Frencey helemaal in de 7e hemel. Josh wou er absoluut niks van weten. Dat heeft echt een half jaar geduurd, maar nog steeds zijn ze niet dik.
Nu, na 2,5 jaar, beginnen ze uit zichzelf een beetje bij elkaar te liggen. Maar spelen doen ze nog steeds niet samen. En dat zijn dan vader en dochter
Groetjes,
Wendy
Wendy
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Harley stond meteen in speelhouding bij de kennismaking met Toya.
Hij is helemaal gek op haar.
Hij is helemaal gek op haar.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hier is de situatie wat anders dan bij de meeste mensen waar een nieuwe pup zijn intrede doet. Onze laatste 2 pups zijn namelijk hier gewoon geboren. Het is bij allebei zo gegaan dat het heel normaal en logisch was dat er een pup bleef. Alleen Sjefke (oma van de laatst gebleven pup) vond het minder leuk met het aanblijven van Tapas (haar kleindochter) dan dat ze het destijds vond toen Nozem bleef, haar eigen dochter. Maar verder dan wat grommen en weglopen gaat dat bij Sjefke niet. Inmiddels vindt ze het ook wel prima, als Tapas met haar scherpe tanden uit de buurt van haar poten blijft tenminste.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Gina heeft Jan vanaf dag 1 geadopteerd als haar pup, heeft hem ook een maand of 2 echt bemoederd, daarna nam mijn oudste reu de opvoeding over en dat ging wat minder lief dan Gina deed, maar het was wel duidelijk en rechtvaardig....
Voordeel: Jan spreekt uitstekend honds en ik heb er een heleboel van geleerd
Voordeel: Jan spreekt uitstekend honds en ik heb er een heleboel van geleerd

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Jamey vond het absoluut niet leuk, Yore moest de eerste tijd echt niet bij haar in de buurt komen. Hij mocht niet bij de bank als zij erop lag. Dat verbeterde op den duur wel, ze accepteerde hem wel bij haar in de buurt en ze hebben zelfs gespeeld samen.
Helaas werd ze verder erg depressief achtig, niet meer het vrolijke hondje zoals ik haar ken, ze ging enorm slecht eten, was echt duidelijk niet happy. Lag ook deels aan dat het met mij steeds slechter ging doordat ik niet goed met Yore en zijn puppy-probleempjes om kon gaan (hij ontwikkelde verlatingsangst en dat kreeg ik niet recht gebreid). Dat was in een keer over toen Yore herplaatst was, zowel de verlatingsangst van Yore, als het depressieverige en niet eten van Jamey...
Helaas werd ze verder erg depressief achtig, niet meer het vrolijke hondje zoals ik haar ken, ze ging enorm slecht eten, was echt duidelijk niet happy. Lag ook deels aan dat het met mij steeds slechter ging doordat ik niet goed met Yore en zijn puppy-probleempjes om kon gaan (hij ontwikkelde verlatingsangst en dat kreeg ik niet recht gebreid). Dat was in een keer over toen Yore herplaatst was, zowel de verlatingsangst van Yore, als het depressieverige en niet eten van Jamey...

You'll be in my heart... Always...
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Nika vond Marouck niet leuk. Ze vindt pups wat eng en zo'n wervelwind als Marouck was (is) was niet wat zij wilde. Ze heeft Marouck de tweede dag dat ze hier was ook gebeten. Daarna begreep ze blijkbaar dat ze erbij hoorde en niet meer wegging. Een week later speelden ze samen en het is jaren lang 8 poten op 1 buik gebleven.
Na 3 jaar zijn er enkele gevechten geweest.
Nu spelen ze nooit meer samen (Nika is oud en heeft daar geen zin meer in) maar ze accepteren elkaar wel.
Toen Biène kwam ontpopte Marouck zich direct als speelkameraadje, ze vond het helemaal geweldig. Nika vond het wel interessant, maar verder bemoeide ze zich nergens mee.
Marouck en Biène trokken heel erg naar elkaar toe en dat is nog steeds zo. Af en toe gaat het mis (bitchfight) maar als de rust teruggekeerd is zoeken ze elkaar weer op.
Nika is door Biène op een voetstuk geplaatst (waarschijnlijk omdat Nika haar altijd links heeft laten liggen) en wordt dagelijks verzorgd door Biène. Tussen hen is er nog nooit iets voorgevallen, die laat ik ook met een gerust hart samen als ik niet thuis ben.
Na 3 jaar zijn er enkele gevechten geweest.
Nu spelen ze nooit meer samen (Nika is oud en heeft daar geen zin meer in) maar ze accepteren elkaar wel.
Toen Biène kwam ontpopte Marouck zich direct als speelkameraadje, ze vond het helemaal geweldig. Nika vond het wel interessant, maar verder bemoeide ze zich nergens mee.
Marouck en Biène trokken heel erg naar elkaar toe en dat is nog steeds zo. Af en toe gaat het mis (bitchfight) maar als de rust teruggekeerd is zoeken ze elkaar weer op.
Nika is door Biène op een voetstuk geplaatst (waarschijnlijk omdat Nika haar altijd links heeft laten liggen) en wordt dagelijks verzorgd door Biène. Tussen hen is er nog nooit iets voorgevallen, die laat ik ook met een gerust hart samen als ik niet thuis ben.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Maartje
- Zeer actief
Mijn oudste hond heeft even aan de pup gesnuffeld en daarna 4 weken gedaan alsof ze er niet was. De andere hond heeft 6 weken naar haar gegromd als ze in de buurt kwam. Het begon als heel serieus grommen, maar het serieuze werd wel steeds minder en dat had de pup ook door.
De oudste hond is na die 4 weken haar eerst een paar dagen gaan domineren en daarna ging ze spelen. De andere hond is na die 6 weken grommen ook met haar gaan spelen. Nu vinden ze spelen met de pup allebei erg leuk en wisselen ze elkaar af.
De oudste hond is na die 4 weken haar eerst een paar dagen gaan domineren en daarna ging ze spelen. De andere hond is na die 6 weken grommen ook met haar gaan spelen. Nu vinden ze spelen met de pup allebei erg leuk en wisselen ze elkaar af.
Laatst gewijzigd door Maartje op 22 jul 2009 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
Mijn ervaring komt binnenkort 
Heel verschillende ervaringen lees ik hier wel. Maar ook goed want dan weet ik dat ik me niet meteen druk hoef te maken als Diego de pup niet leuk vind de eerste weken. Meestal draait dat dus vanzelf wel weer bij zoals ik lees.
Heel verschillende ervaringen lees ik hier wel. Maar ook goed want dan weet ik dat ik me niet meteen druk hoef te maken als Diego de pup niet leuk vind de eerste weken. Meestal draait dat dus vanzelf wel weer bij zoals ik lees.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Het rijen kan een seksuele ondertoon hebben, maar het kan net zo goed een teken van dominantie zijn en dat lijkt me persoonlijk in jullie verhaal eerder het geval, maar ik laat me graag overtuigen als ik het verkeerd ziesteve&athina schreef:hij wou steeds 'paardje rijden' zoals wij zeggen, dit was waarschijnlijk omdat onze kleine spruit (Fenya) een meisje was en onze Cobe een jongen.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Volgens mij heeft het "rijden" bij/op een pup geen sexuele ondertoon.Frenk schreef:Het rijen kan een seksuele ondertoon hebben, maar het kan net zo goed een teken van dominantie zijn en dat lijkt me persoonlijk in jullie verhaal eerder het geval, maar ik laat me graag overtuigen als ik het verkeerd ziesteve&athina schreef:hij wou steeds 'paardje rijden' zoals wij zeggen, dit was waarschijnlijk omdat onze kleine spruit (Fenya) een meisje was en onze Cobe een jongen.
- Frenk
- Zeer actief
Ik vergat er nog eentjeranetje schreef:Volgens mij heeft het "rijden" bij/op een pup geen sexuele ondertoon.Frenk schreef:Het rijen kan een seksuele ondertoon hebben, maar het kan net zo goed een teken van dominantie zijn en dat lijkt me persoonlijk in jullie verhaal eerder het geval, maar ik laat me graag overtuigen als ik het verkeerd ziesteve&athina schreef:hij wou steeds 'paardje rijden' zoals wij zeggen, dit was waarschijnlijk omdat onze kleine spruit (Fenya) een meisje was en onze Cobe een jongen.

-
Gos
- Zeer actief
De enige pup hier tot nu toe is van eigen fok, dus gewoon een blijvertje. Zijn moeder was vooral de eerste tijd toen de rest vertrokken was, heel erg streng naar hem en heeft hem duidelijk manieren geleerd. Spelen wilde ze de eerste maanden niet veel met hem, pas vanaf een maand of 6 begon ze meer interesse in hem te tonen en relaxter te spelen. Onze andere teef was steeds erg voorzichtig met de puppen, maar wilde met allemaal wel spelen vanaf een bepaalde leeftijd. Zij was ook de eerste maanden zijn onuitputtelijke speelmaatje, die 2 konden uren lang ravotten, of languit gestrekt poot-en bekvechten en oortjes soppen, met af en toe even een pauze. Ons hoogbejaarde hondje vindt andere honden stom en pups al helemaal. Die vallen we dus niet lastig met die "kleine" dramneus.
-
miekmiek
tommie vind puppen niet zo leuk, maar nu is hij erg blij met miah.
-
steve&athina
- Vaste gebruiker
Volgens mij heeft het "rijden" bij/op een pup geen sexuele ondertoon.
[/quote]
Ik vergat er nog eentje
het kan ook nog stress afreageren zijn toch?
[/quote]
Mijn hond heeft geen stress.
Wat wel raar is hij begint 'paardje te rijden' wanneer hij ruikt dat je bij een andere hond bent geweest & soms doe hij het ook zomaar op zijn kussen
Ik vergat er nog eentje
Mijn hond heeft geen stress.
Wat wel raar is hij begint 'paardje te rijden' wanneer hij ruikt dat je bij een andere hond bent geweest & soms doe hij het ook zomaar op zijn kussen
- Frenk
- Zeer actief
Hij kan stress hebben vanwege de nieuwe pup.steve&athina schreef:Mijn hond heeft geen stress.Ik vergat er nog eentjeVolgens mij heeft het "rijden" bij/op een pup geen sexuele ondertoon.het kan ook nog stress afreageren zijn toch?
Zoals ik al zei: rijen kan afreageren zijn, het kan seksuele opwinding zijn en het kan dominantie zijn.Wat wel raar is hij begint 'paardje te rijden' wanneer hij ruikt dat je bij een andere hond bent geweest & soms doe hij het ook zomaar op zijn kussen

-
steve&athina
- Vaste gebruiker
Zoals ik al zei: rijen kan afreageren zijn, het kan seksuele opwinding zijn en het kan dominantie zijn.[/quote]Wat wel raar is hij begint 'paardje te rijden' wanneer hij ruikt dat je bij een andere hond bent geweest & soms doe hij het ook zomaar op zijn kussen
De pup is nu al 3 jaar oud dus ook geen pup meer en de oudste is nu 6 en rijd nog steeds paardje op zijn kussen
-
Marion.
Overdag vanaf seconde 1 groot feest. Continu spelen, verzorgen, opvoeden. 's Nachts heeft 3 nachten geduurd voor ze accepteerde dat die kleine gup voortaan ook op bed sliep (ze heeft dus 3 nachten in de logeerkamer geslapen, uit protest dat die gup ook op ons bed lag).
Vanaf dag 3 is het dikke mik.
Vanaf dag 3 is het dikke mik.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dan doet ie het om reden nummer 4: het geeft hem een fijn gevoel met andere woorden hij vindt het gewoon lekkersteve&athina schreef:De pup is nu al 3 jaar oud dus ook geen pup meer en de oudste is nu 6 en rijd nog steeds paardje op zijn kussenFrenk schreef:Zoals ik al zei: rijen kan afreageren zijn, het kan seksuele opwinding zijn en het kan dominantie zijn.steve&athina schreef:Wat wel raar is hij begint 'paardje te rijden' wanneer hij ruikt dat je bij een andere hond bent geweest & soms doe hij het ook zomaar op zijn kussen
*quotes aangepast

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Frenk
- Zeer actief
Maar rijdt hij nu op een pup of niet? Dat is namelijk wat je in je begin bericht zegt.steve&athina schreef:De pup is nu al 3 jaar oud dus ook geen pup meer en de oudste is nu 6 en rijd nog steeds paardje op zijn kussenZoals ik al zei: rijen kan afreageren zijn, het kan seksuele opwinding zijn en het kan dominantie zijn.Wat wel raar is hij begint 'paardje te rijden' wanneer hij ruikt dat je bij een andere hond bent geweest & soms doe hij het ook zomaar op zijn kussen
Rijen op een kussen kan afreageren van spanning zijn, maar ook vanuit opgewondenheid en het gewoon lekker vinden.