Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lekker wandelen!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

meral92
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond

Lekker wandelen!

Ongelezen bericht door meral92 »

Hoi, ik ging dus met Troy wandelen, een lange wandeling want het regende vanmiddag en toen liep ik heel kort. Hij haat regen dus dat maakte hem ook niet uit maar ik vond het wel leuk voor hem als ik nu wat langer ging. Die lange wandeling duurt ong. 3 kwartier maar ik was nog geen 5 minuten weg en meneer dook in de bosjes. En bij Troy betekent dat 1; hij moet poepen, of 2; hij heeft iets heel lekkers gevonden. Het was 2. Met een plastic zak van de Jumbo kwam hij er weer uit met daarin 2 gigantische kippenpoten. Ik heel streng; ZIT! en LOS!! Troy; haha mooi niet! :blah: Hij wou dus niet loslaten en omdat ik ooit had gelezen dat kippenbotten versplinteren als de hond ze opeet, vond ik dat het er maar uit moest hoor, met mn handen in die glibberbek op zoek naar de 2 poten. Eentje viel er snel uit, maar die andere! Een kwartier later stond ik nog te roepen en te wroeten in z'n bek. Gelukkig had ik een extra riem bij me, die heb ik maar in z'n bek gepropt zodat hij het niet op kon eten en toen vroeg ik aan een man of hij kon helpen, en dat wou hij wel. Maar zelfs toen liet Troy nog niet los, al met al heeft het een half uur geduurd en toen de laatste poot eruit was ben ik maar naar huis gegaan, want mijn handen zaten onder het kwijl en vliegenlarven (wel afgeveegd aan het gras maar toch). Thuis verteld, kon er toen wel weer om lachen, hoe hij dan ook kijkt met z'n rotkop :smile: Maar aangezien dit niet de eerste keer is dat hij wat uit de bosjes vreet, gaat hij vanaf nu alleen nog maar gemuilkorfd buiten. En nog 1 vraag, versplinteren kippenbotten nou echt, of is dat een fabeltje?
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Lekker wandelen!

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

dat is afhankelijk of ze rauw waren of niet, rauw versplintert niet, als het verhit is geweest wel
Afbeelding
meral92
Vaste gebruiker

Bedankt voor je antwoord! Het was niet rauw, het vlees was van binnen wit namelijk. Gelukkig dat ik ze er dan wel uit heb gehaald! Maar als de hond ze nou gewoon doorslikt, dus niet kauwt, versplinterd het dan ook of valt het dan wel mee?
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Hmm, de poten waren dus niet rauw?
Heb je asperges in pot of blik in huis?
Dat kan je hem geven dat kapselt eventuele botjes in. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
meral92
Vaste gebruiker

Hey, goed idee. We hebben het niet in huis, maar dat zullen we wel even kopen. En ontbijtkoek dan, dat werkt toch hetzelfde? Hij heeft het gelukkig niet opgegeten, maar zoiets gebeurd vast nog wel eens en dan is het wel fijn als we weten wat we dan moeten doen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”