Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Naar België met de trein; muilkorf??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Naar België met de trein; muilkorf??

Ongelezen bericht door Moon »

A.s maandag wil ik met de trein naar België (om weer bij de pupjes te gaan kijken :cheer: ). Nu was me via internet niet duidelijk hoe het zat met hondenvervoer (intercity) en ik heb daar over gebeld. Blijkt dat grote honden een muilkorf aan moeten :eek: . Ik vraag me nu af of dat daadwerkelijk moet, in de praktijk, of dat het genoeg is om bijv. een snuitje mee te nemen en die te laten zien als het nodig is? Dante heeft nog nooit een muilkorf om gehad :19: .
Iemand ervaring?
Gr. Marijke
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Re: Naar België met de trein; muilkorf??

Ongelezen bericht door Kaiou »

Wat raar.
Ooit in het verre verleden ook een keer met mijn hond via Belgie naar Frankrijk gereisd.
Niets bekend over een muilkorf, ook niet meegenomen dus. Er is door niemand iets over gezegd.
Dit staat er op de site van Belgische spoorwegen, niets over een muilkorf dus.
Op de site van de NS Internationaal echter staat inderdaad dat grote honden een muilkorf aan moeten (Thalys en ICE).
Alleen staat er niet bij voor welk land dat precies geldt :19: .
Ik zou denk ik gewoon een snuitje in mijn tas meenemen zodat, wanneer er iemand moeilijk gaat doen, je
in ieder geval een poging kan wagen tot omdoen.
En zo vaak stopt een intercity niet, dus je er uit zetten wordt al moeilijk :wink:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het kan zowiezo geen kwaad om idd zo'n "snoetje" te hebben en om NU dus niet al in de trein te gaan oefenen.
Ik vind bij dit soort maatregelen altijd dat het maar beter is om je eraan te (kunnen) houden... vind dat niet zo wat als je in het buitenland niet aan de eisen voldoet...

Zeker niet met dit in mijn achterhoofd, maar ik weet niet meer op welk forum ik het las ;-(
Illegale honden in Belgie moeten meteen afgemaakt worden.
Geen idee hoe reeel dit is, maar IK nam geen risico..

(Denk je dus ook aan Rabies-enting??)

Suzanne
Moon
Zeer actief

Kaiou schreef:Wat raar.
Ooit in het verre verleden ook een keer met mijn hond via Belgie naar Frankrijk gereisd.
Niets bekend over een muilkorf, ook niet meegenomen dus. Er is door niemand iets over gezegd.
Dit staat er op de site van Belgische spoorwegen, niets over een muilkorf dus.
Op de site van de NS Internationaal echter staat inderdaad dat grote honden een muilkorf aan moeten (Thalys en ICE).
Alleen staat er niet bij voor welk land dat precies geldt :19: .
Ik zou denk ik gewoon een snuitje in mijn tas meenemen zodat, wanneer er iemand moeilijk gaat doen, je
in ieder geval een poging kan wagen tot omdoen.
En zo vaak stopt een intercity niet, dus je er uit zetten wordt al moeilijk :wink:
De mevr. aan de telefoon moest het ook opzoeken en ik vond het al een beetje aarzelend verhaal. Op de belgische site had ik nog niet gekeken (bedankt daarvoor :ok: ). Dat van de Thalys en ICE had ik ook gevonden, maar niets over de 'gewone' intercity..
Ik koop een snuitje, neem het mee en zie verder wel :19:
Bedankt!
Moon
Zeer actief

Suzanne123 schreef:Het kan zowiezo geen kwaad om idd zo'n "snoetje" te hebben en om NU dus niet al in de trein te gaan oefenen.
Ik vind bij dit soort maatregelen altijd dat het maar beter is om je eraan te (kunnen) houden... vind dat niet zo wat als je in het buitenland niet aan de eisen voldoet...

Zeker niet met dit in mijn achterhoofd, maar ik weet niet meer op welk forum ik het las ;-(

Suzanne
Rabiës is in orde; paspoort gaat mee :ok:
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Thalys is de hogesnelheidstrein naar brussel of parijs... dus als je met normale intercity/trein gaat niets aan de hand, alleen even hondenkaartje kopen. En de ICE is alleen in DLD en in dld moet je hond of in de tas of gemuilkorfd, maar das standaard in het hele land.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Suzanne123 schreef:Het kan zowiezo geen kwaad om idd zo'n "snoetje" te hebben en om NU dus niet al in de trein te gaan oefenen.

Suzanne
Dit gaat pas in oktober in en het is enkel dat er geen buitenlandse honden meer in een belgisch asiel mogen aangeboden. Zoals de greyhounds uit spanje wordt verboden, ze mogen niet meer ter adoptie aangeboden worden.
Verder mag je wel zelf een hond uit het buitenland halen als de entingen en chip in orde is.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”