maar het was leuk, en de honden vonden het leuk en ik ga meer oefenen..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gefietst met het duo
Moderator: moderatorteam
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Gefietst met het duo
zo hehe... eindelijk eens de stap gemaakt om met twee honden te gaan fietsen... het viel me alles mee... lag 1x bijna op mijn plaat... maar mijn stem deed wonderen... en ik wist waarom ik bijna op mijn plaat getrokken werd dat scheelt...
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: Gefietst met het duo
Knap hoor! Alleen met Xana vind ik het de eerste 10 minuten al doodeng. Ze gaat dan echt voluit en ik hoef niet eens te trappen, alleen sturen gaat niet zo makkelijk als 30 kilo hond een andere kant op wil dan ik. 
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
goed dat het meeviel!
hoe doe je dat dan, zitten ze ergens aan vast, springer ofzo of hou je gewoon de riemen vast? allebei aan 1 kant?
hoe doe je dat dan, zitten ze ergens aan vast, springer ofzo of hou je gewoon de riemen vast? allebei aan 1 kant?
-
chant
- Zeer actief
Leuk zeg! en super dat het zo goed ging!
Ik doe het ook regelmatig met mn honden, maar dat zijn geen twee herders, haha.
Soms is het wel lastig, aangezien de teckel harder wil dan mn herder
Succes met oefenen
Ik doe het ook regelmatig met mn honden, maar dat zijn geen twee herders, haha.
Soms is het wel lastig, aangezien de teckel harder wil dan mn herder
Succes met oefenen
-
blondie
- Zeer actief
Ik had ze inderdaad allebei aan de riem en rechts van me want ik fietste ook over gewone wegen, merkte wel dat het tempo van Bluf hoger lag dan Finn (die is de laatste paar dagen weer wat stram) en op het straatje lang het bos mochten Finn en Bluf even los ook om haar dat een beetje te leren, de commando´s die ik dan gebruik zijn stoep en kant links en rechts.... dat viel niet echt mee haha maar er is daar bijna geen verkeer en het commando af kennen ze allebei dus mocht het echt te druk worden dan is er een af commandoRagyo schreef:goed dat het meeviel!
Verder gebruikte ik de standaard commando´s... drrrraf als Bluf en Finn in de galop gang wilden... ze moeten draven.. en commando let op en wachten.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
leuk joh als dat goed gaat... ik wil Kiba binnenkort leren meelopen met de fiets, maar dan mag ik wel uitkijken als ik een hond passeer, want hij heeft het uitvallen nog niet afgeleerd. lig ik er straks ook naast! ik heb al 1x een half straatje gedaan om te wennen en toen trok ie me idd bijna met fiets en al omver toen hij een hond zag
maar met Ragyo hielp het fietsen juist ook om 'enge' dingen makkelijker te passeren, dus wie weet.
maar met Ragyo hielp het fietsen juist ook om 'enge' dingen makkelijker te passeren, dus wie weet.
-
blondie
- Zeer actief
Nou dat is idd een beetje mijn angst.. Finn valt niet uit naar honden en Bluf ook niet.. maar in het verleden is het een aantal keren voorgekomen dat tijdens fietsen hij "aangevallen" belaagd werd door honden.. dan kun je het mannen met 1 hond.. maar met twee is dan een ander verhaal...Ragyo schreef:leuk joh als dat goed gaat... ik wil Kiba binnenkort leren meelopen met de fiets, maar dan mag ik wel uitkijken als ik een hond passeer, want hij heeft het uitvallen nog niet afgeleerd. lig ik er straks ook naast! ik heb al 1x een half straatje gedaan om te wennen en toen trok ie me idd bijna met fiets en al omver toen hij een hond zag![]()
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
Ik fiets iedere ochtend 12 kilometer met mijn herder en border collie.
Hier nergeren ze honden gewoon als ze naast de fiets lopen, en valt de vreemde hond uit dan trekken ze me zelfs met tuigen niet van de fiets af hoor, je word er vanzelf handig in.
Ben ook nog nooit van de fiets afgetrokken oid.
En dat terwijl ik ze de eerste 5 km mij in topsnelheid laat voortrekken (dan wel na eerst 5 min. warmgelopen te hebben hoor).
Hier luisteren ze naar halt (accut stil staan) stoep (in de berm of op de stoep lopen bv als er een auto aankomt) links rechts wel makelijk aangezien ze een heel stuk voor mij uit rennen.
En aezy (langzamer lopen) oja ook licht (drukken op de knop voor het stoplicht) ben niet lui
Hier nergeren ze honden gewoon als ze naast de fiets lopen, en valt de vreemde hond uit dan trekken ze me zelfs met tuigen niet van de fiets af hoor, je word er vanzelf handig in.
En dat terwijl ik ze de eerste 5 km mij in topsnelheid laat voortrekken (dan wel na eerst 5 min. warmgelopen te hebben hoor).
Hier luisteren ze naar halt (accut stil staan) stoep (in de berm of op de stoep lopen bv als er een auto aankomt) links rechts wel makelijk aangezien ze een heel stuk voor mij uit rennen.
En aezy (langzamer lopen) oja ook licht (drukken op de knop voor het stoplicht) ben niet lui
-
blondie
- Zeer actief
Ik heb het dan meer over loslopende honden die hem aanvielen/blaffend poot en konthappend dat om het even.. dat kon ik meestal met mijn stem af .. maar ik denk dat als 1 van de twee een hond in zijn kont of zij heeft hangen.. dat de ander daar ook wel op reageert...
en er lopen er hier nogal wat los of aan een flex... waarvan ik dacht dat mensen wel zien dat jij er aan komt met hond en omdat er niet gereageerd wordt dat ik dacht dat de honden wel ok zouden zijn
Maar ik zie hier meerdere mensen met twee honden, ook met twee herders of andere grote rassen fietsen dus het kan allemaal wel
Maar ik zie hier meerdere mensen met twee honden, ook met twee herders of andere grote rassen fietsen dus het kan allemaal wel
-
blondie
- Zeer actief
haha dat las ik later.. jij laat ze het stoplicht knopje indrukken...sky schreef:Ik fiets iedere ochtend 12 kilometer met mijn herder en border collie.
en misschien is het ook anders als je je twee honden het fietsen zelf hebt aangeleerd.. dat heb ik nl. niet.. Finn kon het allemaal al en ook los.. Bluf kan naast de fiets maar is voornamelijk in rustig vrij gebied opgegroeid.. en los mee naast de fiets is natuurlijk weer een nieuwe stap die we maken... naast het met twee honden fietsen dat is ook weer een stap..
Zo gaan we telkens stapjes verder..