Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch wel even spannnend 4 honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dazwa84

Toch wel even spannnend 4 honden

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Vrijdag komen de drie maltezers van mijn schoonmoeder hier voor een ruime week logeren. We hebben ze eerder een weekje gehad en dat ging wel goed (behalve dat ze mn net nieuwe behang van ons net nieuwe huis hadden afgescheurd, maar dat terzijde), alleen toen was Belle er nog niet.

Ze hebben elkaar wel al eens gezien bij mijn schoonmoeder thuis (wel 2 jaar terug) en dat ging wel redelijk. In het begin veeeel geblaf van Belle (doet ze altijd als ze bij een hond thuis is of als een hond bij haar thuis komt).

Hugo heeft vrijdag vrijgenomen voor als de hondjes arriveren want ik moet werken. We moeten die week daarop allebei sowieso werken maar als ik wegga (is maar paar uurtjes) dan doe ik Belle even bij mijn ouders hier naast, en de maltezers gewoon hier. Ik wil ze nl. absoluut niet alleen samen hebben.

Ben gewoon zo benieuwd hoe het gaat! Belle is een vrij pittige teef en toch wel wat jaloers aangelegd. Het roedeltje van schoonmams bestaat trouwens uit 1 ongeholpen teef en twee geholpen reutjes. Ze zijn, meen ik, 9 en 13 jaar oud ofzo (De jongsten zijn nestbroer en zus).

Dus, als je vanaf vrijdag niets meer van me hoort, dan weet je genoeg :F:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Toch wel even spannnend 4 honden

Ongelezen bericht door _Leonie »

Als we dan plukken behang in de ronde zien gaan, weten we waar het vandaan komt. :mrgreen:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

haha dat belooft wat! :smile:

Wel spannend hoor, omdat je niet weet hoe Belle het zal doen. Maar ze zullen snel genoeg hun plaats weten denk ik. Komt wel goed!

Succes! :F:
RIP Cena :roos:
    *Esther
    Zeer actief
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Schoonmama boft met zo'n oppasadres :ok:
    Frenk
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Oh man en ik vind 1 logeerhond al heftig :N: Respect :engel:
    Afbeelding
    Dazwa84

Ja, nou.. ik moet ook zeggen dat ik er met gemengde gevoelens tegenaan kijk. Aan de ene kant denk ik leuk, kom maar. Aan de andere kant denk ik: help :mrgreen:

Punt is dat er verder niemand in de familie is die de hondjes kan/wil opvangen en een pension is voor mn schoonmoeder geen optie.

Ben ook nog aan het kijken of ik de hondjes kan laten trimmen, want daar zijn ze ook wel aan toe. Dat lukt mn schoonmoeder zelf nl. niet omdat ze een gebroken rug heeft (gehad). Ik scheer ze regelmatig kort maar ja, mooi is anders he.
    Frenk
    Zeer actief

Dazwa84 schreef:Ben ook nog aan het kijken of ik de hondjes kan laten trimmen, want daar zijn ze ook wel aan toe. Dat lukt mn schoonmoeder zelf nl. niet omdat ze een gebroken rug heeft (gehad). Ik scheer ze regelmatig kort maar ja, mooi is anders he.
    Ken je een goeie trimmer in de buurt? Ik ga met Frenk naar Lupa (van dit forum) in Hoofddorp.
    Afbeelding
    Dazwa84

Ik ken er wel 1 in Krommenie, maar die is denk ik gestopt. Heb net even haar voicemail ingesproken of ze nog wel eens knipt.
    Roelfien
    Zeer actief
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Haha, 3 stuks meteen maar. Nou, eh, veel plezier. Er zal van bakken wel weinig komen, daar heb je geen tijd meer voor. :F:
    Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
    In memoriam Yentie en Toby
    Dazwa84

Roelfien schreef:Haha, 3 stuks meteen maar. Nou, eh, veel plezier. Er zal van bakken wel weinig komen, daar heb je geen tijd meer voor. :F:
    Nee inderdaad, gelukkig staan er geen taarten in die week in de planning :)
    Dazwa84

Nou, ze zijn gearriveerd hoor. Het gaat op zich best heel redelijk. Ze laten elkaar min of meer met rust binnen. We hebben eerst weer ter kennismaking een wandeling gedaan en ze daarna los gelaten op een groot parkeerterrein. Ging op zich prima. Belle is wel erg jaloers en daar gaat het dan vaak op mis. Bv. als belle aandacht van ons krijgt en een ander hondje komt ook, dan kan die een snauw krijgen.

Maar binnen gaat het dus best wel! De logés zijn nog wel ietwat van de leg maar voelen zich al redelijk thuis (springen al op de bank, tot verdriet van Belle :mrgreen:). Ze zijn wel erg blafferig, als je opstaat dan gaan ze al keffen. Vreselijk. Ik kan niet zo goed tegen hoog en schel gekef heb ik al gemerkt. Maargoed, het zijn lieve hondjes en het gaat dus best aardig.

Eten moeten ze echt apart van elkaar. Het is wel lastig dat de logés gewend zijn om standaard een bakje eten te hebben staan, en Belle eet 2 keer per dag. We hebben de hondjes dus wat voorgezet toen ze hier aankwamen (want ze hadden geen eten gehad ivm wagenziekte), maar dat aten ze niet. Nou ja, vanavond nog maar een keer proberen.

Belle is trouwens niet erg onder de indruk van correcties/grommen. Sterker nog: als zij door haar gedrag (bv te lang blijven snuffelen aan 1 van de logés) een grom/snauw krijgt, dan snauwt zij daar nog even een stapje overheen. Muts.

Hopelijk gaat het vanavond en vannacht ook goed..
    twinkeltje
    moderator
    Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

nou succes 3 te gelijk :N:
    Afbeelding
    Dazwa84

Heb trouwens nog een trimster in Heemskerk gevonden waar ze volgende week alle3 terecht kunnen!
    Dazwa84

De eerste nacht is prima gegaan. Alle 4 de hondjes op bed, dat vind ik toch wat minder. Maar ze zijn het zo gewend en aangezien we al wat slaaptekort hadden, hadden we geen zin in jankende hondjes de hele nacht.

Belle accepteerde het probleemloos, 3 logés op bed :) We mogen dus absoluut niet klagen.

Ik heb wel een briefje in de flat opgehangen dat we voor een weekje 4 honden hebben en dat de logés wat meer geluid produceren dan dat we van Belle gewend zijn maar dat we proberen zoveel mogelijk overlast te beperken.
    Frenk
    Zeer actief

Fijn dat de eerste nacht al goed ging :ok: En zo'n briefje werkt altijd goed. Dat doen wij hier ook naar elkaar toe in de straat en dan is er eigenlijk nooit gezeur :wink:
    Afbeelding
    Fin
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Dazwa84 schreef:De eerste nacht is prima gegaan. Alle 4 de hondjes op bed, dat vind ik toch wat minder. Maar ze zijn het zo gewend en aangezien we al wat slaaptekort hadden, hadden we geen zin in jankende hondjes de hele nacht.

Belle accepteerde het probleemloos, 3 logés op bed :) We mogen dus absoluut niet klagen.

Ik heb wel een briefje in de flat opgehangen dat we voor een weekje 4 honden hebben en dat de logés wat meer geluid produceren dan dat we van Belle gewend zijn maar dat we proberen zoveel mogelijk overlast te beperken.
    :smile: Ik zie toch stilletjes een Belle voor me met een pen in de aanslag voor de kalender staan, van, zooo, nu nog maar zes dagen... :mrgreen: Ik denk dat ze goed door heeft dat het logées zijn.
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”