Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heb jij een domme of een slimme hond?
Moderator: moderatorteam
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Heb jij een domme of een slimme hond?
Onze Rottweiler is best slim, die pakt nieuwe dingen heel snel op. Onze bullmastiff daarentegen, doet er eeuwen over om iets nieuws te leren...
Hoe zit het met jouw hond? Slim of dom te noemen?
Hoe zit het met jouw hond? Slim of dom te noemen?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Re: Heb jij een domme of een slimme hond?
ik heb een domme en een slimme. sam is slim, vindt dingen zelf uit, pakt zaken op en is uitvinder.
lola is lief, maar een enorme muts
lola is lief, maar een enorme muts

-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ik vind Boomer slim, die pakt dingen snel op.
Benny vind ik dom, maar eigenlijk is die ook slim. Hij doet alsof hij dom is, waardoor hij niet zoveel hoeft als Boomer..
Benny vind ik dom, maar eigenlijk is die ook slim. Hij doet alsof hij dom is, waardoor hij niet zoveel hoeft als Boomer..
-
Fin
- Zeer actief
Ik heb drie slimme honden. De slimste ervan weet zich héél goed van de domme te houden. 
- Moos
- Zeer actief
Het zijn allebei wel slimme honden vind ik. Vera meer in de zin dat ze dingen heel snel oppikt, makkelijk leert. Saar heeft heel veel moeite met druk, dus ze leert niet heel makkelijk, maar het is een hondje wat bijna denkrimpels heeft
Als ze een mens zou zijn zou ze de hele dag nadenken over het nut van het bestaan, en "waar het heen moet met de wereld" volgens mij
Wat dat betreft is Vera misschien wat oeniger. Ze is niet "dom blij", zeker niet. Maar ze gaat zich ook niet druk lopen maken over vanalles als je gewoon het leven reuze gezellig kan vinden

Wat dat betreft is Vera misschien wat oeniger. Ze is niet "dom blij", zeker niet. Maar ze gaat zich ook niet druk lopen maken over vanalles als je gewoon het leven reuze gezellig kan vinden

-
Marion.
Zo één hebben wij er ook. Dat is dan ook gelijk onze blondstechristo schreef:Ik heb drie slimme honden. De slimste ervan weet zich héél goed van de domme te houden.
Saar is het werkpaard, Miep is het showpaardje. Saar breekt zich dagelijks haar hoofd over beslissingen die ze moet nemen (hoe krijg ik baasje zover dat ik met baas mag lopen?, hoe krijg ik die kleine in godsnaam weer schoon?, welke route moeten we nu weer lopen?).
Miep breekt haar mooie hoofdje helemaal nergens over. Kijkt de hele dag met een blik van "de wondere wereld van Miep". Moet ik gepoetst worden, ohhhhhhh guttt ja ik ben ook erg loops ja, poetsen kan ik zelf niet hoor.
Saar is soort van zelfstandig ondernemer zonder personeel. Mieppie is een fotomodel of mannequin, met héél veel personeel
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Een paar slimme, 1 oerdomme en de allerslimste is Rakker van 14. Deze heeft namelijk bedacht dat hij sinds hij wat dovig is geworden, helemaal niet meer hoeft te luisteren, behalve als het om lekkere voertjes gaat
Dat vind ik nog eens slim 

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
-
wen
- Zeer actief
Ik heb een super slimme hond.. ze doet niets waar ze geen zin in heeft 
Nou nee eigenlijk is ze niet zo slim.
Na bijna 10 jaar kan ze nog steeds niets vangen... ze wacht geduldig tot het tegen haar hoofd knalt en dan raapt ze het op
Nou nee eigenlijk is ze niet zo slim.
Na bijna 10 jaar kan ze nog steeds niets vangen... ze wacht geduldig tot het tegen haar hoofd knalt en dan raapt ze het op
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik heb een slimme hond met een domme kop....
Cheeks is echt niet dom te noemen, maar tjeeeee die kan me toch een partij onbenullig en 'blond' kijken.
Cheeks is echt niet dom te noemen, maar tjeeeee die kan me toch een partij onbenullig en 'blond' kijken.
-
Marika
- Actief
M'n hond is me dikwijls te slim af.
OF dat zegt iets over het IQ van m'n hond,
OF dat zegt iets over mijn IQ.
OF dat zegt iets over het IQ van m'n hond,
OF dat zegt iets over mijn IQ.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Hier zijn ze beiden op de eigen manier slim.
Rhodi is trainbaar-slim; leert graag en vrij vlot... de enige beperking is zijn nerveuze ongeduldigheid, waardoor hij vaak te snel wil, of gefrustreerd raakt als hij het niet begrijpt of het niet snel genoeg lukt. Eenmaal gefrustreerd is het einde concentratie en gaat hij blaffen.
In problemen oplossen is hij, doordat hij dus zo snel gefrustreerd raakt, slecht. Hij gaat blaffen en zich opwinden ipv. de oplossing te zoeken. Uiteindelijk komt het erop neer dat hij het probleem niet zelf oplost.
Branco is precies andersom. Hij is razendslim in het oplossen van problemen en laat zich niet van de wijs brengen. Hij blijft ook rustig en denkt echt na. Negen van de tien keer vind hij dus ook een oplossing.
Trainbaar is hij een stuk minder; hij is eigenwijs en een kunstje doen is twee keer leuk, daarna is het wel goed geweest... Drie keer hetzelfde doen is STOM.
Hierdoor LIJKT hij soms minder slim... maar hij verrast me vaak door dan later te laten zien hoe goed hij commando's en woorden wel niet begrijpt.
Leuk voorbeeldje van laatst; Branco vind het heel leuk om Rhodi's balletje af te pakken. Rhodi vind dat minder grappig en gaat dan tegen Branco staan blaffen.
Branco geeft het balletje af voor een commando en een koekje. (Nu KAN ik hem foppen door wel commando maar geen koekje te geven... maar da's ook weer zowat he...
) Dus ik loop naar binnen en haal de koekjespot.
Branco loopt, zoals altijd, als ware hij aan een magneet gezeten achter me aan.
Hierop laat hij de bal BINNEN vallen, maar loopt weer met mij mee naar buiten om zijn koekje te krijgen.
Rhodi had dit niet gezien en ik zeg; Rhodi, zoek je bal, BINNEN.
Al die woorden kent en snapt hij. Hij weet wat binnen is, wat zoek is, wat bal is.
Echter... in zijn frustratie (want ja, hij was de bal al zeker een minuut lang kwijt!) bakte hij er weer niks van. Hij bleef buiten zoeken, besloot toen toch de gang te doorzoeken maar ging niet de keuken in, waar de bal dus lag. Hij wilde, zoals altijd, gewoon veel te snel.
Ik herhaal nogmaals duidelijk het commando, maar Rhodi blijft pielen.
Branco kijkt dit een tijdje aan, springt plotseling op, rent naar binnen en komt terug met de bal.
Hij loopt keurig naar me toe en legt de bal voor mijn voeten... gaat vervolgens netjes zitten en wacht op een koekje.
Toen dacht ik dus... wie is nu ECHT de slimste op dat moment...?
Rhodi blij, die kreeg zijn bal terug... Branco nog blijer dan die zenuwpees eindelijk ophield met stom ronddrentelen...
Rhodi is trainbaar-slim; leert graag en vrij vlot... de enige beperking is zijn nerveuze ongeduldigheid, waardoor hij vaak te snel wil, of gefrustreerd raakt als hij het niet begrijpt of het niet snel genoeg lukt. Eenmaal gefrustreerd is het einde concentratie en gaat hij blaffen.
In problemen oplossen is hij, doordat hij dus zo snel gefrustreerd raakt, slecht. Hij gaat blaffen en zich opwinden ipv. de oplossing te zoeken. Uiteindelijk komt het erop neer dat hij het probleem niet zelf oplost.
Branco is precies andersom. Hij is razendslim in het oplossen van problemen en laat zich niet van de wijs brengen. Hij blijft ook rustig en denkt echt na. Negen van de tien keer vind hij dus ook een oplossing.
Trainbaar is hij een stuk minder; hij is eigenwijs en een kunstje doen is twee keer leuk, daarna is het wel goed geweest... Drie keer hetzelfde doen is STOM.
Hierdoor LIJKT hij soms minder slim... maar hij verrast me vaak door dan later te laten zien hoe goed hij commando's en woorden wel niet begrijpt.
Leuk voorbeeldje van laatst; Branco vind het heel leuk om Rhodi's balletje af te pakken. Rhodi vind dat minder grappig en gaat dan tegen Branco staan blaffen.
Branco geeft het balletje af voor een commando en een koekje. (Nu KAN ik hem foppen door wel commando maar geen koekje te geven... maar da's ook weer zowat he...
Branco loopt, zoals altijd, als ware hij aan een magneet gezeten achter me aan.
Rhodi had dit niet gezien en ik zeg; Rhodi, zoek je bal, BINNEN.
Al die woorden kent en snapt hij. Hij weet wat binnen is, wat zoek is, wat bal is.
Echter... in zijn frustratie (want ja, hij was de bal al zeker een minuut lang kwijt!) bakte hij er weer niks van. Hij bleef buiten zoeken, besloot toen toch de gang te doorzoeken maar ging niet de keuken in, waar de bal dus lag. Hij wilde, zoals altijd, gewoon veel te snel.
Ik herhaal nogmaals duidelijk het commando, maar Rhodi blijft pielen.
Branco kijkt dit een tijdje aan, springt plotseling op, rent naar binnen en komt terug met de bal.
Hij loopt keurig naar me toe en legt de bal voor mijn voeten... gaat vervolgens netjes zitten en wacht op een koekje.
Toen dacht ik dus... wie is nu ECHT de slimste op dat moment...?
Rhodi blij, die kreeg zijn bal terug... Branco nog blijer dan die zenuwpees eindelijk ophield met stom ronddrentelen...

-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Ze zijn allebei best slim. Kira de herder pakt nieuw te leren dingen feilloos op en vergeet het nooit meer, Kali de rottweiler kan ook heel veel, maar als je dingen een poosje niet doet raakt het uit haar systeem. Dan moet je soms weer even oefenen of in het geval van een commando even herhalen en dan krijgt ze zo'n "oh ja
moment en dan weet ze het weer.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Benno is niet zo slim. Behalve als het om eten gaat, of ja dan is het meer dat ie gewoon alles probeert. Jip is wel slim maar weer te lief om het echt uit te buiten. Daarnaast kan ze ook echt enorm onhandig zijn
Ziva is behoorlijk slim en ook heel gehaaid 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Burnie
- Zeer actief
Mijn honden zijn zo slim als ze moeten zijn. Bennie kan wél heel dom kijken, maar dat is volgens mij maar camouflage. Jerry is dan weer heel uitgekookt: Die krijgt wat hij wil met een minimum aan moeite 
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Kooikerhondjes zijn over het algemeen zijn slim. Ik heb dan ook twee hele slimme hondjes. Vanmiddag bevestigde Lumi dit weer. We waren aan het wandelen in Bakkeveen (liep er nu voor de tweede keer en op die plek voor het eerst)en ik wilde naar rechts. Lumi gaf aan naar links. Een paar honderd meter verderop kwam ik erachter dat ik voor de auto de verkeerde kant op was gelopen. Lumi had het dus gewoon tegen mij gezegd, maar ik snapte haar niet.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Luna is slim, zeker als er eten in t spel is.......Even haar kansen berekenen en desnoods even wachten als dat meer oplevert.
En Delphi........laten we het er op houden dat ze vooral lief is....... :smile1:
En Delphi........laten we het er op houden dat ze vooral lief is....... :smile1:
-
chrico
- Zeer actief
Ik heb 1 domme hond
die sukkel laat zien dat hij alles snel opikt als hem iets geleerd word en is ook meestal de pineut met trainen.
1 hele slimme, die houd zich gewoon dom, kijkt, kijkt nog eens en doet niets. Paar dagen later laat hij pas zien dat hij toch echt wel weet wat je hem heb willen leren.
de laatste is een simpele ziel, die snapt gewoon niets en word hysterisch als je ook maar iets vraagt wat zij niet begrijpt (we vragen ook maar erg weinig dus
)
1 hele slimme, die houd zich gewoon dom, kijkt, kijkt nog eens en doet niets. Paar dagen later laat hij pas zien dat hij toch echt wel weet wat je hem heb willen leren.
de laatste is een simpele ziel, die snapt gewoon niets en word hysterisch als je ook maar iets vraagt wat zij niet begrijpt (we vragen ook maar erg weinig dus
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb alleen maar slimme honden. En ze zijn nog af en toe braaf ook.
Af en toe, dus.
Af en toe, dus.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Caja is heel slim 
Maar ze heeft af en toe wel domme momenten

-
*Ellen*
Ik heb twee hele domme honden, en een hond die doet alsof ze heel dom is.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Zeer slim, maar hij kan ook goed dom zijn helaaas.
Hard rennen richting de bal, totaal niet kijken waar hij terecht komt en vervolgens maar in een gebied 150 meter verderop gaan zoeken... Als hij wel weet waar die ligt kan hij er nog wel 10 keer met de neus overheen lopen.
Hard rennen richting de bal, totaal niet kijken waar hij terecht komt en vervolgens maar in een gebied 150 meter verderop gaan zoeken... Als hij wel weet waar die ligt kan hij er nog wel 10 keer met de neus overheen lopen.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Dat ze tegen een lantaarnpaal loopt ofzomarye schreef:Caja is heel slim
Tsja slim of dom. Bram vind ik handig. In de zin dat hij dingen zo weet te draaien dat het voor hem goed uitkomt. Hij leert ook redelijk snel, maar bepaalde dingen wil hij gewoon niet. Izzie kun je denk ik alles leren. Maar die kan dan weer dom zijn in de zin van lomp. Ze knalt zo ergens bovenop omdat ze het niet goed gezien heeft. Dat boeit haar overigens totaal niet.

Linda, Izzie en Bram
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Diego is een slimme hond, leert heel snel, pikt dingen snel op.
Ivan kan ik nog niet over oordelen die is pas 10,5 week oud en nog niet veel mee geoefend als nu net met zit begonnen en beetje met een jute lap geplaagd.
Maar zo van horen zijn de nakomelingen van paps van Ivan allemaal wat later met de dingen. Maar dat heeft niks met dom of slim te maken. De een is ook sneller volwassen dan de ander.
Ivan kan ik nog niet over oordelen die is pas 10,5 week oud en nog niet veel mee geoefend als nu net met zit begonnen en beetje met een jute lap geplaagd.
Maar zo van horen zijn de nakomelingen van paps van Ivan allemaal wat later met de dingen. Maar dat heeft niks met dom of slim te maken. De een is ook sneller volwassen dan de ander.
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Beau is echt heel slim, verstaat mij in alles wat ik zeg.
Leert heel snel iets, en kent alle namen van zijn vele ballen
Als ik zeg waar is je tennisbal, gaat ie hem halen, en zo gaat dat bij al zijn ballen zijn nieuwe piepbal,
ouwe piepbal, frolicbal, belletjesbal en ga zo maar door.
Bij het wandelen begrijpt hij heel goed als ik zeg,
we gaan dadelijk door dat gangetje,of we steken dadelijk over, we gaan rechtdoor.
Lust je wat lekkers, staat ie al te kwispelen bij de kelderdeur.
Vrouwtje gaat een bakkie koffie maken, hup loopt hij meteen naar de keuken.
En zo kan ik nog een hele tijd doorgaan met voorbeelden.
Ja ik heb een hele slimme Golden.
Maar praat ook heel veel tegen hem, heb er alle tijd voor,
kan moeilijk tegen mezelf gaan lopen praten.
En Beau vind dat geklets van mij wel leuk hoor, krijg regelmatig kusjes van hem. Hahaha
Leert heel snel iets, en kent alle namen van zijn vele ballen
Als ik zeg waar is je tennisbal, gaat ie hem halen, en zo gaat dat bij al zijn ballen zijn nieuwe piepbal,
ouwe piepbal, frolicbal, belletjesbal en ga zo maar door.
Bij het wandelen begrijpt hij heel goed als ik zeg,
we gaan dadelijk door dat gangetje,of we steken dadelijk over, we gaan rechtdoor.
Lust je wat lekkers, staat ie al te kwispelen bij de kelderdeur.
Vrouwtje gaat een bakkie koffie maken, hup loopt hij meteen naar de keuken.
En zo kan ik nog een hele tijd doorgaan met voorbeelden.
Ja ik heb een hele slimme Golden.
Maar praat ook heel veel tegen hem, heb er alle tijd voor,
kan moeilijk tegen mezelf gaan lopen praten.
En Beau vind dat geklets van mij wel leuk hoor, krijg regelmatig kusjes van hem. Hahaha

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik heb een slimbo met boerenslimheid(Max) en een minder slimme maar niet domme hond(Bente).

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kan Jip dus ook doen. Die loopt dan zo naar een hond te kijken dat ze zo ergens tegenop loopt. En dat is dus echt al een aantal keren gebeurd :N: Net als ze in een blije bui zo de sloot in stuitertZoek stok! schreef:Dat ze tegen een lantaarnpaal loopt ofzomarye schreef:Caja is heel slim
Maar ze heeft af en toe wel domme momenten![]()
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Beiden zijn wel slim. Maar wel allebei anders. Nora is een doener. Zij doet gewoon precies wat ik van haar wil en hoe ik dat wil. Nilo snapt ook wel wat ik van hem wil, maar geeft er wel zijn eigen draai aan. Dat vind ik dan ook wel weer slim, maar wel anders
Overigens vind ik Nora dan weer verstandiger. Nilo is erg impulsief, wat ik soms ook wel dom vind.
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Heerlijk, wat een herkenbaarheid in jullie verhalen..
Vertel door!
Vertel door!
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.