poembaa schreef:Ik loop al jaren hard met mijn honden. Drie keer in de week, altijd 's morgens vroeg voor mijn werk. Ik heb het in het begin ook langzaam opgebouwd. Hardloop schema van internet getrokken en me daar stipt aan gehouden (tip, neem een digitale kookwekker mee. Die piept als je twee minuten om zijn).
Ik heb een heupgordel, maar daar een normale riem aan. Geen elastische. Mijn honden gingen juist met die elastische makkelijker trekken. Bij mij mogen ze ook absoluut niet trekken als ik aan het hardlopen ben. Hihi, Suus en bewegen is niet helemaal een goeie combi en ik wordt dan ook aards-chagrijnig als ze trekken. Gevolg is ook dat ze wel uitkijken. Dus bij mij lopen ze gewoon keurig mee. Eentje links, eentje rechts en bij drie honden nog eentje achter me.
Ik heb een rondje waar ze in het begin los kunnen (ze moeten tenslotte ook hun behoefte doen en zoals ik al zei, ik wil niet uit mijn ritme, dus is los beter). Dan gaan ze het tweede deel vast en dan zijn ze ook al een beetje moe, dus vinden ze het niet zo erg.
Van het weekend ga ik triatlonnen met de hond. Ben erg benieuwd (zwemmen .. brrrrr koud!)
Heeeeeeej ga jij triathlonnen?? Leuk. Ik ben er ook. Kan ik misschien meteen jouw band even zien

Ik doe dus NIET mee, hahahaha. Maar kom wel.
Ik heb een heel goedkoop sporthorloge gekocht, met hartslagband. Weet niet of hij het goed doet, maar het werkt vooralsnog. Als het goed is zit er ook een alarmfunctie op, want daar wilde ik hem voor inderdaad...
Ben al eens eerder begonnen, en liep dan inderdaad met keukenwekker, haha.
Maar én een keukenwekker, én een hond..pfff. Veel zakken heb je ook niet bij je

Ik moet er niet aan denken elastiek, als ik jullie zo hoor.
Het is ook niet dat Yanthe voorzichtigjes in het einde van de lijn hangt...Die maakt rustig een plotselinge snoekduik.
Ik denk ook dat ik beter zwaar geërgerd kan zijn bij pogingen daartoe dan dat ze me met stiek en al een doodssmak laat maken. Mijn hand en pols kunnen best nog wel wat stukker

. De andere kant trouwens ook
Die heupbanden zag ik mede daarom eigenlijk niet zitten. Ik zie al voor me dat ze opeens een ruk geeft (met beauceronkracht...dat is niet niks) en dat ik dan mijn rug in de kronkels heb. Heb al eens een paar weken niet kunnen zitten of staan vanwege een beklemde zenuw. Maar ik hoorde van iemand laatst dat als de gordel breed genoeg is en hij goed zit dat het juist wel erg prettig is.
Toch denk ik dat ik voorlopig eerst maar ga proberen om gewoon te lopen. In de showring kan ze het ook

:N:
Een jogginglijn in ieder geval dus maar even niet