Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Canicross-Hardlopen met de hond

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Canicross-Hardlopen met de hond

Ongelezen bericht door Madelief »

Zijn er hier ook mensen die hardlopen met de hond??
Canicross bijvoorbeeld?

Ik wil mijn eigen conditie verbeteren, maar vind het leuk om dan Yanthe mee te gaan nemen. Beetje een stok achter de deur ;-)

Heb nu twee schema's geprint. Eén voor hardlopers en één van canicross (voor beginners).
Ik twijfel vooral nog over het tijdstip....Is het nou prettiger/beter om s'ochtends vroeg te lopen of is het fijner om s'avonds te lopen?

En is het handig om een heupgordel te gebruiken of loopt de hond los, cq aan een gewone lijn?

Ben benieuwd naar ervaringen.
Als ik mezelf ertoe kan zetten sla ik hopelijk twee vliegen in één klap...condititie-opbouw, en Yanthe gedeeltelijk klaarstomen voor het UV-examen :ok:
Laatst gewijzigd door Madelief op 28 aug 2009 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Re: Canicross-Hardlopen met de hond

Ongelezen bericht door marye »

Ik heb het ooit een poos hard gelopen met een border collie (toen bestond Caja nog niet :wink: en was ik nog wat sportiever :mrgreen: )

Denk dat het per persoon verschillend is welk tijdstip je voorkeur heeft.
Zelf ik ben ik van het afwisselen :wink:
Met het steppen doe ik het ook soms voor mijn werk, maar ook een uurtje steppen van 21u tot 22u vind ik heerlijk.

UV examen is trouwens wel een ander tempo he, je zult daarnaast ook wel moeten fietsen of steppen als opbouw.
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

marye schreef:Ik heb het ooit een poos hard gelopen met een border collie (toen bestond Caja nog niet :wink: en was ik nog wat sportiever :mrgreen: )

Met het steppen doe ik het ook soms voor mijn werk, maar ook een uurtje steppen van 21u tot 22u vind ik heerlijk.

UV examen is trouwens wel een ander tempo he, je zult daarnaast ook wel moeten fietsen of steppen als opbouw.
Thanks!
Ja, nou ik probeer een beetje regelmaat te kweken haha. Maar vermoedelijk heb je gelijk en zal het uitdraaien op wisselen, kan ik het net zo goed meteen bedenken zodat ik niet direct me niet aan een strak schema houd ;-) en dus tot falen gedwongen word.

Yes, I know, maar conditie opbouwen helpt allicht al. Ik heb geen specifieke UV examen plannen zelfs, maar als we haar dan toch aan het lopen krijgen zien we daarna wel verder. Het lijkt me wel leuk. Ik ga niet direct ook fietsen of steppen (dat laatste niet omdat ik geen geld kan vrijmaken om er één aan te schaffen en dat eerste niet omdat ik voorlopig nog wat riskant vind voor mijn slechte pols/hand).
We zien daarna wel. Eerst maar eens kijken of ik het vege lijf in versnelling krijg, haha. Je zou denken dat ik met de vele wandeluren wel wat conditie heb, maar dat is duidelijk iets héél anders. Steppen lijkt me wel héél erg leuk trouwens. Dus wie weet komt er nog eens de mogelijkheid voor :ok:
Afbeelding
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Ik cani cross, hoewel niet officieel. Maar ik heb een jogginglijn gekocht en ga regelmatig met Zowie een km of 10 hardlopen. Vooral op dagen dat we niet naar de duinen konden dan kan ze toch haar energie kwijt.

Ik loop al 5 jaar zelf hard, wel als tip, bouw voorzichtig op want je wordt wel extra blessure gevoelig met een hond aan de lijn.
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

wiek schreef:Ik cani cross, hoewel niet officieel. Maar ik heb een jogginglijn gekocht en ga regelmatig met Zowie een km of 10 hardlopen. Vooral op dagen dat we niet naar de duinen konden dan kan ze toch haar energie kwijt.

Ik loop al 5 jaar zelf hard, wel als tip, bouw voorzichtig op want je wordt wel extra blessure gevoelig met een hond aan de lijn.
Hoe voorzichtig is voorzichtig? En wat bedoel je met extra blessuregevoelig? Ik ben namelijk van nature al nogal blessuregevoelig. Sterker nog, ik heb eigenlijk nooit kunnen hardlopen omdat ik heel snel door mijn enkels ga en last van mijn knieën krijg. Ik heb dus ook bij een speciale zaak de meest juiste schoenen laten "uitmeten". Hopelijk lukt het zo wel...ik wil het gewoon nog eens proberen ;-)

Is het canicross-beginners schema langzaam genoeg (2 min wandelen, 2 minuut lopen, en dat 5 keer wisselen? in de eerste week?)
Dankje voor je antwoord!

enne...wat is een jogginglijn?? (gaat zo even googlen :ok:)
Afbeelding
hovawart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawarts

Ongelezen bericht door hovawart »

Hoi
Wij lopen al een paar jaren hard samen.
Langzaam opbouwen voor baas en hond en luisteren naar je eigen lichaam en van je hond.
Ara heeft altijd een tuig om en ik een heupgordel.
In Schoorl loopt ze los zo gauw het weer het toelaat en het losloopseizoen begonnen is.
Maar in het begin van de opbouw altijd aangelijnd gehouden ivm het opbouwen en oefenen aan de lijn.
nu loopt ze gewoon voor ons uit en kijkt gelukkig goed waar wij zijn en is eigenlijk nooit ver weg.
Jaag gedrag vertoont ze gelukkig niet.
Als we op de weg lopen is ze altijd aangelijnd.
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu

Ongelezen bericht door wiek »

jogginglijn is een heupgordel met een elastieklijn eraan.

Als je zonder hond niet kan hardlopen moet je extra oppassen. De hond dwingt je toch af en toe tot een onverwachte beweging en bepaald ook mede het tempo, vandaar!
Afbeelding
hovawart
Zeer actief

wiek schreef:jogginglijn is een heupgordel met een elastieklijn eraan.

Als je zonder hond niet kan hardlopen moet je extra oppassen. De hond dwingt je toch af en toe tot een onverwachte beweging en bepaald ook mede het tempo, vandaar!
Klopt helemaal, ik heb in het begin ook een jogginglijn gehad en die hond van me :oeps: had precies in de gaten hoe lang dat elastiek ging en dan kreeg ik een klap in mijn rug :ugh: .

En het elastiek is een keer gesprongen had de lijn net een jaar maar zij wou iets pakken en haar kop stond ingeprogrammeerd ik ga die kant op :tong: en ik wou de andere kant :L: .
Nu loopt ik hard met een gewone stevig lijn en geen elastiek meer en het bevalt mij veel beter en Ara loopt nu beter naast me en trekt veel minder.
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Ik loop al jaren hard met mijn honden. Drie keer in de week, altijd 's morgens vroeg voor mijn werk. Ik heb het in het begin ook langzaam opgebouwd. Hardloop schema van internet getrokken en me daar stipt aan gehouden (tip, neem een digitale kookwekker mee. Die piept als je twee minuten om zijn).

Ik heb een heupgordel, maar daar een normale riem aan. Geen elastische. Mijn honden gingen juist met die elastische makkelijker trekken. Bij mij mogen ze ook absoluut niet trekken als ik aan het hardlopen ben. Hihi, Suus en bewegen is niet helemaal een goeie combi en ik wordt dan ook aards-chagrijnig als ze trekken. Gevolg is ook dat ze wel uitkijken. Dus bij mij lopen ze gewoon keurig mee. Eentje links, eentje rechts en bij drie honden nog eentje achter me.

Ik heb een rondje waar ze in het begin los kunnen (ze moeten tenslotte ook hun behoefte doen en zoals ik al zei, ik wil niet uit mijn ritme, dus is los beter). Dan gaan ze het tweede deel vast en dan zijn ze ook al een beetje moe, dus vinden ze het niet zo erg.

Van het weekend ga ik triatlonnen met de hond. Ben erg benieuwd (zwemmen .. brrrrr koud!)
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

poembaa schreef:Ik loop al jaren hard met mijn honden. Drie keer in de week, altijd 's morgens vroeg voor mijn werk. Ik heb het in het begin ook langzaam opgebouwd. Hardloop schema van internet getrokken en me daar stipt aan gehouden (tip, neem een digitale kookwekker mee. Die piept als je twee minuten om zijn).

Ik heb een heupgordel, maar daar een normale riem aan. Geen elastische. Mijn honden gingen juist met die elastische makkelijker trekken. Bij mij mogen ze ook absoluut niet trekken als ik aan het hardlopen ben. Hihi, Suus en bewegen is niet helemaal een goeie combi en ik wordt dan ook aards-chagrijnig als ze trekken. Gevolg is ook dat ze wel uitkijken. Dus bij mij lopen ze gewoon keurig mee. Eentje links, eentje rechts en bij drie honden nog eentje achter me.

Ik heb een rondje waar ze in het begin los kunnen (ze moeten tenslotte ook hun behoefte doen en zoals ik al zei, ik wil niet uit mijn ritme, dus is los beter). Dan gaan ze het tweede deel vast en dan zijn ze ook al een beetje moe, dus vinden ze het niet zo erg.

Van het weekend ga ik triatlonnen met de hond. Ben erg benieuwd (zwemmen .. brrrrr koud!)
Heeeeeeej ga jij triathlonnen?? Leuk. Ik ben er ook. Kan ik misschien meteen jouw band even zien :mann: :cheer:
Ik doe dus NIET mee, hahahaha. Maar kom wel.
Ik heb een heel goedkoop sporthorloge gekocht, met hartslagband. Weet niet of hij het goed doet, maar het werkt vooralsnog. Als het goed is zit er ook een alarmfunctie op, want daar wilde ik hem voor inderdaad...
Ben al eens eerder begonnen, en liep dan inderdaad met keukenwekker, haha.

Maar én een keukenwekker, én een hond..pfff. Veel zakken heb je ook niet bij je ;-)
Ik moet er niet aan denken elastiek, als ik jullie zo hoor.
Het is ook niet dat Yanthe voorzichtigjes in het einde van de lijn hangt...Die maakt rustig een plotselinge snoekduik.
Ik denk ook dat ik beter zwaar geërgerd kan zijn bij pogingen daartoe dan dat ze me met stiek en al een doodssmak laat maken. Mijn hand en pols kunnen best nog wel wat stukker ;-). De andere kant trouwens ook :ugh:

Die heupbanden zag ik mede daarom eigenlijk niet zitten. Ik zie al voor me dat ze opeens een ruk geeft (met beauceronkracht...dat is niet niks) en dat ik dan mijn rug in de kronkels heb. Heb al eens een paar weken niet kunnen zitten of staan vanwege een beklemde zenuw. Maar ik hoorde van iemand laatst dat als de gordel breed genoeg is en hij goed zit dat het juist wel erg prettig is.
Toch denk ik dat ik voorlopig eerst maar ga proberen om gewoon te lopen. In de showring kan ze het ook :pffff: :N:

Een jogginglijn in ieder geval dus maar even niet :F:
Afbeelding
hovawart
Zeer actief

Madelief

In het Hovawartweekend neem ik mijn heupgordel en tuig van Ara mee dan kan je een idee opdoen

Heb nog een elastieke ook maar gebruik hem niet meer ligt voor reserve in de auto om mee te wandelen indien nodig, kan je het verschil meteen bekijken.

Na de show :W:
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

hovawart schreef:Madelief

In het Hovawartweekend neem ik mijn heupgordel en tuig van Ara mee dan kan je een idee opdoen

Heb nog een elastieke ook maar gebruik hem niet meer ligt voor reserve in de auto om mee te wandelen indien nodig, kan je het verschil meteen bekijken.

Na de show :W:
:cheer: :cheer:

ok, ok. Ná de show dan :klaar:
:mrgreen:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Madelief schreef:
marye schreef:Ik heb het ooit een poos hard gelopen met een border collie (toen bestond Caja nog niet :wink: en was ik nog wat sportiever :mrgreen: )

Thanks!
Ja, nou ik probeer een beetje regelmaat te kweken haha. Maar vermoedelijk heb je gelijk en zal het uitdraaien op wisselen, kan ik het net zo goed meteen bedenken zodat ik niet direct me niet aan een strak schema houd ;-) en dus tot falen gedwongen word.

Yes, I know, maar conditie opbouwen helpt allicht al. Ik heb geen specifieke UV examen plannen zelfs, maar als we haar dan toch aan het lopen krijgen zien we daarna wel verder. Het lijkt me wel leuk. Ik ga niet direct ook fietsen of steppen (dat laatste niet omdat ik geen geld kan vrijmaken om er één aan te schaffen en dat eerste niet omdat ik voorlopig nog wat riskant vind voor mijn slechte pols/hand).
We zien daarna wel. Eerst maar eens kijken of ik het vege lijf in versnelling krijg, haha. Je zou denken dat ik met de vele wandeluren wel wat conditie heb, maar dat is duidelijk iets héél anders. Steppen lijkt me wel héél erg leuk trouwens. Dus wie weet komt er nog eens de mogelijkheid voor :ok:
Dat is inderdaad waar, is wel link met je pols.

En dan gaan we gewoon een keer samen steppen bij Groeneveld, kunnen de honden lekker los.
Kun je van mij een step lenen :wink:
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

marye schreef:
Madelief schreef:

Thanks!

En dan gaan we gewoon een keer samen steppen bij Groeneveld, kunnen de honden lekker los.
Oh dat lijkt me hartstikke leuk!!! :cheer:
Yanthe zal los eerst wel rond de step komen dansen, haha.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Loop al jaren hard met de honden. Eén loopt altijd los, ideaal. Andere moet altijd vast. Heb hem zelf aan een lange lijn (5 meter) en heb deze dan gewoon los in mijn hand dwz op ongeveer 1 meter vanaf de halsband zeg maar en de andere 4 meter sleept dan los over de grond. (begrijpt iemand het nog :hmmm: ) Als hij dan een onverwachte move maakt laat ik de lijn gewoon een stuk "slippen".
Op de honden heb ik in principe geen opbouwschema losgelaten. Op mij zelf wel :mrgreen: .
De allerallerallerbelangrijkste tip is in mijn ogen, heel langzaam beginnen. Niet op snelheid letten maar rustig aan looppasje op bouwen.
2 om 2 zoals je aangaf lijkt mij een prima begin, maar de 2 minuten hardlopen dus zeker niet te hard gaan lopen. Je mot steed makkelijk kunnen blijven praten.

Donderdag loop ik met Mikey (degene de altijd vast zit) een biathlon voor het werk. Ongeveer 10 kilometer met 20 hindernissen :ugh: . Ik zweet nu al. Zwaaaaaar.
Maar heb er wel zin in.
Gr. Aniek

Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Madelief schreef:
marye schreef:

Oh dat lijkt me hartstikke leuk!!! :cheer:
Yanthe zal los eerst wel rond de step komen dansen, haha.
Caja zal haar wel het goede voorbeeld geven :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Madelief schreef: Heeeeeeej ga jij triathlonnen?? Leuk.
ja, tries, ze gaan 1600 meter zwemmen :F: :Q: :mrgreen: .
:mep:

Zeg , je bent inderdaad wel erg scherp vandaag :hmmm:
Maareh......het was 1200 meter :pffff:

:wall:
Afbeelding
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Met Kees loop ik nu 2 jaar hard.

Ik heb t programma Start to Run gevolgd.

Kees loopt los mee, maar t eerste stukje wel aan een riem. Hier in Houdringe en t Panbos joggen veel mensen samen met de hond.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik loop ook hard met de honden. Neem er wel altijd maar één tegelijk mee, anders heb ik het te druk om ze in de gaten te houden. In het bos hier naast de deur is een aanlijnplicht en daar zitten ze dan ook vast aan de heupgordel. Op de hei lopen ze lekker los.

Rustig beginnen met het schema inderdaad. Liever in het begin te makkelijk, dan te moeilijk. Dan hou je het veel makkelijker vol. Het moet wel leuk blijven. Op internet zijn genoeg schema's te vinden om het op te bouwen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik loop ook hard met Frenk. Ik gebruik de opbouwschema's van Start to Run van de Belgische Evy Gruyaert. Die zet je op je iPod en zij vertelt je wanneer je moet wandelen, wanneer je moet rennen en wanneer je klaar bent :mrgreen: Bouwt heel rustig en gestaag op :ok: Ik ga trouwens meestal in het bos lopen, 's ochtends, en dan loopt Frenk los mee. Aan de lijn door de wijk kan ook wel in geval van nood, maar los lopen is prettiger, vind ik :wink:
Afbeelding
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Mmm, als ik het zo lees, zou ik er zin in krijgen! Goed idee om dat schema op i-pod te zetten, die heb ik ook, da's handig.
Wat hebben jullie er verder voor aangeschaft? Speciale schoenen, neem ik aan?
Waar moet je op letten?
En kleding? Lange broek of juist korte broek?
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Rinne Roos schreef:Mmm, als ik het zo lees, zou ik er zin in krijgen! Goed idee om dat schema op i-pod te zetten, die heb ik ook, da's handig.
Waar moet je op letten?
Waar ik op moet letten is voldoende zakken om alles op te kunnen bergen :smile: Poepzakjes, fluit, koekjes, riem, iPod, sleutels, telefoon :ugh: :sst: Verder heb ik na een tijdje inderdaad voor 'goede' schoenen gekozen van zo'n hardloopwinkel. Dat scheelt toch voor m'n knieën. :mrgreen: Ik heb de afgelopen maanden in een korte broek gelopen, maar nu begint het toch wat fris te worden. Die schema's duren nu nog tussen de 20-30 minuten en ze draait ook muziek die je tempo aangeeft. Ik vind dat wel lekker, daardoor houd ik het gemakkelijker vol.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Rinne Roos schreef:Mmm, als ik het zo lees, zou ik er zin in krijgen! Goed idee om dat schema op i-pod te zetten, die heb ik ook, da's handig.
Waar moet je op letten?
Goede schoenen, is het enige wat belangrijk is bij hardlopen. Je gewoon goed voor laten lichten bij een goede sportzaak.
En je dan niet van allerlei extra's aan laten smeren qua kleding, hartslagmeters etc. Maar alleen die goede schoenen.

Als je er lol in blijft houden kun je alsnog van alles gaan kopen (na een jaar of zo, als je dan nog loopt hou je het waarschijnlijk wel vol :mrgreen: ) anders is het echt zonde van het geld. Het gros begint heel fanatiek, maar is nog al snel uitgelopen. Maar goede schoenen zijn belangrijk, ook om blessures te voorkomen. Want ook daardoor stoppen veel mensen vroegtijdig.
Ach en een paar goede loopschoenen zijn nooit weg, ook als je niet meer hardloopt.

Qua kleding trek je gewoon aan waar je je lekker in voelt. Lang, kort, wijd, strak, maakt allemaal niets uit. Je begint immers niet direct met marathons te lopen.
Gr. Aniek

Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Budkes schreef:
Goede schoenen, is het enige wat belangrijk is bij hardlopen. Je gewoon goed voor laten lichten bij een goede sportzaak.
En je dan niet van allerlei extra's aan laten smeren qua kleding, hartslagmeters etc. Maar alleen die goede schoenen.

Als je er lol in blijft houden kun je alsnog van alles gaan kopen (na een jaar of zo, als je dan nog loopt hou je het waarschijnlijk wel vol :mrgreen: ) anders is het echt zonde van het geld. Het gros begint heel fanatiek, maar is nog al snel uitgelopen. Maar goede schoenen zijn belangrijk, ook om blessures te voorkomen. Want ook daardoor stoppen veel mensen vroegtijdig.
Ach en een paar goede loopschoenen zijn nooit weg, ook als je niet meer hardloopt.

Qua kleding trek je gewoon aan waar je je lekker in voelt. Lang, kort, wijd, strak, maakt allemaal niets uit. Je begint immers niet direct met marathons te lopen.
helemaal eens met het schoenen verhaal.... goede schoenen is het meest belangerijk als je gaat lopen.... ik zou daar nooit op besparen... knetter dure loop jacks enzo geef ik minder om... laatst bij de aldi een loop jackje gekocht. 10 euro, niets mis mee
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Ik heb er goede schoenen voor aangeschaft, verder niets :wink:
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Ik zou best wel graag met Saffie willen hardlopen, maar die loopt dan net als naast de fiets alleen maar in telgang dus dat is voor haar niet echt goed. En Boy vind er niets aan als hij aan de lijn mee moet draven, die loopt dan helemaal achteraan de riem.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Ik had dus inderdaad al een tijdje goede schoenen in huis.

Ben best wel trots op mezelf, want vanavond zijn we geweest ..hurray :cheer:

Het ging heel goed, heb maar een paar keer boos hoeven doen in het begin en voor de rest kon ik af met belonen en "genoeg", "naast blijven" etc.
Op de wandelstukken vond ze het wel heel moeilijk naast te blijven lopen, dus dan kreeg ze om de haverklap een lekkertje als ze het goed deed. Het hardlopen ging eigenlijk voortreffelijk. De eerste twee keer wilde ze nog wel wat ver vooruit en iets in de lijn hangen, maar de volgende drie keer liep ze keurig naast! En na het blokje dan een aantal lekkertjes als beloning voor mooi meegelopen te hebben.

Twee keer heb ik haar uit een telgang moeten halen, want dát mag natuurlijk niet, we moeten tenslotte ook nog naar show :pffff:

Heb wel wat last van mijn knieën nu, maar ben helemaal niet door mijn enkels gegaan, en heb daar ook niet aan gedacht tot nu toe :ok:. Lang leve de goede, op de persoon uitgezochte schoenen!

Klinkt wel erg leuk, dat schema voor op een i-pod. Maarja....ik heb er geen :(:

Maargoed, ik hoop dat ik woensdag weer braaf ga en dat het mijn gezondheid, conditie en energie wat opkrikken kan. En hopelijk vindt Yanthe het ook leuk om samen met de baas te lopen!! (Ze mocht natuurlijk na het laatste blokje hardlopen na het uitlopen weer lekker los en ik heb haar nog even extra beloond door wat stokken te gooien :ok: Had het wel zo uitgekiend dat we nog een minuut of 10 naar huis moesten lopen.
Yanthe was nauwelijks moe natuurlijk. Zou ook wat zijn, na tien minuten hardlopen in sukkeldrafje :smile:

Bedankt voor alle tips!
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

:E: En nu volhouden!!
Gr. Aniek

Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik ben daar een paar jaar geleden mee begonnen met Lotje en een paar maanden volgehouden, maar door gebrek aan goede schoenen deden mijn knieën en rug al snel pijn, dus ben er dan maar mee gestopt. Ik zou toch graag opnieuw beginnen :wink:

Zo'n schoenen kan je dat in elke sportwinkel halen, zouden die mensen daar allemaal iets vanaf weten? Of moet het een speciale winkel zijn ofzo?
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb de schoenen in een speciale hardloopwinkel gehaald, ik heb belabberde knieen maar zolang ik op asfalt of andere vrij stevige ondergrond loop nergens last van. in de duinen of mul zand merk ik de dag erna wel meteen.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”