En twee met Jamey om het formaat in te kunnen schatten

Moderator: moderatorteam

Ik ook. Hij is leuk!Nanna schreef:Ik zie er wel DSK in

Ik dacht dat Felix (van Jaap dus) een kruising Duitse Staande x Drentse Patrijs is en die is toch ook kortharig.Jacksel schreef:Volgens onderbuurvrouw issie kruising Stabij/Duitse Staande Draadhaar
Ze hadden m gekocht als Stabij...
Maar volgens mij krijg je met die combi nooit kortharen?
Had ik het goed!Jacksel schreef:Volgens onderbuurvrouw issie kruising Stabij/Duitse Staande Draadhaar
Nou de Duitse Staande zie ik er ook inderdaad wel in nav het plaatje van Nanna... Maar volgens mij krijg je uit halflang (Stabij) x draadhaar never nooit een korthaar... Maar misschien kan iemand (Marjoleine?LéonieHonden schreef:Had ik het goed!Jacksel schreef:Volgens onderbuurvrouw issie kruising Stabij/Duitse Staande Draadhaar
Maar volgens mij krijg je met die combi nooit kortharen?Eerste waar ik aan dacht. Alleen toen dacht ik dat het niet die kruising kon zijn haha.
Vind het wel een super beest, erg mooi!

Buuf vertelde dat moeder Stabij was (die heeft ze dus zelf gezien) en dat er een aantal draadharen rondliepen daar in de buurt... Of het dus allemaal ras/fokzuiver is, geen idee, ik zou gokken van niet...Elly* schreef:Ik zie er ook wel duitse Staande in. Maar volgens mij zijn Draadharen fokzuiver voor hun vachtstruktuur (voor zover ik weet) en dan zou je uitsluitend draadhaarpups verwachten. Als de draadhaar drager is van het korthaargen, kunnen er ook kortharen uit komen.

Hee, ik zie dit nu pasRami schreef:Ik dacht dat Felix (van Jaap dus) een kruising Duitse Staande x Drentse Patrijs is en die is toch ook kortharig.Jacksel schreef:Volgens onderbuurvrouw issie kruising Stabij/Duitse Staande Draadhaar

Deze heeft dus geen snor/baard, wel inderdaad het ruwe gevoel... En hij verhaart enorm... Broers/zussen van deze hebben wèl snor/baard...laura23 schreef:de vachtstructuur binnen de DSD is zeer variabel. er zijn veel draadharen met een hele korte vacht maar wel met baard.
mijn DSD heeft wel een ruige vacht en een prima snor en baard maar er zijn er genoeg die dat niet hebben.
ik zal eens een fototje zoeken waarop je dat kan zien.
deze hond heeft voor een dsd een zeer korte vacht, waarschijnlijk wel erg ruw qua gevoel maar niet lang.
en dit in vergelijking met cartouche:
gr laura