Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zuchten
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Zuchten
Frenk kan enorm welsprekend zuchten, een heel scala aan betekenissen kan hij meegeven aan een zucht. Gelukzalig diepzuchten, tevreden snurkzuchten, gepikeerd snuifzuchten en teleurgesteld zuchtzuchten.
Ook zo'n zuchter in huis?
Ook zo'n zuchter in huis?

- Moos
- Zeer actief
Re: Zuchten
Vera kan er zelfs bij 'mopperen'
Als ze vindt dat we iets moeten gaan doen, en ik ga niet iets doen, dan loopt ze naar d'r mand en terwijl ze gaat liggen doet ze dan iets van "Grrrrrrmblbrrrrom" hahahaahah. Geen gehoor
Uiteraard vergezeld van een hele diepe zucht.
Saar zucht alleen als ze echt lekker ligt en eens goed gaat slapen. Zo van "zooo ik lig, nu slapen"
Saar zucht alleen als ze echt lekker ligt en eens goed gaat slapen. Zo van "zooo ik lig, nu slapen"

- Frenk
- Zeer actief
Ja, die ken ik hier ookMoos schreef:Vera kan er zelfs bij 'mopperen'Als ze vindt dat we iets moeten gaan doen, en ik ga niet iets doen, dan loopt ze naar d'r mand en terwijl ze gaat liggen doet ze dan iets van "Grrrrrrmblbrrrrom" hahahaahah. Geen gehoor
Uiteraard vergezeld van een hele diepe zucht.

- Moos
- Zeer actief
Oh ja "the stare" vreselijk
Saar kan het als ze vindt dat ik op moet staan. Gaat ze op mijn buik liggen en maar kijken
Saar kan het als ze vindt dat ik op moet staan. Gaat ze op mijn buik liggen en maar kijken

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
O ja, heel herkenbaar.
Kaiou heeft de 'oh, dit was lekker
' zucht, de 'ik mag ook nóóit wat
' zucht, de 'moet ik alwéér wachten
' zucht en de 'nu ga ik slapen
' zucht.
Kaiou heeft de 'oh, dit was lekker

- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ah ja! Die kent Hades ook. Gaat hij midden in de kamer je aan zitten staren met rare piep, zucht en kreungeluidjes.Moos schreef:Oh ja "the stare" vreselijk![]()
![]()
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
ojaaaaaaaaaaa.....als er een diploma cum laude zou bestaan om je gevoelens met zuchten uit te drukken, hadden ze die hier boven hun mandjes hangen...met gekreun erbij, met gegrom erbij, met ene jankgrommetje erbij....verontwaardigd, tevreden,ongeduldig...aanstaren en zuchten, en als je dan toch es kijkt omdat het soms ook erg irri kan zijn, een brede kwispel....

-
hercujess
Zuchten en kreunen, daar zijn mijn teckels een ster in... 
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Macho is ook zo'n zuchter.
Vooral als je hem knuffelt, wat hij dus helemaal niet fijn vindt
Vooral als je hem knuffelt, wat hij dus helemaal niet fijn vindt
-
Angelique.
ja ik heb er 2 die overduidelijk een zucht kunnen laten ontsnappen.....meestal als ik iets van hun wil waar hun eigenlijk gewoon helemaal niets in zien 
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Lilo doet het ook
zij heeft ook ene heel scala aan zuchtjes, kreuntjes en steuntjes 
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Osa was daar echt kampioen in, dat mis ik wel, zo'n zucht zegt zo veel.
- wenche
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
ja heel herkenbaar, als ze zichzelf zielig vinden dan komt er zo'n heel zielig piepend zuchtje uit.
En dan word je er ook nog es heel dramatisch bij aangekeken
En dan word je er ook nog es heel dramatisch bij aangekeken
- Frenk
- Zeer actief
LolKaiou schreef:O ja, heel herkenbaar.
Kaiou heeft de 'oh, dit was lekker' zucht, de 'ik mag ook nóóit wat
' zucht, de 'moet ik alwéér wachten
' zucht en de 'nu ga ik slapen
' zucht.

- Frenk
- Zeer actief
Oh ja, ik kijk wel eens vanuit mijn ooghoeken en dat gaat 'ie heel langzaam. Draai ik mijn hoofd ietsjes, dan gaat hij steeds sneller, als ik dan weer wegkijk dan gaat die staart weer langzaam. Geweldig gezicht. En daardoor krijgt 'ie uiteindelijk toch z'n zin, want dan vind ik 'm zo lief, dat ik hem wel plat kan knuffelenEllepel schreef:en als je dan toch es kijkt omdat het soms ook erg irri kan zijn, een brede kwispel....

-
Marion.
Ja hoor, 2 zuchters hier. De ene vooral van "pffffff, eindelijk mag ik gewoon rustig liggen!" en de andere voornamelijk "zuchttttt, ik mag ook nooit iets leuks doen, we gaan nooit uit!".
En ik denk dat als er een kreun-steun wedstrijd georganiseerd wordt dat Miep dan de allergoeiste is. Als je 's ochtends onder ons op slaapkamerraam gaat staan dan denk je dat er god-weet-wat gebeurt daar in die slaapkamer
En ik denk dat als er een kreun-steun wedstrijd georganiseerd wordt dat Miep dan de allergoeiste is. Als je 's ochtends onder ons op slaapkamerraam gaat staan dan denk je dat er god-weet-wat gebeurt daar in die slaapkamer
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Buster hier ook een echte zucht-communicator
luca voornamelijk een slaap-zucht.
luca voornamelijk een slaap-zucht.
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
De ergste zucht is die als we klaar zijn met eten savond, '' heb ik niet gebedelt, netjes gewacht en toch krijg ik alweer niets'' .
Mischien vind ik hem nog erger dan cato , ik had hem aangeleert dat hij dan mijn laatse stukje vlees kreeg en nu mag dat helaas niet meer.
Mischien vind ik hem nog erger dan cato , ik had hem aangeleert dat hij dan mijn laatse stukje vlees kreeg en nu mag dat helaas niet meer.
Groetjes saskia en een poot van cato

- Daantjeln4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Dat je zoiets zo erg kan missen he..........kan het me wel voorstellen.Aimee schreef:Osa was daar echt kampioen in, dat mis ik wel, zo'n zucht zegt zo veel.
Kira is ook al op leeftijd, en die is kampioen zuchten.....maar niet alleen zuchten, allerlei geluiden, dus ook piepen enz. ( zal nog wel een oud zeer van vroeger zijn denk ik dan )
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

-
estelle
Hera doet dat ook heel erg.
Als er dan bijv. iets op tafel ligt wat ze wil hebben gaat ze heel zielig voor de tafel zitten en dan legt ze eerst een tijdje haar kop op de tafel en gaat ze mij aankijken. Werkt dat niet dan gaat ze dus zuchten.
Of als ze van mening is dat er nog niet genoeg met haar is gedaan op een dag. Dan probeert ze ook eerst een tijdje door fixeren dat ik iets ga doen. Werkt dat niet dan ploft ze al hard zuchtend op de bank neer met zo'n blik 'we komen ook nooooit buiten!!'.
Als er dan bijv. iets op tafel ligt wat ze wil hebben gaat ze heel zielig voor de tafel zitten en dan legt ze eerst een tijdje haar kop op de tafel en gaat ze mij aankijken. Werkt dat niet dan gaat ze dus zuchten.
Of als ze van mening is dat er nog niet genoeg met haar is gedaan op een dag. Dan probeert ze ook eerst een tijdje door fixeren dat ik iets ga doen. Werkt dat niet dan ploft ze al hard zuchtend op de bank neer met zo'n blik 'we komen ook nooooit buiten!!'.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
of naast de tent staatMarion. schreef:Ja hoor, 2 zuchters hier. De ene vooral van "pffffff, eindelijk mag ik gewoon rustig liggen!" en de andere voornamelijk "zuchttttt, ik mag ook nooit iets leuks doen, we gaan nooit uit!".