Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hades pubert!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Hades pubert!

Ongelezen bericht door Frederiek »

Maar het valt me echt reuze mee :ok: .

Hij wordt volgende week één jaar oud, 1.5 maand ongeveer geleden begon hij opeens met z'n poot omhoog te plassen en vanaf dat moment liep meneer bij het loslopen opeens tientallen meters verder van ons vandaan en was niet meer zo druk bezig met ons in de gaten houden. Gelukkig werken de verstop-trucs en het plotseling snel van richting veranderen erg goed.
Hij wil nu alles besnuffelen, soms staat hij een minuut lang kwijlend op hetzelfde plekje z'n neus diep in het gras te drukken, intussen luid snuivend. Hij is overduidelijk wat mannelijker aan het worden, begint zowaar af en toe een beetje te patsen en er zijn nu hondjes die voor hém op hun rug gaan liggen. Het blijft heel beschaafd, hij maakt absoluut geen ruzie ofzo, maar het is wel duidelijk te merken dat hij echt bijna pup-af is.

Wandelingen langs gras duren nu een stukje langer omdat hij zoveel te snuffelen heeft en niet meer fijn in één keer z'n blaas leegplast. Maar als je flink de pas erin zet en een beetje tegen hem aanklept dan struint hij wel netjes mee.

Het valt me verder in zeer positieve zin op dat hij ook minder oog lijkt te krijgen voor andere honden en mensen. Waar hij als jonge pup het liefste met iedereen kennis wilde maken, niet bijzonder bereikbaar was als hij een hond had gespot en nogal moeilijk weer mee te krijgen kon zijn, negeert hij nu vaak anderen, hond of mens. Heerlijk :cheer: ! Hij springt alleen nog tegen mensen op die net iets te blij tegen hem doen en hoeft niet persé meer met elke vreemde hond contact te zoeken. Dit loopt zoveel fijner :D . Nu kan je een hond zien aankomen en hoeft hij niet direct vast (in losloopgebied) omdat hij eventueel een sprintje zou kunnen trekken, je kan 'm gewoon afleiden met de bal en je ding doen. Misschien moet 'het ergste' nog komen, maar als we op deze manier deze tijd door kunnen fladderen ben ik meer dan tevreden.

Kleine pupjes worden groot, ik ben trots op 'm :ok: !
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
shanty

Re: Hades pubert!

Ongelezen bericht door shanty »

Grappig he nou ik ben blij dat het over was dat geouwehoer, mazzel is nu 3 jaar en luistert pas nu echt goed.

Toen die anderhalf was had ie echt een periode dat ik hem wel wat kon en toen die 2 was weer.

Suc6
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Haha, ik hou er rekening mee dat er golven van 'aaaaaargh' kunnen komen, hij is natuurlijk nog steeds erg jong, maar ik kan me wel voorstellen dat het fijn is als het helemaal over is, zeg maar :wink: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Zappa pubert ook. Het is ook wel mooi om te zien. Hij zoekt naar hoe het nu eigenlijk hoort. Hoe pis je nu eigenlijk tegen een boom? Hij is wel eens omgevallen. Eerst even nadenken of je wel wilt komen als de baas je roept.....wil ik eigenlijk wel komen? :19: . Hoe laat ik aan andere honden zien dat ik ook wat voorstel (het plan om op een grote dobermann te duiken was een slecht plan :O: ).
Het is mooi om te observeren!

Het heeft bij Zappa ook het voordeel dat hij iets los komt van ons. Meer zelfstandig wordt. Maar goed, als je al een zelfstandige hond/ras hebt is dat geen voordeel.

Zonder ballen:
Afbeelding

Met ballen:
Afbeelding
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik ga voor je duimen dat hij dit vol houd :mrgreen: Vanaf een jaar was Nilo reuze makkelijk en vroeg ik me af wanneer die pubertijd uberhaupt zo komen. Zo met een jaar werd hij net als Hades wat vrijer, iets meer hormoongedreven (helaas niet rustiger) maar das ook geen probleem. En toen met 15 maand ofzo, oh wat erg! :N: Nu word het weer wat minder maar word hij weer wat dominanter naar andere honden, dus ik heb er mn handen nog wel even vol aan.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Haha nou gezellig die pubers. Kay is nu 10 maand en ik wacht nog steeds op die enorme vreselijk periode. Kay plast al weer een tijdje met zijn poot omhoog en oke zijn oren doen het soms iets minder goed, maar over het algemeen hoor je mij nog niet klagen. Alhoewel mijn ronde door het bos vanavond niet leuk was. Een grommende rotweiler (met een baas vele meters vooruit..... en dan ook geen kleine iiieekkkksss :N: ) en vervolgens een dalmatier die hem naar de grond werkt.
Ik wens je in ieder geval heel veel succes met je puber!
Afbeelding
K@ren
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door K@ren »

Hier ook een puber :mrgreen: Hij wordt morgen 16 maanden.
Vanaf dat hij een jaar is, doet hij soms wat moeilijk naar andere honden (reuen) maar lang niet allemaal. Hij snuffelt meer, heeft meer interesse in teefjes en is soms ineens vergeten welke regels we hadden ingesteld :U: Hij plaste trouwens al vanaf dat hij 4 maanden was met zijn poot omhoog :19:
Al met al vind ik het het nu reuze meevallen. Ik houd er rekening mee dat het nog wel wat erger gaat worden. Als ik denk aan Myrthe (teef), die rond 2 jaar ineens andere jonge teven begon uit te dagen, dan kan het bij Kuno ook nog wel eens gaan komen.
Groetjes,
Karen

Afbeelding
Myrthe *22-03-00 +30-11-07
Kenya *06-10-03 +20-10-19
Kuno *03-05-08
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”