Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje over de chip.
Moderator: moderatorteam
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
Vraagje over de chip.
Gisterren hebben we onze ' herplaatser' pup,van 16 weken ,een duitse herder opgehaald. Ze is al gechipt,maar heeft een vreselijke naam vinden we zelf.
Ze heet namelijk Nel en wij hebben haar Nyra genoemd. Nu zit er een mutatiekaart voor adreswijzigingen/wijziging eigenaar bij. Maar mijn vraag is kun je haar naam ook veranderen? Want het lijkt wel of de roepnaam al vast staat als ik zo naar de kaart kijk...

-
miko
- Zeer actief
Re: Vraagje over de chip.
je kan haar toch gewoon een roepnaam geven die je wil zonder dit administratief te wijzigen ?
mijn hond heet op zijn stamboom en paspoort ook totaal anders dan hoe we hem noemen, kan me echt niet bommen hoe het op papier staat....
roepnaam staat nooit vast natuurlijk, je noemt haar zoals je zelf wil.
mijn hond heet op zijn stamboom en paspoort ook totaal anders dan hoe we hem noemen, kan me echt niet bommen hoe het op papier staat....
-
Angelique.
Volgens mij kan dit niet maar pin me er niet op vast 
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
miko schreef:je kan haar toch gewoon een roepnaam geven die je wil zonder dit administratief te wijzigen ?
toch lullig as ze als nel in de database staat want als ze weggelopen is is dat de naam die ze gebruiken als ze gevonden is...
ik zou even bellen naar de NDG om het te vragen

- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Ik ben niet anders gewend als dat je op die kaart een naam kunt invullen voor de hond. Volgens mij moet je gewoon je eigen naam invullen en dan wordt dat veranderd. Ik heb het ook vaak ingevuld op mutatiekaarten waar de chip al op stond.
Groetjes Marieta
Groetjes Marieta

- Liesbeth
- Zeer actief
Als je op de wijzigingskaart kijkt lijkt het idd of de naam vaststaat en je alleen het adres of de eigenaar kan wijzigen. Op de site kan ik niks vinden over het wijzigen van de roepnaam, dus zou ik even bellen of mailen met de NDG.
Waarschijnlijk kan je bij de wijziging van eigenaar ook erbij schrijven dat de roepnaam gewijzigd moet worden (zou ik doen), maar dat weet ik dus niet zeker.
Waarschijnlijk kan je bij de wijziging van eigenaar ook erbij schrijven dat de roepnaam gewijzigd moet worden (zou ik doen), maar dat weet ik dus niet zeker.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Marion.
Meen je dat? Het zou me niet verbazen als daar de stamboomnaam staat vermeld en ik geloof niet dat Miep luistert naar Win-win vd Isselhoevemassam schreef:toch lullig as ze als nel in de database staat want als ze weggelopen is is dat de naam die ze gebruiken als ze gevonden is...
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik vind Nel wel leuk 
Als het een stamboomhond is kan je de naam op de stamboom niet wijzigen, maar bij de NDG kun je wel een aparte roepnaam in laten voeren voor zover ik weet.
Als het een stamboomhond is kan je de naam op de stamboom niet wijzigen, maar bij de NDG kun je wel een aparte roepnaam in laten voeren voor zover ik weet.
-
miko
- Zeer actief
als het daar om gaat kan je hem beter een penning omdoen met inscriptie van adres / tel.nr. etc etc, dan kan Jan met de Pet je ook gewoon bellen als die je hond vind zonder dat er een scanapparaat en database bijgehaald moet worden.massam schreef:miko schreef:je kan haar toch gewoon een roepnaam geven die je wil zonder dit administratief te wijzigen ?
toch lullig as ze als nel in de database staat want als ze weggelopen is is dat de naam die ze gebruiken als ze gevonden is...
@ eefje, Het chipnr. moet in de database gekoppeld zijn aan je adres / tel.nr., wat maakt de naam nou uit. Alsof je je hond niet meer krijgt omdat ie als Nel in de pc staat en niet als Nyra....
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Marion. schreef:Meen je dat? Het zou me niet verbazen als daar de stamboomnaam staat vermeld en ik geloof niet dat Miep luistert naar Win-win vd Isselhoevemassam schreef:toch lullig as ze als nel in de database staat want als ze weggelopen is is dat de naam die ze gebruiken als ze gevonden is...
volgens mij staat daar wat jij opgegeven hebt. bij mij gewoon lola en sammy. geen stamboomtoelie erbij

-
Marion.
Ik heb het even gecheckt, en ik heb er ook gewoon Saar en Miep staanmassam schreef:volgens mij staat daar wat jij opgegeven hebt. bij mij gewoon lola en sammy. geen stamboomtoelie erbijMarion. schreef:Meen je dat? Het zou me niet verbazen als daar de stamboomnaam staat vermeld en ik geloof niet dat Miep luistert naar Win-win vd Isselhoevemassam schreef:toch lullig as ze als nel in de database staat want als ze weggelopen is is dat de naam die ze gebruiken als ze gevonden is...
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
@ miko, het was gewoon een vraag....
En je had de eerste keer je punt al duidelijk gemaakt hoor.
Jah nou dan blijft ze maar Nel heten,ze zal dr zelf niet wakker van liggen denk ik.
Jah nou dan blijft ze maar Nel heten,ze zal dr zelf niet wakker van liggen denk ik.

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
wij hebben een hondje uit het asiel. en toen we haar naam veranderde heeft het asiel bij de database van haar chip ook haar naam verandert.
maar ik geloof dat er meerdere soorten databases zijn ?
maar bij ons kon het wel. maar het is GEEN stamboom hond. dus grote kans dat bij een STAMBOOMhond dit niet meer kan??
maar ik geloof dat er meerdere soorten databases zijn ?
maar bij ons kon het wel. maar het is GEEN stamboom hond. dus grote kans dat bij een STAMBOOMhond dit niet meer kan??
- wenche
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
- Aantal honden: 2
Nou, ik heb op de dierenambu gezeten en nog nooit gehoord of wat ook dat er gekeken wordt naar de naam... Er wordt gekeken naar het chipnummer, het ras (of kruising), het geslacht, de kleur en het telefoonnummer van de eigenaar...
Je hond kan dus op de registratie Piet heten en in het echt Jan... Dat maakt niks uit... En als je zelf belt dat de hond vermist is, dan geef je de naam op waar ze naar luisterd, die wordt dan ook gebruikt door de dierenambu als ze het vermoeden hebben dat het diezelfde hond is... en natuurlijk wordt het chipnummer gecontroleerd
Je hond kan dus op de registratie Piet heten en in het echt Jan... Dat maakt niks uit... En als je zelf belt dat de hond vermist is, dan geef je de naam op waar ze naar luisterd, die wordt dan ook gebruikt door de dierenambu als ze het vermoeden hebben dat het diezelfde hond is... en natuurlijk wordt het chipnummer gecontroleerd