Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennel bij de efteling

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Kennel bij de efteling

Ongelezen bericht door Carmen »

Wij gaan in de herfstvakantie een weekend naar een huisje en 1 dag naar de efteling Maar heeft iemand ervaring met hunhondenkennel?
Het of de honden een heel weekend naar pension of mee naar het huisje en een dag naar de efteling kennel
sjef
Zeer actief

Re: Kennel bij de efteling

Ongelezen bericht door sjef »

Vraag eens aan Nanna, die heeft het geloof ik wel eens gedaan.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Bij mijn weten is het alleen onderdak, voor eten, drinken en uitlaten moet je ZELF zorgen.
Ik neem aan dat entingen verplicht zijn! Vraag dat goed na.

Suzanne
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

ja volgens mij ook, het is wel gratis meen ik.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

je honden gaan gewoon in een kennel, en voor de verzorging/uitlaat ben je zelf verantwoordelijk.
Het is schoon, en voor een dagje goed te doen. Het is maar net wat je zelf het fijnst vind.

Voor de honden maakt het denk ik niet zoveel uit of ze 1 dag of 3 dagen in een kennel/pension zitten. Van een (vreemd) huisje naar een kennel lijkt mij stressvoller dan 3 dagen in hetzelfde pension.
Is het ook voor jullie niet fijner om zo'n weekend helemaal hondenvrij te zijn? Het is echt niet erg hoor om zonder je honden een weekendje weg te gaan...

Wij plannen bewust hondenvrije vakanties. Dit jaar dus niet want ik heb een pup en dat wil ik zelf doen, maar wij plannen tussen de puppen door weekends, of weekjes zonder honden. ( en zonder kinderen :lol1: ) Ik heb het gemist deze zomer.

Ik heb het geluk dat mijn ouders vitaal genoeg zijn om op te passen , het kunnen, en het heel graag willen.

Hondenvrij dekt niet helemaal de lading. geiten, kippen, knaagdieren , vogeltjes.
Ik ben er gek mee, maar ik vind het ook heerlijk om er even helemaal niet voor te hoeven zorgen.
Af en toe een weekend, en af en toe 10 dagen.
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Prima te doen..

Laatst op een zondag ochtend werden we gebeld of dat we mee gingen na de Efteling. Tja geen oppas voor de honden, dus nee we gaan niet mee !! Tot dat Jos zei en de kennels daar dan ? Opgebeld of dat er plek was en ja plek zat..

Hondjes lekker uitgelaten en laten rennen en daar de kennel in. Zag er schoon en netjes uit het enige wat ze krijgen is een bakkie water. Je moet je gegevens invullen en je mobiele nummer voor als er wat is dat ze kunnen bellen.. Toen we bij de hondjes kwamen bij de kennel lagen ze gewoon te slapen en kon ik niks negatiefs aan ze merken..
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Wij hebben het ook een keer gedaan. Prima gegaan hoor, samen in een kennel, bak water erbij. Goed schoon. Ik heb voor vertrek twee grote vlees botten gekocht en ze die gegeven. We zijn na een paar uurtjes met ze uit geweest .
Het is best te doen.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

als je de keuze voor de honden hebt tussen 3 dagen kennel of 1 dagje dan wist ik het wel. onze honden vinden het altidj heerlijk met ons mee te zijn en zijn dus niet op vreemde plekken (vreemd huisje) gestresst. ik zou ze juist weer niet in een pension moeten doen.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Als je geen goede opaas hebt, dan zou ik het wel weten.
Hondje lekker mee en dan maar één dagje kennel. Een aantal Kongs mee, zodat de een flinke tijd bezig is wanneer je op het park bent!
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Wij hebben het vorig jaar gedaan. Het ging prima.
Nu heb ik niet van die grote hondjes en we hebben ze in één kennel gedaan.
Wel met de toezegging als dat niet ging dat kregen ze ieder een aparte.
Wel had ik hun eigen kussens mee genomen.
Dat is toch vertrouwder..... en ruikt natuurlijk lekker.
Zelf uitlaten en eten geven. het ging prima.
Voor één dagje is het best te doen.

Heel veel plezier in de Efteling.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Klinkt allemaal goed. Wij gaan binnenkort ook een dagje Efteling en wij zitten dus ook zonder oppas.

Maar zitten er sloten op die kennels? Of kan gewoon iedereen er bij?
Groetjes,
Wendy
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik zou mijn honden gewoon in het huisje laten. Wij huren regelmatig vakantiehuizen en als we zelf iets gaan doen waar de honden niks aan vinden, blijven ze lekker in 't huis. Het zijn geen stress-kippen, ze zijn met z'n tweeën, zo'n huisje is lekker koel (tenminste in Frankrijk wel, dikke muren en zo :wink: ), ze hebben er hun eigen mand... Zolang je geen hele dagen weg bent, maar gewoon een paar uurtjes, lijkt het mij geen probleem. (Of je moet van 's morgens vroeg tot 's avonds laat in de Efteling verblijven, maar dat zal niet zo gauw, toch? Of wel? Ik heb geen idee, eigenlijk :oeps: ).
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Rami schreef:Ik zou mijn honden gewoon in het huisje laten. Wij huren regelmatig vakantiehuizen en als we zelf iets gaan doen waar de honden niks aan vinden, blijven ze lekker in 't huis. Het zijn geen stress-kippen, ze zijn met z'n tweeën, zo'n huisje is lekker koel (tenminste in Frankrijk wel, dikke muren en zo :wink: ), ze hebben er hun eigen mand... Zolang je geen hele dagen weg bent, maar gewoon een paar uurtjes, lijkt het mij geen probleem. (Of je moet van 's morgens vroeg tot 's avonds laat in de Efteling verblijven, maar dat zal niet zo gauw, toch? Of wel? Ik heb geen idee, eigenlijk :oeps: ).
Eh.. ja, die tijd ben je wel kwijt hoor, als je alle attracties wilt doen en ook nog lekker op je gemak door het sprookjesbos, dan ben je van 11 tot 18.00 gewoon onder de pannen ;-)
Ik zou ze wel meenemen naar die kennel dan en daarin laten. Met regelmaat (2 - 3 keer) even uitlaten en klaar.
In je vakantie-gelegenheid laten zou ik niet doen...

Suzanne
Rami
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
Rami schreef:Ik zou mijn honden gewoon in het huisje laten. Wij huren regelmatig vakantiehuizen en als we zelf iets gaan doen waar de honden niks aan vinden, blijven ze lekker in 't huis. Het zijn geen stress-kippen, ze zijn met z'n tweeën, zo'n huisje is lekker koel (tenminste in Frankrijk wel, dikke muren en zo :wink: ), ze hebben er hun eigen mand... Zolang je geen hele dagen weg bent, maar gewoon een paar uurtjes, lijkt het mij geen probleem. (Of je moet van 's morgens vroeg tot 's avonds laat in de Efteling verblijven, maar dat zal niet zo gauw, toch? Of wel? Ik heb geen idee, eigenlijk :oeps: ).
Eh.. ja, die tijd ben je wel kwijt hoor, als je alle attracties wilt doen en ook nog lekker op je gemak door het sprookjesbos, dan ben je van 11 tot 18.00 gewoon onder de pannen ;-)
Ik zou ze wel meenemen naar die kennel dan en daarin laten. Met regelmaat (2 - 3 keer) even uitlaten en klaar.
In je vakantie-gelegenheid laten zou ik niet doen...

Suzanne
Ah, zo. Ik ben niet zo'n pretpark-mens dus ik heb geen idee. Maar goed, ik laat mijn honden wel makkelijk in de huizen die ik huur. Ze slopen niet, blaffen niet, raken niet over hun toeren. En brocantes vinden ze echt niks aan. :wink:
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

hoe gebeurt dat uitlaten dan? park uit en erna weer in?
~Suzanne~
Zeer actief

Dongo schreef:hoe gebeurt dat uitlaten dan? park uit en erna weer in?
Ja, je krijgt enige vorm van "heb al betaald bewijs" (kaartje, stempel op je hand, of nog anders) en dan mag je zo vaak je wilt naar de honden toe en weer terug. Wat het "bewijs" is weet ik eerlijk gezegd niet.

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Rami schreef:
Ah, zo. Ik ben niet zo'n pretpark-mens dus ik heb geen idee. Maar goed, ik laat mijn honden wel makkelijk in de huizen die ik huur. Ze slopen niet, blaffen niet, raken niet over hun toeren. En brocantes vinden ze echt niks aan. :wink:
Hm... los van het feit dat ik dus de honden nooit zo lang alleen zou laten is het in 99 v/d 100 gevallen NIET toegestaan om de honden zonder toezicht achter te laten, dat staat in de huurvoorwaarden.
Voor ons was het soms van toepassing, als we vogels wilden kijken op Texel bijv. dan bleven ze soms alleen, maar dan (verplicht) in de bench. Voor ons geen punt ;-)
Dan waren ze 3-4 uurtjes alleen.

Nu we nummertje 3 hebben denk ik niet dat we nog veel vogels zullen kijken, maar mocht dat wel zo zijn; huppetee, in de bench ;-)

Suzanne
Cantus
Zeer actief

in centerparcs afgelopen juni heb ik de honden gewoon achter gelaten toen we gingen zwemmen...vanna in de bench en dongo los...ze blafte niet, dus gene overlast voor anderen...
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

het is niet zielig voor de honden. Er is echt goed toezicht.
En als dit de enige manier is om je kinderen een dagje efteling te geven, Doen....
Anders krijg je later al die verwijten.... :lol1: Wij gingen nooit naar een pretpark, want de honden gingen voor....

Ik heb mijn portie pretpark gedaan zonder honden. Ben er ook gelukkig voor heel wat jaren klaar mee, want ik hou niet van pretparken.
Cantus
Zeer actief

ik had dus bewust dit jaar niet voor een dagje pretpark gekozen vanwege de honde, maar deze positieve berichten laten me nu toch overwegen om nog even snel een dagje te gaan..
Hutsje
Zeer actief

daan! schreef:het is niet zielig voor de honden. Er is echt goed toezicht.
En als dit de enige manier is om je kinderen een dagje efteling te geven, Doen....
Anders krijg je later al die verwijten.... :lol1: Wij gingen nooit naar een pretpark, want de honden gingen voor....

Ik heb mijn portie pretpark gedaan zonder honden. Ben er ook gelukkig voor heel wat jaren klaar mee, want ik hou niet van pretparken.
godzijdank zijn wij kindervrij...........
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik ben nog steeds niet overtuigd over wat we nu gaan doen. Ik laat overigens ook rustig de honden even alleen in het huisje, maar we zijn nu idd niet even weg, maar langer. Niet perse voor de kinderen hoor, we vinden zoiets zelf ook wel eens leuk :lol1:
Ik heb ook al wel een nieuw en kleinschalig pension hier in de buurt gevonden, daar ook maar eens kijken hoe dat eruit ziet.
De huisjes waar we nu naartoe gaan zijn nml. niet zo groot en de grond eromheen ook niet. Wij nemen eigenlijk altijd de honden mee, maar denken nu voor het eerst om zonder te gaan.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

daan! schreef:het is niet zielig voor de honden. Er is echt goed toezicht.

Wij hebben met de kinderen de Efteling gedaan, zonder hond. Zonde van het geld, tijd en oppas voor de hond zoeken, want mijn jongens blijken helemaal niet van dit soort vertier te houden :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Rami
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
Hm... los van het feit dat ik dus de honden nooit zo lang alleen zou laten is het in 99 v/d 100 gevallen NIET toegestaan om de honden zonder toezicht achter te laten, dat staat in de huurvoorwaarden.
Voor ons was het soms van toepassing, als we vogels wilden kijken op Texel bijv. dan bleven ze soms alleen, maar dan (verplicht) in de bench. Voor ons geen punt ;-)

Nu we nummertje 3 hebben denk ik niet dat we nog veel vogels zullen kijken, maar mocht dat wel zo zijn; huppetee, in de bench ;-)

Suzanne
Huh, wat weet jij nou van huurvoorwaarden van huizen die ik van particulieren in Frankrijk huur? :denken:
En van 'huppetee in een bench' worden mijn honden niet gelukkig. Maar even een uurtje of 2 in een grote koele woonkeuken verblijven tot de bazen weer thuiskomen (met iets lekkers van de boucherie) da's dan weer geen probleem.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Carmen schreef:Ik ben nog steeds niet overtuigd over wat we nu gaan doen. Ik laat overigens ook rustig de honden even alleen in het huisje, maar we zijn nu idd niet even weg, maar langer. Niet perse voor de kinderen hoor, we vinden zoiets zelf ook wel eens leuk :lol1:
Ik heb ook al wel een nieuw en kleinschalig pension hier in de buurt gevonden, daar ook maar eens kijken hoe dat eruit ziet.
De huisjes waar we nu naartoe gaan zijn nml. niet zo groot en de grond eromheen ook niet. Wij nemen eigenlijk altijd de honden mee, maar denken nu voor het eerst om zonder te gaan.
Nou, voor een hele dag zou ik ze ook niet zo gauw alleen laten. Maar een hele dag in de kennel van de Efteling lijkt me ook best ehm... lang. :wink:
Is er voor die ene dag geen leuke oppas te vinden? Iemand van het forum of zo die in de buurt van de Efteling woont? :D
Dan heb je de dagen dat je niet in het pretpark bent je honden gewoon bij jullie (lekker wandelen met zijn allen :wink: ) en op de Efteling-dag gaan de honden dan naar de oppas.
(Ik woon niet in de buurt, btw. :ugh: )
Laatst gewijzigd door Rami op 07 sep 2009 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Rami schreef:
Suzanne123 schreef:

Suzanne
Huh, wat weet jij nou van huurvoorwaarden van huizen die ik van particulieren in Frankrijk huur? :denken:
ja, en dan ook niet met een NIET met hoofletters :roll:

en nee, mijn honden gaan ook niet even huppetee of op een andere manier in de bench, ik héb niet eens een bench.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Hutsje schreef:
Rami schreef:
Suzanne123 schreef:

Suzanne
ja, en dan ook niet met een NIET met hoofletters :roll:

en nee, mijn honden gaan ook niet even huppetee of op een andere manier in de bench, ik héb niet eens een bench.
Haha ja! Dat NIET viel me ook op. :mrgreen:
En hier ook geen bench in het bezit. (En ik kan me er ook geen voorstelling bij maken om twee van die gevaartes mee te moeten slepen naar m'n vakantie-adres. :ugh: :wink: ).
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Rami schreef:
Suzanne123 schreef:

Suzanne
En van 'huppetee in een bench' worden mijn honden niet gelukkig. Maar even een uurtje of 2 in een grote koele woonkeuken verblijven tot de bazen weer thuiskomen (met iets lekkers van de boucherie) da's dan weer geen probleem.
Ik weet het natuurlijk niet van elk huisjes, maar het staat in de voorwaarden doorgaans beschreven dat dat niet mag; alleen achterlaten. En als mensen het dan toch doen, krijg je weer dat "honden niet zijn toegestaan".
Veel mensen nemen niet de moeite de huurvoorwaarden te lezen, misschien jij wel en staat het er ECHT niet, maar toch!

Suzanne
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

als ik ergens een huisje huur en ik ga zonder honden weg dan blijven die gewoon in het huisje hoor...ik ben verzekerd dus als er iets kapot mocht gaan komt dat helemaal goed..
Ik ben zowiezo niet lang weg een uurtje of 3 is de max, de honden zijn voor die tijd prima uitgelaten en lekker moe gemaakt dus ik voorzie daar geen problemen in.
Ik zou de honden nooit in een kennel doen.. wat als er brand uitbreekt of iets anders , het klinkt lullig maar als je honden heb moet je zorgen voor oppas of dit soort dingen zijn gewoon niet weggelegd voor je...
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Suzanne123 schreef:
Rami schreef:
Suzanne123 schreef:

Suzanne
Ik weet het natuurlijk niet van elk huisjes, maar het staat in de voorwaarden doorgaans beschreven dat dat niet mag; alleen achterlaten. En als mensen het dan toch doen, krijg je weer dat "honden niet zijn toegestaan".
Veel mensen nemen niet de moeite de huurvoorwaarden te lezen, misschien jij wel en staat het er ECHT niet, maar toch!

Suzanne
Geen flauw idee of het wel of niet in de huurvoorwaarden stond (de vlooienband had ik wel gevonden) maar de keren dat Tirsa en ik op vakantie zijn geweest in 'n huisje is ze daar toch echt wel alleen achter gebleven als ik ergens naar toe ging wat niets voor haar was. Dat vind ik juist het voordeel van een huisje huren. Ze ging gewoon liggen slapen, sprong nergens op, maakte niets stuk, want dat doet ze thuis ook niet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”