Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een knoflookpilletje helpt écht hoor

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Aantal honden: 2

een knoflookpilletje helpt écht hoor

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Hier in het park loopt een mevrouw met een westie, lief diertje erg makkelijk en kan ook lekker los lopen ten alle tijden. Alleen doet mevrouw dat ook als het hondje loops is. De vorige keer toen ze op haar topdagen was kwam mevrouw een meneer tegen met een labrador die helemaal uit zn bol ging natuurlijk. Gelukkig zat labje aan de lijn maar voor mevrouw was dat niet zo gelukkig want ze werd omwikkeld door de lijn en is daardoor twee keer gevallen. Mevrouw snapte er niks van dat haar Tesje niet meer luisterde en het labmannetje maar bleef achtervolgen. Ze snapte er zoveel niks van dat ze ook nog eens gewoon achter de labman aan bleef lopen toen ze haar tesje eindelijk te pakken had en naar huis wilde gaan. Toevallig was dat de zelfde route als de labman ging maar het kwam niet bij haar op om dan ff een alternatieve route te nemen, dus hup de lijnen in elkaar en nog een keer ging mevrouw tegen de vlakte, knietjes kapot en handjes stuk.

Nu is het weer zover dat haar Tesje loops is en ik zei ook tegen haar dat het beter was haar aan de lijn te houden. Nou dat hoefde niet hoor want ze had van haar da van die knoflookpilletjes die zorgden ervoor dat de mannetjes niets van haar Tesje wilden weten :scratch:
Ik zet mijn vraagtekens bij zo'n da, zou dat beetje knoflook nou écht zo'n hoop ellende besparen?
Tot nu toe heeft mevrouw nog niet op dr knietjes gelegen in ieder geval maar zelfs mijn gecastreerde reu vond haar tesje toch wel interessant ruiken :mrgreen:
Laatst gewijzigd door hondeponnetje op 22 sep 2009 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: een knoflooppilletje helpt écht hoor

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mooi huis zeker, die dierenarts?

Oftewel: nah.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

komen de honden straks op de knoflookgeur af :N: :mrgreen:
thelittlegirly
Zeer actief
Mijn ras(sen): cavalier king charels spaniel bleheim teefje
Contacteer:

Ongelezen bericht door thelittlegirly »

ben bang dat dat niet gaat helpen.
heb gister z'n spraytje gekocht bij de dierenwinkel tegen beter weten in hoor!! maar we willen het denk ik graag geloven. :oohja:
Afbeelding

meid je bent super!!!

http://link.marktplaats.nl/287882556 oppas aangeboden
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door laura b »

Volgens mij vinden honden knoflook alleen maar interessanter ruiken. :smile2:
thelittlegirly
Zeer actief
Mijn ras(sen): cavalier king charels spaniel bleheim teefje
Contacteer:

Ongelezen bericht door thelittlegirly »

haha straks heeft mevr het hele jaar door last van reutjes die haar hondje leuk vinden
Afbeelding

meid je bent super!!!

http://link.marktplaats.nl/287882556 oppas aangeboden
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Het schijnt wel te werken tegen teken :denken: Misschine was de dierenarts bang dat de hond niet de ziekte van Lyme zou krijgen meer de ziekte van vermeerdering??
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Geweldig idee van de DA :8):
Verkocht hij die pilletjes zelf?
In ieder geval krijgt ze dan misschien minder teken.

Ik heb vorige keer na de loopsheid zo'n spray gebruikt ("weg reu" heette het).
Ze geurde naar bloemetjes als een jonge hoer :N: en dat vonden de reuen ook erg interessant :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

knoflook is overogens helemaal niet goed voor honden... dusse ik zou ermee stoppen het tevoeren.....
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

ranetje schreef:Geweldig idee van de DA :8):

Ze geurde naar bloemetjes als een jonge hoer :N: en dat vonden de reuen ook erg interessant :mrgreen:
Dan moet je no love spray kopen de volgende keer. Die had ik voor net na de loopsheid en dan ruiken ze naar meubelwas :smile: Als de hond langs komen rennen komt er een walm van een net in de was gezette kast achteraan :mrgreen: Ik had het idee dat de gemiddelde reu dat ook te gortig vond.
Afbeelding
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Moos schreef:
ranetje schreef:Geweldig idee van de DA :8):

Dan moet je no love spray kopen de volgende keer. Die had ik voor net na de loopsheid en dan ruiken ze naar meubelwas :smile: Als de hond langs komen rennen komt er een walm van een net in de was gezette kast achteraan :mrgreen: Ik had het idee dat de gemiddelde reu dat ook te gortig vond.
Nou weet ik waar die luchtjes vandaan komen die ik soms in het park ruik en dan is er geen hond in de buurt, dat zijn al die walmen :mrgreen:
Die da is ook een veearts, heeft het bij mij al in de eerste week dat ik hier ging wonen verziekt. Ik kwam met een aangereden kat bij hun binnen. Poes werd aangenomen en in een kamertje gezet van we kijken zo even want we hebben nu koffiepauze. Terwijl poes duidelijk in shock was en uitgedroogd. Ze had namelijk een week daarvoor kittens gehad en was op een gegeven moment ontsnapt bij de buurvrouw. Drie dagen is ze weggeweest en heeft zich naar huis gesleept met een verbrijzelde achterpoot. Ik heb poes weer meegenomen en ben direct naar mn eigen da gegaan, 16 km verderop. Wat een prutmens.
Ik heb ook tegen dat vrouwtje gezegd dat knoflook tegen teken is en dat je er niet te veel van mag geven maar ach ze snapt het niet of wil het niet snappen. Ik laat haar maar :roll:
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

jacq1970 schreef:knoflook is overogens helemaal niet goed voor honden... dusse ik zou ermee stoppen het tevoeren.....
Is dat zo?
Ik geef knoflookcapsules aan Jagger tegen de vlooien.
Wel speciale voor dieren, maar hij heeft nooit een vlo.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Hoe kan knoflook tegen vlooien werken? Dan moeten de vlooien eerst bijten toch?
Perry en Noah

Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

knoflook helpt wel tegen teken
en mijn da heeft het me ooit aangeraden tegen wespensteken
omdat mijn hond toen 4 keer in 2 dagen door een wesp werd gestoken
alleen je moet voorzichtig zijn met knoflook
je moet niet te veel geven
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Rezza
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
[GEEN BROODFOK]

Ongelezen bericht door Rezza »

Knoflook is gezond voor ieder zoogdier en voor iedere vogel om dezelfde reden als dat wilgentak dat ook kan zijn.
Ik doe het zelf door het eivoer van mijn vogels.

Het wordt gegeven aan vogels en knaagdieren om de vacht en luchtwegen gezond te houden omdat het de bloedruk verlaagt en ontstekingsremmend werkt [vanwege de stof alliïne die wordt omgezet in de nuttige lichaamseigen stof alcine].
Veel dieren vinden verse knoflook erg lekker, maar het scheelt veel of je een scherpe variant hebt of niet.

Dat het tegen wespen en teken zou helpen snap ik niet zo erg,
vanwege het hoe en waarom, [een wesp drinkt immers geen bloed en zal uit zelfverdediging toch wel steken lijkt mij],
maar het helpt wel tegen bloedluis en vachtmijten [omdat die voorkomen bij een verlaagde weerstand],
en schijnt vleermuizen en muggen te weren, hoewel dat niet is vastgesteld en het mij onwaarschijnlijk lijkt.

De geur van de knoflook maakt voor haar werking niet zoveel uit maar je kunt het minderen met peterselie.
Echter, voor grote dieren zoals honden zul je er heel veel van nodig hebben en dat is weer niet echt aan te raden.
Om dezelfde reden als waarom een teveel van iedere stof, dus bijv. ook van vitamines en mineralen, niet goed is voor je dier en ook niet voor ons (oa. vanwege je nieren en stofwisseling).

Maar ja, ik neem altijd de stelregel: als het niets wezelijks toevoegd en jij of je dier gezond zijn, waarom zou je het dan nemen?
Bij vogels is het noodzaak vanwege het ongedierte.
Dood ga je zeker, leven niet.
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Re: een knoflookpilletje helpt écht hoor

Ongelezen bericht door Abby »

Abby krijgt ook knoflook-dingen, en die zijn tegen vlooien en teken. Daar zit waarschijnlijk een lage concentratie alliïne in, zodat het niet schadelijk is.
Knoflook houdt wel degelijk bijtende beesten op afstand hoor, als ik zelf een maaltijd met flink wat knoflook heb gegeten en ik ga 's avonds door t bos, geen prikkertje dat me lastig valt.
(mn vriend blijft ook op redelijke afstand, maar goed, tis t één of het ander... :mrgreen: )
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ariane schreef:
jacq1970 schreef:knoflook is overogens helemaal niet goed voor honden... dusse ik zou ermee stoppen het tevoeren.....
Is dat zo?
Ik geef knoflookcapsules aan Jagger tegen de vlooien.
Wel speciale voor dieren, maar hij heeft nooit een vlo.
Knoflook is schadelijk, maar dat is het geloof ik pas bij een grote hoeveelheid en dat is geloof ik meer dan een hele knoflookbol. Dat geef je natuurlijk nooit aan je hond. Er staat een stuk over op het Forum natuurlijke voeding. ;) Dus capsules en een teentje door het eten kan best. Even gezocht en gevonden, hier staat het: http://natuurlijkevoeding.yourbb.nl/vie ... =12&t=4788
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Abby schreef:Abby krijgt ook knoflook-dingen, en die zijn tegen vlooien en teken. Daar zit waarschijnlijk een lage concentratie alliïne in, zodat het niet schadelijk is.
Knoflook houdt wel degelijk bijtende beesten op afstand hoor, als ik zelf een maaltijd met flink wat knoflook heb gegeten en ik ga 's avonds door t bos, geen prikkertje dat me lastig valt.
(mn vriend blijft ook op redelijke afstand, maar goed, tis t één of het ander...
:mrgreen: )
Is je vriend soms ook een prikkertje? :mann: :mrgreen:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

ik kan wel geloven dat knoflook teken weert. het weert ook mensen :mrgreen:

Tenminste op stal kregen veel paarden het. goed voor de doorbloeding in de gewrichten.
natuurlijk was er iemand die er helemaal in door sloeg. dat paard en voerbak rook je al nog voordat je de stal in kwam. nou het werkte ook prima tegen mensen. :mrgreen: niemand bleef staan voor die box :ugh: :mrgreen:

je kan ook overdoseren natuurlijk :19:
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Niet zozeer de knoflook in de capsules, maar het chlorophyl wat in veel knoflookcapsules extra wordt toegevoegd is verantwoordelijk om e-ven-tu-eel een tevenlucht te maskeren. Chlorofyl vind je in groene bladgroentes, maar ook in hoge concentraties in brandnetel, kiemgroentes en chlorella. Aangezien één van mijn honden naar loopse teef ruikt na zijn castratie, kreeg ik de tip van de chlorophyl. Ik geef dagelijks chlorophylhoudende voeding, die ook andere belangrijke mineralen/vitamines etc. bevatten. Ik heb dus wel het idee dat het zou kunnen helpen, gezien de gevechten die ik in het verleden had met twee bekende reuen en een aantal geïnteresseerden die nu gewoon met de baas mee terug gaan. Ik geef geen capsules, omdat die vaak ook andere bestanddelen bevatten die niet zo goed zijn voor je hond.

Overdoseren met verse knoflook zal niet zo snel gaan lukken. 200 gram per dag is errrug veel om te geven. Mocht je geïnteresseerd zijn:
http://www.home.zonnet.nl/peter.hoogend ... ddelen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

SandraH schreef:Niet zozeer de knoflook in de capsules, maar het chlorophyl wat in veel knoflookcapsules extra wordt toegevoegd is verantwoordelijk om e-ven-tu-eel een tevenlucht te maskeren. Chlorofyl vind je in groene bladgroentes, maar ook in hoge concentraties in brandnetel, kiemgroentes en chlorella. Aangezien één van mijn honden naar loopse teef ruikt na zijn castratie, kreeg ik de tip van de chlorophyl. Ik geef dagelijks chlorophylhoudende voeding, die ook andere belangrijke mineralen/vitamines etc. bevatten. Ik heb dus wel het idee dat het zou kunnen helpen, gezien de gevechten die ik in het verleden had met twee bekende reuen en een aantal geïnteresseerden die nu gewoon met de baas mee terug gaan. Ik geef geen capsules, omdat die vaak ook andere bestanddelen bevatten die niet zo goed zijn voor je hond.

Overdoseren met verse knoflook zal niet zo snel gaan lukken. 200 gram per dag is errrug veel om te geven. Mocht je geïnteresseerd zijn:
http://www.home.zonnet.nl/peter.hoogend ... ddelen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat zit er in chlorophylhoudende voeding?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mwillow

ranetje schreef:Wat zit er in chlorophylhoudende voeding?
Ik weet niet in welke context je deze vraag stelt, maar in hetgeen wat ik verschaf zitten daar heel veel mineralen, sporenelementen en vitamines in, die een functie hebben om met name de organen van 1 hond goed mee door te spoelen. En voor de andere hond is het 'gewoon' gezond en meegenomen dat het zijn geur lijkt te maskeren.
http://www.starmanproductions.nl/kruiden/chlorofyl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

honden ruiken in lagen.

ze kunnen elke geur afzonderlijk ruiken,dus het lijkt me sterk dat dat mogelijk is.
Afbeelding
blijf vragen stellen
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Moos, die no love spray werkt inderdaad echt goed! Wij hebben die ook, en het stinkt echt een uur in de wind. Maar als het werkt, waarom niet!
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

laura b schreef:Volgens mij vinden honden knoflook alleen maar interessanter ruiken. :smile2:
Lijkt mij ook. :mrgreen:
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

Muggen komen voor het steken niet op geur of warmte af maar op kooldioxide {je huid ademt ook}.
Daarom snap ik niet zo goed waarom knoflook daartegen helpt.
Niet dat ik je niet geloof hoor.
Misschien irriteert het de receptoren net zoals citroen.
Maar dan zijn die wel flink overgevoelig..
Waarschijnlijker is het dat de geur van kooldioxide door knoflook wordt verdoezeld.
Maar dat adem je ook uit dus het mag dan wel goed werken..
Vleermuizen daarentegen zou het waarschijnlijk wel kunnen weren.
Da's hier niet zo'n probleem maar ze kunnen serieuze ziektes overbrengen die ook voor mensen dodelijk zijn,
dus in sommige omgevingen zal er misschien wel op gelet worden.

Knoflook is bij vogels ook goed voor de veren.
Misschien is het ook goed voor de vacht.
Dat kan echter ook gewoon komen door de betere weerstand en bloeddruk.
Wat voor vogels gebruikt wordt om de nesten te beschermen tegen ongedierte is zware shag.
Daarnaast worden er tegen stofmijt ,dat is hetzelfde als verenmijt, gewoon varens geplant.
Dat laatste doe ik overigens niet dus ik zou niet weten of dat helpt maar ik hoor dat vaak van kwekers.
Overigens zijn sommige effecten van eten vaak zo minimaal dat het meestal geen groot verschil maakt.
mwillow

Toch zijn er wat fokkers die het met succes toepassen, geen knoflook in die gevallen maar wel chlorophyl producten. Google maar eens op chlorophyl coming into season bitch, dan krijg je interessante info er over.
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

Ik ben helemaal vóór toevoegingen aan voer die werken volgens mensen,
ik ben graag overdreven bezig met mijn dieren en bak zelfs koekjes voor ze.
Alles wat het bijzonder maakt, dat wil ik dan best doen.
Baat het niet dan schaadt het niet. :)

Máár, als iets tot bijgeloof hoort, wat echt vaak gebeurt in culturen van dierenhouders,
dan zet ik er altijd vraagtekens bij: ik zou bijvoorbeeld niet zo snel homeopathische middelen gebruiken voor een medicinale toepasing.
Dat is omdat deze middelen vaak veel te weinig bevatten van de stof die je nodig hebt voor het gewenste effect.

Oh ja, even onthouden: even checken of ik een zelfgemaakte hondenkoekjes topic vindt.
Ook al heb ik nog geen hond [als die al komt] dan kan ik altijd even voor het knijn kijken naar bak tips. :ok:

Ik gebruik trouwens veelvuldig knoflook.
Het stinkt alleen zo in een appartement. :P

Oh ja, ook nog even checken welke kamerplanten schadelijk zijn voor honden..
Gewoon voor de zekerheid als ik weer eens in Ranzijn loop [kocht net spontaan een plantje voor de leuk, wassie niet goed voor de birds]..
Druk druk druk..
mwillow

Rezza schreef:Ik ben helemaal vóór toevoegingen aan voer die werken volgens mensen,
ik ben graag overdreven bezig met mijn dieren en bak zelfs koekjes voor ze.
Alles wat het bijzonder maakt, dat wil ik dan best doen.
Baat het niet dan schaadt het niet. :)
Ik ben totaal niet voor toevoegingen uit pilletjes en poedertjes en haal alles uit het natural raw feeding wat mijn jongens krijgen. En dat schaadt inderdaad niet en baat wel.
Rezza schreef:Máár, als iets tot bijgeloof hoort, wat echt vaak gebeurt in culturen van dierenhouders, dan zet ik er altijd vraagtekens bij: ik zou bijvoorbeeld niet zo snel homeopathische middelen gebruiken voor een medicinale toepasing.
Dat is omdat deze middelen vaak veel te weinig bevatten van de stof die je nodig hebt voor het gewenste effect.
Kruidengeneeskunde en homeopathie hebben van oudsher de basis gevormd voor de reguliere geneeskunde. Dus om nu jouw stelling zo te onderbouwen dat het allemaal gebaseerd is op 'bijgeloof' is niet reëel. Een aantal toepassingen vanuit deze hoek bij honden met bepaalde aandoeningen, hebben door de tijd heen dat ik hier mee te maken heb gehad meer resultaat opgeleverd dan vanuit het reguliere. Dus bijgeloof zeker niet...het kan een prima ondersteuning zijn als je je maar door een vakbekwaam iemand laat begeleiden en niet zelf gaat kwakzalven. :wink:
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

Ik zei niet dat alle homeopatische middelen tot bijgeloof horen.
Bijenpollen zijn bijvoorbeeld erg goed voor bepaalde dingen. Maar die zitten ook in honing..
Waar ik een probleem mee heb, of wat ik niet zo snel zou kopen,
zijn bijvoorbeeld stress verlichtende middelen in pillenvorm met boterbloem oid.
Dat heeft vooral een werking die vooral psychologisch is.
Natuurlijk werkt dat bij mensen ook, want het maakt in principle niet uit of het psychologisch werkt of niet, het is net hoe je het bekijkt..
[het voodoo principe zeg maar ;) ]
Maar veelal zijn homeo-, en reform artikelen gewoon een overprijste aanschaf.
Vooral als je het over dieren hebt die niet weten wat ze slikken. :P

Overigens is de geneeskunde natuurlijk vooral gebasseerd op de wetenschappelijke methode.
Dus dat de basis van medicijngebruik bij homeopathie ligt, dat maakt dan in principe niet veel uit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”