Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Keuring Gaia

Zie binnen voor werkwijze.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Keuring Gaia

Ongelezen bericht door cloris »

Marjoleine schreef:Gaia, teef

Teef van het Duitse herder type. Licht gestrekte bouw. Duidelijk geslachtstype. Een flinke, stokharige teef met een uitstekende conditie. Ze mag nog iets meer uitzwaren. Prima bone, passend bij haar type.
De rugbelijning lijkt vloeiend maar de hond heeft een duidelijk aflopende ruglijn.
Matig opgetrokken buikbelijning.

Vriendelijk vrouwelijk hoofd met staande oren en een alerte uitdrukking.
Passend in het geheel.

Sterk en recht front, goed geplaatste schouder, goede voorhandshoeking. Rechte benen, polsen mochten iets sterker. Voorborst voldoende. Het front is nog wat smal en de ellebogen sluiten niet geheel aan.

Vanaf de lendenen loopt de rugbelijning af. De buikbelijning is matig opgetrokken en de lendenen zijn van passende lengte. De ribben tonen prima gerond.

Bekken sterk hellend. Knie en sprong prima gehoekt, de schenkel heeft relatief veel lengte waardoor de voet achter het bekken staat.

Ingang zal deze hond waarschijnlijk over-reachen of krabben en ze zal waarschijnlijk graag in galop gaan doordat de paslengte achter groter zal zijn dan de paslengte voor.

Vooraanzicht:

Afbeelding

Afbeelding

Zij aanzicht:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Re: Keuring Gaia

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik heb Gaia al vaker gezien in het onderschrift, dus nu wil ik het ook even zeggen, ik vind haar een prachtige hond! Mooie rechte rug en ze oogt kerngezond! Wat ik ook zo leuk aan haar vind zijn die lichte wangen.
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

hele mooie hond vind ik dit.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

sorry voor de late reactie, maar ik ben heel erg lang druk geweest met echt vanalles en nog wat.

Dank je voor de keuring! Het meeste wat je zegt kan ik me erg in vinden.

Ze is heel erg rank voor het type. Eigenlijk is ze helemaal niet rastypisch voor een Duitse Herder. Daarom is het ook een kruising. Omdat ze al drie is, zie ik haar niet meer uitzwaren dan dat ze al gedaan heeft. Het blijft een mager scharminkel

Haar rug is sterk aflopend en heeft meer hoeking dan de normale 20%. Als zij in stand zou staan zou dat heel erg naar voren komen. Dus een glijbaan rug en niet recht zoals sommige mensen dit graag zouden willen zien in een xDuitse Herder. Ook heeft ze een onderbijt, maar dat is niet op de foto's te zien.

Rennen doet ze graag los, maar als je wat langer loopt (zeg een uur of twee) dan gaat ze toch grager in de draf. Draven kan ze ook veel langer volhouden dan de galop. Alleen moet ze wel op tempo draven, een rustige draf is voor haar vrij zwaar merk ik.

Als ik weer eens tijd heb zal ik nog wat gang foto's plaatsen, maar het is een chaos qua tijd op het moment.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Die rug viel mij ook al op dat deze aflopend is, en niet recht. Wel heeft ze minder hoekingen in haar achterpoten en dat vertekend een heleboel. Het zit niet alleen in die rug, want een boxer bv staat ook schuin.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ze heeft veel lengte in de schenkel. Dat is ook wat opvalt.
En de rug loopt af natuurlijk, ze heeft ook een kromming ter hoogte van de lendenen.
Gesloten

Terug naar “Keurings-hoekje”