Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buiten dat hij strondvervelend is al 2 weken vreet hij ook niet tot gisteren dus het is weer even afwachten wat meneer gaat doen. Ik krijg er een punthoofd van. Van alles heb ik hem al voorgezet, hij weigert zelfs zijn lievelingskostje (monatoetje). Hij is kilo's afgevallen, zijn ribben voel je en zijn ruggegraad ligt er gewoon op en maar doorklieren. Drinken doet hij wel maar alleen water en trapt er echt niet in als je iets daar doorheen doet.
Dit is voor het eerst dat hij zo reageerd op loopse teven. Moet wel zeggen dat hij voor het eerst door heeft waar die loopsheid voor is. Reageren jullie honden ook zo heftig?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
nee, want mijn teven worden niet loops
maar dit lijkt mij echt verschrikkelijk, "gelukkig" heb ik monky die dat lichamelijk niet aan zou kunnen, dus dat is voor mij een goeie reden geweest om mijn teven te castreren maar als hij ooit weg valt (hoop nog lang niet) zal ik deze problemen vast ook krijgen, dus ik lees al vast ff mee
succes verder en hoop dat het snel over is
nou zooo erg had Job het niet,
maar inderdaad niks mee te beginnen en eten wilde hij ook niet.
Sinds zijn castratie is hij lekker van alle problemen af!
Dyna is geholpen dus het was geen loopsheid in huis. Hij heeft het weekend doorgebracht twee weken terug met een loopse teef waar hij bij ontdekte waar het voor was. Bij thuiskomst begon de ellende. Afgelopen weekend waren wij ergens slapen waar een teef net loops was. Die afspraak kon ik niet afzeggen en vanwege de oppas in huis moest hij mee.
Nu is de buurhond loops dus ik ben er nog steeds niet vanaf.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Het ging hier ook niet om loopsheid in huis,
maar in de buurt is er altijd wel 1 loops (veel honden).
Gelukkig liep Job niet weg, er zijn genoeg reuen die dat ook nog doen.
hier is Pom loops en ik wordt echt helemaal gek van Eagle
Hij eet al dagen niet , en was al niet de dikste , zit de heledag te piepen en te janken. Heb dit ook nooit eerder meegemaakt bij een doggenreu , en al helemaal niet bij een eerste loopsheid van een teef.
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Nanna schreef:Ik heb een Newfoundlanderreu gehad die overdreven verliefd was en graag met andere reuen knokte. Ook niet eten en dramatisch vermageren, natuurlijk.
Na twee jaar was ik hem spuugzat en gingen die ballen eraf.
Had ik veel eerder moeten doen.
Hij veranderde in een leuke gezellige reu en bij loopse dames was het lachen ipv ergeren. Dan stond hij wel van "zit mn jasje goed, zit mn dasje goed" compleet met charmante pasjes, maar waar het nou om ging, geen idéé meer
Hij behield overigens zijn mooie vacht, werd niet te dik en is in blakende gezondheid 11 jaar oud geworden.
Voor het knokken hoef ik het niet te doen, verder voor zijn gedrag normaal ook niet. Maar dit heb ik dus net als Jip nog niet meegemaakt dat het zo extreem gaat en het verbaasd me dat hij niet na een paar dagen slecht eten gewoon weer gaat eten.
De rest van zijn gedrag nu, ach boeien. Hij loeit als een wolf, is druk, slooft zich uit door oa met knuffels te gaan smijten enz enz.
Ik vind hem al een gezellige vriendelijk reu, een grapjas enz, zelfs nu nog want zijn frustratie uit hij door met alles te gooien. Voebakken die je in de badkamer terugvind omdat hij die gaat verstoppen daar, schapenvachten worden gestolen, bedden haalt hij af zodat hij zich er helemaal in kan wikkelen. Hij ligt dus niet als een zielig hoopje naar de deur te staren en af te wachten zodat hij kan ontsnappen. Buiten piest hij honderd in, loopt al klappertandend rond, likt overal aan, wil elke hond berijden (geholpen reu of teef maakt hem niet uit), volle reuen worden genegeerd.
Het is voor mij dus echt het niet willen eten. Net liet hij zijn eten ook weer staan maar gisteren heeft hij dus wel gegeten en normaal krijgen ze 1x per dag. Heb gewoon van alles geprobeerd, meerdere kleine porties, grote stukken, lievelingsvlees, pap, warme maaltijd van ons, toetjes maakt allemaal niet uit.
Gelukkig snapt Jaymz niet zo goed welke teef loops is. Geen geloei, gepiep of niet willen eten, gewoon helemaal niets. Zelfs niet als er een hoogloopse teef op haar hoogtepunt letterlijk voor zijn neus staat. Hij snuft wat en gaat dan weer verder zijn gang. En nee, hij is niet gecastreerd.
jip007 schreef:hier is Pom loops en ik wordt echt helemaal gek van Eagle
Hij eet al dagen niet , en was al niet de dikste , zit de heledag te piepen en te janken. Heb dit ook nooit eerder meegemaakt bij een doggenreu , en al helemaal niet bij een eerste loopsheid van een teef.
Hier hadden we ook een pieperd en werd nog vervelender Ook op straat werd ie nog wat feller,het teefje hier hebben we daarna laten helpen.
greatdane schreef:
Hier hadden we ook een pieperd en werd nog vervelender Ook op straat werd ie nog wat feller,het teefje hier hebben we daarna laten helpen.
maar ik kan Pommie nog niet laten helpen , ze is net 6mnd geworden.
Tomas was ook wekenlang in-en intreurig, at niet, jankte 's nachts en was verder zo futloos als maar zijn kan.Mede daarom is hij gecastreerd, de andere reden was dat hij voortdurend aangevallen werd door elke reu die hem in het vizier kreeg.Tegen beide problemen heeft het geholpen, we kenden Tomas niet meer terug.
Hier absoluut geen castratie. wij vinden dat rueen hebben te luisteren of er nu teven loops zijn of niet. Wijzelf hebben natuurlijk 3 teven en 3 reuen waarvan er 2 teven toch elk jaar 2 x loops worden. Eten d ereuen niet, jammer dan. komt vanzelf wel weer goed. Werken is werken tijdens de IPO trainingen of er nu loopse teven op het terrein staan of niet. Gelukkig is de drift tot werken vele malen hoger dan de loopse teef op het terrein.
Frenk heeft nu wel een paar keer gehad dat hij zich 'verliefd' ging gedragen, dat duurde een week en dan ging hij gelukkig weer normaal doen. Zou hij elke keer dat er hier in de buurt een teef loops is zich zo verliezen, dan werd castratie absoluut een optie. :N:
Nee geen last.. genoeg loopse teven af en aan in de buurt, voordat Bluf erbij kwam.. geen last van Finn gehad.. Bluf loops.. de eerste keer nauwelijks last gehad.. had haar toen overdag overigens mee naar mijn werk, dat scheelde denk..
Tweede loopsheid was in de vakantie.. ze zaten toen wel op elkaars lip.. met het hoogtepunt heeft hij twee dagen wat minder gegeten.. maar dat was het..
er wordt met hem niet gefokt.. maar ik zie er ook geen noodzaak in om zijn ballen eraf te halen met zijn bijna acht jaar..
edit had getikt bijna negen jaar... maar hij wordt straks pas acht
Laatst gewijzigd door blondie op 25 sep 2009 13:17, 2 keer totaal gewijzigd.
greatdane schreef:
maar ik kan Pommie nog niet laten helpen , ze is net 6mnd geworden.
Bulles was precies hetzelfde
En dat was uitzingen idd
Ti Jay is al erg vroeg begonnen vindt ik...
sinds hij zo'n 6 maanden oud is moet haast alles buiten gemarkeerd worden..komt niet uitgelikt en klappertand heel wat af
Dacht zal wel ergens een loops teefje gelopen hebben destijds..maar hij is nu bijna 10 maanden en het is nog precies zo
ja zal wel moeten , hoop wel dat die grietjes volgende keer gelijk loops worden. Soppie was 2 mnd geleden loops , toen werd hij ook al zo mager. Ik had hem net weer voller , allemaal voorniets
Leanne schreef:Bulles was precies hetzelfde
En dat was uitzingen idd
Ti Jay is al erg vroeg begonnen vindt ik...
sinds hij zo'n 6 maanden oud is moet haast alles buiten gemarkeerd worden..komt niet uitgelikt en klappertand heel wat af
Dacht zal wel ergens een loops teefje gelopen hebben destijds..maar hij is nu bijna 10 maanden en het is nog precies zo
Baco deed dat ook al heel jong, als het aan hem lag deden we 2 uur over een rondje van 15 minuten.
Al schuimend en snurkend luchten, heel intens
Ik heb hem toen aangeleerd, doooorrlopen
Hij mag bepaalde stukken met wandelen snuffelen zo lang hij wil, wat hij ook doet, maar voor de rest is het dooorrrlopennn, en wel heel snel.
Ken ik helemaal niet hier. Fahim vind weleens bij een wandeling een teefje erg leuk maar dat uit zich in heel veel kusjes geven en een beetje achtervolgen. Lopen wij de andere kant op dan kiest hij voor ons. Pas een loopse teef in de straat maar alleen wat langer aan een plasje ruiken meer merkte ik niet aan hem. Toen we de buurtteef tegenkwamen had hij volgens mij niet eens door dat zij die lekkere plasjes veroorzaakte want hij liep er gewoon langs.
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Ik herken dit verhaal in mijn vaste oppas hond
Die is meegenomen als pup uit Italie
Geen stamboom enzo
Ik heb al een paar keer gevraagd laat de ballen weghalen
Krijg ik telkens te horen van de baas (wat een man is )
Dat hij dat zielig vind
Maar voor mij zeer onprettig om mee te lopen
Telkens vaak aan lijnen
Na een kwartier doe ik hem weer los en jawel gelijk weer terug
Hij gaat zijn neus of hormonen achterna
En is zo een uur foetsie
Terwijl ik natuurlijk ook met Gizmo zit die wel normaal wil wandelen rennen vliegen zwemmen en spelen
Vind het zelf ook heel erg irritant
Maar als ik er over praat met de baas van de hond
Krijg ik van hem te horen maar het is natuurlijk wel een man ik gun hem zijn plezier
Dus hij vindt het normaal om zijn hond een plezier te gunnen om een keer te dekken
Voegt niets toe het is een kruising
Ik was de laatste keer in staat zo erg was het dus om de hond naar de da te brengen
Maar ja dat mag dus weer niet
Nu hem een ultimatum gesteld of jij laat jouw hond helpen of ik pas niet meer op
Dus mijn vraag is dat te veel gevraagd
Anke is bij ons hoogloops. Jelmer heeft er qua eten totaal geen last van.
Hij wil alleen meer spelen en eigenlijk heel graag iets anders maar ik heb 1 groot geluk....
Anke belieft haar zoon echter niet in haar buurt en ze kortwiekt hem eigenhandig.
Zodra hij hij gek gaat doen knalt ze in hem en houd hij na verloop van tijd het voor gezien.
Nuyvilaq schreef:Lola voelt zich heeeeeeeeeeeeel schuldig
En was Lola niet in de buurt was jij het wel die hem deed lekkerbekken
Beau was ook heel erg met een loopse teef in de buurt, hele nachten janken en klappertanden. Ik heb hem wel laten castreren omdat hij op een gegeven moment het konijn en de kat probeerde te verkrachten
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010