Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ongewenst gedrag van vrienden/familie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cedhil
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongewenst gedrag van vrienden/familie

Ongelezen bericht door Cedhil »

Ik moet het toch even kwijt hoor..

Hebben sommigen van jullie ook familie en vrienden die echt niet begrijpen waarom je lieve honden geen kattebrokjes mogen hebben of die lekkere speklap die over is? Toch lekker geven waar jij bij bent, omdat het anders "zo zielig is dat ze niks krijgen". Krijg je achteraf ook nog de vraag of ze wel genoeg te eten krijgen omdat ze het zo naar binnen schrokken... Of de geweldige vraag als ze net als die rotzooi naar binnen hebben gewerkt: " geef je ze nog wel hun eten hierna?"

Natuurlijk zeg ik altijd : Nee! Mogen ze niet hebben, niet doen! Maar vaak is het altijd te laat...aangezien het vaak ook nog schoonfamilie is....Denk dat ik binnenkort dan maar gewoon helemaal niet meer met de honden langs moet gaan... Ik word er zo moedeloos van... :(
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: Ongewenst gedrag van vrienden/familie

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Of van die mensen die direct maar een hand vol hondenkoekjes opvoeren gewoon omdat ze langs komen, en als het even kan nog even op laten springen ook, want dat is leuker.
Afbeelding
Cedhil
Zeer actief

*Zucht* ja...

Of als er iemand aan de deur staat dan helemaal opfokken: "Wie is daar? Wie is daar dan, ga eens kijken!!!"
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Hebben ze toch een verkeerde aan mij... ik zal het 1x vriendelijk zeggen, maar een 2e keer als ze weer dingen geven wat ze niet mogen dan ben ik toch al een stuk minder vriendelijk, begrijpen ze ut daarna nog niet dan ben ik weg en kom ik gewoon niet meer ;-) En als het in mn eigen huis is, kunnen ze vertrekken.
Cedhil
Zeer actief

Ik ben ook zo, alleen, het is schoonfamilie... Ik heb voortdurend met ze te maken, ook op mijn werk. Maar goed, zal niet in verdere details treden ;)

Vroeg me af of anderen ook soms zulke problemen hebben en hoe ze dat dan (eerlijk) oplossen
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Cedhil schreef:Ik ben ook zo, alleen, het is schoonfamilie... Ik heb voortdurend met ze te maken, ook op mijn werk. Maar goed, zal niet in verdere details treden ;)

Vroeg me af of anderen ook soms zulke problemen hebben en hoe ze dat dan (eerlijk) oplossen
Is "schoonfamilieafhankelijk" :wink:
Ik zei indertijd dat ik mijn honden train. Dat daardoor bepaalde zaken niet kunnen omdat ze mij daarmee dwars zouden zitten in de training, maar dat ze me ook zouden kunnen helpen
En iemand in je familie kunnen helpen is fijn :mann:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
snuffel11
Zeer actief

Cedhil schreef:Ik ben ook zo, alleen, het is schoonfamilie... Ik heb voortdurend met ze te maken, ook op mijn werk. Maar goed, zal niet in verdere details treden ;)

Dan zou ik ze dan toch nog heel duidelijk maken dat IK daar niet van gediend ben en dat zij zich daar aan te houden hebben... zijn jouw honden en jij wilt dat niet hebben.. dus wie zijn zij om het toch te doen dan..
Cedhil
Zeer actief

Dan heb ik vast de verkeerde schoonfamilie, die zien me geloof ik meer als een dom blondje (nu ben ik dat ook, maar als anderen me zo behandelen is het anders :boos: )

Jullie hebben ook volkomen gelijk, ik hoop dat ik ze kan overtuigen van onze training en methodes. Ik wil gewoon het beste voor mijn schatjes. Misschien dat ik het ze op andere manieren duidelijk kan maken. Vraag ik ze bijvoorbeeld mee naar cursus en dergelijke :)
Laatst gewijzigd door Cedhil op 26 sep 2009 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief

Er voor zorgen dat ze je niet zo zien.. ;-) Ben ook jaren niet geaccepteerd door mijn schoonfam toen d'r tijd.. maar had m'n bekkie wel mee en had ze heel snel duidelijk gemaakt dat het mijn honden zijn en ik dat niet wilde hebben.. Gave ook altijd zo fijn vanalles aan onze honden.. moet je niet doen bij mij, een koekje vind ik best, maar geen andere shit en alleen als ik dat goed vind. Boodschap was duidelijk ;-)
Cedhil
Zeer actief

Haha leuk om te horen dat ik niet de enige ben... :) Ik heb wel degelijk een bekkie waar je u tegen zegt en hoop dat het genoeg is om tegen ze in te gaan. Nu moet ik zeggen dat mijn vriend er zelfs aan meewerkt en zodra hij zijn mond opentrekt, valt de kamer stil :engel:
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief

Zou toch te zot zijn voor woorden dat jezelf niet de dingen mag uitmaken.. jullie honden en zij hebben zich eraan te houden... poot stijf houden hoor ;-)
Cedhil
Zeer actief

Will do haha, heb soms toch wel zo'n hart onder de riem nodig om er weer verder mee te gaan. Soms krijgen ze me zo ver dat ik er zelfs niet meer zeker van ben of ik het beste voor heb met mijn hondjes omdat ik ze dingen weiger.. :roll:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Hier zit de qlue nou net in andere dingen die men niet bij mijn hond moet doen als kind, of als volwassenen die niet weet hoe met honden om te gaan ...

Of tewel, niemand is het toegestaan om mijn hond uit te dagen, op wat voor manier dan ook, want dan kan ze nogal eens link uit de hoek komen ;)

En dat laatste is niet altijd begrepen door mensen, aangezien het hier een Labrador betreft ...
snuffel11
Zeer actief

Ze krijgen toch eten van je en ik neem aan ook af en toe wat lekkers, wie zijn andere om erover te oordelen.. Kattebrokjes en een speklapje kan ik nou niet echt gezond noemen voor een hond.. ;-) En zolang ze groeien en op gewicht zijn, mooi in de vacht ect dan doe je ut toch goed :ok:

Als ik de blikken van Henkie zielig moet gaan vinden dan kan ik hem de hele dag door wel lekkers blijven geven... :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

kun je niet als tussenoplossing je schoonfamilie wat hondenkoekjes in handen drukken die ze wel mogen geven en daarna niks meer?
Ik kan me ook wel weer voorstellen dat ze die pups zo leuk vinden en ze graag een lekkertje willen geven.
Als dat dan iets is dat ze wel mogen hebben, ben je een beetje van het gezeur af en kun je ook best de regel hanteren dat het daarmee genoeg is geweest.

Mijn vader was ook zo, die vond het geweldig mijn honden iets te geven.
Ik had met hem de afspraak dat hij ze als ik op bezoek kwam na binnenkomst 1 biscuitje mocht geven, de honden wisten dat al heel snel en gingen dan voor het kastje staan waar dat koekje uit kwam.
Honden gelukkig, mijn vader vond het geweldig en ik was ook blij dat het probleem daarmee opgelost was en er verder niks meer aan mijn honden gegeven werd.
Kwamen mijnouders bij mij dan gaf ik hem wat hondenkoekjes en die gaf hij ze dan, zelfde effect: iedereen tevreden!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Cedhil
Zeer actief

Oh ja die pups missen niks hoor, weet ik ook wel aangezien ze goed aangekomen zijn de afgelopen weken en ze een geweldige vacht hebben. Het zijn echt hele vrolijke, lieve en gehoorzame (zover als dat kan bij pups :smile: ) pups! Vind het alleen zo jammer dat ik misschien hierdoor ruzie krijg met mijn schoonfamilie terwijl het onzin is dat ze zich uberhaubt bemoeien met de opvoeding.
Zal waarschijnlijk zo zijn gekomen doordat ze op zaterdag 6 uurtjes moeten blijven bij "oma" (schoonfamilie) terwijl ik zwemles geef aan kinderen op de zwemschool van mijn vriend zijn vader. Natuurlijk kan ik daarmee stoppen en de pups gewoon lekker bij me houden, maar dan veranderen de relaties onderling enorm. Misschien dat dat wat dingen ophelderd. :)

@Renee: Ja heb ik geprobeerd, alleen het kattenvoer staat in de keuken en daar rennen ze gelijk heen om op te eten. Heb heel vaak het weggehaald voordat ze erbij konden maar kreeg ik op mijn kop dat de katten niks te eten hadden en dat dat kleine beetje kattenvoer geen kwaad kon. Ze laten het juist expres staan voor ze! Nu heb ik ze al zover gekregen om gewoon wat kippenkarkassen neer te leggen en ze dat te geven. Kattenvoer out of the picture, alleen is de schoonfamilie er weer om de extratjes te geven..

Maar goed, ik moet gewoon nog harder worden, ik ben het gewoon ook erg zat, anders had ik het niet hier geplaatst :)
Laatst gewijzigd door Cedhil op 26 sep 2009 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief

Cedhil schreef:Oh ja die pups missen niks hoor, weet ik ook wel aangezien ze goed aangekomen zijn de afgelopen weken en ze een geweldige vacht hebben. Het zijn echt hele vrolijke, lieve en gehoorzame (zover als dat kan bij pups :smile: ) pups! Vind het alleen zo jammer dat ik misschien hierdoor ruzie krijg met mijn schoonfamilie terwijl het onzin is dat ze zich uberhaubt bemoeien met de opvoeding.
Zal waarschijnlijk zo zijn gekomen doordat ze op zaterdag 6 uurtjes moeten blijven bij "oma" (schoonfamilie) terwijl ik zwemles geef aan kinderen op de zwemschool van mijn vriend zijn vader. Natuurlijk kan ik daarmee stoppen en de pups gewoon lekker bij me houden, maar dan veranderen de relaties onderling enorm. Misschien dat dat wat dingen ophelderd. :)
Ik zou gewoon als ik jouw was eens rond de tafel gaan zitten en vertellen wat je wel en niet wilt hebben en als ze daar geen gehoor aangeven kan je altijd nog stoppen ermee ;-)
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Geen problemen mee gelukkig. Soms moeten we aan m'n schoonmoeder iets vier keer uitleggen (niet gaan lopen oetsjieboeën als hij opspringt bijvoorbeeld), maar dat is geen onwil van haar kant, meer klunzigheid. Ze heeft nul ervaring met honden maar is helemaal verliefd op Hades en wil 't ook wel graag goed doen gelukkig. Als ze iets niet helemaal begrijpt dan vraagt ze ook gewoon waarom iets zo moet. We hebben wel één keer meegemaakt dat Hades op een oppasadres in plaats van z'n eigen voer dat we mee hadden gegeven, gewoon de restjes andere brokken kreeg die ze nog thuis hadden liggen en 'mooi opgemaakt konden worden' :hmmm:... Hades aan de diarree natuurlijk, toen hebben we vriendelijk edoch beslist uitgelegd dat dat niet zo handig was, en niet voor herhaling vatbaar. We hadden tenslotte niet voor niets z'n eigen brokken meegegeven. Werd gelukkig heel goed opgevat en ze snapten het na uitleg prima, ze hadden gewoon niet bedacht dat dat problemen zou kunnen opleveren.

Het lijkt me wel heel lastig communiceren als er echt vaak iets tegen je wil met je honden wordt gedaan. Ik zou het vrij vaak vriendelijk verzoeken in geval van goede vrienden/(schoon)familie, maar als dat niet helpt dan zou er, bij mij in elk geval, een beschaafde uitbarsting volgen. Helpt dat ook niet, dan maar niet meer op bezoek. Een beetje respect voor elkaars regels is toch wel het minste :19: ?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Lydia schreef: Ik zou gewoon als ik jouw was eens rond de tafel gaan zitten en vertellen wat je wel en niet wilt hebben en als ze daar geen gehoor aangeven kan je altijd nog stoppen ermee ;-)
Ja dat zou ik dan ook doen, niet boos worden gewoon rustig uitleggen hoe je het wil hebben en waarom.
Je kunt natuurlijk altijd een andere oplossing vinden voor die 6 uurtjes, een vriendin of dagopvang of zo en dat kun je ze ook vertellen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

hier wordt dat bijna nooit gedaan alleen met feestje maar dan is tosca op de slaapkamer omdat ze denkt dat er vuurwerk komt als er veel mensen zijn.

en bij max weten ze dat hij niet tegen alles kan er dus goed alles kan onder kotsen, het wordt altijd keurig gevraagd.

was ik wel heeeeeeel vervelend vind, als ze iemand begroet hebben en er wordt genoeg gezegt dat stuur ik de honden weg, vaak gaan ze de hond dan weer aaien.
zeg dan altijd duidelijk, nu zoek je het zelf maar uit.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nee,is hier gelukkig niet aan de orde; ze zitten allemaal in het complot :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

heel vervelend ja!!
mijn bezoek doet het niet.
maar laatst bij de supermarkt een vrouw die vond dat budha zo zielig was.
omdat hij een beetje zat te piepen en hij keek zo zielig.
dus had ze hem maar een kaakje gegeven want daar zit toch niet zo veel in.
en zij ze ook nog, je vind het toch niet erg he?
nee hoor prima geef hem ook nog een stuk chocola dat vind hij ook erg lekker.
natuurlijk vind ik het erg! een vreemde hond geef je niks zonder de eigenaar te vragen.
Afbeelding
blijf vragen stellen
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

renee-uk schreef:kun je niet als tussenoplossing je schoonfamilie wat hondenkoekjes in handen drukken die ze wel mogen geven en daarna niks meer?
Ik kan me ook wel weer voorstellen dat ze die pups zo leuk vinden en ze graag een lekkertje willen geven.
Als dat dan iets is dat ze wel mogen hebben, ben je een beetje van het gezeur af en kun je ook best de regel hanteren dat het daarmee genoeg is geweest.

Mijn vader was ook zo, die vond het geweldig mijn honden iets te geven.
Ik had met hem de afspraak dat hij ze als ik op bezoek kwam na binnenkomst 1 biscuitje mocht geven, de honden wisten dat al heel snel en gingen dan voor het kastje staan waar dat koekje uit kwam.
Honden gelukkig, mijn vader vond het geweldig en ik was ook blij dat het probleem daarmee opgelost was en er verder niks meer aan mijn honden gegeven werd.
Kwamen mijnouders bij mij dan gaf ik hem wat hondenkoekjes en die gaf hij ze dan, zelfde effect: iedereen tevreden!
Gelukkig begrijpt mijn familie in ieder geval wat Tirsa wel en niet mag hebben. Op mijn verjaardag of zo, zet ik altijd een paar bakjes hondenkoekjes op de tafels, dus als ze Tirsa wat willen geven kunnen ze dat geven.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Nee nooit problemen mee. Iedere donderdag ga ik met Zazoe naar een buurthuis waar mijn moeder dan is hij gaat graag mee en iedereen weet precies wat hij wel en niet mag hebben. Op feestjes ook niemand geeft hem wat
Het enige wat wel is is als ik hem mee neem naar mijn oma die is er wat van af maar vind het helemaal geweldig als ik Zazoe bij me heb dus dan zie ik het door de vingers. Die ene keer in de week dat ie wat krijgt.

En als je het van tevoren weet en je maakt er zon probleem van laat de hondjes dan lekker thuis :denken:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

hier wordt het meestal wel gevraagd of ze wat mogen hebben maar ik kan me er ook niet druk om maken als ze ongevraagd wat geven. ze krijgen van ons ook wel dingen die niet altijd even gezond zijn voor ze, nou en? ik eet zelf ook wel dingen tussendoor die niet goed zijn voor me.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Hutsje schreef:hier wordt het meestal wel gevraagd of ze wat mogen hebben maar ik kan me er ook niet druk om maken als ze ongevraagd wat geven. ze krijgen van ons ook wel dingen die niet altijd even gezond zijn voor ze, nou en? ik eet zelf ook wel dingen tussendoor die niet goed zijn voor me.
Hier idem dito. Ze krijgen bij mij ook af en toe kattebrokjes, ze doen er een moord voor, maar het is nooit hun hoofdmaaltijd, dus wat zou het? Mijn ouders zijn me ook te dierbaar om daar over te gaan lopen miepen. Wat dat betreft vraag ik me een beetje af hoe jij er ermee om zou gaan als het geen schoonfamilie was, maar gewoon familie?

Wel een keer een verzoek gedaan aan mijn vader om geen brood met boter èn suiker te geven, maar gewoon brood met boter. En één keer is er het begin van een conflict geweest, maar dat ging niet om de honden eten geven, maar ik was met een nog jonge Christo op visite en iedereen verveelde zich met elkaar en ging hem lopen opwinden om hem dan vervolgens standjes te geven als hij zich door zijn opwinding misdroeg. Een paar keer mijn vader en mijn zus te kennen gegeven om hem met rust te laten, toen dat niet gebeurde, aanstalten gemaakt om te vertrekken. Mijn moeder heeft toen ingegrepen en het was klaar. Zo niet, was ik vertrokken.

Maar lekkere dingen toegestopt krijgen? Ik zou gewoon een paar goedgekeurde hapjes klaarleggen en het aftrekken van de gewone maaltijden, dan ben je er ook.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Dat soort mensen komen er bij mij gewoon niet in en ik zal mijn honden niet meenemen naar hun.... het zijn mijn honden en als ik zeg dat ze iets niet mogen dan mogen ze dat gewoon niet... en ik kan vreselijk zuur worden als ze zomaar mijn honden gaan lopen voeren....
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ach... als een hond een voedselallergie heeft ofzo, zou ik me er wel druk om maken. Maar verder vind ik het niet zo heel erg.

Mijn schoonmoeder haalt ook weleens wat overhoop, gister nog :N:
Beide honden hadden een kluif, Kaya had die van haar al op en Puch liet een restje van zijn kluif wat rondslingeren.
Kaya zag die kluif (Puch was niet in de buurt) en dacht natuurlijk 'ha dat is lekker'..... maar dat vond mijn schoonmoeder oneerlijk, pakte de kluif van Kaya af en gaf hem aan Puch met de woorden 'is jouw kluif en niet die van Kaya' :ugh:
Ik moest wel lachen, maar natuurlijk mag dit zo niet en met pech krijg je wrijving tussen de honden. Dus de kluif helemaal weggepakt en mijn schoonmoeder even aangesproken dat dit zo niet werkt bij honden :F:
Maar boos kan ik er niet om worden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

christo schreef:
Hutsje schreef:hier wordt het meestal wel gevraagd of ze wat mogen hebben maar ik kan me er ook niet druk om maken als ze ongevraagd wat geven. ze krijgen van ons ook wel dingen die niet altijd even gezond zijn voor ze, nou en? ik eet zelf ook wel dingen tussendoor die niet goed zijn voor me.
Hier idem dito. Ze krijgen bij mij ook af en toe kattebrokjes, ze doen er een moord voor, maar het is nooit hun hoofdmaaltijd, dus wat zou het? Mijn ouders zijn me ook te dierbaar om daar over te gaan lopen miepen. Wat dat betreft vraag ik me een beetje af hoe jij er ermee om zou gaan als het geen schoonfamilie was, maar gewoon familie?
het kan me niet schelen wie het doet. of het nou familie, schoonfamilie of vreemden zijn ;). ik haal het ook niet van de gewone maaltijd af, zo snel worden ze daar niet dik van, want zo vaak gebeurt het niet ;).
Afbeelding
Cedhil
Zeer actief

Hier en daar een paar dingen die ze eigenlijk niet mogen, tuurlijk geen probleem. Maar het gaat om de complete dagvoeding van 3 katten die naar binnen word geschrokt in een paar seconden :) Maar goed, het is inderdaad zo dat ik gewoon nog duidelijker moet zijn. Zal eerst proberen met ze rond de tafel te gaan zitten, voordat ik ze lekker bij me hou en mijn zwemlessen op moet geven. En bij iemand anders onderbrengen kan ik wel vergeten. Ik ken hier niemand in de buurt (aangezien ik hier nog maar net woon)goed genoeg om op de honden te laten passen.

En mijn eigen familie...die doen niks wat ik niet wil. Ze vragen alles netjes en snappen het ook omdat ze zelf ook een hond hebben met een gebruiksaanwijzing wat voeding aangaat :) Ook kwa gedrag begrijpen ze precies waarom wel iets mag en waarom niet. Ben wel blij daarmee :)

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie reacties en hoop dat ik het kan oplossen met de schoonfamilie.. :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”