Tijdens de wandeling vandaag kwamen we langs een weiland met koeien, ik roep Fien bij me, lijn haar aan en ze loopt netjes naast me en we vervolgen onze wandeling. In een flits stapte fien door het draad heen om een hapje te nemen van een heerlijke 'vlaai', ik trek haar terug met een 'nee' en toen gebeurde er echt iets zo verschrikkelijks en raars
Ik dacht geen seconde na en probeerde een hond die overstuur was los te maken terwijl ik continu in aanraking kwam met het schrikdraad en ook de natte halsband geleide lekker bij fien en mij
Op zo'n moment zie je in gedachten je hond van je wegrennen want ik was er echt van overtuigd dat ze mij met al die toestanden had geassocieerd
Ze keek achterom, keek me aan en twijfelde heel even dus ik laag op de grond met m'n armen wijd en weer heel vrolijk, fientjeeeee, kom maarrrr
In gedachten had ik allerlei trauma's bedacht die ze er wel niet aan over kon houden dus ik het jachtlijntje van Bowie om gedaan en snel even wat koekjes rondgestrooid in de hoop dat ze even wat afleiding had terwijl Gert en ik de spullen bij elkaar pakten. Mevrouw wilde meteen naar het 'paats delict' lopen om de boel even te inspecteren en toonde 0,0 terughoudendheid
Tsja, en wat doe je dan met riem en halsband die nog aan het schrikdraad hangen..

Ik was er helemaal klaar mee en wilde het liefst rechtsomkeert naar huis maar we moesten een behoorlijk stuk langs de weg en met maar 1 jachtlijntje ging dat met 2 honden niet lukken. Uiteindelijk is het gelukt om die musketon los te krijgen van het schrikdraad. Gert had z'n jas om z'n handen heen gewikkeld en met z'n portemonnee en wat rare fratsen is het gelukt.
Fien liep alweer rond alsof er helemaal niets was gebeurd en was het hele voorval alweer vergeten terwijl bij ons de schrik er letterlijk en figuurlijk nog goed inzat
Fientje heeft een extra lekkere kluif gekregen en heeft heerlijk op haar kleedje geslapen

.jpg)