Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

DogTown ...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

DogTown ...

Ongelezen bericht door Felix »

Ik meen dat het een serie is op National Geographic (vanmiddag daar geloof ik naar gekeken, naar die zender) .. En ik moet zeggen, je kijkt met gemengde gevoelens naar die serie ...

De meest schrijnende gevallen passeren de revue. En vandaag was het de beurt aan stel (ik meen een stuk of 20 a 30) pitbulls die inbeslag genomen waren, bij honden gevechten (bij een bekende amerikaanse sporter kreeg ik de indruk, die zijn 'menselijke verdiende straf' daar gekregen heeft). En die al op de nominatie stonden om het befaamde spuitje te krijgen (in laten slapen dus ...). Maar die door die stichting in de opvang genomen werden om gerehabiliteerd te worden -> van vecht hond tot huis hond .. En moet zeggen, die lui in die opvang verrichten werkelijk goed werk! .. Ik noem een hondje die zo schuw voor mensen was, dat hij werkelijk van gekte niet wist waar heen te kruipen als er ook maar 1 onbekend iemand die kennel binnen kwam. Of een moederhond, waar de tanden profesioneel eruit getrokken waren, zodat ze goed als fok-machine dienst kon doen (en dan zwijgen we nog maar over het feit, van hoe ze ter dekking aangeboden werdt -> vastgebonden!) ...

En het mooie, vooral van die laatste hond was, dat zei in 1x slaagde voor de test, zodat ze weer geadopteerd kon worden :ok:

Maar als je dan de mensen ziet die zulke dingen doen, en ziet hoeveel geld erin gestoken en erin omgaat .. Dan mogen ze van mij nog wel zwaarder straffen! :boos:

http://channel.nationalgeographic.com/s ... l/Overview" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bestfriends.org/atthesanctua ... s/dogs.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: DogTown ...

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ja heb die aflevering gezien. Heel sneu zeg al die honden. :ugh:
Zo verpest.
Ze hadden toch ook zo'n verkrachtingsmachine voor teven omdat ze anders de reuen grepen? Vreselijk!
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Soms kan ik er maar moeilijk tegen dat soort programma's, vind het altijd maar zielig...gister zat ik wel ff animal planet te kijken en dat ging ook over twee geredde honden (pitbulls) weet niet precies het hele verhaal maar ze moesten onderzocht worden en 1 van de 2 hapte naar de DA, je kon echt zien dat het kwam vanuit stress en angst...en toen riepen ze al, die laten we maar inslapen, wordt toch niks... :80: dat vond ik wel een beetje vreemd, hoe moet zo'n hond anders reageren na zoveel ellende!
Verder is het top dat er zoveel aangedaan wordt in die landen...helaas gebeurd er nog veel te veel...
Groetjes Lianne
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Die aflevering is een hele tijd terug ook op Animal Planet geweest.

Arme honden, en gelukkig heeft die vent toen een goeie straf gekregen.
De honden een nieuwe kans, iets wat ze echt verdienen.

Mooi werk en er word daar veel meer aan dierenleed gedaan dan hier in Nederland.
Maar wat ik dan wel weer erg vind is dat een hond om t minste of geringste ingeslapen word.

Net als dat voorbeeld van die hond die naar de da hapte uit angst, of de hond heeft baknijd, kan absoluut niet met andere honden.
Hoppa spuit erin .

Dan denk ik, je kan zo'n hond toch ook naar mensen doen zonder kinderen, of naar iemand die zelf geen andere hond heeft en weet waar hij aan begint.

Heb er hier eentje die ook voor de kill gaat met andere honden, die komt er ook niet bij. Loopt gemuilkorft maar heeft wel een goed leven. Ze is altijd vrolijk en krijgt echt wel dr beweging. Ze is voor mensen ook stiklief
Zou er aan moeten denken dat ze omdat ze hondagressie heeft ingeslapen moet worden
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Ik volg het programma ook regelmatig.

De meeste dingen vind ik echt goed daar, hoewel ik me bij sommige soms wel vragen stellen. trekken ze het 'niet-inslapen' beleid een beetje niet te ver door soms?

Zo hadden ze een hele jonge zwerfhond gevangen. Extreme agressie op onbekende mensen en naar honden. Die kon dus niet geplaatst worden, omdat ze daar voor een soort van sociale honden test moeten slagen. Die hond had dus zijn hele leven (was elf nu) apart in een kennel gezeten op dat terrein, weg van andere honden en alleen dagelijks een bezoekje van een vaste medewerker voor het eten. Wat voor leven heeft een hond dan?

Maargoed, anderzijds doen ze wel hele mooie dingen met vele honden hoor.
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Tsja, het 'inslaap beleid' .. Je kan het er mee eens zijn of niet, maar naar ik vernomen heb via een Amerikaans Labrador forum, is het aanbod werkelijk zo groot, dat ze liever tijd en moeite steken in een hond die ook daadwerkelijk ge-herplaatst kan worden aan het einde van de rit, dan eentje die waarschijnlijk zijn leven zal slijten in een dierenasiel ...

Dus van uit het menselijk oogpunt kan ik het begrijpen ;)

En inderdaad, zoals ze daar dierenleed bestraffen, dat zouden ze hier in Nederland ook eens moeten gaan invoeren, hier kom je er naar mijn gevoel er wel heel makkelijk ermee weg :blauwoog:
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Ik kijk het ook regelmatig, en vind het vaak ook erg mooi om de 'omslag' in sommige honden te zien. Maar ik kan me ook wel weer verplaatsen in dat idee achter het inslaap-beleid. Waarom tijd en energie/geld/moeite steken in een 'moeilijke' hond, terwijl er een rij makkelijk plaatsbare honden staat te wachten? :19:

Maar toch ben ik zelf stiekem ook zo'n stumperdjes-helper... :oeps:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”