Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onschuldig slachtoffer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fin
Zeer actief

Onschuldig slachtoffer

Ongelezen bericht door Fin »

Nu is Christo op dieet. En heb ik besloten dat ik waarschijnlijk gewoon te lang teveel eten heb gegeven, dus voor alledrie geminderd. Durga liet toch al heel gemakkelijk haar eten staan. En Aidan was met 44 kilo toch ook wel aan de zware kant...

Inmiddels is Chris verschillende keren gewogen en weegt nu krap 39 kilo. En mag hij nu geregeld naast de fiets lopen om conditie op te bouwen en zodat ik qua eten geven niet al te streng hoef te zijn. Chris ziet er iets beter uit, taille is terug, maar er mag nog wel wat meer af... Heel erg mee bezig geweest de afgelopen tijd, nu wat minder omdat het naast de fiets lopen lukt en ik er vertrouwen in heb dat er zo ook nog wel een kilo of twee vanaf zal gaan. Dus, prima. Maar nu keek ik vanochtend eens naar Aidan. Die de laatste dagen toch wel erg fel is op eten... Er er ineens in mijn ogen toch wel aardig slank uitzag, slanker als normaal :scratch: ... En heb hem maar eens meegenomen naar de DA om hem daar te wegen.

Uitslag: 40,1 kilo. :smile: :smile: :smile: Ach gos, de verkeerde hond is vier kilo afgevallen :smile: :smile: :smile: :oeps:

Hij mag voortaan dus iets meer, 't schattekindje van me. :mrgreen:

Afbeelding
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Re: Onschuldig slachtoffer

Ongelezen bericht door laura b »

Ach gossie. Geef hem maar lekker wat eten dan. Dus ze zijn nu
aan het sonja bakkeren :smile:
Fin
Zeer actief

laura b schreef:Ach gossie. Geef hem maar lekker wat eten dan. Dus ze zijn nu
aan het sonja bakkeren :smile:
Ze stonden op het VDH dieet. Vreet-de-Helft. Al kreeg Aidan altijd wel wat meer dan Christo, maar kennelijk hebben die extraatjes te weinig zoden aan de dijk gezet. Wel humor dat de verkeerde hond nu vier kilo afgevallen is, maar voel me wel een beetje schuldig :smile:

Ik heb overigens een aversie tegen Sonja Bakker. Alleen al die 'klein en krachtig' wasmiddelenreclame van d'r, brrr...
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Hij geeft je andere hond wel het goede voorbeeld iig!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Fin
Zeer actief

Expecting schreef:Hij geeft je andere hond wel het goede voorbeeld iig!
Daar zeg je wat, Chris is nogal jaloers aangelegd. Kan ik tegen hem gaan zeggen, zie je wel hoe goed Aidan afgevallen is... :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ze krijgen hier ook porties van verschillende grootte hoor, als ik Jan zou geven wat Gina krijgt was ie vel over been en als Gina zou krijgen wat Jan krijgt zou je haar kunnen rollen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Fin
Zeer actief

renee-uk schreef:ze krijgen hier ook porties van verschillende grootte hoor, als ik Jan zou geven wat Gina krijgt was ie vel over been en als Gina zou krijgen wat Jan krijgt zou je haar kunnen rollen ;)
Hier kregen ze al hun hele leven dezelfde hoeveelheid, en dat werkte omdat Chris veel actiever is. Dus het voelt nu alsof ik de één te benadeel tegenover de ander.
renee-uk
Zeer actief

ben je gek, die honden zien dat heus niet zo hoor, dat zit in jouw hoofd ;)
Zolang het niet zo is dat de een niks en de ander wel wat krijgt zal het allemaal best meevallen.
Ze waren vast ook niet allebei tegelijk klaar met eten toen ze nog wel dezelfde hoeveelheid kregen
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Mijn vriend heeft dat ook zo erg.
Het idee dat het 'zielig' is dat de één meer krijgt dan de ander.
Alsof die honden dat in de gaten hebben.

Romeo eet beduidend minder dan Julia, omdat hij anders dik wordt.
Julia eet best veel voor haar formaat, maar zij wordt gewoon snel te mager.

Mijn vriend is niet vaak thuis, en wat betreft het voeren van de honden is dat eigenlijk alleen maar goed.
Want als hij thuis is, krijgt Romeo ongemerkt toch teveel snoepjes en eten.
Nu is mijn vriend een week thuis geweest, en ik heb de honden een dag laten vasten, en twee dagen achter elkaar heel weinig eten gegeven (vooral Romeo) en nu pas ziet hij er weer wat beter uit, hij was echt weer te zwaar.

Vasten vindt mijn vriend helemaal niets, dus dat doe ik dan maar niet als hij thuis is.
Ik wacht wel tot hij weer gaat werken :F:
:zweep:
Fin
Zeer actief

Paulala schreef:Mijn vriend heeft dat ook zo erg.
Het idee dat het 'zielig' is dat de één meer krijgt dan de ander.
Alsof die honden dat in de gaten hebben.

Romeo eet beduidend minder dan Julia, omdat hij anders dik wordt.
Julia eet best veel voor haar formaat, maar zij wordt gewoon snel te mager.

Mijn vriend is niet vaak thuis, en wat betreft het voeren van de honden is dat eigenlijk alleen maar goed.
Want als hij thuis is, krijgt Romeo ongemerkt toch teveel snoepjes en eten.
Nu is mijn vriend een week thuis geweest, en ik heb de honden een dag laten vasten, en twee dagen achter elkaar heel weinig eten gegeven (vooral Romeo) en nu pas ziet hij er weer wat beter uit, hij was echt weer te zwaar.

Vasten vindt mijn vriend helemaal niets, dus dat doe ik dan maar niet als hij thuis is.
Ik wacht wel tot hij weer gaat werken :F:
:smile: :smile: :smile:

Aidan is degene met de rotte rechterachterknie, en daar ben ik wel eens mee bezig met hem waar Christo bij is. En toen op een dag in het losloopgebied was het Christo die ineens met zijn poot omhoog stond en pijn aangaf, en even niet wilde lopen. Bezorgd nagekeken, aangelijnd, beetje aangemoedigd om toch te lopen, voorzichtig met hem naar de auto gegaan. Alles dus wat ik ook bij Aidan doe als hij zich bij uitrennen te druk heeft gemaakt.

En prompt zag je dat smoeltje van Christo oplichten :I: zo van, jij geef net zoveel om mij als om Aidan hè. :lief:

Dus ja, nou ja. Beetje een emo-trut op dit gebied. En vasten kan ik dus ook niet over mijn hart verkrijgen. :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief

christo schreef: :smile: :smile: :smile:

Aidan is degene met de rotte rechterachterknie, en daar ben ik wel eens mee bezig met hem waar Christo bij is. En toen op een dag in het losloopgebied was het Christo die ineens met zijn poot omhoog stond en pijn aangaf, en even niet wilde lopen. Bezorgd nagekeken, aangelijnd, beetje aangemoedigd om toch te lopen, voorzichtig met hem naar de auto gegaan. Alles dus wat ik ook bij Aidan doe als hij zich bij uitrennen te druk heeft gemaakt.

En prompt zag je dat smoeltje van Christo oplichten :I: zo van, jij geef net zoveel om mij als om Aidan hè. :lief:

Dus ja, nou ja. Beetje een emo-trut op dit gebied. En vasten kan ik dus ook niet over mijn hart verkrijgen. :mrgreen:
oh heerlijk............. :I:
Afbeelding

Rezza
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
[GEEN BROODFOK]

Ongelezen bericht door Rezza »

Dus het werkt niet zoals bij mensen, dat je ineens een zwager hebt die 6 borden vet naar binnen kan werken met z'n 68 kilo? :P
Wij krijgen Canou niet op gewicht: hij blijft maar 1 of 2 kilo te licht voor een shih tzu reu volgens de DA.
Misschien moeten we hem mensenvoer geven. :scratch: :P
Dood ga je zeker, leven niet.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Agossss :jank: :smile: :smile:

Hier blijft Kaya vrij mager en Puch standaard wat te zwaar.
Kaya weegt maar 3 kilo meer dan Puchu, maar krijgt dubbel zoveel eten :oeps: Heel maf..... een gecastreerde teef die heel snel te mager wordt en een intacte reu die heel snel te zwaar is... heb ik weer :roll: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rezza
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
[GEEN BROODFOK]

Ongelezen bericht door Rezza »

Dieren luisteren wel snel als ze honger hebben. ;)
Dood ga je zeker, leven niet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”