Bonnie en Dootje alletwee lekker los, lekker aan het snuffen en spelen.
Opeens hoor ik het poortje open gaan...
Ik herkende de New Foundlander van achter ons, een vriendelijk meisje.. echter... ze grauwde en dook zo, zonder enig iets bovenop Bonnie, die niet eens wist dat ze er was, ze stond heerlijk te graven.
Bonnie schrok zich helemaal kapot en zette het op een gillen. Ze lag inmiddels op de grond met een grommende Newfy over zich heen... Do raakte zo in paniek van het gillen van Bonnie dat ze wegschoot. Tijd om te reageren had ik niet. De Newfy zag Do wegschieten en dacht:" Da's lol!" En schoot daar weer achteraan.. Bonnie was even helemaal van slag, maar toen ze Do hoorde gillen was ze haar eigen leed vergeten en ging tussen Do en de Newfy door rennen, deze afleiding had echter weinig nut, ze bleef Do opjagen, Niet reagerend op het roepen van haar baas.
Do hoorde mij ook niet meer, die was volkomen in paniek.
uiteindelijk schoot ze onder een hek door waar alleen zij onderdoor kon en kreeg de baas de Newfoundlander tepakken.
Ik was inmiddels mn riemen kwijt en had maar 1 prioriteit. Do terug zien te roepen.
Eindelijk zag ik haar, in blinde paniek rende ze gillend rond.
Ikben naar haar toe gegaan en heb haar heel rustig geroepen.. ze herkende me helemaal totaal niet en ging alleen harder gillen.
Bonnie greep in, ze liep heel rustig naar Do toe en blokkeerde haar de weg als ze verder weg wilde vluchten..
OPeens had Do iets van herkenning... Bonnie tikte haar aan met haar neus, Do keek mij heel even aan.. en kwam heel hard aangerend en sprong zo in mn armen.
Ze trilde helemaal. Arm ding.
Ben nog maar even lekker blijven spelen en heb nog twee rondjes gelopen en uiteindelijk hebben de meiden weer even samen gespeeld.
Bonnie heeft wel een klein gaatje in haar oor, en loopt wat mank, maar verder niets ernstigs gelukkig.
Do is vooral heel erg geschrokken.
En ik ook... Zo'n Newfoundlander is toch wel heel groot...

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15