Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bonnie en Do in de problemen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Bonnie en Do in de problemen...

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Gisteren was Do bij ons en Bonnie zij en ik gingen even wandelen.
Bonnie en Dootje alletwee lekker los, lekker aan het snuffen en spelen.
Opeens hoor ik het poortje open gaan...
Ik herkende de New Foundlander van achter ons, een vriendelijk meisje.. echter... ze grauwde en dook zo, zonder enig iets bovenop Bonnie, die niet eens wist dat ze er was, ze stond heerlijk te graven.
Bonnie schrok zich helemaal kapot en zette het op een gillen. Ze lag inmiddels op de grond met een grommende Newfy over zich heen... Do raakte zo in paniek van het gillen van Bonnie dat ze wegschoot. Tijd om te reageren had ik niet. De Newfy zag Do wegschieten en dacht:" Da's lol!" En schoot daar weer achteraan.. Bonnie was even helemaal van slag, maar toen ze Do hoorde gillen was ze haar eigen leed vergeten en ging tussen Do en de Newfy door rennen, deze afleiding had echter weinig nut, ze bleef Do opjagen, Niet reagerend op het roepen van haar baas.
Do hoorde mij ook niet meer, die was volkomen in paniek.
uiteindelijk schoot ze onder een hek door waar alleen zij onderdoor kon en kreeg de baas de Newfoundlander tepakken.
Ik was inmiddels mn riemen kwijt en had maar 1 prioriteit. Do terug zien te roepen.
Eindelijk zag ik haar, in blinde paniek rende ze gillend rond.
Ikben naar haar toe gegaan en heb haar heel rustig geroepen.. ze herkende me helemaal totaal niet en ging alleen harder gillen.
Bonnie greep in, ze liep heel rustig naar Do toe en blokkeerde haar de weg als ze verder weg wilde vluchten..
OPeens had Do iets van herkenning... Bonnie tikte haar aan met haar neus, Do keek mij heel even aan.. en kwam heel hard aangerend en sprong zo in mn armen.
Ze trilde helemaal. Arm ding.
Ben nog maar even lekker blijven spelen en heb nog twee rondjes gelopen en uiteindelijk hebben de meiden weer even samen gespeeld.
Bonnie heeft wel een klein gaatje in haar oor, en loopt wat mank, maar verder niets ernstigs gelukkig.
Do is vooral heel erg geschrokken.
En ik ook... Zo'n Newfoundlander is toch wel heel groot... :O:
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Fin
Zeer actief

Re: Bonnie en Do in de problemen...

Ongelezen bericht door Fin »

Alle honden, ook Newfoundlanders, zijn territoriaal. Daarom gaan mijn honden ook alleen maar aangelijnd de deur uit. Stom van die eigenaar om de poort open te doen en haar hond alle gelegenheid te bieden. :boos:

Knuffel voor Bonnie en Do voor de schrik. :J:
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

christo schreef:Alle honden, ook Newfoundlanders, zijn territoriaal. Daarom gaan mijn honden ook alleen maar aangelijnd de deur uit. Stom van die eigenaar om de poort open te doen en haar hond alle gelegenheid te bieden. :boos:

Knuffel voor Bonnie en Do voor de schrik. :J:

HEt was niet de poort bij hun huis, het was in een klein omheind natuurgebiedje waar iedereen altijd loopt met de honden. eigenlijk mogen ze niet los, maar ik heb er nooit een aangelijnde hond gezien. Uiteraard gaan die twee van mij niet naar andere honden toe, anders lijnde ik ze aan, en met deze Newfy gaat het eigenlijk ook altijd goed, Bonnie speelt al met haar vanaf pup zijnde.. Waarom ze nu zo op Bonnie klapte snap ik ook niet, net zo min als de eigenaar...Misschien was ze wat van slag omdat haar andere baasje maandag is overleden?
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Princess schreef:HEt was niet de poort bij hun huis, het was in een klein omheind natuurgebiedje waar iedereen altijd loopt met de honden. eigenlijk mogen ze niet los, maar ik heb er nooit een aangelijnde hond gezien. Uiteraard gaan die twee van mij niet naar andere honden toe, anders lijnde ik ze aan, en met deze Newfy gaat het eigenlijk ook altijd goed, Bonnie speelt al met haar vanaf pup zijnde.. Waarom ze nu zo op Bonnie klapte snap ik ook niet, net zo min als de eigenaar...Misschien was ze wat van slag omdat haar andere baasje maandag is overleden?
Misschien is daarmee een gezagsfiguur weggevallen en zag ze daarom haar kans schoon? :wink: Wat erg voor haar eigenaren dat ze nu ook nog met vreemd gedrag van hun Newfie te maken krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”