Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kanaaänhond
Moderator: moderatorteam
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Kanaaänhond
Ik kwam net in het raadpuppen topic de kanaaän hond tegen.
En nou vind ik de getoonde puppen niet zo mooi: maar veel van de andere honden op internet wél. En het karakter lijkt me ook wél wat.
Alleen geen rasvereniging in Nederland en zo te zien ook geen fokkers.
Iemand hier die een fokker kent?
En nou vind ik de getoonde puppen niet zo mooi: maar veel van de andere honden op internet wél. En het karakter lijkt me ook wél wat.
Alleen geen rasvereniging in Nederland en zo te zien ook geen fokkers.
Iemand hier die een fokker kent?
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Re: Kanaaänhond
Sorry, ik kan je niet helpen, ik moest hem googlen
Wat me opviel was dit: "Het is een waakse hond, die wel gemakkelijk met mensen omgaat, maar zich niet echt aan hen bindt." Dat zou ik persoonlijk niet zo leuk vinden.

-
Ennath
- Zeer actief
Hmm, die omschrijving ben ik maar bij één website tegengekomen.Frenk schreef:Sorry, ik kan je niet helpen, ik moest hem googlenWat me opviel was dit: "Het is een waakse hond, die wel gemakkelijk met mensen omgaat, maar zich niet echt aan hen bindt." Dat zou ik persoonlijk niet zo leuk vinden.
Ik distilleer uit de karakter omschrijving dat de hond erg zelfstandig is en een goede band met zijn baas kan hebben maar dat de rest van de wereld gewoon dood kan vallen.
Lijkt me een prima standpunt.
Verder is hij leergierig, moedig en makkelijk af te richten mits eerlijk en rustig aangepakt.
Klinkt goed
Ik vind het verder ook een mooie hond.
- SweetVampire
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): nog geen...
Ennath schreef:Frenk schreef: Ik distilleer uit de karakter omschrijving dat de hond erg zelfstandig is en een goede band met zijn baas kan hebben maar dat de rest van de wereld gewoon dood kan vallen
haha geniaal, weet je in ieder geval dat die niet zo maar met iemand anders er vandoor gaat
mooie hond trouwens!!
keep you're mind wide open...and look,everything you see will be the truth.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Dat heeft onze hond ook, alleen mensen die hier écht vaak komen worden vol blijdschap en overgave begroet. De rest wordt geaccepteerd, heel soms kunnen ze hem aaien, maar meestal gaat hij in zijn mand liggen slapen. Ik moet zeggen dat ik het een prettige eigenschap vind. Mensen die er echt toe doen, die vindt hij leuk. Verder niet, dus mensen die op straat naar hem gaan fluiten o.i.d. negeert hij. En mensen die wel leuk zijn, die blijven leuk, ook al ziet hij ze maanden niet. Als iemand er trouwens echt moeite voor doet, dan gaat het allemaal een heel stuk sneller.Frenk schreef:Sorry, ik kan je niet helpen, ik moest hem googlenWat me opviel was dit: "Het is een waakse hond, die wel gemakkelijk met mensen omgaat, maar zich niet echt aan hen bindt." Dat zou ik persoonlijk niet zo leuk vinden.
Vind het een prachtige hond trouwens!
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Uit nieuwsgierigheid even verder gegoogeld.
http://www.breederbase.com/Canaan%20Dog.htm
zo te zien zit de dichtbijzijnde fokker in Engeland.
Het wordt dan alleen geschreven met een C of als Kelf K'naani, Israel Cabaab Dig
Wel heel apart, ik vind hem er herderachtig uitzien (maar ja ik zou dus ook de mooiste flaters slaan in het topic voor welk ras wordt je hond voor aangezien
)
http://www.breederbase.com/Canaan%20Dog.htm
zo te zien zit de dichtbijzijnde fokker in Engeland.
Het wordt dan alleen geschreven met een C of als Kelf K'naani, Israel Cabaab Dig
Wel heel apart, ik vind hem er herderachtig uitzien (maar ja ik zou dus ook de mooiste flaters slaan in het topic voor welk ras wordt je hond voor aangezien
En de groeten van de mannen 

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik weet dat de Kanaänhond de enige inheemse Israëlische hond is. Een Israëlische colliefokster die ik ken, fokt ook dit ras.
De kennelnaam is Netiv HaAyit Collies en zij heet Myrna Shiboleth. Ze is trouwens van oorsprong Amerikaanse en geëmigreerd. Haar kennel is een paar km buiten Jeruzalem (mocht je ooit in de buurt komen
). Op haar site, die voornamelijk gewijd is aan collies, staat ook nog een stuk over de Kanaänhond (even op de pagina naar beneden scrollen en dan de inzet lezen): http://myrnash0.tripod.com/colliesnetivhaayit/id1.html
De kennelnaam is Netiv HaAyit Collies en zij heet Myrna Shiboleth. Ze is trouwens van oorsprong Amerikaanse en geëmigreerd. Haar kennel is een paar km buiten Jeruzalem (mocht je ooit in de buurt komen

-
Ennath
- Zeer actief
Bedankt Lieke.lieke schreef:Ik weet dat de Kanaänhond de enige inheemse Israëlische hond is. Een Israëlische colliefokster die ik ken, fokt ook dit ras.
De kennelnaam is Netiv HaAyit Collies en zij heet Myrna Shiboleth. Ze is trouwens van oorsprong Amerikaanse en geëmigreerd. Haar kennel is een paar km buiten Jeruzalem (mocht je ooit in de buurt komen). Op haar site, die voornamelijk gewijd is aan collies, staat ook nog een stuk over de Kanaänhond (even op de pagina naar beneden scrollen en dan de inzet lezen): http://myrnash0.tripod.com/colliesnetivhaayit/id1.html
Lijkt me een fijne hond maar ik zou ze graag eens in het echt willen zien, en ik vind Israël nogal een eindje fietsen
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ik heb er ook even op gegoogled. op afbeeldingen.
vind hem wel iets weg hebben van de (Japanse) akita.
ik denk het karakter ook wel??
ik vind het ook wel prettig als een hond ietsje gereserveerd is naar vreemde mensen. maar als ze maar wel los kunnen lopen en naar de baas luisteren. en niet aan de zwerf gaan.
vind hem wel iets weg hebben van de (Japanse) akita.
ik denk het karakter ook wel??
ik vind het ook wel prettig als een hond ietsje gereserveerd is naar vreemde mensen. maar als ze maar wel los kunnen lopen en naar de baas luisteren. en niet aan de zwerf gaan.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Kom, kom! Je kunt een heel stuk uitrusten op de boot, hoor
!
Helaas, in Europa kon ik geen enkele fokker vinden (al waren er wel een paar referenties aan Karl Donvil. De enige andere fokkers van dit ras zitten in Amerika. Net zo ver weg, dus...
Helaas, in Europa kon ik geen enkele fokker vinden (al waren er wel een paar referenties aan Karl Donvil. De enige andere fokkers van dit ras zitten in Amerika. Net zo ver weg, dus...

-
Ennath
- Zeer actief
Ik ben bang dat het dus een "na mijn pensioen" project zal worden.lieke schreef:Kom, kom! Je kunt een heel stuk uitrusten op de boot, hoor!
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
lieke schreef:Kom, kom! Je kunt een heel stuk uitrusten op de boot, hoor!
Volgens mij zit deze toch echt in de UK
http://www.canaandogsofanacan.com/toc.htm
En de groeten van de mannen 

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
In Engeland zit ook nog de Lorianna kennel. Die ken ik toevallig omdat ze tevens border collies fokt. Kan helaas geen website vinden.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
British Canaan Dog Society:
http://www.thecanaandog.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik heb nog ergens een boek over dit ras liggen, uitgebracht door de engelse kennelclub volgens mij
iig is er dus een rasgebonden boek van ,misschien heb je daar wat aan 
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
http://www.urcanis.se/" onclick="window.open(this.href);return false; de rv in Zweden. Er staan twee fokkers op hun lijst. Op de Wereldshow in Zweden liepen er ook best een aantal. Ook mooie. De honden lijken me best aangenaam. Ik ken ze niet echt persoonlijk maar heb er wel eens geaaid of bijgezeten op shows en nooit een vervelende hond meegemaakt. Niet angstig of blafferig of wat dan ook.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ken die documentaire niet. Maar ik denk niet dat het Myrna Shiboleth is geweest. Zij is meer van de collies dan van de kanaänhonden. Ik heb de indruk dat zij die meer als 2e ras fokt.assiejaja schreef:Afgelopen weekend was er een docu op national geographic over pariahonden. Een flink deel ging over Canaanhonden, ook over een fokster daar die met een loopse teef de binnenlanden introk op zoek naar een goede reu om mee te fokken. Is dat de vrouw die jij kent Lieke?
NatGeo kennende komt die docu nog wel eens langs.
Maar goed, ik heb haar ooit geïnterviewd voor het magazine de schotse herdervriendenvereniging en uiteraard ging het toen meer over de collies
Ik zou het wel interessant vinden om die documentaire een keer te zien.

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Zij was het dus wel.lieke schreef:Ik ken die documentaire niet. Maar ik denk niet dat het Myrna Shiboleth is geweest. Zij is meer van de collies dan van de kanaänhonden. Ik heb de indruk dat zij die meer als 2e ras fokt.
Maar goed, ik heb haar ooit geïnterviewd voor het magazine de schotse herdervriendenvereniging en uiteraard ging het toen meer over de collies. Zij stipte toen alleen aan dat zij ook dit ras fokte maar ik ben er verder niet echt op doorgegaan.
Zij schijnt de expert te zijn op het gebied van canaandogs.
http://canaandogs.googlepages.com/Canines.pdf
http://en.wikipedia.org/wiki/Canaan_Dog

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor de infoKaiou schreef:Zij was het dus wel.lieke schreef:Ik ken die documentaire niet. Maar ik denk niet dat het Myrna Shiboleth is geweest. Zij is meer van de collies dan van de kanaänhonden. Ik heb de indruk dat zij die meer als 2e ras fokt.
Maar goed, ik heb haar ooit geïnterviewd voor het magazine de schotse herdervriendenvereniging en uiteraard ging het toen meer over de collies. Zij stipte toen alleen aan dat zij ook dit ras fokte maar ik ben er verder niet echt op doorgegaan.
Zij schijnt de expert te zijn op het gebied van canaandogs.
http://canaandogs.googlepages.com/Canines.pdf
http://en.wikipedia.org/wiki/Canaan_Dog

- plekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
- Aantal honden: 3
Ik ken het ras helemaal niet, maar klikte op deze site en zag onder Photogallery ook honden uit Nederland (dwz in ieder geval honden die nu dus een Nl baas hebben).British Canaan Dog Society:
Misschien zou je eens kunnen kijken of je je met hun on contact kan stellen om te vragen hoe of wat zij hebben gedaan/waarvandaan zij de hond hebben?
Mooi dier hoor!
-
**Jillaroo**
Mijn vorige werkgever had er eentje en dat was er eentje met tiporen en lange vacht. Een nest zus zat bij ons ook in de praktijk en die was wel conform de rasstandaard. het waren best leuke honden, tikje eenkennig maar verder weinig voor mij erbij, tja ben echt een herder fanaat.
-
Da-ki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita -japans-
- Aantal honden: 3
ik had er ook nog nooit van gehoord... ze doen me echter enorm aan de Akita's denken...