We zijn eruit gevlogen op het water, natuurlijk zou ik bijna zeggen. Ondanks dat het voor hem een makkelijk water zou moeten zijn zonder ingewikkelde waterkant en zo deed ie niets met de dummy. Ik had hem voor de tijd achter een stokje aan laten gaan en dat ging in een keer dus had nog een beetje hoop maar helaas

Was ook eigenlijk met de instelling gegaan; wat ie ook doet op het water, ik wil wel graag dat we de andere onderdelen in elk geval halen. En dat is met vlag en wimpel gelukt!
Volgen ging als een tierelier; een 10. Keurmeester zei wel dat ik twee keer zit gezegd had wat niet nodig was

Daarna kort apport. Had van tevoren besloten om in elk geval het apport aan te pakken en niet te wachten totdat Ean ermee ging zitten. Hij doet dat soms wel en soms niet dus nam liever het zekere voor het onzekere met uitgangspunt een 9. Niet ingesprongen en ook netjes terug. Moest nog wel even op mijn tong bijten want Ean moet altijd even omdraaien en naar de werper kijken. Hij komt dat wel naar me terug maar dan heb ik de neiging hem te roepen. Nu niet gedaan en als eindresultaat een 9!
Blijf uit zicht niets over te vertellen; volgens het boekje dus een 10

Daarna nog het vooruitsturen en terugroepen. Het was ons laatste onderdeel en er waren al een heleboel honden voor ons geweest. Die... hadden geplast in het veld. En Ean als 1,5 jaar oude reu vol hormonen kon dat natuurlijk niet zomaar laten gaan. Hij ging dus langzaam vooruit omdat ie alles moest ruiken en langzaam terug en plaste natuurlijk ook in het veld. Tja... Moest wel twee keer fluiten dus vind zelf dat de keurmeester met een 7 wel soepel geweest is.
Jammer dus van het diploma, maar we hebben alletwee erg veel lol gehad. Was ook gezellig; Eans broertje was er ook en nog bijgekletst met een heleboel mensen. Dus zeker de moeite waard wat mij betreft. Volgende proef beter, zal wel ergens volgend jaar worden dus kan ik nog mooi weer trainen op het zwemmen