Nilo vind apporteren echt super en doet het ook heel goed maar nu zijn we dus aan het uitbreiden zodat hij het blok ook goed terug brengt. Dus dan moet hij voor me zitten, zijn kop omhoog houden en het blok vasthouden (zonder te kauwen) tot ik het aan pak.
En ik merk dat hij het echt goed probeert en hij snapt het ook, maar bij het voorkomen gaat het mis. We oefenen heel veel op het vastpakken en terugbrengen zonder te kauwen en ik heb het idee dat hij ook bewust het blok stil in zn bek houd, maar zodra hij zijn kop omhoog houd rolt het blok naar achteren, waardoor hij automatisch gaat kauwen. Het probleem lijkt mij dus dat hij te zacht in de bek is. Dat is hij altijd al geweest en dat is ook wel Retriever-eigen, maar kan ik dit ook oefenen? Dat ik hem op een of andere manier leer om het blok beter vast te houden?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Apporteren: te zacht in de bek
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Re: Apporteren: te zacht in de bek
Taro is ook heel zacht in de bek. Hem leer ik nu het correct vasthouden van de dummy. Dus als hij het verkeerd in zijn bek heeft, hem het goed aangeven, klein stukje achteruit en dan nogmaals zittend afgeven en dan belonen. En het gaat steeds beter.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Tja Kay kauwt ook op het apport, ben wel benieuwd hoe jullie dit afleren (aangezien er hier al veel dingen tijdens het apporteren sneuvelen). Bij het zitten wordt hij zo enthousiast om het mij af te geven dat hij het ook achter in zijn bek krijgt en daardoor dus automotisch op kauwt. Nilo zal moeten leren zijn hoofd tijdens zitten niet achterover te gooien?

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Voor obedience moet Nilo zijn hoofd wel achterover gooien tijdens het voorkomen. Hij moet met zo'n beetje zn hele lichaam tegen mij aan zitten, waardoor zijn hoofd dus achterover moet. Zoiets:gyanty schreef:Tja Kay kauwt ook op het apport, ben wel benieuwd hoe jullie dit afleren (aangezien er hier al veel dingen tijdens het apporteren sneuvelen). Bij het zitten wordt hij zo enthousiast om het mij af te geven dat hij het ook achter in zijn bek krijgt en daardoor dus automotisch op kauwt. Nilo zal moeten leren zijn hoofd tijdens zitten niet achterover te gooien?

(van Google).
We gebruiken ook kunststof apporteerblokken in plaats van houten, ik zal eens zien hoe ik die eventueel kan verzwaren.