Zou iemand het zoeken ietsje uitgebreider willen uitleggen ? Die eerste pasjes zeg maar ?

Ik ben hier wel een soort van spelletje aan het doen met Gijsje en zijn tennisbal maar dat lijkt er niet op alhoewel we er wel onwijs veel pret saampjes aan beleven hoor.

Ik laat Gijsje zitten en verstop de bal. Wel makkelijk hoor. Dan : zoek ! en Gijsje gaat als de brandweer.

Dan weer opnieuw en doe net of ik hem of dezelfde plaats neerleg maar loop door naar de bank bijv , leg hem daarneer en met nog steeds bollende handen naar een 3e plek en buig me daar of ik hem zogenaamd neerleg. Dan naar Gijsje . Zoek bal ! zeggen en Gijsje loopt van plaats 1 , naar plaats 2 en vindt als het goed is de bal. Vindt hij het niet dan rent ie naar plaats 3. Maar ik leg het makkelijk neer en niet ergens onder verstopt om het nog niet te moeilijk te maken . Dus meestal vindt ie het wel op plaats 2.
Ik doe het in de kamer...maar wil als de sneeuw uit de tuin weg is het in de tuin verder gaan doen.
Buiten is de bal nl (nog) niet zo interessant als binnen.
Als ik hem uit de kamer doe op de gang maak ik het heel makkelijk en leg hem op veel geplaatste plekjes neer en die plekjes gaat hij dus meestal ook allemaal af tot hij de bal gevonden heeft.
Dat lijkt me zoeken op geheugen ?
Hij is onwijs voergericht.....zou dat wat zijn om ons zoekspelletje buiten in de tuin bijv te doen ?
En dan dus mijn vraag wat boven aan het topic staat ....het iets uitgebreider te vertellen hoe die eerste stapjes zoeken te doen ?
Voor de vogeltjes had ik laatst voer en stukjes fruit op de buitentafel gegooid wat Gijsje niet wist maar toen hij 's avonds in de tuin kwam ging gelijk die mooie neus van hem omhoog en maar sniffen wat er op die tafel lag.