Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Enting hondsdolheid?
Moderator: moderatorteam
- -Quinty-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising PoedelXMaltezer
Enting hondsdolheid?
Hallo! Ik heb even een vraagje:
In de voorjaarsvakantie van 22 t/m 26 feb. willen wij graag mét hond naar Sunparks de Kempense meren in België.
Nu las ik in de brochure dat de hond geënt moet worden tegen hondsdolheid en een vlooienband moet dragen.
Nu ontvlooien we Quinty altijd met pipetjes en willen we haar dus liever geen vlooienband om hebben. En de enting tegen hondsdolheid, hoe werkt dat precies? Ik heb zoiets gelezen dat de hond 21 dagen voor vertrek geënt moet worden en dat je anders de grens niet overkomt. Nu wou ik graag weten hoe dit precies gaat en wat jullie ervaring hiermee is.
Alvast bedankt!
In de voorjaarsvakantie van 22 t/m 26 feb. willen wij graag mét hond naar Sunparks de Kempense meren in België.
Nu las ik in de brochure dat de hond geënt moet worden tegen hondsdolheid en een vlooienband moet dragen.
Nu ontvlooien we Quinty altijd met pipetjes en willen we haar dus liever geen vlooienband om hebben. En de enting tegen hondsdolheid, hoe werkt dat precies? Ik heb zoiets gelezen dat de hond 21 dagen voor vertrek geënt moet worden en dat je anders de grens niet overkomt. Nu wou ik graag weten hoe dit precies gaat en wat jullie ervaring hiermee is.
Alvast bedankt!
Groetjes Kimberly & Quinty

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Enting hondsdolheid?
de rabies enting moet minimaal 21 dagen voor vertrek gegeven worden.
en wat betreft vlooienband? ach neem je die mee, doe je die alleen even om, als je aankomt
of je belt even, en vraagt of een verklaring van de DA, dat hij een pipetje gehad heeft voldoende is 
en wat betreft vlooienband? ach neem je die mee, doe je die alleen even om, als je aankomt
- Bibeltje
- Actief
- Mijn ras(sen): podenco
chowchow/mix - Locatie: Kortenaken/Odrimont
- Contacteer:
De enting geef je idd. 21 dagen voor vertrek. Ze kunnen en mogen dit controleren, niet dat ze dat doen maar dan ben je in regel.
Vraag aan de DA dat hij een pipet zet en het in het boekje vermeld. Hier bij onze honden hebben ze dit zo gedaan
Vraag aan de DA dat hij een pipet zet en het in het boekje vermeld. Hier bij onze honden hebben ze dit zo gedaan
Do take your time,because your soul
Will be mine, the day you die

Will be mine, the day you die

-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
21 dagen idd maar dat was al gezegd...
Je komt waarschijnlijk ook het land wel in zonder enting hoor, alleen lijkt me dat niet verstandig, je hebt inderdaad kans dat je gecontroleerd wordt, maar het feit dat je hond het kan oplopen daar, zou voor mij reden genoeg zijn om gewoon te enten...
Je komt waarschijnlijk ook het land wel in zonder enting hoor, alleen lijkt me dat niet verstandig, je hebt inderdaad kans dat je gecontroleerd wordt, maar het feit dat je hond het kan oplopen daar, zou voor mij reden genoeg zijn om gewoon te enten...
Groetjes Lianne
- -Quinty-
- Vaste gebruiker
Dus nu ze niet geënt is kunnen we daar niet heen omdat het niet 21 dagen van te voren is? 
Natuurlijk willen we haar daarvoor wel enten, ik zou niet willen dat ze het oploopt.
Natuurlijk willen we haar daarvoor wel enten, ik zou niet willen dat ze het oploopt.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ow, had even gemist dat jullie al vlot gaan.-Quinty- schreef:Dus nu ze niet geënt is kunnen we daar niet heen omdat het niet 21 dagen van te voren is?
tja .. idd, ik bedoel, je kunt wel gaan natuurlijk, maar je overtreed wel de regels, als je gecontroleerd word, kun je omdraaien en naar huis...
-
lianne05
- Zeer actief
Ow had ik ook niet gezien, ik leef nog in januari...
Tsja gaan kan je altijd maar das op eigen risico, ik weet niet hoe het zit als je vandaag ent, dan is het vertrek over 2wkn. misschien je da even informeren...
Tsja gaan kan je altijd maar das op eigen risico, ik weet niet hoe het zit als je vandaag ent, dan is het vertrek over 2wkn. misschien je da even informeren...
Groetjes Lianne
- -Quinty-
- Vaste gebruiker
Dierenarts is geìnformeerd, we kunnen er niet heen. 

-
lianne05
- Zeer actief
Ai das jammer, is een Nederlands park geen optie?
Wat betreft de vlooienband, ik heb hem wel bij me als we naar zo'n park gaan, dat ding is nu al 4 jaar oud en helemaal in de verpakking haha, doe hem niet om...
Wat betreft de vlooienband, ik heb hem wel bij me als we naar zo'n park gaan, dat ding is nu al 4 jaar oud en helemaal in de verpakking haha, doe hem niet om...
Groetjes Lianne
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dierenarts wil niet de datum iets anders noteren?-Quinty- schreef:Dierenarts is geìnformeerd, we kunnen er niet heen.
Tis maar een week verschil, ik zou dat vragen.
-
lianne05
- Zeer actief
Werkt de enting dan wel?Marjoleine schreef:Dierenarts wil niet de datum iets anders noteren?-Quinty- schreef:Dierenarts is geìnformeerd, we kunnen er niet heen.
Tis maar een week verschil, ik zou dat vragen.
Groetjes Lianne
- -Quinty-
- Vaste gebruiker
De dierenarts wil de datum niet anders noteren, zou ze dit wel willen dan denk in niet dat ik het had gedaan want dan in Quinty nog niet volledig beschermd.

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Goed van je-Quinty- schreef:De dierenarts wil de datum niet anders noteren, zou ze dit wel willen dan denk in niet dat ik het had gedaan want dan in Quinty nog niet volledig beschermd.