Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buzgiz
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Buzgiz
Ik mag wel even conditie gaan opbouwen voor juli. Ga vier dagen lang vier uur per dag trainen. Bij Buzgiz. Meer mensen die gaan?

Linda, Izzie en Bram
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
-
- Vaste gebruiker
Re: Buzgiz
16 uur trainen in 4 dagen ? Met maar 1 hond ?
Nee sorry dat zou ik ten eerste niet eens vol houden en zou het ook niet goed voor mijn hond vinden. Je kan ze ook kappot trainen.
Nee sorry dat zou ik ten eerste niet eens vol houden en zou het ook niet goed voor mijn hond vinden. Je kan ze ook kappot trainen.
Groetjes Claudia
Queeny, Faith en Tess
Queeny, Faith en Tess
- Zoek stok!
- Zeer actief
O dat is heel normaal hoor, ik train altijd zo veel.claudia-77 schreef:16 uur trainen in 4 dagen ? Met maar 1 hond ?
Nee joh, met twee honden. Twee uur per dag.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb er naar zitten kijken maar vind het nog teveel 2 uur per dag en dan 4 dgn achter elkaarZoek stok! schreef:O dat is heel normaal hoor, ik train altijd zo veel.claudia-77 schreef:16 uur trainen in 4 dagen ? Met maar 1 hond ?
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo

http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
-
- Vaste gebruiker
Zelfs dat vind ik teveel. Denk al gauw dat mijn honden er dan op een gegeven moment genoeg van zouden krijgen en niet meer gemotiveerd en snel genoeg zouden zijn, en mijn honden zijn juist altijd supergemotiveerd en zouden zicht kappot lopen voor me en omdat ze het spelletje gewoon geweldig vinden. Ik moet ze echt tegen zichzelf beschermen.Zoek stok! schreef:O dat is heel normaal hoor, ik train altijd zo veel.claudia-77 schreef:16 uur trainen in 4 dagen ? Met maar 1 hond ?
Helemaal voor een hond als Bram is die al niet super gemotiveerd is zou het teveel kunnen zijn.
Groetjes Claudia
Queeny, Faith en Tess
Queeny, Faith en Tess
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik kijk gewoon hoe de honden het doen. Het is echt niet steeds vol erin.
Bram heeft ook meegedaan aan de GG dagen. Vier dagen lang van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat trainen met natuurlijk wel pauzes. Hij vond het prachtig en heeft het hartstikke goed gedaan. Ik was wel kapot, dat zal ik eerlijk zeggen. Maar dit is heel wat minder uren trainen
Bram heeft ook meegedaan aan de GG dagen. Vier dagen lang van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat trainen met natuurlijk wel pauzes. Hij vond het prachtig en heeft het hartstikke goed gedaan. Ik was wel kapot, dat zal ik eerlijk zeggen. Maar dit is heel wat minder uren trainen

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat kan. Dan doen we minder. Ze zijn juist ook goed met niet super gemotiveerde honden. Ik heb er zin in in ieder geval, lijkt me hartstikke leuk, vier dagen met agility bezig zijn.claudia-77 schreef:Helemaal voor een hond als Bram is die al niet super gemotiveerd is zou het teveel kunnen zijn.

Linda, Izzie en Bram
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Volgensmij is het juist goed om af en toe eens wat langer de tijd te nemen!
Zo kun je juist aan probleempuntjes wat harder werken enzo!
Klinkt leuk! Succes met conditie opbouwen
Zo kun je juist aan probleempuntjes wat harder werken enzo!
Klinkt leuk! Succes met conditie opbouwen

- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het zal toch niet twee uur achter elkaar zijn? Of wel? Met Kaya van het weekend heb ik ook best veel getraind, maar hij begon het juist steeds leuker te vinden. Jachttraining met Bo duurde ook altijd 2 uur maar dan ben je ook niet aan 1 stuk bezig.
Leuk, zo'n hele week! Maar het zal inderdaad knap vemoeiend zijn. Lijkt me ook wel eens leuk om te doen, ik heb er al een hoop positieve verhalen over gehoord!
Leuk, zo'n hele week! Maar het zal inderdaad knap vemoeiend zijn. Lijkt me ook wel eens leuk om te doen, ik heb er al een hoop positieve verhalen over gehoord!
- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee, twee keer een uur, verdeeld over de dag. Ik heb er ook veel leuke dingen over gehoord. Dus ben heel benieuwd!laura86 schreef:Het zal toch niet twee uur achter elkaar zijn? Of wel? Met Kaya van het weekend heb ik ook best veel getraind, maar hij begon het juist steeds leuker te vinden. Jachttraining met Bo duurde ook altijd 2 uur maar dan ben je ook niet aan 1 stuk bezig.

Linda, Izzie en Bram
- mariaa
- Zeer actief
ik ben juist blij dat ik eens wat langer kan trainen.....
nu train ik een uur per week ( inmiddels weer 2 keer per week) maar voor je het weet is het uur weer voorbij, je bent ook veel naar andere aan het kijken etc.
en als mijn hond niet meer gemotiveerd is dan ben je toch vrij om een pauze te nemen, ik ben nog altijd zelf verantwoordelijk hiervoor.
dus ik heb er veel zin in

nu train ik een uur per week ( inmiddels weer 2 keer per week) maar voor je het weet is het uur weer voorbij, je bent ook veel naar andere aan het kijken etc.
en als mijn hond niet meer gemotiveerd is dan ben je toch vrij om een pauze te nemen, ik ben nog altijd zelf verantwoordelijk hiervoor.
dus ik heb er veel zin in

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Poe, dat klinkt wel héél pittig zeg! Ik ben benieuwd hoe Bram en Izzie het gaan volhouden (en jij ook natuurlijk) en of ze dan naderhand met sprongen vooruit zijn gegaan (letterlijk en figuurlijk
)
Het lijkt me dat er toch wel een grens zit aan de spanningsboog van een hond tijdens trainingen, zeker als dat een aantal dagen achter elkaar is, en dan ook een paar uur per dag.
Ik vraag me af of dat bij mijn honden zou kunnen.
Maar ik ben daarom wél erg nieuwsgierig naar je ervaringen, want op zich lijkt het me ook wel eens leuk om heel intensief begeleid te worden in de training (bijvoorbeeld GG).

Het lijkt me dat er toch wel een grens zit aan de spanningsboog van een hond tijdens trainingen, zeker als dat een aantal dagen achter elkaar is, en dan ook een paar uur per dag.
Ik vraag me af of dat bij mijn honden zou kunnen.
Maar ik ben daarom wél erg nieuwsgierig naar je ervaringen, want op zich lijkt het me ook wel eens leuk om heel intensief begeleid te worden in de training (bijvoorbeeld GG).
- Zoek stok!
- Zeer actief
Na die vier GG dagen zei ik dat ik dat noooooit weer zou doen. Het jaar erna deed ik wel weer mee, maar dan de drie dagen haha. Het complete GG of obedience programma kwam aan bod. Kan goed zijn dat ik dat ook weer ga doen deze zomer. Het was ontzettend leerzaam namelijk en ook nog erg leuk. Ik vond het tijdens die dagen heel belangrijk om juist wel een lekkere wandeling te maken bij het water. Veel mensen lieten de honden steeds rusten. Dat heb ik natuurlijk ook gedaan, maar ook even lekker rennen en spetteren. Op wedstrijddagen probeer ik dat ook te doen.LongFields schreef:Maar ik ben daarom wél erg nieuwsgierig naar je ervaringen, want op zich lijkt het me ook wel eens leuk om heel intensief begeleid te worden in de training (bijvoorbeeld GG).
Het 'nadeel' van de GG dagen was dat het na het avondeten weer doorging. En dan moest ik nog naar huis. Ik kreeg veel te weinig slaap en takelde dus echt af. Nu gaan we voor het avondeten al terug naar het huisje, even koken en zitten en daarna pitten. Dat gaat een hoop schelen.
Als het een Border Collie festijn zou zijn bij Buzgiz, zou ik niet gegaan zijn trouwens. Maar er gaan juist ook andere honden naartoe en ook die hebben een leuke tijd.

Linda, Izzie en Bram
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik ga eens op de website snuffelen (neem aan dat ik die wel kan vinden via Google) en ben heel benieuwd naar je ervaringen straks. 

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik ga ook met Caja en heb er al veel zin in 
Ik verwacht dat Caja er geen enkel probleem mee heeft

Ik verwacht dat Caja er geen enkel probleem mee heeft

- K@ren
- Actief
- Contacteer:
Leuk! Kenya vond het vorig jaar helemaal niet te vermoeiend. Ik wel een beetje
Maar ja, dat was precies hetzelfde bij de GG dagen
Kuno was het wel zat die laatste dag, maar ja, hij was toen net 1 jaar.

Kuno was het wel zat die laatste dag, maar ja, hij was toen net 1 jaar.
Groetjes,
Karen

Myrthe *22-03-00 +30-11-07
Kenya *06-10-03 +20-10-19
Kuno *03-05-08
Karen

Myrthe *22-03-00 +30-11-07
Kenya *06-10-03 +20-10-19
Kuno *03-05-08
- Maartje
- Zeer actief
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Leuk dat je ook gaat, ik wil ook weer maar wacht nog even af met inschrijven ivm m'n moeder.
Ik heb de afgelopen winterworkshop ook dubbel gelopen met Celtic en Fenja en het is me prima bevallen (al was dat wel 2 dagen). De zomerworkshop doe ik wel alleen met Fenja, ik ben bang dat het voor Celtic toch wat veel is (lichamelijk).
Ik heb de afgelopen winterworkshop ook dubbel gelopen met Celtic en Fenja en het is me prima bevallen (al was dat wel 2 dagen). De zomerworkshop doe ik wel alleen met Fenja, ik ben bang dat het voor Celtic toch wat veel is (lichamelijk).
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Mwah het ligt eraan hoe je je training natuurlijk opbouwt. Als jij alles in een uurtje propt en een superfanatiek tegen aangaat om alles maar te doen, kan dat ook een domper zijn, terwijl als je rustig de tijd neemt je zo ook ineens aan 2 uur kan zitten hoor. Kay gaat op zaterdags vaak mee naar de hondenschool. Als er te weinig cursisten zijn loop ik gewoon met hem mee en zo is het ook wel regelmatig voorgekomen dat hij dan dus 2 uurtje meetraint. Hij blijft er lekker fanatiek onder hoor.
Maar goed, klinkt leuk, ik ga ook eens even kijken wat het precies is! Maar Kay is nog niet klaar voor van de zomer, aangezien we ingeschreven staan voor een nieuwe cursus na de zomervakantie (oei wat duurt dat nog lang )
Maar goed, klinkt leuk, ik ga ook eens even kijken wat het precies is! Maar Kay is nog niet klaar voor van de zomer, aangezien we ingeschreven staan voor een nieuwe cursus na de zomervakantie (oei wat duurt dat nog lang )

- Zoek stok!
- Zeer actief
Izzie zit dan ook nog in de opbouw. Die honden kunnen dus ook gewoon komen. Je komt in een groep met zoveel mogelijk hetzelfde niveau.gyanty schreef:Maar Kay is nog niet klaar voor van de zomer, aangezien we ingeschreven staan voor een nieuwe cursus na de zomervakantie (oei wat duurt dat nog lang )

Linda, Izzie en Bram
- gyanty
- Zeer actief
Maar ik zie Izzy toch echt al wel wat sprongetjes maken en wat lijnen maken. Met Kay ben ik toch minder ver. Hij kan op vooruitsturen 1 hindernis, omdat ik tot dusver alleen in het bos geoefend heb met een omgevallen boom. Hij kent ook wel commando door een tunnel, maar dan is de tunnel ook het enige wat er staat. Verder ben ik bezig met links en recht en ga ik als het beter weer is hem over een plank laten rennen, maar hij heeft dus echt nog nooit een heleboel hindernissen bijelkaar gezien. En ik weet wat er dan gaat gebeuren haha. Dan rent hij als een doldwaze te enthousiast blaffend overal en nergens heen haha. Maar goed als dat zelfs niet erg is..... en je dus met compleet blanko hond kan komen dan ga ik toch nog eens verder kijken of ik in die weken misschien toch niet nog een gaatje in de agenda heb 

- Zoek stok!
- Zeer actief
Volgens mij kan dat wel. Een broertje van Izzie gaat namelijk ook, maar dan in juni, en die begint dan met agility. Heeft nog niks gedaan. Ik zou Ietje gewoon even mailen als je belangstelling hebt.

Linda, Izzie en Bram
- gyanty
- Zeer actief
Ja dat ga ik toch maar weer even doen
. Lijkt me namelijk wel erg leuk, zelfs met een hystisch rondrennend projectiel. Want ik kan vast een heleboel aanwijzingen van hun gebruiken, aangezien mijn vorig behendigheidshondje super makkelijk was en erg stabiel en rustig. Nou misschien treffen wel elkaar daar nog wel haha

- _Do_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij komen ook. Heb mij op gegeven voor 12/15 juli.
Ben erg benieuwd. Zit ook nog in twijfel of ik heen en weer ga rijden of daar in de buurt ga slapen.
Is voor mij ander half uur rijden. Weet niet wat jullie ervaringen zijn.
Denk dat daar slapen ook wel goedkoper is, in ieder geval in een tent.
Ben erg benieuwd. Zit ook nog in twijfel of ik heen en weer ga rijden of daar in de buurt ga slapen.
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
http://www.droversroad.nl/
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Je kan inderdaad ook komen met een hond die nog niets kan, ik ben ook met Fenja gegaan toen ze nog bijna niets kon.Zoek stok! schreef:Izzie zit dan ook nog in de opbouw. Die honden kunnen dus ook gewoon komen. Je komt in een groep met zoveel mogelijk hetzelfde niveau.gyanty schreef:Maar Kay is nog niet klaar voor van de zomer, aangezien we ingeschreven staan voor een nieuwe cursus na de zomervakantie (oei wat duurt dat nog lang )
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Geef je nu pas toe dat je niet goed hebt geslapenK@ren schreef:Leuk! Kenya vond het vorig jaar helemaal niet te vermoeiend.

Vorig jaar heb ik ook meegedaan. Het zijn leuke en interessante dagen, vooral voor de mensen die echt fanatiek met behendigheid bezig zijn!
Weet je al waar je gaat logeren Linda? Er is vlak naast het terrein een camping waar ze eea verhuren, volgens mij hier.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
http://www.buzgiz.nl/LongFields schreef:Ik ga eens op de website snuffelen (neem aan dat ik die wel kan vinden via Google)
edit: lees op hun website dat er nog 5 plaatsen zijn, dus als iemand nog twijfelt en mee wil doen, dan zou ik niet te lang wachten met opgeven.
- mariaa
- Zeer actief
wat leuk! dan zie ik je daar ook_Do_ schreef:Wij komen ook. Heb mij op gegeven voor 12/15 juli.

ik kom met de camper.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie
Roef & Sepp & ik gaan ook in juli
. Ik train alleen met Roef. Met Sepp ben ik mijn eigen trainingsopbouw aan het volgen. Ik wil hem niet in de war brengen met andere ideeen. Hij gaat natuurlijk wel mee...stiekum zal ik hem af en toe ook door een tunneltje laten sjeesen.
Vorig jaar ook 4 dagen getrained achterelkaar met Roef. Bij Roef moet ik ook altijd opletten met motivatie, maar die 4 dagen heeft ze prima vol gehouden. Wel hou ik haar altijd tijdens de trainingen ook in een bench, en zorg voor een goede schaduw plek. Zo is ze minimaal bezig met haar omgevingen en die impulsen. Ik haal haar er alleen uit wanneer ik aan de beurt ben tijdens een sessie. Zo geef ik haar ook op het trainingsveld meer rust.
Leuk dat er meer mensen gaan van het forum!
Groetjes
Nanda

Vorig jaar ook 4 dagen getrained achterelkaar met Roef. Bij Roef moet ik ook altijd opletten met motivatie, maar die 4 dagen heeft ze prima vol gehouden. Wel hou ik haar altijd tijdens de trainingen ook in een bench, en zorg voor een goede schaduw plek. Zo is ze minimaal bezig met haar omgevingen en die impulsen. Ik haal haar er alleen uit wanneer ik aan de beurt ben tijdens een sessie. Zo geef ik haar ook op het trainingsveld meer rust.
Leuk dat er meer mensen gaan van het forum!
Groetjes
Nanda