Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met onze hond naar Kroatie / Bosnie of toch een minder warm?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

stallumona
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rushonden
Aantal honden: 2
Contacteer:

Met onze hond naar Kroatie / Bosnie of toch een minder warm?

Ongelezen bericht door stallumona »

Hallo allemaal, :D

Wij hebben onze hond altijd mee genomen naar de "gekste" landen, heerlijke rondreis maken in een tentje. Kamperen vindt Remy geweldig. Warme landen was geen probleem.

Maar vorig jaar is Remy verlamd geweest, door prednison is hij bovenop gekomen. Hij kan weer lopen, maar heeft een zwakkere achterhand, hij kan bijvoorbeeld niet meer springen. En door zijn ouderdom, wordt 10 jaar, artrose. Verder nog fit en gezond.

Nu zijn we aan het denken om naar kroatie/Bosnie te gaan, maar is het verstandig?? :denken:
2 DA zeggen om te gaan, wel op te letten met de hitte. :8):

Wie heeft ervaring met een oudere hond mee te nemen naar warme landen?
Of toch liever een ander land te kiezen...............

Onze hond gaat natuurlijk voor........... :lol1:
Mijn liefde voor Rushonden......

www.Mymartin.eu
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Met onze hond naar Kroatie / Bosnie of toch een minder warm?

Ongelezen bericht door jacq1970 »

wil je echt in de warme periode gaan of in het voor/na seizoen.... ik zou hem zeker niet meenemen met de ergste hitte, heeft je hond niks aan en dat is voor jezelf ook niet leuk denk ik.
Afbeelding
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

Misschien wel wat voorzorgmaatregelen treffen , koelhalsband om koelkussen, zag ik wel eens op internet staan en in de schaduw, ik zie dat hij zwart is, dus dat trekt de zon juist aan.
Afbeelding
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Ik ben in april/mei geweest (Kroatië) met de hond en in het voor- of naseizoen is het zeker prima te doen! Het was toen rond de 20 graden en als je bijvoorbeeld naar de eilanden of langs de kust gaat kunnen ze ook lekker veel zwemmen.

Maar ik moet er toch niet aan denken dat je daar met 30 graden met je hond in een tentje moet zitten... En in het hoogseizoen is de kans wel groot dat het zo warm zal worden. En ik weet ook niet of er dan wel stranden zijn waar je je hond rustig mee kunt nemen.
stallumona
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hallo,

Inderdaad onze vakanties zijn altijd in juli/augustus. :(
In Slovenie ging het heel goed. Maar dat is 2 jaren terug geweest.

Lastig he! hahah.
En anders zoeken we gewoon een minder warm land...........hond gaat voor. :D

bedankt voor de reacties.

groeten Angela

www.Mymartin.eu
stallumona
Vaste gebruiker
Contacteer:

laura86 schreef:Ik ben in april/mei geweest (Kroatië) met de hond en in het voor- of naseizoen is het zeker prima te doen! Het was toen rond de 20 graden en als je bijvoorbeeld naar de eilanden of langs de kust gaat kunnen ze ook lekker veel zwemmen.

Maar ik moet er toch niet aan denken dat je daar met 30 graden met je hond in een tentje moet zitten... En in het hoogseizoen is de kans wel groot dat het zo warm zal worden. En ik weet ook niet of er dan wel stranden zijn waar je je hond rustig mee kunt nemen.

Hallo,

's avonds in de tent is nooit een probleem geweest. Zoeken ook schaduw op.
We zoeken inderdaad altijd van te voren uit waar de honden mogen zwemmen.

Hij heeft altijd de warme dagen goed door gebracht, alleen hij is nu ouder aan het worden en stijfjes.
Daarom dat wij het niet zeker van zijn, terwijl 2 DA zeggen dat het wel gaat.

groeten Angela

www.Mymartin.eu
laura86
Zeer actief
Contacteer:

stallumona schreef:
laura86 schreef:Ik ben in april/mei geweest (Kroatië) met de hond en in het voor- of naseizoen is het zeker prima te doen! Het was toen rond de 20 graden en als je bijvoorbeeld naar de eilanden of langs de kust gaat kunnen ze ook lekker veel zwemmen.

Hallo,

's avonds in de tent is nooit een probleem geweest. Zoeken ook schaduw op.
We zoeken inderdaad altijd van te voren uit waar de honden mogen zwemmen.

Hij heeft altijd de warme dagen goed door gebracht, alleen hij is nu ouder aan het worden en stijfjes.
Daarom dat wij het niet zeker van zijn, terwijl 2 DA zeggen dat het wel gaat.

groeten Angela
Het zal voor een deel ook wel aan je hond liggen. Ik zou die van mij er echt geen plezier mee doen maar er zijn vast ook honden die er beter tegen kunnen. Je ziet in Kroatië (en Bosnië al helemaal) erg veel zwerfhonden en die kunnen er goed tegen. Wij ondernemen ook veel en een wandeling overdag met 30 graden is gewoon niet te doen. Het is trouwens wel een erg hondvriendelijk land!
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wij zijn twee keer in Kroatie geweest tijdens het hoogseizoen. Weliswaar zonder hond, en daar was ik blij van! Sowieso als je iets wil doen in de vakantie zou ik niet naar Kroatie gaan. Het was er smiddags altijd zo rond de 35 graden. Dat betekent aan het strand bakken, slapen maar verwacht niet dat er iets te doen is verder. We zijn een keer naar zo'n stadje geweest smiddags: iedereen sliep! Pas savonds komt er leven in. Daar moet je van houden, het is niet mijn ding om de hele dag te niksen op vakantie. En als het voor mensen al amper te doen is, nee ik persoonlijk zou geen enkele hond dat aan doen!
laura86
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef: Sowieso als je iets wil doen in de vakantie zou ik niet naar Kroatie gaan.
Niet in het hoogseizoen dan.

Ik heb tijdens mijn vakantie daar erg veel gezien en gedaan (met honden). Het is een prachtig land en zeker de moeite waard om te bezoeken, niet alleen voor een strandvakantie!

Hier is een fotoverslag te vinden van onze reis. Misschien leuk voor wat inspiratie :wink:

Maar als ik het verhaal van Manon zo hoor is de gemiddelde temperatuur toch wel wat te hoog in het hoogseizoen...
stallumona
Vaste gebruiker
Contacteer:

laura86 schreef:
Maeve schreef: Sowieso als je iets wil doen in de vakantie zou ik niet naar Kroatie gaan.
Niet in het hoogseizoen dan.

Ik heb tijdens mijn vakantie daar erg veel gezien en gedaan (met honden). Het is een prachtig land en zeker de moeite waard om te bezoeken, niet alleen voor een strandvakantie!

Hier is een fotoverslag te vinden van onze reis. Misschien leuk voor wat inspiratie :wink:

Maar als ik het verhaal van Manon zo hoor is de gemiddelde temperatuur toch wel wat te hoog in het hoogseizoen...

Hallo,

Bedankt voor de leuke site, ga zo verder neuzen. :lol1:

We hadden vorig jaar alles uitgestippeld, heel Kroatie en Bosnie. Voordat Remy verlamd was. Het leek ons geweldig, vooral de natuur. Er is na mijn weten genoeg te doen en te zien. Vooral de watervallen, waar ook honden welkom zijn.
Helaas is het een andere vakantie geworden, we durfden het niet aan met Remy. We hebben toen heel Denemarken gezien, en voor Remy was het een super vakantie, veel zwemmen in de zee. Gelukkig had hij geen terugval gekregen. :ok:

Wat ons inderdaad tegen houdt is de hitte. En ja niet alle honden zijn hetzelfde.

We gaan er eens over denken.............kon Remy maar zelf zeggen wat hij wilde hahahah :F:

www.Mymartin.eu
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Mijn hond kon op latere leeftijd ook niet echt meer tegen hitte (al dacht hij er zelf soms anders over) We zijn in de zomermaanden naar Oostenrijk met hem gegaan en de rit door duitsland in de auto was al dramatisch. Qua temperatuur was Oostenrijk perfect trouwens, wij zaten in Karinthie. Van daaruit zijn we ook wel af een toe een dag naar Italie gegaan.
De jaren erna, zijn we maar in Nederland met vakantie gegaan :wink:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
stallumona
Vaste gebruiker
Contacteer:

yuki schreef:Mijn hond kon op latere leeftijd ook niet echt meer tegen hitte (al dacht hij er zelf soms anders over) We zijn in de zomermaanden naar Oostenrijk met hem gegaan en de rit door duitsland in de auto was al dramatisch. Qua temperatuur was Oostenrijk perfect trouwens, wij zaten in Karinthie. Van daaruit zijn we ook wel af een toe een dag naar Italie gegaan.
De jaren erna, zijn we maar in Nederland met vakantie gegaan :wink:

Hallo,

Oostenrijk & Slovenie hebben we gedaan, en inderdaad heel mooi.
Natuur is prachtig.

We denken ook aan Zwitserland. Dat lijkt ons ook wel super .........
Maar daar hebben we ons nog niet in verdiept.

Bedankt iedereen voor de reacties. :ok:

groeten Angela

www.Mymartin.eu
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”