Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voerdummy aan lijn
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Voerdummy aan lijn
Ik zie vaak ballen e.d. vastgemaakt aan een lijn bij cyno. De lijn komt bij de finish te liggen en de bal dus ook, want die zit er aan vast. Zou ik er last mee krijgen als ik een voerdummy aan de lijn bind? Dat Bram die dus direct bij de finish in z'n bek krijgt en ik hem buiten de ring voer? Let wel: ik voer dus zowel bij de start als bij de finish niet binnen de ring.
Ik vraag het omdat ik nu veel op herhaling train in hersteltraining. We lopen keer op keer dezelfde oefening, heen en weer in de manege. Steeds met de voerdummy op het eind. En het is onvoorstelbaar dat Bram ook de tiende keer nog steeds gemotiveerd is. Door die dummy. Zefls met loopse teven (luchten) loopt hij hard.
Dus ik wil nu iets verzinnen dat hij snapt dat op het eind van een wedstrijd ook iets te verdienen is.
Ik vraag het omdat ik nu veel op herhaling train in hersteltraining. We lopen keer op keer dezelfde oefening, heen en weer in de manege. Steeds met de voerdummy op het eind. En het is onvoorstelbaar dat Bram ook de tiende keer nog steeds gemotiveerd is. Door die dummy. Zefls met loopse teven (luchten) loopt hij hard.
Dus ik wil nu iets verzinnen dat hij snapt dat op het eind van een wedstrijd ook iets te verdienen is.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Re: Voerdummy aan lijn
Denk dat dat bij cyno geen probleem is. Het wordt denk ik alleen een beetje lastig vast te maken, zodat het goed blijft zitten.
En anders bij je riem leggen en vragen aan de ringmeester of hij de dummy bij je riem wil leggen bij de finish. Moet toch ook wel kunnen?
En anders bij je riem leggen en vragen aan de ringmeester of hij de dummy bij je riem wil leggen bij de finish. Moet toch ook wel kunnen?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja dat heb ik wel eens gedaan, maar vind ik minder duidelijk naar Bram toe. Ik wil echt een gewoonte opbouwen. Dat hij exact weet wat er gaat gebeuren. Als ik de dummy weg geef, gaat degene die hem krijgt er mee rond wapperen enzo. Als hij aan de lijn zit, gooien ze gewoon de riem in een bak als ik ga lopen. Ik pak de lijn, Bram z'n dummy en zo lopen we weer weg.

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik leg hem gewoon net buiten de ring en die mag ze direct na haar rondje pakken, weet ze precies
Vastbinden mag vast, maar je kunt inderdaad ook vragen of ze hem er gewoon bij leggen.
Als je maar zorgt dat je buiten de ring voert.

Vastbinden mag vast, maar je kunt inderdaad ook vragen of ze hem er gewoon bij leggen.
Als je maar zorgt dat je buiten de ring voert.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
- Aantal honden: 5
Er mag geen voer in de ring, ik denk dat je er dus problemen mee zou kunnen krijgen. Beter is om hem een stukje buiten de ring te leggen en te pakken als je de ring uitloopt. Je mag volgens mij geen externe motivatie aanbrengen, (buiten je stemgebruik of klappen oid). Misschien eens navragen bij een keurmeester of Jan.
Groetjes van Bo en de honden.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Maar die ballen aan de lijn dan? Ik zal Jan even mailen, want ik wil het vanaf nu op een vaste manier gaan trainen. Zodat we het op een wedstrijd niet ineens anders gaan doen.Trixi schreef:Er mag geen voer in de ring, ik denk dat je er dus problemen mee zou kunnen krijgen. Beter is om hem een stukje buiten de ring te leggen en te pakken als je de ring uitloopt. Je mag volgens mij geen externe motivatie aanbrengen, (buiten je stemgebruik of klappen oid). Misschien eens navragen bij een keurmeester of Jan.

Linda, Izzie en Bram
-
- Actief
Die ballen mogen officieel ook niet dacht ik. Ben benieuwd wat Jan antwoordt, laat je het weten?Zoek stok! schreef:Maar die ballen aan de lijn dan? Ik zal Jan even mailen, want ik wil het vanaf nu op een vaste manier gaan trainen. Zodat we het op een wedstrijd niet ineens anders gaan doen.Trixi schreef:Er mag geen voer in de ring, ik denk dat je er dus problemen mee zou kunnen krijgen. Beter is om hem een stukje buiten de ring te leggen en te pakken als je de ring uitloopt. Je mag volgens mij geen externe motivatie aanbrengen, (buiten je stemgebruik of klappen oid). Misschien eens navragen bij een keurmeester of Jan.
-
- Actief
Vandaag heb ik het aan een cynokeurmeester gevraagd. Hij zei dat het niet mag. De speeltjes mogen officieel ook niet.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Okay, dankje! Dan ga ik een ander vast patroon verzinnen.Trixi schreef:Vandaag heb ik het aan een cynokeurmeester gevraagd. Hij zei dat het niet mag. De speeltjes mogen officieel ook niet.

Linda, Izzie en Bram